קרנות השתלמות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

קרנות ההשתלמות מצמצמות את ההלוואות לחוסכים

משבר הקורונה ממשיך להתרחב ומגיע כעת גם לענף האשראי וההלוואות, עם הפסקת פעילות ההלוואות של בתי השקעות מובילים

פורסם בתאריך: 12.3.20 10:11

משבר הקורונה ממשיך להתרחב ולהשפיע על מגוון גדול של תחומי חיים וענפים כלכליים – הפסקת טיסות ליעדים רבים, הגבלות משמעותיות על התכנסויות, ביטול אירועים וכמובן – ירידות חדות בשוקי ההון. כעת מסתמן שגם ענף האשראי וההלוואות, שהתפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות, עלול להצטמצם, ולהקטין את היכולת לקחת הלוואות בתנאים טובים, דווקא בתקופת משבר שבה הצורך בהלוואות גדול יותר. על פי דיווח באתר הכלכלי savey, הודיע השבוע בית ההשקעות אלטשולר שחם על הקטנת שיעור ההלוואות שניתן יהיה לקחת בהלוואות מקרנות ההשתלמות וקופות הגמל בניהולו ל-50% בלבד מהכספים הנזילים בקרן או בקופה.

אל אלטשולר שחם הצטרפו גם בתי ההשקעות ילין לפידות ומיטב דש שהודיעו על הפסקה מוחלטת של מתן הלוואות מקופות הגמל וקרנות ההשתלמות ללקוחותיהם, וניתן להניח שבתי השקעות נוספים ילכו בקרוב בעקבותיהם, ויצמצמו גם הם את האפשרות לקחת הלוואות. צמצום האפשרות לנטילת הלוואות מקרנות השתלמות וקופות גמל מוריד מעל הפרק את אחת ההלוואות הכדאיות ביותר כיום, בה ניתן במקרים רבים לקבל הלוואות בתנאים טובים יותר מאשר בהלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות אחרות.

בין היתרונות של הלוואות מקרנות השתלמות וקופות גמל:
א. ריביות נמוכות – פריים / פריים-0.5% עד פריים+1.5%.
ב. אין צורך בערבים – אין צורך להעמיד ערבים, שעבודים או בטחונות נוספים כנגד ההלוואה.
ג. אין עמלות וקנסות פרעון מוקדם – בהלוואות מקרנות ההשתלמות לא נגבות עמלות או קנסות פרעון מוקדם.

הלוואות מקרנות השתלמות וקופות גמל ניתנות לחוסכים, כאשר כספי הקרן משמשים כבטוחה להלוואה. מכיוון שכספי הקרנות והקופות מושקעים בשוק ההון, שסובל מירידות, הבטוחות של בתי ההשקעות על ההלוואות נשחקות, ומעלות את הסיכון להפסדים עבור בתי ההשקעות.

נכון לשנת 2018 הגיע היקף ההלוואות ממוצרים פנסיוניים ל-12 מיליארד שקל – גידול של 23% לעומת שנת 2017.

ניתן לצפות שלמרות הירידה בריביות הבנקים המרכזיים בעולם, הריבית על ההלוואות בישראל דווקא תגדל עתה, עם הגדל נתח ההלוואות הבנקאיות והחוץ בנקאיות בישראל, על חשבון ההלוואות מהמוצרים הפנסיוניים.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר