קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

פרקט עץ או למינציה? תותח הפרקטים עם התשובה לשאלה המסקרנת

"מה עדיף פרקט למינציה או פרקט עץ?". חברת תותח הפרקטים החליטה לעזור לכם בתהליך הבחירה וזאת באמצעות השוואה קצרה בין פרקט עץ לפרקט למינציה, יתרונות וחסרונות של כל אחד. בסיום ההשוואה תבינו גם כמה עולה פרקט למינציה וכמה פרקט עץ, כך שתוכלו לבחור בהתאם לתקציב המדוייק שעומד לרשותכם

פורסם בתאריך: 1.7.21 13:39

הביקוש לפרקטים נמצא בשיא ואנשים רבים ניצבים בפני השאלה: "מה עדיף פרקט למינציה או פרקט עץ?". חברת תותח הפרקטים החליטה לעזור לכם בתהליך הבחירה וזאת באמצעות השוואה קצרה בין פרקט עץ לפרקט למינציה, יתרונות וחסרונות של כל אחד. בסיום ההשוואה תבינו גם כמה עולה פרקט למינציה וכמה פרקט עץ, כך שתוכלו לבחור בהתאם לתקציב המדוייק שעומד לרשותכם.

היתרונות של פרקט עץ

פרקט עץ נחשב לסוג הפרקט האיכותי והיוקרתי ביותר. הוא יכול להיות מורכב משכבה אחת עבה של עץ גושני או ממספר שכבות פנימיות (מ- HDF או סנדויץ') כשמעליהן שכבה דקה יחסית של עץ גושני. זהו פרקט טבעי שמעניק לחדרים בהם הוא מותקן עיצוב כפרי-אירופאי- קלאסי, כשניתן לבחור מבין קשת רחבה יחסית של עצים, כשלכל עץ יש סגנון משלו מבחינת הצבעים, הטבעות והפאזות.

היתרונות הנוספים של פרקטי העץ מלבד המראה הנהדר הינם:

  • משך שימוש ארוך – פרקטי עץ יכולים לשרת את בעליהם לאורך שנים רבות, כאשר רק לאחר פרק זמן של 10 שנים לערך יש לתחזק אותם על ידי מריחת לכה וטיפול ממוקד בליקויים כגון חדירת רטיבות.
  • בידוד מושלם – פרקטי העץ מבודדים היטב מבחינה תרמית כך שהם עוזרים לשמור על הבית נעים וחוסכים בעלויות וויסות החום.
  • הליכה שקטה – משום העובי של הפרקט וסוג החומר, מדובר בשכבת מדרך שקטה למדי.

יתרון נוסף של פרקט מעץ הוא האפשרות ליישמו גם על גבי מערכת חימום תת רצפתית (כאשר מדובר בפרקט בעל מספר שכבות). ומה לגבי החסרונות? ובכן, מחיר פרקט עץ הינו גבוה יחסית לאלטרנטיבות אחרות ומתחיל ב- 150 שקלים למ"ר, לא כולל התקנה. כמו כן, מדובר בפרקט שרגיש למים, אלא אם מיושמת על גביו שכבת לכה בצורה מקצועית ומדויקת. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי סוג פרקט זה רגיש מאוד לחבלות ולשריטות ולכן להיזהר מגרירה של חפצים כבדים על גביו.

היתרונות של פרקט למינציה

פרקט הלמינציה נולד מתוך הצורך לספק גם למי שאין ברשותו תקציב גבוה, את האפשרות ליהנות מפרקט איכותי בבית. המחיר של סוג פרקט זה מתחיל ב- 53 שקלים למ"ר בלבד, כשלכך יש להוסיף את עלויות ההתקנה. פרקט למינציה עשוי מחומר קל משקל בשם MDF שהוא למעשה נסורת עץ דחוסה שמקורה מפסולת תעשייתית. על גבי גוף הפרקט מיושמת מדבקה מנוילנת שמקנה לו את העיצוב והמראה כלפי חוץ.

היתרונות של פרקטי למינציה מלבד המחיר הנוח שלהם הינם התקנה מהירה מאוד, אינספור אפשרויות עיצוב ואפשרות לבצע תיקונים והחלפות של חלקים ממנו בקלות. ישנה האפשרות גם לרכוש פרקט למינציה שאינו עשוי מ- MDF כי אם אלא מפולימר סינטטי עמיד במים וכך להתקין אותו גם במקומות רטובים ולחים כגון המטבח וחדר הרחצה.

חסרונות פרקט הלמינציה – הוא רגיש מאוד למים (כאמור, אלא אם מדובר בפרקט פולימרי שנחשב ליקר יותר, החל מ- 100 שקלים למ"ר, לא כולל התקנה), אינו מבודד היטב מבחינה תרמית, מרעיש יחסית כאשר צועדים על גביו ולמעשה אינו מהווה רכישה לכל החיים.

אז מה עדיף? פרקט עץ או פרקט למינציה?

בשורה התחתונה, ניתן לומר כי פרקט למינציה מתאים עבור כל מי שמעוניין להתקין פרקט בבית מבלי להוציא כספים רבים מידי, תוך השגת התאמה מירבית לקונספט העיצובי של הבית כולו. הבחירה בפרקט עץ מתאימה למי שאין לו בעיה להשקיע סכום כספי גבוה, מתוך ידיעה שהוא יקבל פרקט איכותי שיחזיק לכל החיים, יספק יכולות בידוד מעולות ומראה פשוט נהדר בקונספט כפרי קלאסי. בחברת תותח הפרקטים תוכלו למצוא את שתי האפשרויות במחירים משתלמים במיוחד שכוללים התקנה מקצועית ומהירה.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר