שני וגבי בר, מייסדים ומנכ"לים משותפים בחברת TCM (צילום: קרין מגן)
שני וגבי בר, מייסדים ומנכ"לים משותפים בחברת TCM (צילום: קרין מגן)

חברת TCM מגדירה מחדש את תחום ה-eCommerce באמצעות האקוסיסטם שהצמיח אותה מחלום במחשבות

TCM היא חברת טכנולוגיה ישראלית שצמחה מתחת לרדאר וממשיכה לצמוח גם בתקופת המשבר, וזאת בזכות האקוסיסטם הייחודי שיצרו מייסדיה, שני וגבי בר. ישבנו איתם לשיחה כדי להבין כיצד ניתן לצמוח מכל נקודת פתיחה

פורסם בתאריך: 30.10.20 08:19

חברת TCM החלה את דרכה משולחן פינת האוכל של שני מייסדיה גבי ושני בר, שם הם חיפשו מקור שפע למשפחתם. שפע שיעניק לעוד משפחות מקור בלתי תלוי משוק צומח שאינו תלוי בגורמים פיזיים. מהמחשבה הזו נוצרה אחת מהחברות המובילות בעולם לניהול והשבחה של חנויות דיגיטליות. TCM היא חברת טכנולוגיה ישראלית שצמחה מתחת לרדאר וממשיכה לצמוח גם בתקופת המשבר, וזאת בזכות האקוסיסטם הייחודי שיצרו מייסדיה, שני וגבי בר. ישבנו איתם לשיחה כדי להבין כיצד ניתן לצמוח מכל נקודת פתיחה, נמוכה ככל שתהיה.

המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה הוביל אנשים רבים לשנות את הדרך בה הם קונים. אם בעבר על מנת לרכוש מוצר כלשהו אדם היה יוצא מביתו, מגיע לחנות או למרכז מסחרי, עובר בין החנויות ועושה השוואת מחירים, מקבל המלצות מחברים או מכרים וכן הלאה – כיום, כל התהליך הזה הפך לדיגיטלי. מחירי המוצרים, ביקורות והמלצות, סרטונים ותמונות, הכל מוצג באמצעות האינטרנט, מתוך הנוחות של בית הלקוח.

בעקבות המשבר, הואץ תהליך השינוי של דפוס הרכישה. "אין כמעט אדם שאינו רוכש מוצרים דרך האינטרנט", אומרים גבי ושני בר, המייסדים והמנכ"לים המשותפים של חברת TCM. "התהליך התחיל הרבה לפני המשבר. אנחנו זיהינו אותו אי שם בשנות ה-2000 המוקדמות, אז הבנו את מה שאנשים מבינים עכשיו – שההכנסה שלנו חייבת להגיע ממקור בלתי תלוי בגורמים פיזיים ומשתנים – מחלה/שריפה/שוק מקומי. חיפשנו שוק צומח המספק צורך שרק הולך וגדל. חיפשנו להתחבר למקורות הכנסה גלובליים, שמאפשרים פיזור ואפשרות שגדולה מאיתנו וממה שמתרחש במדינה אחת. כפי שהסגר השפיע כאן על עסקים רבים, אנחנו שמחוברים לשוק צומח המשכנו לגייס צוותים, המשכנו למכור בכל רחבי העולם ובעיקר המשכנו להעניק תקווה שניתן, גם בימים אלו, לראות מה אפשרי עבור כולנו, כי האפשרויות הן בלתי מוגבלות כשמוכנים להביט בהם בעולם החדש – העולם הדיגיטלי. הסגר וכללי הריחוק החברתי, גרמו לאנשים שנמנעו מרכישה אונליין עד כה, להתחיל לרכוש ולהתרגל לעוצמה ולחיסכון במשאבים פיזיים של יציאה מהבית. שוק המסחר המקוון, השוק הצומח ביותר, קפץ קפיצה של עשור בשנה האחרונה והאיץ את המעבר מעולם הקניות הפיזי לעולם הקניות הדיגיטלי".

 

בני הזוג בר גם מסבירים כיצד החברה שלהם, TCM, צמחה בקצב מואץ לאורך המשבר בדומה לשאר ענקיות האיקומרס כגון: eBay, Amazon, Shopify, Aliexpress וכו'. "החזון שלנו, שהחל במחשבותינו, באמצעותו רצינו להעניק לעולם את האפשרות להתחבר לשפע בלתי תלוי, בכך להמשיך להזין את החברה שהקמנו דרך השפע שאנחנו מעניקים. אנו חווים צמיחה עצומה בתקופת זמן כל כך קצרה – מה שממחיש שהכול אפשרי, אם רק עוצרים ומוצאים מה הערך שאנחנו מעניקים לעולם כי "נתינה וקבלה אחת הם"(מתוך ערכי הליבה -האקוסיסטם של חברת TCM)".

הם מוסיפים: "רק לאחרונה דווח כי מכירות האונליין בארה"ב במהלך חודש ספטמבר 2020, היו גבוהות ב-43% מספטמבר של 2019. זוהי צמיחה מטורפת, שלא קיימת בשום ענף אחר. חודש לפני כן באוגוסט 2020 הייתה צמיחה של 42%, בהשוואה לחודש אוגוסט 2019. אין ספק שקיים קשר ישיר למשבר". 

Bank of America; Forrester Analytics; ShawSpring Research;  US Department of Commerce; McKinsey analysis

Bank of America; Forrester Analytics; ShawSpring Research; 
US Department of Commerce; McKinsey analysis

ריחוק חברתי פיזי אך לא נפשי

בדומה לחברות אחרות, גם בחברת TCM לאורך הסגר הראשון והשני, צוות החברה פעל מהבית. לשמחתה  של שני בר, גם בתקופה זו, בזכות האקוסיסטם הייחודי שנולד ב-TCM, השליחות של הפצת השפע הדיגיטלי הייתה חזקה יותר מכל סגר והצוות המשיך בעוצמה לייצר פתרונות איך להמשיך להניע את החנויות הדיגיטליות שלנו בכל רחבי העולם. "בכל תקופת העשייה מהבית כל צוות החברה כתב חזון ליום שלו באפליקציה שפיתחנו. זו הדרך שלנו להזמין, קודם כל במחשבותינו וברגשותינו, את המטרות והיעדים שלנו מכלל ההיבטים – עסקיים, ארגוניים ומשפחתיים. לפי האקוסיסטם שלנו, כל מה שאנחנו באמון ורואים אותו קודם בחזון שלנו, מתגלה בעולם הממשי, זה מה שהוביל אותנו מראשית הקמת החברה".

"לא ויתרנו על  החיבור בין האנשים שנפגשו 3 פעמים ביום וחיברו חלומות ומטרות יחד, שהם הבסיס לאקוסיסטם של TCM. האקוסיסטם שלנו הוא הבסיס לצמיחה שלנו. הוא מבוסס על ערכים של אמון, פתיחות השכל, סובלנות, שמחה ויושר. נדיבות לראות את טובת לקוחותינו ובעלי העניין כטובתנו שלנו. כל אלו מאפשרים לנו להמשיך לשתף את השפע הדיגיטלי עם העולם, מכל מקום", מוסיפה בר.

נבחרת השותפים לחזון בחברת TCM (צילום: קרין מגן)

נבחרת השותפים לחזון בחברת TCM (צילום: קרין מגן)

לאורך השיחה אני רואה ששני בר רואה בניהול החברה כשליחות, כזו המתבססת על ערכים אשר תואמים את החזון הראשוני של TCM. "כשהקמנו את החברה הבנו שבשביל לייצר שפע עלינו קודם כל להעניק אותו לאחרים. אם נמצא דרך להעניק, אותו שפע יחזור אלינו. אם אנחנו נותנים, סימן שיש לנו, והשפע הוא כמו מגנט – חוזר ממקומות צפויים ובלתי צפויים. כשגילינו את השפע הדיגיטלי, חיפשנו את הדרך להעניק אותו לעולם ומתוך השליחות הזו כל הזמן האפשרויות וההזדמנויות נפתחות עבורנו בכל רחבי העולם. זו הדרך בה  צמחנו, ויצרנו את האקוסיסטם המרגש שלנו, שהוא התשתית שמאפשרת לנו לצמוח ולהתמודד עם כל המשוכות שמגיעות לפתחנו, באמצעות חזון וערכים. כל אלו יחדיו הם השליחות שלנו כלפי הלקוחות, הצוות, בעלי המניות וכל  גוף שנקרה בדרכנו".

טכנולוגיה פורצת דרך
ביסודה, חברת TCM היא חברת פינטק (FinTech) אשר עוסקת בניהול והשבחה של חנויות דיגיטליות ומפתחת כלים ייחודיים לשיפור הביצועים של החנויות הדיגיטליות אשר בניהולה. לאורך פעילותה, הצליחה החברה לפתח טכנולוגיה חדשנית באופן עצמאי, אשר הופכת את תהליך ההשבחה והניהול של חנויות מקוונות להרבה יותר פשוט, באוטומציה כמעט מלאה, באמצעות טכנולוגיות AI, Big-Data ו-Machine Learning.


סרט – הצמיחה של TCM

"בתור חברת טכנולוגיה מתקדמת, קיים אצלנו דגש על פיתוח מערכות עצמאיות ומיוחדות, אשר יצרנו במהלך השנים מאפס, באמצעות כמות נתונים אדירה ואלפי שעות עבודה של מומחים. המערכות שלנו מסוגלות לנתח מאות אלפי מוצרים, לאתר חנויות דיגיטליות בעלות פוטנציאל גבוה, לתכנן קמפיינים שיווקים המבוססים על תמונה וטקסט בצורה אוטומטית ועוד", מתאר גבי בר. "גם בעתיד אנחנו נמשיך לפתח את המערכות השונות שלנו, אשר מחוללות מהפכה בתחום ה-"eCommerce .

סיוע למשק ולחברה

כחלק מהפעילות של TCM, החברה מקפידה גם ליזום פעולות חברתיות כסיוע לקהילה. במהלך תקופת המשבר הקימה החברה את 'האוניברסיטה למנהלי חנויות דיגיטליות של TCM', במסגרתה הוצע קורס חינמי ל-25 מועמדים שהראו פוטנציאל, מתוכם 10 מצטיינים יזכו להשתלב במשרה מלאה בחברת TCM.

"בעקבות המשבר ראינו כי עשרות ואף מאות אלפי אנשים איבדו את מקור פרנסתם ויצאו לחל"ת, או הפכו למובטלים. רצינו לתת את חלקנו בפתרון משבר התעסוקה, והצענו הרשמה ללימודי מקצוע חדשני, מרתק ונחוץ. זו אחת מהדרכים בה אנחנו מוקירים תודה ומפיצים את השפע הדיגיטלי הלאה", מסבירים גבי ושני בר.

קורס מנהלי חנויות לנפגעי הכנסה בקורונה ב"אוניברסיטת TCM" (צילום: קרין מגן)

קורס מנהלי חנויות לנפגעי הכנסה בקורונה ב"אוניברסיטת TCM" (צילום: קרין מגן)

בנוסף לקורס החדש, TCM פועלת גם ביזמות החברתית ומעבירה קורסים של  צמיחה אישית לאוכלוסיות שונות. התוכנית, ששמה הוא "חולמים בגדול", היא פרויקט יזמות חברתית המסייע בצמיחה האישית של הלומדים, ומדגים כיצד להביט פנימה וליצור את העולם שהם רוצים ואז ליצור אותו במציאות החיצונית ע"י ערכי ליבה וחזון . הקורס הועבר בהצלחה כבר לקבוצות של נוער בסיכון ואנשים עם מוגבלויות בעזרת עמותת איל"ן, ובעתיד מתכננים בחברה להרחיב את הפעילות לקהלי יעד נוספים.

"המחויבות שלנו לעזור לאנשים לעבור את הדרך שאנחנו עברנו, אנשים מאוכלוסיות מוחלשות, כיצד לחלום בגדול ולהיווכח כמה שפע קיים בעולם – עלינו רק למצוא אותו קודם בתוכנו, לחלום אותו ולממש אותו בעולם, באמצעות תרגול ערכי הליבה של TCM. הקורס מאפשר לייצר עוגן פנימי, לסלוח, לבחור באהבה על פחד ודאגות וע"י כך לייצר את השפע שאנחנו בוחרים. אנחנו מלמדים אותם כיצד להפוך את החזון שלהם למציאות", מספרת בר.

"הפרויקטים האלו מתווספים לשאר הפעילויות שלנו כחברה ומהווים חלק בלתי נפרדת מאיתנו, הם מאפשרים את האקוסיסטם הייחודי שלנו. בסופו של דבר הכל מתחבר יחד – הפעילויות החברתיות, כתיבת החזון בכל יום, הטכנולוגיה והרצון להישאר בחוד החנית של ענף ה-eCommerce. החברה שיצרנו היא החזון שלנו שמתממש מול עינינו ואנחנו קמים כל בוקר לשליחות להפצת השפע הדיגיטלי, השפע הרוחני, השפע שבידע שהכול אפשרי", סיכמו גבי ושני בר.

לאתר החברה: www.tcmdigital.com

לבדיקת התאמתכם למסלולי הסחר המקוון של חברת TCM והצטרפות היכנסו ללינק: http://lp2.tcmdigital.co.il/da

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר