אילוסטרציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מהם מוצרי פרסום ומדוע מוצרי קידום מכירות כל כך פופולריים?

מצוע מוצרי פרסום ומוצרי קידום מכירות פופולריים כל כך בקרב חברות? ולמה כמעט ואין חברות גדולות במשק שלא בחרו מוצג ממותג עבור הלקוחות או העובדים שלה?

פורסם בתאריך: 13.2.20 11:11

'מוצרי פרסום' הם שתי מילים קטנות לתחום ענק הכולל בתוכו מיליוני מוצרים אשר לכולם יש מטרה אחת ברורה – לקדם את המותג שלכם ומכאן השם הנפוץ בתחום "מוצרי קידום מכירות". למוצרים אלו מספר שמות נרדפים אשר כולם מתנקזים לאותה משמעות: מוצרי פרסום, מוצרי קידום מכירות, מוצרים ממותגים, מוצרים עם הדפסה ועוד. כאשר אנחנו רוצים להבליט את המותג שלנו ולתת לו חשיפה מרבית, בין אם זה עבור העובדים שלנו או עבור הלקוחות שלנו אנחנו מחפשים כל מוצר שישרת אותם והם יעשו בו שימוש מקסימלי. כלומר אותו מוצר יהווה תועלת מרבית עבורם ועל גבי אותו מוצר אנו "נשתול" את המותג שלנו על ידי הדפסה על המוצרים וכך הם ייהנו מהמוצר שלנו ואנו בעלי המותג נהנה מחשיפה מרבית וממושכת למותג שלנו.

(צילום: יעל בר)

דוגמא קטנה למוצר בתחום קידום המכירות ומתנות ממותגות הם בקבוקים ממותגים  – מוצר צריכה בסיסי שבהחלט עושה עבודת פרסום מעולה, כיוון שכולם משתמשים בבקבוקים ואפילו עושים בהם שימוש יום יומי. נוסיף לכך את המגמה הגלובלית לחיסכון בחד פעמי ובמוצרים המזהמים את הסביבה ונקבל מוצר פרסום מנצח! וזהו מוצר יחסית מינורי ביחס לשוק מוצרי הפרסום וקידום המכירות.

כיצד הפכו מוצרי פרסום וקידום מכירות למוצרים כל כך פופולריים שאנו נתקלים בהם בכל יום ואף מספר פעמים ביום? מדוע גם לאחר שינויים כל כך גדולים בתעשיות השונות בשוק הדינמי והמשתנה והמעבר לדיגיטל, מוצרי הפרסום הפיזיים עדיין גוזרים נתחים גדולים מתקציבי הפרסום? התשובה לכך נמצאת במחקרים שונים אך לפני זה נספר כיצד נולדו מוצרי פרסום.

תחילתו של מוצר קידום מכירות בסין, שם ישנן עדויות על הדפסות בצבעי שמן על גבי אבנים שחולקו בכדי לקדם טקסי פולחן דתיים עוד בשנת 1000 לספירה. כן, כבר אז המוח האנושי חשב כיצד לשווק ולהגיע לכמה שיותר אנשים שיחשפו למסר שאנו רוצים להעביר.

תעשיית מוצרי הפרסום פרצה והתפתחה דווקא בארה"ב שם החלו להדפיס על סיכות בצבא, ששיקפו את דרגת הלוחם וכן עיטורים שונים על פעולות שונות, כשעם הזמן בעלי עסקים אימצו את הרעיון והדפיסו על סיכות  אותן חילקו ללקוחות לקידום העסק שלהם. עם התקדמות הדפוס והאפשרויות השונות והרבות להדפסה על גבי מוצרים שונים התפתח גם תחום מוצרי הפרסום, כאשר כל חברה עשתה מאמצים לחשוב מחוץ לקופסא ולהביא את המוצר המדליק ביותר עבור הלקוחות או העובדים שלה ועל גבי המוצר הודפס לוגו החברה בכדי לגרום לחשיפה מרבית למותג .

חלוקת מוצרי פרסום ללקוחות או לעובדי החברה נחשבת מאוד פופולרית וכמעט ולא קיימת אף חברה גדולה ומכובדת בשוק אשר בשלב מסוים לא בחרה מוצר מותגי עבור הלקוחות או העובדים. כולם עושים את זה בין אם מדובר בעסק בתחילת דרכו ובין אם מדובר על חברה ענקית במשק, דבר זה נובע מכמה סיבות אשר נחקרו ואומתו:

  • 88% מהאוכלוסייה הכללית אינה אוהבת פרסומות אך יחד עם זאת היו שמחים לקבל מוצר מתנה ולא היו מתנגדים לקבל אותו על אף הפרסומת או המותג המופיע על גביו.
  • 84% מהנבדקים אשר קיבלו מוצרים ממותגים זכרו את השם והסמל של המותג יותר מכל המותגים שנתקלו בהם במדיות השונות בפרק זמן קצוב כאשר מדובר על מוצר פרסום בשימוש תדיר (טלוויזיה, עיתון, שלטי חוצות ועוד).
  • 25% מהנבדקים אשר קיבלו מוצרים מממותגים סיפרו כי סיכוי גבוה שיצרכו את השירות של המותג שנתן להם במתנה את מוצר הפרסום כאשר יתגלה אצלם הצורך לאותו המוצר או לאותו השירות שהחברה המפרסמת מוכרת.
  • מוצרי פרסום ומוצרי קידום מכירות נשמרים אצל המקבל בממוצע כ-8 חודשים.

כעת ברור מדוע מוצרי פרסום הם פופולריים כל כך והערך שהם נותנים ללקוח או לעובד שלנו הוא פי כמה גבוה מערך ההשקעה שלנו.

קדימה רוצו למתג מוצר מנצח ולחלק אותו ללקוחות או לעובדים שלכם!

 

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר