איילת ישראל, "עצה טובה" (צילום: אוליבייה פיטוסי)
איילת ישראל, "עצה טובה" (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מדוע להסתייע בחברה למימוש זכויות רפואיות?

איילת ישראל, 50, מירושלים, מסייעת לאנשים לממש את זכויותיהם הרפואיות. מדוע זה חשוב דווקא בימים אלו? שיחה מלב אל לב עם מי שרואה יום יום את האדם נאבק, כדי לקבל את מה שמגיע לו על פי חוק

פורסם בתאריך: 24.11.20 18:21

ממשבר לצמיחה

עצה טובה

זה למעלה מעשור אני מסייעת לנשים, גברים, ילדים, שחוו שינוי במצבם הבריאותי עקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי, לממש את זכויותיהם הרפואיות.

מפעל חיי התחיל לפני כ-13 שנים, כאשר אבי, שהיה אדם חיוני ופעיל רוב חייו, חלה במחלת האלצהיימר. לאט ובהדרגה הוא החל לשקוע בשכחה. חייו וחיינו התהפכו והשתנו ללא היכר. שעות ארוכות וימים רבים הסתובבתי במסדרונות הביטוח הלאומי, משרד הבריאות, משרד הרווחה, קופת חולים והביטוחים הסיעודיים, קיבלתי רסיסי מידע, התעקשתי, ממש נאבקתי כדי לקבל את כל המידע כולו על מנת לממש את הזכויות הרפואיות להן היינו זכאים.  בדרך הארוכה שעשיתי, נתקלתי בנבכי הבירוקרטיה, התמודדתי עם "טופסולוגיה" מרובה, ולעיתים נאלצתי לחזור פעם אחר פעם לאותו המוסד כדי להגיש את אותם טפסים, מול יחידות אחרות ובמסגרת הליך שונה.

נדרשתי להציג מסמכים, אישורים רפואיים וחוות דעת שלא היו בהישג ידינו מהר ככל הניתן. תוך כדי המסע שעברתי, הבנתי את הקשיים הרבים עמם צריך להתמודד אדם שנקלע למשבר חיים, ואת המחסומים שעליו לעבור בהתמודדות הסבוכה מול הרשויות. מהמשבר האישי והמשפחתי ומהמאבק למען אבי, נולד הרצון לסייע לאנשים לממש את זכויותיהם הרפואיות ולהקים את 'עצה טובה'

. 'עצה טובה'

'עצה טובה' היא חברת בוטיק שמעניקה טיפול אישי, צמוד, מקיף והוליסטי ללקוח ובני משפחתו במימוש זכויות רפואיות. הסיוע ניתן בתחום דיני הנזיקין והביטוח הלאומי, למשל בקבלת קצבת סיעוד, תאונת עבודה (דמי פגיעה, נכות מעבודה, חבות מעבידים), מחלות מקצוע, תאונות דרכים, תאונות ספורט, נכות כללית, גמלת ילד נכה, תאונות תלמידים והכנת תיקים לוועדות רפואיות בביטוח לאומי.

בנוסף, אנו מסייעים במימוש פוליסות הסיעוד מול חברות הביטוח, אובדן כושר עבודה, מימוש זכויות מול הרשות לזכויות ניצולי השואה, משרד התחבורה (תו נכה ופטור מאגרת רישוי) ורשויות מקומיות. לצד זאת, אנו מעניקים סיוע בגיוס עובד/ת זר/ה לחולה בהתאמה לצרכים ולציפיות של המשפחה וקבלת היתרים להעסקת עובד זר.

לרוב, אנשים לא מודעים לכל המגיע להם על פי החוק ופונים אלינו בבקשה לסיוע בהליך אחד. במהלך סדרה של פגישות עם הלקוח ומשפחתו, אני לומדת את המצב הרפואי לעומק, את סיפור חייהם, הקשיים והצרכים וחושפת בפניהם את כל המידע, האפשרויות וזכויות נוספות להן הם זכאים בהתאם למצבם. אני מלווה אותם יד ביד לאורך כל אחד מההליכים, ומנהלת עבורם את 'המערכה' עד קבלת התוצאות הרצויות. למדתי שאסור לוותר גם כשהדברים 'לא הולכים חלק', וצריך להשקיע מאמצים במציאת פתרונות יצירתיים.

אני מכירה ויודעת כיצד המערכות והרשויות פועלות ואיך להסיר חסמים כשנדרש, כך שנחסך זמן יקר והטיפול הופך יותר מדויק ויעיל. חשוב לי שהמשפחות ירגישו שהן לא לבד, ולכן אני מעניקה להן אוזן קשבת, ומהווה עבורן רשת תמיכה. העומס שחווים בני משפחה המטפלים ביקיריהם, בני הגיל השלישי הוא עצום. אני מנסה להקל ולו במעט במקום שבו המדינה השאירה אותם לבד. ההצלחות ממלאות אותי בשמחה והכוחות שאני שואבת מהן ביחד עם המשפחות, מסייעים לי להמשיך לטפל באבי יום יום ולסעוד אותו במיטת חוליו.

איילת ישראל, "עצה טובה" (צילום: אוליבייה פיטוסי)

איילת ישראל, "עצה טובה" (צילום: אוליבייה פיטוסי)

למה חשוב לקבל סיוע במימוש זכויות רפואיות להן אנו זכאים על פי חוק?

כשאדם חווה משבר חיים, עקב ליקוי גופני, שכלי, נפשי, שנובע מתאונה, מחלה או ממום מלידה, הוא מרגיש 'שהשמיים נפלו עליו'. פעמים רבות מצבו הפיסי או הנפשי כלל לא מאפשר לו למצוא את הכוחות להתמודד עם הבירוקרטיה המורכבת בישראל ולפעול מול מספר מוסדות במקביל. אין תחנה אחת שבה הוא מקבל את המידע כולו, כלל הזכויות הרפואיות להן הוא זכאי וכל ההליכים למימושן. לעיתים יש להגיש טפסים ואישורים בזמן קצוב ואנשים לא תמיד מודעים לכך.

לפני למעלה משנה, פנתה אלי צעירה שאובחנה כחולה בטרשת נפוצה. היא חוותה התקף חרדה קשה והתקשתה להתגבר עליו. במצבה, לא היתה לה היכולת לחשוב על הזכויות להן היא זכאית. ליוויתי אותה לאורך כל הליכי קבלת האבחנות הרפואיות ממומחים שונים, הכנת התיק לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי, קבלת תו נכה ומימוש פוליסת מחלות קשות מהביטוח הפרטי.

בתקופות קשות בחייו של אדם, כשמצבו הפיסי והנפשי משתנה, רצוי שיסתייע בגורם מקצועי, שילווה את התהליך למימוש הזכויות הרפואיות מתחילתו ועד סופו.

מה הטיפ שלך?

שינויים במצב הבריאותי והנפשי מלווים באי ודאות, חששות ולא מעט התעסקות בבירוקרטיה מול הרשויות, אשר גוזלת מכם כוחות ומשאבים רבים. סיוע במימוש הזכויות הרפואיות יאפשר לכם להתמודד עם המצב החדש אליו נקלעתם, ולהתרכז באופן מלא בתהליך ההחלמה.

לפניות ושיחת ייעוץ חינם אנא צרו קשר בטלפון 072-3972222

לינק לאתר: https://etzatova.com/

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר