קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

מתכננים לקנות דירה להשקעה? זה בשבילכם!

קניית דירה להשקעה היא דבר שחייב להתבצע באופן מושכל, כשההחלטה הראשונה שצריך לקבל היא היכן לרכוש את הנכס, בישראל או בחו"ל. בשורות הקרובות נסקור עבורכם את היתרונות והחסרונות של רכישת נכס בישראל מול נכס בחו"ל, ואף ניתן לכם כמה טיפים חשובים באשר לבחירת הנכס

פורסם בתאריך: 1.7.21 13:13

דירה להשקעה מהווה אפיק הכנסה ריווחי ומשתלם ביותר, עם אפשרות להכנסות חודשיות קבועות משכירות ומכירה ברווח גבוה בבוא העת. יחד עם זאת, קניית דירה להשקעה היא דבר שחייב להתבצע באופן מושכל, כשההחלטה הראשונה שצריך לקבל היא היכן לרכוש את הנכס, בישראל או בחו"ל. בשורות הקרובות נסקור עבורכם את היתרונות והחסרונות של רכישת נכס בישראל מול נכס בחו"ל, ואף ניתן לכם כמה טיפים חשובים באשר לבחירת הנכס.

היתרונות של רכישת דירה להשקעה בחו"ל

נתחיל עם היתרונות המובהקים של רכישת דירה להשקעה בחו"ל, לעומת רכישה של דירה שכזאת בישראל:

  • מחיר הנכס עצמו – דירות להשקעה בערים מובילות וידועות בעולם, עשויות להיות זולות משמעותית מדירות פשוטות יחסית שנמכרות כאן בישראל, זאת בשל בועת הנדל"ן הישראלית שמאופיינת במחירים גבוהים במיוחד. למעשה, כמעט כל אחד מכם מסוגל להיות הבעלים הגאה של נכס אחד או יותר בחו"ל וזאת מבלי להיות בעל היכולת לרכוש ולו נכס אחד קטן בישראל.
  • העלויות הנלוות – כשבאים לרכוש דירה להשקעה בישראל, יש להתחשב גם בעלויות הנלוות הנוספות הקשורות לתהליך שכוללות מיסוי רב, בעוד שבחו"ל מדובר בסכומים נמוכים בהרבה.
  • גובה התשואה – מחירי השכירות בישראל גבוהים מאוד, מה שגורם לרבים לחשוב כי דירה להשקעה תספק להם רווחים גדולים מאוד. אך יש לקחת בחשבון כי מאחר והתשואה נמדדת ביחס למחיר הנכס, הרי שאין מדובר ברווחים גבוהים מידי, אלא בכאלה שעומדים על מקסימום של 5%. בחו"ל תוכלו להרוויח תשואות דו ספרתיות עבור שכירויות ולהשיג השקעה שתחזיר את עצמה במהירות.

היתרונות של רכישת דירה להשקעה בישראל

על פניו ולאור היתרונות שהוצגו לעיל, נדמה כי אין שום סיבה להשקיע בדירות בישראל וכי תמיד עדיף להשקיע בדירות בחו"ל, אך למעשה ישנם מספר יתרונות ברכישת דירה להשקעה בארץ, כאלה שלא ניתן להתעלם מהם:

  • פחות חוסר וודאות – בשל העובדה שניתן לברר בקלות רבה יותר מידע לגבי הנכס, לדעת בדיוק היכן הוא ממוקם ואף להגיע לבקר בו כמה פעמים לפני קבלת ההחלטה, הרי שהדבר מפחית מחוסר הוודאות והחשש. בכל הקשור לרכישת דירה להשקעה בחו"ל, הדבר יותר מורכב ומסובך.
  • עליית מחירים לאורך זמן – בישראל עליית מחירי הדיור הינה יציבה ובהיקף גבוה הרבה יותר מזו שבחו"ל. לכן, אם תרכשו דירה להשקעה בישראל, כנראה תוכלו למכור אותה ברווח גדול יותר בעוד מספר שנים לא רב.
  • ריבית נמוכה – בישראל ניתן ליטול משכנתא בתמהיל נוח שאינו כולל ריבית גבוהה והבנקים מצידם מאוד נדיבים ומאפשרים רכישה בקלות יחסית. בחו"ל הדבר מסובך יותר, במידה ואינכם מחזיקים באזרחות מקומית.

היכן כדאי לרכוש דירה להשקעה?

אז איפה כדאי לקנות דירה להשקעה בישראל? ומה לגבי חו"ל? ובכן, ישנם מספר קריטריונים שאמורים לעניין אתכם:

  • ערים מרכזיות – ככל שתקפידו לרכוש דירה בערים מרכזיות, כך תהיו בטוחים שהנכס שלכם לא יעמוד ריק והביקוש אליו תמיד יהיה גבוה.
  • מיקום בעיר – קירבה לנתיבי תחבורה, מרכזי בילוי ומסחר, מוסדות אקדמיים וכו', אף הם יגרמו לדירה שלכם להיחטף.
  • אזורי התחדשות – רכישת דירה להשקעה בצמוד למבנים שעתידים או כבר עברו פרויקטי התחדשות (תמ"א 38, פינוי בינוי וכו') עשויה להיות משתלמת במיוחד בבוא העת כאשר יגיע תור הדירה שלכם.
  • גובה התשואה – בדקו בכמה מושכרות דירות באזור שמעניין אתכם וחשבו את התשואה (חלוקת סך השכירות השנתית במחיר הנכס). תשואה טובה נעה בין 3 ל- 6 אחוזים עבור דירה בישראל, כשבחו"ל זה יכול לעבור גם את רף 10 האחוזים.

על מנת לקבל החלטה נכונה, אנו ממליצים לכם לגלוש באופן קבוע באתרים אשר מהווים זירות מקוונות למתעניינים בתחומי הנדל"ן וההשקעות. למשל, באתר סטיקר תוכלו לקרוא מידע מקיף, עדכני ורלוונטי על נדלן להשקעה בארץ ובחו"ל, להכיר פרויקטים חדשים ולהיעזר במחשבוני תשואה למיניהם. מומלץ בהחלט!


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר