אילו סוגי הלוואות מוצאים לעסקים(צילום:depositphotos)
אילו סוגי הלוואות מוצאים לעסקים(צילום:depositphotos)

מתי לעסק כן כדאי לקחת הלוואה?

אילו סוגי הלוואות מוצאים לעסקים? מתי יש צורך בהלוואה לעסקים? איך יודעים איזו הלוואה מתאימה לעסק? הכל בכתבה זו

פורסם בתאריך: 24.5.21 17:27

הקמת עסק חדש מצריכה לא מעט זמן והשקעה כספית שלא תמיד יש לעסק בחילת הדרך. כדי לעבוד כעסק על בעל העסק להיות עם הון עצמי מסוים בטרם בקשת הלוואה מהבנק או מגוף חיצוני כלשהו. לעיתים הבנק לא מוכן לתת לעסק הלוואה מכיוון שהוא לא יודע אם העסק יוכל לעמוד בכך ולהחזיר לו שאין לו הכנסות. הדרך שעומדת בפני בעל העסק הוא לפנות לגופים חוץ בנקאי כמו חברות האשראי, חברות הביטוח, חברות פיננסיות ועוד ולבקש הלוואה.

אילו סוגי הלוואות מוצאים לעסקים?

לרשות בעלי העסקים מוצאים כמה סוגי הלוואות בהתאם למצבם הפיננסי. בין סוגי ההלוואות השונות אפשר למצוא את הלוואת שפריצר, הלוואת בלון הלוואת תשלומי קרן קבועים והלוואת גרייס. כל אחד מסוגי ההלוואות מותאם ליכולתו ומצבו הפיננסי של בעל העסק. את ההלוואות אפשר לקחת דרך הבנק או בחברות חוץ בנקאיות כמו חברות האשראי, חברות הביטוח וחברות פיננסיות. הלוואה שפריצה היא ההלוואה השכיחה ופופולארית בקרב עסקים רבים, בהלוואה זאת בעל העסק מחזיר מדי חודש את תשלום ההלוואה בצירוף ריבית קבוע, כל עיכוב בתשלום גורר ריבית פיגורים.

לעומת שפריצר, הלוואת בלון היא הלוואה שבה בעל העסק משלם את הקרן ובסיום ההלוואה את הריבית. הלוואה זו מתאימה לעסקים אשר יש ברשותם את הכסף הנדרש או שהם אמורים לקבל אותו ממקור מסוים. כמו כן, הלוואת תשלומי קרן קבועים היא הלוואה שמתאימה לעסקים אשר מסוגלים להחזיר את ההלוואה תוך זמן קצר, בהלוואה זאת יש להחזיר כל חודש את ההלוואה כולל ריבית תקופתית. ההלוואה האחרונה שעומדת בפני בעלי העסקים היא הלוואת גרייס, הלוואה אשר העסק משלם את הריבית של הלוואה ואילו את סכום קרן ההלוואה בסיום ההלוואה בתשלום אחד עד שתיים. מדובר על הלוואת גישור שמתאימה לעסקים שיש להם כסף או שאמורים לקבל ממקור הכנסה כלשהו את הסכום הנדרש.

מתי יש צורך בהלוואה לעסקים?

הצורך בהלוואה אצל עסקים נובע לקרוב מהקשיים הכלכליים שאליהם הם נכנסים בין שזה ניהול לא נכון, משבר כלכלי, יוקר מחיה, הפסדים ועוד. במקרים אלה על בעל העסק לגייס כסף בדחיפות כדי שהעסק ימשיך להתקיים. הדרך הראשונה שעומדת בפני העסק היא הבנק, אך לא תמיד הבנקים מאשרים הלוואות לעסקים במיוחד לעסקים קטנים ומתחילים שעוד לא הכניסו כסף לעסק. במצב זה יש לפנות לחברות חוץ בנקאיות ולבקש הלוואה או לפנות לקרן בערבות המדינה אשר עוזרת לעסקים קטנים ובינוניים.

איך יודעים איזו הלוואה מתאימה לעסק?

כדי להתאים את הלוואה הנכונה לעסק, יש צורך בייעוץ של יועץ הלוואות שאפשר לקבל בבנק אם אתם לוקחים הלוואה מהבנק. אך גם אם לא תיקחו מהבנק הלוואה, תוכלו למצוא אותו בחברות חוץ בנקאיות כמו חברות האשראי השונות, חברות ביטוח, חברות פיננסיות ועוד. בטרם לקיחת הלוואה מומלץ לקבל ייעוץ לקבלת הלוואה כדי שאפשר יהיה לעמוד בתשלומי ההלוואה מדי חודש ולא להיגרר לריבית פיגורים ותשלומים נוספים.

 

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

 

 


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר