תמר פיינברג עורכת דין ונוטריון (צילום: נטע מוזס)
תמר פיינברג עורכת דין ונוטריון (צילום: נטע מוזס)

תמר פיינברג עורכת דין ונוטריון

עו"ד ונוטריון תמר פיינברג בעלת משרד עורכי דין בירושלים שעוסקת בתחום המשפטים מזה 35 שנה, מסבירה על ייפוי כוח מתמשך, צוואות, וליווי תיקי מקרקעין, ואומרת: "האני מאמין שלי הוביל לפתיחת משרד שפועל ביושרה, שקיפות, מקצועיות ובגובה העיניים"

פורסם בתאריך: 24.1.21 10:43

"האני מאמין שלי הוביל לפתיחת משרד שפועל ביושרה, שקיפות, מקצועיות ובגובה העיניים. יושרה ואמינות הן אבני היסוד שלי בכל תיק ותיק שמגיע למשרד", משתפת עו"ד ונוטריון תמר פיינברג בעלת משרד עורכי דין בירושלים שעוסקת בתחום המשפטים מזה 35 שנה עם הסמכה לשמש כמגשרת לענייני משפחה, לחתום על ייפוי כוח מתמשך, לערוך צוואות, להעניק שירותי נוטריון, ובנוסף עוסקת גם בליווי משפטי בקנייה או מכירה של דירות.

עו"ד תמר פיינברג בעלת תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר שני מאוניברסיטת טקסס שבארה"ב החלה את המסלול המקצועי בעולם המשפטים לפני כ-35 שנה ומאז מייעצת, מלווה ומייצגת את לקוחות המשרד בתהליך וחתימה על ייפוי כוח מתמשך, עריכת צוואות, הסכמי ממון, שירותי נוטריון, תרגום מסמכים בשפות אנגלית ועברית וליווי רוכשים או קונים של דירות חדשות או דירות יד שנייה. "עם כניסתו לתוקף של היכולת לערוך ייפוי כוח מתמשך, טיפלתי בעשרות רבות של ייפוי כוח מתמשך. נוכחתי להבין כי כל לקוח ולקוח מביא עמו את הייחוד, את השוני, את הצרכים המיוחדים והסגנון המיוחד שלו ושל משפחתו או משפחתה. ייפוי כוח מתמשך נבנה בהתאם לאותם אלמנטים מיוחדים וייחודיים. הודות לניסיון רב השנים, היכולת האישית להבין ולפענח מהו הטיפול הנכון והמדויק עבור אותו לקוח או לקוחה מלווים אותי לכל אורך הדרך".

ייפוי כוח מתמשך: לדאוג לפרטים הקטנים ביותר

מהו ייפוי כוח מתמשך?

"ייפוי כוח מתמשך הוא למעשה תכנון עתידי שעוסק בהתנהלות חייו של האדם ביום שבו הוא לא יהיה מסוגל לטפל בכוחות עצמו בנושאים של רכוש, מצבו הרפואי והאישי. החתימה על מסמך ייפוי כוח מתמשך מאפשר מתן הוראות ברורות כיצד, מתי ומי ינהל את הנושאים הללו. בתהליך של ייפוי כוח מתמשך אין התערבות של גורמים שלישיים, ובעת הצורך תוקפו הינו כמעט מידי, זאת בניגוד לתהליך של אפוטרופסות אשר מחייב התערבות של הרשויות, של בתי המשפט והחלטות צדדים שלישיים. מכשיר משפטי זה מתאים הן למבוגרים והן לצעירים ומאפשר לתכנן את העתיד בתחומי הרפואיים, רכושיים ואישיים מצב בו, בעתיד, לא יוכלו להחליט בעצמם. התהליך מתבצע כאשר אדם נמצא במלוא כושרו, מטפל בענייניו בכוחות עצמו, עצמאי לחלוטין, מבין ומודע למעשיו ולסביבתו. תקופת הקורונה היא תקופה של אי וודאות , והעצימה את הצורך  בעריכת הסכם ייפוי כוח מתמשך.

האפשרות לבחור את האדם אשר יהיה מוסמך לפעול עבור הלקוח הינו מגוון. במקרים רבים המדובר בקרוב משפחה, בן זוג, ילד או אחר, אך לעתים הבחירה היא חבר קרוב, שכן, איש מקצוע, עורך דין וכן מגוון של מספר אנשים, למעשה כמעט כל שילוב אפשרי לפי בחירת הלקוח".

למי זה מתאים ומתי כדאי לעשות?

"בכל גיל אפשר ורצוי לערוך ייפוי כוח מתמשך. נראה כי בעת הזאת קהל היעד הינו האוכלוסייה של הגיל השלישי, אשר מודעים לצורך בכך, לעתים בשילוב עם עריכת צוואה.

כיצד מתנהל התהליך?

"הפגישה היא אישית, ונועדה להסביר את מהותו של ייפוי הכוח המתמשך ולהבין מהם צרכיו של הלקוח היושב מולי. הפגישה יכולה להתבצע במשרד או בבית הלקוח. לפני זמן מה נפגשתי עם זוג שביקש שאטפל בהכנת ייפוי כוח מתמשך. ערכנו מספר פגישות במשרד, והחתימה על ייפוי הכוח יחד עם הילדים התבצעה בביתם. בסופו של התהליך, לאחר קיום  פגישות מגיעים למוצר מוגמר של ייפוי כוח מתמשך מותאם אישית".

מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לצוואה?

"ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי לכל דבר אשר תחולתו מוגבלת לימי חייו של החותם עליו. צוואה, מצד שני, הינה תכנון עתידי לגבי מה ייעשה ברכושו של אדם לאחר מותו. תהליך של ייפוי כוח מתמשך מחייב ידיעה של הצדדים לו, והבנה של ההחלטות העתידיות שקופות. כמו כן, עם קבלת חוות דעת של מומחה כי אותו אדם "אינו מסוגל להבין בדבר", תהליך הכניסה לתוקף הינו מהיר, ומשרד המשפטים, מחויב, במגבלות החוק, לאשר כניסה לתוקף של ייפוי כוח המתמשך. חשוב להבין כי עריכת צוואה מסודרת חשובה לא פחות מעריכת ייפוי כוח מתמשך ונועדה לקבוע איך יחולק רכושו אחרי אריכות ימיו של האדם. בהיעדר צוואה, חלוקת הרכוש תיקבע בהתאם לחוק הירושה. כך למשל, במקרה ויש ילדים קטינים, קיים פיקוח קפדני על חלקם של הקטינים, ופעולות מסוימות מחייבות אישור של בימ"ש. הוראות הצוואה הברורות שנקבעות על ידי אדם עשויות להקל בעתיד על היורשים, למנוע חיכוכים ולאפשר חלוקה הוגנת לפי רצונו האמיתי של הנפטר. קיימים מצבים, בו הלקוח מבקש להבטיח את עצמאותו של בן או בת הזוג לאחר אריכות ימיו, ואף רצון זה יבוא לידי ביטוי בצוואה. ההסמכה שלי כנוטריון מאפשרת חתימה על צוואה נוטריונית, וזהו יתרון נוסף, שכן חתימה בפני נוטריון הינה "חתימה בפני רשות", על כל המשתמע מכך".

עו"ד ונוטריון תמר פיינברג (צילום: נטע מוזס)

עו"ד ונוטריון תמר פיינברג (צילום: נטע מוזס)

מכירה וקנייה של דירות – העסקה הגדולה בחיינו

מדוע חשוב ליווי של עו"ד בעסקת נדל"ן?

"קניה או מכירה של דירה ללא ליווי של עורך דין מקצועי אשר מומחה בתחום הינה טעות גדולה שעלולה להביא למפח נפש ולגרום לנזק כלכלי משמעותי. אם אנחנו חולים, אנו פונים לרופא מומחה, וכך צריכה להיות ההתייחסות לנושא של רכישת או קנייה של דירה. לעתים מדובר בעסקה הגדולה ביותר בחיינו, אשר מחייבת ליווי וגיבוי משפטי מתאים שקלים".

את יכולה לתת דוגמה?

"קיימים מקרים בהם שני הצדדים מסכמים ביניהם על מחיר המכירה, וכדי "לתפוס את העסקה", מיד חותמים על פתק עם התנאים המינימליים שסוכמו. אם חלילה במורד הדרך ייתקלו בחוסר הסכמה לגבי תנאים מסוימים של העסקה, עצם החתימה על אותו פתק עלולה לגרום להוצאות מיותרות כמו דרישת פיצויים על הפרת הסכם. אחת ההמלצות שלי ללקוחות שלי היא לא לחתום על אף מסמך, הגם שתנאי המכירה סוכמו, ולאפשר השלמת הליך המשא ומתן באמצעות עורכי הדין. כך למשל, עשויים להיות מכשולים כמו היטלי מיסים, בנייה בחריגה, הגבלות נוספות ועוד, וקיים חשש שללא ייצוג משפטי הולם ייגרם נזק בלתי הפיך".

 

תמר פיינברג עורכת דין ונוטריון

רח' וושינגטון 1, ירושלים

טלפון: 054-4647695, 02-6232865

אתר: http://tamar.zapweb.co.il/

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר