ביצוע עבודת קידוח כלונסאות (צילום: אילוז קידוחים)

קידוחי כלונסאות: כל מה שצריך לדעת

החשש מפני רעידות אדמה מוצדק, רק לאחרונה היו בישראל מספר רעידות אדמה. כדי להתגבר על החשש הזה וכדי ליצור מבנים בטוחים יותר מבצעים קידוח כלונסאות לפני כל תחילת בניה. אך מה זה אומר בעצם כלונסאות, מתי ואיך משתמשים בשיטה הזאת? כל הפרטים במאמר הבא

פורסם בתאריך: 10.3.20 11:38

חיזוק מבנים הוא תחום שהמודעות אליו הולכת וגדלה. בארצנו עדיין לא התרחשה רעידת אדמה משמעותית, אך בארצות כמו יפן או ארצות הברית, בהן היו רעידות אדמה משמעותיות, הצורך במבנים חזקים, שיעמדו ברעידות אדמה חזקות, בסופות ובמזג אוויר משתנה גדול מתמיד. לכן ביצוע קידוחי כלונסאות נעשה לרוב בבניית בתים רבי קומות שצריך לחזק אותם כדי שיעמדו איתן.

מה זה בעצם קידוח כלונסאות?

המילה כלונסאות מייצגת מילה עתיקה, אשר הציבור הרחב לא מכיר אותה ובצדק. מדובר על קורות בגדלים שונים, העשויות פלדה/ברזל. את הקורות הכבדות האלו מכניסים בצורה סיבובית אל תוך קידוח בעומק של כמה מטרים ובקוטר של  . כאשר חלקו קבור באדמה וחלקו בחוץ, כאשר החלק היוצא החוצה יתחבר ליסודות הבניין. כך למעשה נוצרת תבנית הבניין, שאליה יוצקים בטון, אשר אליו מוחדרים קורות נוספים כדי לייצב את הבניין באופן סופי. גודל הכלונסאות וסוג הכלונסאות נקבע לפי סוג המבנה שרוצים לבנות וגובהו, אשר כתוצאה ממשתנים אלו נגזר העומס אשר יונח על הכלונסאות הנדרשים, לכן צריך לעשות בדיקה מקיפה לפני הביצוע, כפי שנראה בהמשך.

ביצוע קידוח כלונסאות בתנאי קרקע משתנים

לרוב הקרקע יציבה מספיק, אך כאשר הקרקע משתנה ואין אחידות בחומר ממנו עשוייה הקרקע, צריך לעשות בדיקה מקיפה לפני שמתחילים בביצוע קידוח כלונסאות, כדי להתאים את שיטת הקידוח הטובה ביותר לסוג הקרקע. ביצוע קידוח כלונסאות בלי לבדוק את סוג הקרקע מראש זהו מתכון לאסון מאחר שלכל סוג קרקע צורת קידוח משלה. לבדיקת סוג הקרקע יש חשיבות גם לסוג הכלונסאות שנבחר להכניס ליסודות הבניין, כשלכל סוג קרקע מתאים סוג כלונסאות אחר ואין דין קרקרע חולית כדין קרקע רגילה.

הכלים הנדרשים לביצוע קידוח כלונסאות במהירות

בעוד שבעבר קידוח כלונסאות היה נמשך שבועות ארוכים, כאשר העבודה התבצעה באופן ידני ונדרש כוח אדם רב לביצועה. כיום ניתן לבצע קידוח זה תוך ימים ספורים, בכוח אדם מצומצם הרבה יותר, הודות למכונות מיוחדות ומתקדמות אשר מקלות על הביצוע ומאפשרות ביצוע מדוייק יותר מעבודה ידנית מסובכת ומסורבלת.

לסיכום, קידוח כלונסאות נעשה על מנת לייצב את המבנה, כאשר לכל סוג מבנה מתאימה שיטת קידוח שונה וצריך לדעת להתאים את סוג הכלונסאות לסוג הקרקע אשר עליה נבנה המבנה וכדי שהכלונסאות יעמדו בעומס אשר יושת עליהם צריך להתאים את הקוטר והאורך שלהם למבנה. לאחר הביצוע, יש לבצע בדיקה שהכל תקין ורק אז להמשיך לבנות את הבניין.

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר