אילוסטרציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

לגור היום כאן ומחר שם: יתרונות מבנים ניידים לצורכי מגורים

משבר הדיור בישראל כבר דובר רבות ועוד לא נראה פתרון באופק. עם זאת, יותר ויותר ישראלים כבר לא מחכים להקמת ממשלה, למינוי שר שיכון חדש ולתכנון או יישום תכנית לטיפול במצב, אלא מגלים סוג חדש של דרך להתמודד עם המצב: מבנים ניידים

פורסם בתאריך: 12.2.20 16:29

מה יש במבנים הניידים שהופך אותם מתאימים כל כך למגורים? הנה חלק קטן מהיתרונות שלהם:

1. בראש ובראשונה: הניידות

מבנה נייד, כמשתמע משמו, הוא מבנה שניתן לשנות בקלות יחסית את מיקומו. לדוגמה, אפשר למקם אותו בחצר של בית ההורים ולהתגורר בו למשך תקופה מסוימת, ואחר כך להעביר אותו כדי לקבל יותר פרטיות. אמנם לא מדובר ממש בדירה על גלגלים, אבל בהחלט ניתן לקחת את הבית לאן שרוצים.

2. מגורים באיכות גבוהה

אם המונח "מבנה נייד" מעורר אסוציאציה של מכולה רעועה, כדאי לדעת שהאמת הפוכה לחלוטין. הכוונה היא לא לקרוואן או מבנה גבס שמתבלה בקלות, אלא מבנה נייד בסגנון בנייה קלה שמתאפיין ביציבות, חוזק, עמידות ואטימות. אם מקפידים על תחזוקה מתאימה ולא מסובכת, בהחלט ניתן להתגורר במבנה שכזה במשך שנים רבות.

מבנה מגורים 135 מ"ר (צילום: ענבה בניה ופיתוח)

 

חיפוי חוץ שליכט אקרילי (צילום: ענבה בניה ופיתוח)

3. מודולריות פונקציונלית ועיצובית

צורתו של מבנה נייד מאפשרת משחק כמעט אינסופי עם החלל שבתוכו. ניתן למשל להוסיף ולהסיר מחיצות כדי לשנות את מספר החדרים, ליצור מבנים ניידים דו קומתיים, לשלב דלתות וחלונות על פי הטעם האישי, להוסיף מרפסות ודקים ועוד. ממש להרכיב את בית החלומות ולהפוך דמיון למציאות!

מבנה מגורים (צילום: ענבה בניה ופיתוח)

 

הצבת מבנה (צילום: ענבה בניה ופיתוח)

4. מגוון שימושים

בזכות המודולריות הרבה גם ניתן לשנות בקלות יחסית את ייעוד החלל ככל שנדרש. זו הסיבה בעטיה מבנה נייד מתאים מאוד לשימוש למגורים, אולם רבים בוחרים להשתמש בו באופנים אחרים: משרד, חלל לאירוח, קליניקה לשלל סוגי טיפולים, מחסן ועוד.

משרד בבניה קלה (צילום: ענבה בניה ופיתוח)

5. המחיר

ההשקעה הכספית הכרוכה במגורים במבנה נייד נמוכה באופן משמעותי ביחס להשקעה בנדל"ן. כך המבנה הנייד הופך אידיאלי עבור אלה שמחפשים מקום לגור בו אבל ידם אינה משגת לרכוש דירה, קל וחומר בית פרטי צמוד קרקע; לרבות זוגות צעירים, אנשים שאינם יכולים או אינם רוצים לקחת משכנתא ועוד.

6. השקעה בנכס

התגוררת במבנה נייד ונמאס לך? הילדים פרשו כנפיים ועזבו את הבית? כמה טוב שמבנה נייד, בין היתר בשל עמידותו והמודולריות שלו, ניתן להסבה ליחידת מגורים להשכרה. כך ניתן אפילו לראות ממנו הכנסה חודשית יפה.

מבנה מגורים 90 מ"ר (צילום: ענבה בניה ופיתוח)

סיכום

תופעת המגורים במבנים ניידים אמנם חדשה יחסית בישראל, אולם נראה שהיא עומדת להתפשט אף יותר בזכות היתרונות של מגורים במבנים ניידים, שרק חלק קטן מהם צוין לעיל (לפרויקטים בתחום בניה קלה ו-מבנים ניידים לדוגמא לחצו כאן.

אם להיזכר בציטוט המפורסם מ"הקודם מארץ עוץ" אולי "אין מקום כמו הבית" – אבל אם רוצים בהחלט אפשר גם להזיז את הבית למקום אחר בקלות יחסית.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר