קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

מה אוכלים חולדות ועכברים?

העכברים והחולדות הם מכרסמים שורדים, כאשר הדרך שלהם לשרוד היא על ידי מחסה שיש בו אוכל ומים. הבית, החנות או המחסן הם מהמקומות האלו שיש בהם בדיוק את שלושת הדברים שתיארנו ולכן הם מהווים מקום מצוין לשהותם של המכרסמים. ובכל זאת, למה בבית מסוים העכבר והחולדה ירצו לשהות ולבית אחר לא יגיעו? התשובות בהמשך הכתבה

פורסם בתאריך: 17.6.21 15:58

העכברים והחולדות הם מכרסמים שורדים, כאשר הדרך שלהם לשרוד היא על ידי מחסה שיש בו אוכל ומים. הבית, החנות או המחסן הם מהמקומות האלו שיש בהם בדיוק את שלושת הדברים שתיארנו ולכן הם מהווים מקום מצוין לשהותם של המכרסמים. ובכל זאת, למה בבית מסוים העכבר והחולדה ירצו לשהות ולבית אחר לא יגיעו? הסיבה לכך היא סוג האוכל כמובן. גם העכבר וגם החולדה אוהבים לכרסם והכל, אך בהחלט יש להם העדפה לדברים טעימים.

לאיזה אוכל נמשך העכבר?

גרעינים וזרעים יבשים הם המזון שאוכל העכבר, אך מה שהוא אוהב באמת זה עוגות, מאפים, גבינות, במבה ולחם. לרוב, אלו יהיו דברים שאנו משאירים באזור השיש ולפעמים באופן חשוף, כך שלעכבר קל להריח ולהגיע אל המזון. בתים שמאחסנים היטב את המוצרים האלו, לרוב ימנעו כניסה של עכברים, אך בתים שבאופן קבוע משאירים את הדברים האלו פתוחים על השיש או על שולחן האוכל, מייצרים עבור העכבר מקום עם מזון טעים וזמין בקלות והוא בהחלט ירצה להגיע כאורח קבוע. כאשר מזמינים לכידת עכברים היא נעשית באמצעות פיתוי על ידי מוצרים טבעיים שהם המזונות שהעכבר אוהב. משאירים את הפיתיונות בתיבות האכלה שהם גם מקום הלכידה. העכבר יוצא בלילה בדיוק למקומות האלו ונתפס.

לאיזה אוכל נמשכת החולדה?

החולדה, בניגוד לעכבר שהאוכל העיקרי שלו זה זרעים וגרעינים, אוכלת הכל! לא רק אוכל, אלא גם קרטון, חוטי חשמל, גומי, פלסטיק וכל מה שנמצא בדרכה. היא בהחלט יצור בעל כושר הישרדות עצום לעומת העכבר והיא מייצרת סביבה הרס רב. ובכל זאת, גם לה קיימת העדפה למאכלים טעימים. מאכלי גבינה הם האהובים עליה ובמיוחד עם היא שזורה בתוך מאפה. בעת לכידת חולדות, הלוכד ישים כפיתיון גבינה או מאפה גבינה שיגרמו לחולדות לצאת מהמחבוא לאכול את הפיתיון ולהילכד. חשוב לציין כי החולדה היא חיה חכמה מאוד וזה לא כזה פשוט כמו שזה נשמע. לוכד מקצועי ידע בדיוק היכן מומלץ לשים את הפיתיון כדי לייצר לחולדה מלכוד שלא ניתן לברוח ממנו.

לכידה או הדברה, האם יש הבדל?

לכידת חולדה ועכברים נעשית כאשר יש יסוד סביר כי מדובר בחולדה אחת או שתיים. במצב של מכת חולדות או עכברים, הלוכד יציע לבצע הדברת עכברים או הדברה של חולדות. במצב זה הפיתיון יהיה רעיל, יביא להמתה של החולדות בתוך מקום לכידה על מנת שלא יישארו לכם פגרים בבית.

אם זיהיתם קולות כרסום או גללים חומים מוארכים, כנראה שמרכסם מסתובב לכם בבית. מומלץ לא לחכות עם לכידה של עכבר או חולדה כי הם לא ילכו לשום מקום אם טוב להם, הם יתרבו דיי מהר והם מעבירים מחלות לאדם. הזמינו שירותי לכידה ובמידת הצורך בצעו הדברה.

כותב המאמר: עוז מחברת הלוכד


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר