במגע של כלב, טיפול בכלבים (צילום: נועה דנסקי מרטין)
במגע של כלב, טיפול בכלבים (צילום: נועה דנסקי מרטין)

במגע של כלב: אור אופיר יוצר תקשורת בטוחה בעזרת כלבים בבתי ספר לחינוך מיוחד

הייתם רוצים שהתלמידים שלכם ישפרו את יכולת התקשורת שלהם עם הסביבה? יפתחו את תחושת העצמאות והמסוגלות שלהם? הכירו את "במגע של כלב": אור אופיר יוצר תקשורת בטוחה ומקרבת עבור תלמידים בבתי ספר, בעמותות, בארגונים חברתיים ובטיפולים פרטניים

פורסם בתאריך: 17.6.20 22:14

רגע לפני שנת הלימודים הקרבה זוהי קריאה חשובה למנהלי בית ספר, סגניות בתי ספר ולמורות לחינוך המיוחד. הכירו את אור אופיר מטפל ויוצר תקשורת בטוחה באמצעות כלבים לקבוצות או באופן פרטני ונותן מענה למגוון רחב של אוכלוסיות: אוטיזם, מוגבלות שכלית קלה עד עמוקה, PDD, לקות תקשורת, שיתוק מוחין, תסמונת דאון, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, ליקויי למידה ועוד. יצאנו לראיון מיוחד עם אור אופיר לשמוע איך הטיפול בעזרת הכלבים תורם להתפתחות וקידום התלמידים.

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

אילו תוצאות יוצר הטיפול אצל התלמידים?
"הילדים ילמדו ליצור מערכות יחסים עם הסביבה בצורה פשוטה ומהנה. יהיה שיפור ניכר באופן שבו הם יתקשרו עם הסביבה. המיומנויות החברתיות ישתפרו והם ידעו לפתור בעיות בצורה יצירתית וישפרו את הביטחון עצמי שלהם. במפגש בין הילד לכלב נוצר קשר לא מילולי ולא מאיים, עצם הנוכחות של הכלב מרגיעה ונעימה ואז התלמידים מרגישים משוחררים וזה יוצר אצלם מוטיבציה גדולה לתקשר, לדבר, לשתף פעולה, ללמוד דברים חדשים ולהקשיב. התלמידים דואגים לכלב וזה מוציא מהם מקום של חמלה ודאגה לאחר. הכלב מגיב להתנהגות של הילד, הוא מעניק לו משוב לא מילולי ומאפשר לו ללמוד מהי ההתנהגות הרצויה ואיך אנחנו צריכים להתנהג בקשר על מנת שנוכל לקיים קשר נעים לשני הצדדים. בדיוק כמו הקשרים בעולם האמיתי וזה משפיע על המערכת היחסים שלהם בבית עם המשפחה, עם ההורים, ועם הצוות החינוכי".

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

אור אופיר בעל תואר ראשון בחינוך מיוחד לבעלי מוגבלויות מורכבות מטעם מכללת דוד ילין, ובעל תעודת מטפל רגשי ובוגר לימודי סיוע חינוך ושיקום בעזרת כלבים מטעם סמינר הקיבוצי. החליט ללמוד את התחום אחרי שסבתו חולת אלצהיימר יצרה קשר מיוחד עם כלבו ובכל פעם שהייתה באי שקט – ההתקרבות לכלב הייתה מעניקה לה רוגע ושלווה. אור, שהיה עד לאפקט המרגיע והשפעת הנוכחות של הכלב על מצבה, החליט שזה הייעוד שלו, לעזור לילדים ומבוגרים לשפר את איכות החיים שלהם ואת יחסיהם עם הסביבה.

לאחר סיום הלימודים פתח אור את "במגע עם כלב" שקיים כבר כ-7 שנים. תחת רזומה של עבודה משותפת עם בתי ספר ועמותות כמו: עמותת שק"ל, שלווה, עלי שיח, אקים, גן רימונים, שתילים, בית ספר דקלים, בית ספר בן יהודה ועוד. הפך להיות שם דבר בעולם הטיפול בעזרת כלבים בעיר.

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

כיצד מתבצעת העבודה המשותפת עם המסגרות החינוכיות?
"לפני הכל אני נפגש עם הצוות החינוכי של אותה מסגרת, ביחד אנחנו בונים את התוכנית השנתית לתלמידים. אני שומע מהמורה מה צרכי התלמידים דרך הסתכלות מקצועית, אנחנו עוברים יחד על  תוכנית הלימודים הכיתתית על מנת שהמטרות יהיו תואמות וכדי שנוכל לבצע התאמות לאותה הכיתה. למשל, אפשר לעבוד עם תלמידים שמתקשים בחשבון, או עידוד קריאה, ילדים שמפחדים להקריא בקול רם פה לומדים להקריא לכלב. כל התהליך נותן להם מוטיבציה לקרוא בקול רם ולשפר את הביטחון שלהם בנושא. בנוסף, אני מתאים את העבודה עם הכלבים לכל המגזרים ולכל הארגונים, חרדיים וחילוניים כאחד. אני רואה לנגד עיניי את המטרות הכיתתיות יחד עם כל הצוות כדי שהתלמידים יקבלו את המרב מזה. חשוב להבין, לא מדובר בחוג. מדובר בתהליך טיפולי חינוכי שמשפיע על כל המסגרת. אני בקשר עם הצוות החינוכי גם מעבר לשעות הפעילות, והתוכן שאני מעביר הוא ייחודי, זה משהו שאני יצרתי במהלך השנים בתחום. אחד הדברים שמרגשים אותי לשמוע אלו המשובים מהמורים שאומרים כמה שהתהליך הוא בעל ערך גבוה ושהם רואים שהכלבים מוציאים מהתלמידים דברים אחרים שהם לא רואים כל יום, וזה פשוט ממלא אותי".

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

אור אופיר, במגע של כלב (צילום: נועה דנסקי מרטין)

חוץ מקבוצות אתה מטפל גם באופן פרטני?

"כן בוודאי, יש אפשרות שאגיע לבית המשפחה יחד עם הכלב. המרחב עם הכלב מאפשר שיח רגשי עבור הילד ומעודד אותו לדבר על הקשיים שהוא חווה. הילד משליך את הרגשות שלו דרך הכלב ובכך מצליח לבטא את עצמו טוב יותר. אנחנו מאלפים את הכלב יחד והוא רואה שהוא מצליח ומסוגל ומפתח את תחושת העצמאות והמסוגלות ומשפר את הביטחון העצמי והתוצאות החיוביות לא יאחרו לבוא. בנוסף, גם עבור ילדים ומבוגרים שיש להם פחד מכלבים יש לי תוכנית ושיטה מיוחדת בה אני מטפל בפחד והופך את המפגש עם הכלב למהנה".

 לפרטים אודות תוכנית הליווי "במגע של כלב" לשנת הלימודים הקרבה>>>

טלפון: 052-8341756

מייל: [email protected]

פייסבוק: במגע של כלב-סדנאות חווייתיות עם כלבים לקבוצות ויחידים בתחום החברתי והרגשי

לאתר: https://did.li/y7TYH


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר