קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

באיזו שיטה מומלץ לאטום את הגג שלכם?

השיטה המוכרת ביותר לאיטום גגות היא בעזרת זפת. השיטה אמנם טובה אך מאוד מלכלכת וכיום יש חומרים איכותיים מאוד בגוונים בהירים שאינם מותירים את אזור הגג עם רצפה שחורה. היתרון של הזפת שהיא מבצעת איטום איכותי ובעלות נמוכה ביחס לחומרים אחרים ועדיין הרבה אנשים משתמשים בה

פורסם בתאריך: 1.7.21 11:49

השיטה המוכרת ביותר לאיטום גגות היא בעזרת זפת. בעל המקצוע מגיע עם דלי זפת שחורה ומורח את התכולה על שטח הגג. השיטה של הזפת היא שיטה טובה, אך מאוד מלכלכת וכיום יש חומרים איכותיים מאוד בגוונים בהירים שאינם מותירים את אזור הגג עם רצפה שחורה. היתרון של הזפת שהיא מבצעת איטום איכותי ובעלות נמוכה ביחס לחומרים אחרים ועדיין הרבה אנשים משתמשים בה.

איטום גגות אקרילי

איטום גגות אקרילי הוא איטום בגוון לבן. הייחודיות שלו הוא אסתטיקה בעיקר. הוא מתאים כאשר מעוניינים לאטום גג פתוח המשמש כחצר עליונה לבני הבית. עם החומר הזה ניתן לאטום סדקים קטנים ולא שברים או סדקים החודרים למעטה המבנה כי האקריל אינו אטום למים עומדים ובימי גשם חורפיים במיוחד, החומר הזה פחות טוב.

יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן יריעות שניתן לחבר ולפרוס על הגג. היריעות עמידות מאוד בפני מים עומדים ומאוד טובות עבור חורפים. ביריעות בדרך כלל משתמשים כאשר מדובר בגג ריק שקל לפרוס בו את היריעות ללא הפרעה. גגות שבהן יש ציוד, דודים, מזגנים אינם מתאימים לשיטה זו.

איטום פוליאוריטני

האיטום הפוליאורטני הוא האיטום החזק ביותר שקיים היום ועם החוזק מגיע גם המחיר הגבוה. קבלן איטום מקצועי ישתמש בחומר זה במידה ולבעלי הבית אין בעיה של תקציב. החומר עמיד בפני מים וגם בפני חום השמש. אם יש באפשרותכם לבצע איטום בעזרת חומר זה, זה החומר הטוב ביותר שקיים כיום.

משחות ביטומניות

המשחות הביטומיניות הן משחות איטום העשויות מהחומר של היריעות במצב הלא יבש שלו. רצוי לא להשתמש בחומר זה עבור איטום גגות כי הוא פחות חזק מחומרים אחרים. חומר זה מתאים עבור חדרי מקלחות ובדרך כלל לא ימליצו לכם עליו עבור איטום גג. אם אתם בדרך לשיפוץ מקלחת, החומר הזה יהיה מצוין עבורכם.

רצועות PVC

רצועות PVC הן חזקות וניתן להשתמש בהן עבור סדקים ושברים ברורים באזורים מסוימים בגג. הן לא מתאימות כאשר יש לאטום את כל רצפת הגג. אם יש סדק אחד ברור, מותחים עליו רצועה כזו והוא אוטם מצוין. הבעיה העיקרית של רצועות אלו, שהן יוצרות קווים שחורים על אשור הסדק ויוצרות צבע לא אחיד על רצפת הגג.

באיזה שיטה להשתמש?

חברת איטום מומלצת היא חברה שמכירה היטב את כל החומרים ותדע להמליץ לכם על החומר הטוב ביותר. את השיטה ניתן להתאים לפי הסכום שאתם מוכנים לשלם. אם מבחינה כספית אתם יכולים להשקיע, מומלץ ללכת על החומר הטוב ביותר. במידה ולא, קיימים גם חומרים זולים יותר שניתן לבצע באמצעותם איטום גגות בדרך מקצועית ואיכותית.

לסיכום, קיימות כיום מגוון שיטות איטום עבור גגות, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי סוג החומר וגם לתת לו לבצע את המשימה במקצועיות.

כותב המאמר מומחה מחברת הראשון באיטום: https://www.itum1.co.il


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר