גולדן דסק - מישור אדומים 140kw (צילום: ניר סולאר)
גולדן דסק - מישור אדומים 140kw (צילום: ניר סולאר)

"מי שיש לו גג פנוי ולא מצטרף למהפכה הסולארית מפסיד הזדמנות שלא תחזור" אומר נדב אפרתי, מנכ"ל חברת האנרגיה המובילה בישראל – ניר סולאר אנרגיות

עם ניסיון מצטבר של עשר שנות פעילות, רזומה עשיר של מערכות רבות שהותקנו בישראל על גגות מבני ציבור, מפעלים, אזורי תעשייה ועוד - חברת ניר סולאר אנרגיות פותחת את שנת 2020 בסערה ומזמינה אתכם להצטרף למהפכה הירוקה ולייצר הכנסה פסיבית אמיתית מהגג שלכם, מבלי להשקיע שקל

פורסם בתאריך: 23.2.20 15:45

ברחבי העולם ייצור החשמל ממקורות מתחדשים הולך וגדל. באיסלנד כמעט כל החשמל מיוצר מאנרגיות מתחדשות, בקוסטה ריקה כמעט 99% ובנורבגיה 98%. בישראל למרבה הפלא, על אף שיש פה שמש החזקה ביותר בעולם המפותח אנו נמצאים הרחק מאחור. כיום, כשנושא איכות הסביבה עולה שוב ושוב לסדר היום הציבורי, מדינת ישראל ומשרד האנרגיה התחייבו לאו"ם ול-oecd על הגדלת ייצור החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשות לכ- 30% עד לשנת 2030. היום אנו עומדים על פחות מ-7%.

מבנה ציבור - בית חורון (צילום: ניר סולאר)

מבנה ציבור – בית חורון (צילום: ניר סולאר)

כחלק מהיעדים השאפתניים שהציבו בישראל על מנת ליישר קו עם העולם בנושא זה, רשות החשמל, הרגולטור שקובע את כל נושא המכסות והתקדמות הפיתוח של אנרגיה סולארית בישראל, פרסמה החודש עדכון לאסדרה במסגרתה מתאפשר לבנות מערכות גדולות יותר של 200-300 קילו וואט עד לסוף יולי ולקבל על כל קוט"ש שהמערכת מייצרת 45 אגורות ל25 שנה. "בעלי גגות של עד 3000 מטר הם הנהנים העיקריים. זה פשוט מטורף", מסביר מנכ"ל חברת ניר סולאר אנרגיות, נדב אפרתי, "מבנה עם גג שעד היום הכניס 115 אלף שח יכניס 230 אלף ש"ח בשנה. זוהי הכנסה מאוד משמעותית".

אחת החברות המובילות בתחום היא ניר סולאר אנרגיות שחרטה על דגלה להוביל את תחום האנרגיות המתחדשות בארץ ובעולם. לחברה רזומה של מערכות סולאריות רבות המותקנות ברחבי הארץ.

מבנה ציבור - בית חורון (צילום: ניר סולאר)

מבנה ציבור – בית חורון (צילום: ניר סולאר)

עשר שנות ניסיון בענף הובילו לצבירת ידע שמאפשר לחברה מתן פתרונות לקשת רחבה של תחומים, החל בהקמה וייזום של פרויקטים, דרך תחזוקה ותפעול ועד למימון וגיוסי הון בהיקפים גדולים. "ניר סולאר אנרגיות מאמינה שאנרגיה סולארית היא העתיד, מכיוון שאין לנו כדור הארץ אחר, אנו מחוייבים לשמור עליו ולצמצם את פליטת גזי החממה", מסביר אפרתי. "המגמה בעולם היא לצמצם את התלות בנפט ממדינות ערב ולעבור לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשות ובעיקר מהשמש, פשוט משום שזהו המקור היחיד שיש לו היתכנות כלכלית".

אפרתי מסביר גם על השוק הישראלי: "השוק בישראל צומח בקצב חסר תקדים הודות לתמיכה רגולטורית המאפשרת את כדאיות העסקה על ידי מתן סובסידיה שמתבטאת בחוזה ארוך טווח לרכישת החשמל לשנים רבות. מאז שיצאה האסדרה החדשה ההתעניינות רבה", הוא מציין, "ממה שאנחנו רואים – חלה התעוררות עצומה בענף ולקוחות רבים מביעים רצון להקים מערכת שתבטיח להם הכנסות 25 שנה קדימה, הם חושבים על עתידם ועושים צעד יזום להשיג בטחון כלכלי. ובכל זאת חשוב להבין – בכל יום שעובר המכסה הזו מצטמצמת, 'נאכלת'. עוד ועוד אנשים נרשמים, ומי שמהסס לא יוכל להיכנס להסדר".

מבנה ציבור - בית חורון (צילום: ניר סולאר)

מבנה ציבור – בית חורון (צילום: ניר סולאר)

מי מתקין את המערכת

"על פניו, חסמי הכניסה בתחום לא גבוהים", אומר אפרתי, "כדי להתקין מערכת סולארית אתה צריך פאנל סולארי, ממיר חשמל מזרם DC ל־AC, קונסטרוקציה מאלומיניום או מברזל, כבלים, כמה ארונות חשמל ונתיכים, וזה הכול. בפני הלקוח עומדות כמה אפשרויות, ביניהן: להתקין את המערכת באמצעות חברות ותיקות ומנוסות, או להשתמש בשירותיהם של קבלנים מזדמנים, שמציעים מחיר נמוך יותר אולם לעיתים, ללא גב כלכלי".

"בנקודה זו צריך להבין: המערכות האלה מתוכננות לעבוד 25 שנה, ולא פשוט להן לעבוד רבע מאה בתנאי מזג האוויר השוררים בארץ. זו מערכת שחשוב שהפרמטרים שלה יהיו בסטנדרטים הכי גבוהים – הפאנלים והממירים הטובים ביותר, תכנון חשמלי נכון ועוד. אפשר להתקין מערכת פשוטה, כזו שתעבוד שנתיים-שלוש, אבל אחרי התקופה הזו אתה תתחיל לרוץ אחרי נתיכים שנשרפים, אחרי ממיר שלא חיברו נכון ושהעמיסו עליו יותר מדי – ויכול להיות שאותם קבלנים שמציעים היום מערכת בזול לא יהיו שם בעתיד כדי לתת לך שרות. במערכות סולאריות כאלו כל הפסד של יום ייצור מוכפל ב־25 שנה. אם התפוקה שלך, במקום 90 או 80 אחוזים, יורדת ל־75 אחוזים, אתה כמעט לא תרגיש את זה בחשבון החודשי – אבל על פני עשרות שנים מדובר בהרבה מאד כסף שירד לטמיון, הרבה יותר ממה שכביכול חסכת".

(צילום: ניר סולאר)

שמעון שם טוב – מישור אדומים 90kw (צילום: ניר סולאר)

גם אנחנו עצמנו בחברת ניר סולאר בעלים של מאות מערכות סולאריות. לכך לנו וללקוח אינטרס משותף להרוויח כמה שיותר מהמערכת ולמקסם אותה במיוחד במודל השכירות שלנו. גם במסלול הרכישה אנו רואים את הדברים דרך עיני הלקוח ומכירים את הצרכים מקרוב כבעלי מערכות רבות".

אלום טל מישור אדומים 150kw (צילום: ניר סולאר)

אלום טל מישור אדומים 150kw (צילום: ניר סולאר)

בשורה התחתונה", אפרתי מסכם, "אין סיבה להשאיר את הגג שלכם ריק, במיוחד כשאתם לא צריכים להשקיע כסף כדי להרוויח ממנו. אפשר לראות בזה גם עוגן כלכלי, שמספק ביטחון לאנשים שלרוב אין להם יציבות שנים רבות קדימה, כמו עצמאים וחקלאים שבמשך 25 שנה יכול להבטיח לעצמו הכנסה של עשרות עד מאות אלפי שקלים בשנה, וזה מאוד משמעותי".

בירושלים והסביבה ביצעה החברה עשרות פרויקטים ביישובים כמו טלמון, עטרות, מישור אדומים, בית חורון, לוזית, עגור וביישובי גוש עציון. "כחברה מובילה וחזקה בתחום ובעיקר באזור ירושלים, אנחנו בונים על גגות גדולים, כאשר היתרון שלנו הוא במהירות ההקמה, נתון חשוב וקריטי", אומר שאול גבאי, סמנכ"ל המכירות בניר סולאר, "אנחנו יודעים לספק קצב עבודה גבוה כאשר מדובר על הספק של 3-4 מערכות חדשות על גגות במבנים מעל 300 מטר, יש לציין כי אנחנו לא מתעסקים עם בתים פרטיים כלל. אין חברה שעובדות בתדירות כה גבוהה ומסיימת פרויקטים מאתגרים ומורכבים בזמן קצר כל כך".

אלום טל מישור אדומים 150kw (צילום: ניר סולאר)

מבני ציבור – תקוע (צילום: ניר סולאר)

כמה זמן לוקח עד שהמערכת הסולארית מתחילה לייצר הכנסה?

"מרגע ההקמה ועד שמערכת סולארית כזו עובדת לוקח בערך חצי שנה. ההקמה עצמה אורכת כשבוע בלבד הודות לצוותי ההקמה המהירים של החברה, אך ישנן  פרוצדורות רבות מול חברת חשמל ומשרד האנרגיה שגורמות להתארכות התהליך. בדיוק מסיבה זו קיים בחברה צוות רגולציה מיומן שתפקידו לוודא שהפרויקט מתקדם מהר ככל הניתן. הצוות מכיר באופן אישי את כל סניפי חברת החשמל ברחבי הארץ וכך הוא מקצר זמנים ומאפשר התחברות מהירה לרשת החשמל. כמו כן הוא דואג לקבלת אישורים נדרשים מהרשויות הרלוונטיות".

איזה פרויקטים משמעותיים ביצעתם בירושלים?

"יש לנו עשרות פרויקטים בירושלים והסביבה הקרובה. אנו גאים במיוחד בריכוז הרב של מערכות סולאריות שהקמנו וממשיכים להקים באזורי התעשייה בעטרות, במישור אדומים וגוש עציון. רק לאחרונה התחלנו בפרויקט ענק להקמת מערכות על המפעלים של מאפה נאמן".

מבני ציבור - תקוע (צילום: ניר סולאר)

מבני ציבור – תקוע (צילום: ניר סולאר)

איזה מסלולים יש לכם עבור הלקוחות?

"יש לנו למעשה שני מסלולים עיקריים ללקוח: הראשון הוא מסלול שכירות –  אנחנו שוכרים מהלקוח את הגג בהסכם ארוך טווח ומקימים עליה מערכת סולארית. הלקוח מקבל הכנסה קבועה ללא כל השקעה כספית מצדו, כשעלויות הביטוח, תפעול המערכת כולל שטיפות מספר פעמים בשנה והתחזוקה של המערכת לאורך כל תקופת ההשכרה היא עלינו. המסלול השני הוא מסלול רכישה – הלקוח רוכש את המערכת ואנחנו עושים את כל הבדיקות, הרישוי, הרישום וההתקנה . לאחר חיבור המערכת לחברת החשמל, הלקוח מקבל הכנסה קבועה מחברת החשמל עבור החשמל שהוא מייצר מהמערכת הסולארית".

חברת ניר סולאר אנרגיות מעסיקה צוות עובדים גדול ומקצועי בתפקידים שונים חיוניים. בין היתר, מחלקת מכירות נותנת מענה לכל סוג מבנה ואנשיה פרוסים ברחבי הארץ כשכל איש מכירות מנהל אזור גאוגרפי מסוים, מהנדסי חשמל מהמקצועיים בתחום שמתכננים את המערכות כך שיפיקו תפוקה מקסימלית מהגג, מנהלי פרויקטים ורגולציה מהטובים בשוק ובעלי ידע נרחב, וכמובן שירות לקוחות שמעניק ללקוח שירות מלא וליווי לאורך כל התהליך. "אנחנו עושים עבור הלקוח את כל העבודה מרגע שבו חותמים על העסקה ועד לחיבור מול לחברת החשמל, הוא לא צריך להתרוצץ ולהיפגש או לטפל בבירוקרטיה", מסכם גבאי.

טלפון החברה: 077-8042942

אתר אינטרנט: https://www.nirsolar.com/

מייל: [email protected]

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דן בן אריה, עין הוד

    לבית פרטי. אין דרך לאגור חשמל ולהתנתק מחברת חשמל? אם תהיה הפרטה של חברת חשמל החוקים ישתנו לרעה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר