בזקנה טובה - מציאת דיור מוגן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
בזקנה טובה - מציאת דיור מוגן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

כך תמצאו את הדיור המוגן המושלם עבור ההורים

מחפשים דיור מוגן להורים? מחלקה סיעודית או תשושים? כדאי להכיר את גיא ניב, יזם חברת  "בשיבה טובה" שיאתר עבורכם את המקום המושלם לפי כל הקריטריונים שתדרשו – וללא תשלום

פורסם בתאריך: 5.8.20 16:46

יש תחומים שאנחנו נוטים לא להתעסק בהם במהלך החיים מכל מיני סיבות, ולטפל בהם רק בעת משבר. כך בדיוק הוא המצב לגבי בחירת דיור מוגן להורים היקרים שלנו, במיוחד כשמחפשים מחלקה סיעודית או תשושים. ברגע הזה, כשהחלטנו שאין מוצא וצריך למצוא פתרון טוב למי שיטפל בהורים, אנחנו אובדי עצות, מלאים שאלות, זקוקים לעזרה בהכוונה. זה הרגע בו גיא ניב, מנהל חברת "בשיבה טובה", בעל ניסיון של 25 שנה בעבודה מול מוסדות סיעודיים – נכנס לתמונה להאיר את כל הנושא ולתאם עבורכם את המקום הטוב ביותר בירושלים עבור ההורים מכל הבחינות. והכוונה באמת מכל הבחינות – גיאוגרפית, בריאותית, חברתית. גיא מתמחה במציאת הפתרון הטוב ביותר עבורכם – וללא תשלום.

איך מתבצע התהליך של הכוונת משפחה לבית אבות מסויים?

"אני מתווך בין משפחות של אנשים מבוגרים שזקוקים לטיפול במחלקות סיעודיות או תשושים או עצמאיים – לבין בתי אבות ודיור מוגן בירושלים. אני מאתר עבורם את המקום הטוב ביותר לפי כל מיני שיקולים. רוב הפניות הן מילדיהם של אנשים קשישים, שהטיפול בהם עד עתה כבר לא מספיק ויש צורך בהשגחה נוספת. התהליך מתחיל בשיחה מקדימה והבנת הצרכים של אותה משפחה: מה מצב ההורה, עד כמה חשובה קירבה פיזית גיאוגרפית, מה אפשרויות המימון, מה ההעדפות האישיות, לאחר מכן קובעים סיור והולכים לראות מקרוב את האפשרויות שאני מוצא לנכון כמתאימות עבורם. מסיירים בחדרים, נפגשים עם הצוות הרפואי וההנהלה, רואים את חדרי הפעילות, החוגים ובכלל מתרשמים מאופי המקום".

לאילו שאלות אתה נותן מענה?

"מדובר בתחום מאוד אפור, מתחילים להתעניין בו רק כשחלילה קורה משהו והאדם במצב בריאותי לא טוב. ברגע הזה בני המשפחה לא יודעים מה לעשות, מתעוררות המון שאלות, מה נכון לנו, מה מתאים יותר, איך נשלם על זה, האם יש מימון, וחשוב לציין כי אני גם מנחה לגבי קוד משרד הבריאות לסיוע במקרים סיעודיים. על כל השאלות הללו אני עונה ועושה סדר. וכמובן מצליח לשדך מולם את המיקום הטוב ביותר להורים"

התהליך נעשה בתשלום?

"חשוב לציין כי אני לא גובה תשלום מהמשפחות, זה נעשה ללא תשלום בכלל וללא כל התחייבות. אני עובד בשקיפות מלאה, אין לי אינטרס כזה או אחר, רק טובת המועמד לנגד עיני ומה שמתאים לו. לפני חודש למשל, יכולתי להכניס אדם למחלקה מסויימת ולקבל עבורו עמלה יפה, אבל העדפתי להכניס את המועמד למחלקה בדיור מוגן אחר כי הגעתי למסקנה שיותר מתאים לו ולעתיד שלו הן מבחינת מיקום והן מבחינת התשלום".

נפתלי ניב וגיא ניב - בשיבה טובה (צילום: עמית ניב)

נפתלי ניב וגיא ניב – בשיבה טובה (צילום: עמית ניב)

ולגבי דיור מוגן, כלומר דיירים עצמאיים?

"יש גם כאלה שמחפשים דיור מוגן (שאינו סיעודי או תשושים), במקרים אלה זה בדרך כלל קורה ע"י בני הזוג, או ההורה הקשיש עצמו, הם מודעים לכך מראש ומגיעים עם החלטה שהם מעוניינים להזדקן באזור נוח, החלטה שהם כבר קיבלו רק צריכים עזרה למצוא מקום נכון".

למה כדאי לנו להיעזר בשירותך ולא לבצע זאת לבד?

"אתם תלכו בקלות לאיבוד, כי יש המון סוגים וסגנונות של בתי אבות. לי יש הסכמים מול כל המוסדות בירושלים, ואני מכיר כל אחד מהם על יתרונותיו וחסרונותיו, כך שרוב הסיכוי שאצליח לבצע חיבור בהצלחה. בנוסף השירות שלי לא עולה כסף, ללא התחייבות כלל, כך שהרבה יותר נוח לבצע זאת באמצעותי, יש לי הרבה ידע וניסיון של כ- 25 שנה בענף, כולל בעבודה עם אבא שלי – נפתלי ניב שייסד את שרות האמבולנס דרכו אנו מכירים את כל בתי האבות בירושלים. כאמור אני לא גובה כסף מהמשפחות כיוון שההסדר הוא שאני מקבל עמלה מבתי האבות, כך שזה מאוד נוח לחפש באמצעותי ללא כל התחייבות".

מה אופי הדיור המוגן בירושלים באופן כללי?

"ללא ספק בשנים האחרונות יש שדרוג מאוד משמעותי. יש גם כמה שחקנים חדשים, שמציעים רמה מאוד גבוהה של שירותים. אם זה פעילות פנאי, בריכות שחיה, חדר כושר ואפילו בתי קולנוע בתוך הדיור המוגן, יש מקומות ברמה מאוד גבוהה והתחרות לא קלה, כמובן שהמחיר הוא בהתאם. ויש גם דיור פשוט יותר, אפשר לומר שיש חתך מאוד רחב".

איזה טיפ תתן למשפחה לפני בחירת דיור מוגן?

"חשוב לעשות תיאום ציפיות, מה התועלת בזה שיעברו, מה הערך המוסף שיקבלו, יש שמחפשים פנאי וחברה, יש שמחפשים ביטחון, יש מצבים ומציאות שמשתנה. חשוב לדעת שהצוות שמטפל בהורים מנוסה, מקצועי, אכפתי, שמניח הכל על השולחן ולא מטייח שום דבר גם אם חלילה הייתה תקלה או בעיה. כמובן לבדוק שהמקום תחת פיקוח משרד הבריאות או משרד העבודה".

מה המכשול העיקרי במעבר למחלקה סיעודית?

"אנשים בגיל הזה חושבים שהם יודעים מה טוב בשבילם, הרבה פעמים חוששים לעזוב את הסביבה הטבעית ולעבור למקום זר. אבל השיקול שלהם לא נכון, כי לדעתם הם יכולים להסתדר בבית לבד וזה לא נכון, הם זקוקים להרבה עזרה ובנוסף זה מאד מכביד על הילדים. אם נשאיר את קבלת ההחלטות בידי ההורים לא יהיה בכלל מעבר וזה יגיע למצב קריטי שבו הם הרבה פחות בריאים והרבה יותר קשה לטפל בהם. צריך להבין שההחלטה לא תהיה רק בידי ההורים, וחשוב שיהיה מי שיקח את המושכות וינווט את העגלה, ואלו לא ההורים". עם כל הרצון לכבד אותם חשוב למצוא את המקום המתאים שיטפל בהם הכי נכון וגם יקל על בני המשפחה, כי לא תמיד יודעים מה טוב להם".

מה הסיפוק שלך בעבודה?

"מאז ומתמיד עבדתי עם מוסדות סיעודיים, גם באמבולנס הפרטי שהיה לאבי ולי, וכנראה שזה הייעוד שלי. יש המון סיפוק בכל מכתבי התודה שאני מקבל לאחר השמה לבתי אבות ולדיור מוגן, אנשים שמחים, מרוצים. לעשות טוב על הלב של הדיירים הקשישים זה משמח אותי".

טלפון: 052-6233330

אתר: http://www.besiva-tova.co.il/

מייל: [email protected]


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר