חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)
חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

חיים פסחוב: הרצאה מרתקת על העיוורון ובחירות בחיים

חיים פסחוב, עיוור מלידה, הוא מרצה מבוקש בירושלים בעל שתי הרצאות שאסור לכם לפספס: הראשונה "'מה רואים עיוורים כשהם עוצמים עיניים'', עוסקת בסיפורו האישי, והשנייה - "חייהם הסודיים של פייטני המזרח", בשילוב שירה לצד ניתוח הפיוטים ביחד עם הקהל. הרצאות מעוררות השראה ומעלות תובנות לגבי בחירות בחיים

פורסם בתאריך: 2.2.20 14:46

בין אם מדובר בכנס מקצועי, במפגש עובדים, בחוג בית או בכל אירוע אחר, חיים פסחוב הוא אחד המרצים המבוקשים והמיוחדים ביותר שתמצאו, כשבאמתחתו הרצאות שוברות שגרה ומרתקות. מה שמיוחד בהרצאות המומלצות של פסחוב הוא הערך המוסף שנשאר עם הצופים הרבה זמן הלאה ובנוסף מכניסות את החיים לפרופורציות. הכירו את חיים פסחוב בן 30 מירושלים, מרצה מבוקש בעל שתי הרצאות שאסור לכם לפספס: הראשונה, הרצאה מרתקת העוסקת ומרחיבה אודות סיפור חייו בצל העיוורון מלידה, הרצאה מומלצת ביותר, מתאימה לגילאי חטיבת ביניים ומעלה. ההרצאה השנייה עוסקת בנושא הפיוטים – "חייהם הסודיים של פייטני המזרח", ומתאימה לגילאי 18 ומעלה. ההרצאה מיועדת לחוגי בית, חברות, ועדי עובדים, כנסים וכל מי שמעוניין להעשיר ידע בנושא. במהלך ההרצאה משלב חיים שירה, מנתח את הפיוטים ביחד עם הקהל, מדבר קצת אודות סיפור חייהם של הפייטנים, ומעשיר את הקהל בידע רלוונטי בנושא, כאשר ניתנת האפשרות לקהל להשתתף בדיון ולשאול שאלות. ההרצאה בנושא העיוורון – "מה רואים עיוורים כשהם עוצמים עיניים", עוסקת בסיפורו האישי של חיים, ההתמודדות בחיי היומיום, השתלבות בחברה, ועל שילוב טכנולוגיות בשנים האחרונות שעוזרות פלאים לאנשים עיוורים ולקויי ראייה ומאפשרת להם עצמאות מיטבית. ההרצאה היא הצגה מילולית שנועדה להעביר מידע. במובן הזה, וגם באופן שבו היא מצליחה לרתק ולסחוף, אין ספק שזו אחת ההרצאות הכי חמות במשק הישראלי – "מה רואים עיוורים כשהם עוצמים עיניים?", כשהיכולת של חיים פסחוב להעביר לאחרים את סיפור חייו היא מתת אל של ממש. ההרצאה מועברת על ידי פסחוב בצורה יוצאת דופן, עם מסר מעצים שמראה איך בכל מצב ניתן לבחור בטוב, באופטימיות ובחיוביות כדי לשדרג את איכות החיים והאושר הפנימי. ההרצאות מתקיימות בכל רחבי הארץ, ומלבד הידע אודות המוגבלות בראייה, הן מעניקות זווית ראייה אחרת על עולמם של האנשים העיוורים ולקויי הראייה בישראל, ובכלל.

חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

בשנים האחרונות טרנד ההרצאות הפך לפופולרי יותר ויותר, ביחוד בהשפעת TED – ערוץ ההרצאות הבינלאומי, אבל אפשר לראות איך זה בא לידי ביטוי בהרצאות המפציעות חדשות לבקרים בפאבים ובבתי הקפה, וכך עולם ההרצאות חדר גם למיינסטרים הישראלי, לאחר שהשתלט כבר מזמן על ארצות הברית ואירופה. חיים עצמו מרצה כבר 11 שנים, ובשנתיים האחרונות הוא התמקצע והעלה את הרף. הפידבקים מדהימים, שכן סיפור חייו הייחודי כל כך מעניין ומסקרן שהקהל לא מפסיק לרצות ולשמוע עוד ועוד, וחיים כמו חיים, מספר את סיפורו הנוגע בגובה העיניים ובדרכו היצירתית, ואתם לא תרצו להפסיד אף מילה. "חיים פסחוב מעביר את ההרצאה בצורה רגועה ומעניינת במיוחד, כולם היו קשובים", מספרת יעל דדש. תגובות נוספות שהתקבלו: "מאוד נהניתי מקטעי השירה והידע הרחב של המרצה, זו הייתה חוויה מרתקת!", "המרצה שר יפה וריגש אותי מאוד", אומרות את הכל. האנקדוטות שהוא משלב בהרצאות, הסיפורים הקטנים, הם שעושים את ההבדל. חיים עובד בבית חינוך עיוורים כרכז מערך המתנדבים, ובשנים האחרונות הוא מטייל להנאתו בשביל ישראל. חיים רווק, גר בירושלים לבדו, וכמו כל צעיר בן גילו הוא שואב תרבות ויוצא לבלות לעתים קרובות, כאשר הבילויים האהובים עליו הם יציאה למסעדות וצפייה בהצגות.

מה החזון שלך?

"החזון שלי הוא להנגיש את עולם הפיוטים לקהל הרחב, ולהראות שגם לקויי ראייה ועיוורים מסוגלים לעשות היום הכל, כמעט הכל, בזכות עצמם, ובעזרת הטכנולוגיה הנהדרת שהולכת ומתפתחת כל הזמן".

חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

איפה אני אפגוש אותך בעוד כעשר שנים?

"אני מניח שתפגוש אותי כבר כאדם נשוי בעל משפחה וילדים, כאשר תחום הפיוטים כבר מזמן יהפוך לנושא חובה בכל בית, וההרצאות שלי יהיו אפילו חלק מתוכנית הלימודים של משרד החינוך".

מסר שלך בנושא העיוורון?

"אני ממש מקווה שהחסמים שעומדים בפנינו כמו תעסוקה ונגישות יהפכו כבר לסיפורים היסטוריים ולא למציאות קיימת".

חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

חיים פסחוב מרצה (צילום: פרטי)

מה האני מאמין שלך?

"האני מאמין שלי הוא שאנשים עיוורים הם כמו כולם, לא צריך לרחם עלינו יתר על המידה, אבל גם לא להעריץ אותנו יתר על המידה. צריך פשוט להתייחס אלינו כמו כולם".

איזה מסר אתה רוצה להעביר לסיום?

"בחייו של אדם ישנם המון צמתים בהם הוא צריך לבחור באיזה כיוון עליו "לסובב את ההגה". האם לכיוון הדריכה במקום? האם לכיוון של עשייה, התחדשות, וחיפוש יעדים חדשים? נכון שלפעמים יהיו המון נהגים סוררים שיעקפו אותך בדרך, ויהיו המון רגעי משבר קטנים כגדולים אבל אם המטרה עומדת לנגד העיניים בהתמדה ובנחישות אפשר יהיה להצליח ולהשיג אותה".

ואתם – אם חיפשתם הרצאה מעניינת וסוחפת רגשות כנראה שמצאתם את הכתובת.

הזמינו את ההרצאה של חיים בטלפון אחד. ולא תצטערו!

נייד: 054-7490423

לאתר: www.haimpessahov.com

לפייסבוק: חיים פסחוב – מרצה ושר

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד

    חבל שלא מדבר על החשש של עיוורים ללכת במדרכות ירושלים, בגלל רוכבים למיניהם. מתי העיריה תנקה את המדרכות מהם?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר