עוז כהן עו"ד ונוטריון (צילום: דניאל כהן)

משרד עוז כהן עו"ד ונוטריון: כל מה שצריך לדעת על מגורים בבניין משותף וסכסוכי שכנים

הוא בעל ניסיון של כ-23 שנה, מתמחה ומוביל את תחום המקרקעין והבתים המשותפים בישראל, פרסם ארבעה ספרים מקצועיים בנושא הבית המשותף וטיפל במשרדו במאות תיקים בהצלחה. עו"ד ונוטריון עוז כהן הוא איש מקצוע מנוסה בתחום שימנע עוגמת נפש ויחסוך לכם כסף רב

פורסם בתאריך: 14.2.21 20:06

עורך דין ונוטריון עוז כהן עוסק זה יותר מ- 23 שנה בניהול עניינים הקשורים לבית המשותף: סכסוכי שכנים, תוספות בניה, פיצול דירות, ייצוג בפני המפקח על המקרקעין, צווי מניעה זמניים, ייצוג בוועדות התכנון וועדות התנגדויות וערר, רישום בתים משותפים, עסקאות בנדל"ן ותמ"א 38. כל אלה נמנים עם תחומי ההתמחות של עו"ד עוז כהן אשר פרסם עד כה ארבעה ספרים מקצועיים בני מאות עמודים בנושא הבית המשותף.

כאמור, מעל 23 שנה שהוא עוסק בתחום ומייצג לקוחות פרטיים, מוסדיים, ועדי בתים וחברות ניהול. למשרד ניסיון במאות רבות של תיקים וייצוג בכל הערכאות – המפקח על הבתים המשותפים, בית משפט שלום ומחוזי, כאשר במהלך השנים צבר מוניטין רב בתחום המקרקעין והבתים המשותפים בישראל.

עוז כהן עו"ד ונוטריון (צילום: דניאל כהן)

עוז כהן עו"ד ונוטריון (צילום: דניאל כהן)

כיצד ניתן לקבל החלטה על התקנת מעלית בבית משותף? מי צריך לשאת בתשלום התקנת המעלית ובהוצאות תחזוקתה?

החלפת ספק גז, התקנת דוד שמש, הרחבת דירה, פיצול דירה וכל נושא מתקני הרכוש המשותף, הם רק חלק מהשאלות והחיכוכים בין דיירים בבית משותף שלא פעם נדרשים בייעוץ וליווי משפטי של מומחה בתחום על מנת לפתור סוגיות אלה. "לא פעם סכסוכי שכנים בבתים משותפים מחייבים פניה למפקח על המקרקעין על מנת שיכריע בסכסוך, שכן מדובר בזכויות ששווין רב. לעיתים אף יש צורך בצווי מניעה לעצירה מיידית של בניה לא חוקית וכדומה", מציין עו"ד עוז כהן, "סכסוכי שכנים בבית משותף יכולים אף להיווצר בעקבות אופן ניהול הבית וקבלת החלטות בו. מראה הבית, אחזקתו, ועריכת שינויים ושיפורים בו, תלויים בהחלטת הדיירים ובעניין זה לא פעם עולים מחלוקות וחיכוכים בנוגע לדרך ואופן ניהול הבית המשותף וקבלת החלטות. חוק המקרקעין קובע בהרחבה את ההסדרים החוקיים בנוגע לדרך הראויה לניהול בית משותף ולקבלת החלטות בו. ניהול הבית המשותף מחייב ידע ובקיאות בהסדרים שבחוק המקרקעין, שכן לא פעם מתגלים פערים גדולים בין הידע של האדם הסביר בנוגע לניהול הבית, לבין הוראות החוק".

בשני העשורים האחרונים חיבר ופירסם עו"ד עוז כהן ארבעה ספרים בנושא בתים משותפים אשר כוללים פסיקה רבה המפרשת את סעיפי החוק הכללים ומעניקים דוגמאות רבות לסוגיות שונות בעניין.

התמחות בתחום הבתים המשותפים, ייצוג בפני המפקח על המקרקעין, רישום בתים משותפים, ליווי עסקאות במקרקעין ובתמ”א 38 

כאמור, משרד עו"ד ונוטריון עוז כהן מתמחה בייצוג סכסוכי שכנים, טיפול והסדרה משפטית בכל הנוגע לרכוש המשותף. למשרד ניסיון רב, בנוגע לכלל הנושאים והסוגיות הקשורות לרכוש משותף, בנייה ברכוש המשותף, הסכמים בנוגע לרכוש המשותף, ענייני חנייה, הרחבות דירה, מעליות, צווי מניעה, בנייה על הגג ועוד עשרות תתי נושאים בעניין. עו"ד עוז כהן בעל תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית, התמחה בלשכת המפקח על רישום המקרקעין בירושלים ועבר כעשור במשרדו של עו"ד יוסף תוסייה כהן בירושלים. בנוסף, ערך ופרסם שלוש מהדורות של ספרות מקצועית בנושא: בתים משותפים, בנייה, שימוש וניהול הרכוש המשותף, המשמש שופטים ועורכי דין בעבודתם המקצועית. במהלך השנים צבר ידע רב ובקיאות בתחום המקרקעין והבתים המשותפים, וספריו מוכרים לכל העוסקים בתחום ואף מצוטטים על ידי בית המשפט העליון.

עוז כהן עו"ד ונוטריון (צילום: דניאל כהן)

עוז כהן עו"ד ונוטריון (צילום: דניאל כהן)

מהם תחומי ההתמחות שלכם?

"המשרד מתמחה ומוביל את תחום המקרקעין והבתים המשותפים בישראל, ייצוג בפני המפקח על המקרקעין, רישום בתים משותפים, ליווי עסקאות במקרקעין, ובתמ”א 38. אנחנו בעלי ניסיון רב גם ברישום בתים משותפים שלא נרשמו ותיקון צו בתים משותפים בעקבות שינויים ברכוש המשותף. המשרד מייצג בעניין זה לקוחות פרטיים, יזמים וחברות, בהסדרת רישומם של בתים משותפים שלא רשומים בפנקס הבתים המשותפים ותיקון רישום בית משותף בעקבות שינויים ברכוש המשותף. כמו כן, אנחנו מתמחים בייצוג לקוחות פרטיים ויזמים בהסכמי מקרקעין לסוגיהם השונים. המשרד צבר עם השנים בקיאות רבה בטיפול בעסקאות מקרקעין על היבטיהן הרבים, החל משלב הבירור המשפטי של הנכס, גם בנושא שצובר תאוצה בשנים האחרונות -תמ"א 38, המשרד מעניק ליווי וייעוץ משפטי מקצועי לאורך כל שלבי תוכנית הבנייה מול הקבלן. החל משלב בניית תנאי החוזה, ווידוי רישום צו הבית המשותף, בהתאם לתקנון תמ”א 38, דרך החתימה על ההסכם וההיבטים המיסויים, ועד לסיום הבנייה. כמו כן, אנו גם מטפלים בסוגיות של דייר סרבן לתמ"א וגם לפינוי בינוי".

למה יש צורך בייצוג משפטי בהליך של תמ"א 38?
"הליך של תמ”א 38 הינו ארוך ומורכב ומחייב בקיאות רבה בתחום. כאשר דיירים בבניין מחליטים לפנות להליך של תמ”א 38, חשוב מאוד שכבר בתחילת ההליך, עוד בטרם שלב המו”מ עם היזם, הם יהיו מיוצגים ע”י עורך דין הבקיא בתחום זה. הסיכונים בביצוע פרויקט תמ”א 38 יכולים להיות גדולים. במקרה שהיזם פושט רגל עשויים למצוא עצמם בעל הדירות “באתר בניה” ועם הערת אזהרה רשומה על דירותיהם. בפינוי בינוי, הם עלולים למצוא עצמם בדירה שכורה בשעה שהבניין שלהם נהרס. לעיתים ישנם עיכובים בבנייה, או בתחילת העבודות וזאת לאחר קיום החוזה, דבר שיכול להסב נזקים לא פשוטים לבעלי הדירות. לכן, מומלץ לקחת איש מקצוע מנוסה בתחום שימנע עוגמת נפש במקרה הטוב ויחסוך מאות אלפי שקלים במקרה הפחות טוב".

ולסיום?
"למשרד ניסיון עצום בתחומים הללו, בהופעות וליטיגציה בערכאות השונות, תוך מתן שירות מהיר, יעיל מקצועי וזמין ללקוח במשך כל שעות היום והערב, המשרד שם לו למטרה לגרום להצלחת הלקוח בתיק שלו, תוך גיבוש אסטרטגיה הולמת המתאימה לכל תיק. כמו כן, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מאגר של בעלי מקצוע מובילים בתחומם כמו: מהנדסים, ליקויי בנייה, שמאים, אדריכלים ועוד וזאת על מנת להקיף את הנושא במקצועיות ולקבל חוות דעת של מומחים בתחום הבנייה. בנוסף, אנחנו לוקחים חלק בתרומה לחברה ובמסגרת "פרו -בונו" מייצגים אוכלוסייה מעוטת יכולת, תורמים לעמותות, קשישים ועוד. התחום החברתי חשוב לנו לא פחות מהמקצועיות. כמו כן, במהלך השנים טיפל המשרד במאות תיקים בהצלחה, אנחנו שמחים לקחת חלק ולתרום מהידע הרב והניסיון שלנו בייצוג לקוחותינו, ושמחים ששמנו עובר מפה לאוזן במשך שנים רבות".

 

אתר:  עורך דין מקרקעין: עו"ד בתים משותפים ונדל"ן | עוז כהן עו"ד ונוטריון (oz-cohen.com)
טלפון:
02-6542333
מייל: [email protected]
כתובת
: יהושע בן נון 38 א׳, ירושלים

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר