קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

רכישת דירה להשקעה באירופה בשנת 2021 – כן או לא?

באירופה של 2021 עדיין מעדיפים לשכור מאשר לקנות. שורה ארוכה של סיבות שמעצבות את התרבות המקומית גרמה לכך שיש עדיפות ברורה -  יותר שוכרי נכסים מאשר קונים. משמעות הדבר מבחינתנו המשקיעים היא שלקנות נכס באירופה ולהשכירו למקומיים היא אפשרות אטרקטיבית

פורסם בתאריך: 5.7.21 10:14

אירופה מתפתחת כל הזמן והיא כבר אינה אירופה שנראית כמו פעם. יותר אנשים מהגרים אליה ויותר אנשים נולדים בה, כך ששוק הנדל"ן חייב להיערך לשינויים אלה. הגידול באוכלוסייה אינו משנה, עם זאת, את העדפותיה בנוגע לנכסים. באירופה של 2021 עדיין מעדיפים לשכור מאשר לקנות. שורה ארוכה של סיבות שמעצבות את התרבות המקומית גרמה לכך שיש עדיפות ברורה –  יותר שוכרי נכסים מאשר קונים. משמעות הדבר מבחינתנו המשקיעים היא שלקנות נכס באירופה ולהשכירו למקומיים היא אפשרות אטרקטיבית.

נדל"ן להשקעה באירופה לפי חלוקה

אירופה מתחלקת בגדול לארבעה חלקים כשכל חלק שלה, צפון-דרום-מערב-מזרח מייצג העדפות מעט שונות מבחינת השקעות נדל"ן. במערב אירופה למשל, המחירים נמצאים כמעט תמיד בשיאם משום שזהו החלק המבוסס יותר הכולל מדינות כמו בריטניה, גרמניה, שווייץ והולנד. במדינות אלה אמנם יש תשואה טובה לקונים דירה להשקעה באירופה, אולם יש להשקיע בה מעט יותר מאשר תשקיעו אם תפנו לדרום או למזרח כי מחירים הנכסים גבוהים יותר. ככלל, יש מקומות שבהם יש יותר ביקוש לשכירת נכסים למסחר ולדיור, לפי התרבות המקומית והעדפות התושבים. במקומות אלה מומלץ לעשות סקר מחירים לקנייה וכמה התשואה תניב לכם מהם. ניתן למצוא מידע בנושא בדף התוכן של נדלן מאסטר על נדל"ן באירופה.

השקעות במזרח אירופה

מזרח אירופה מציעה לקונים נדל"ן להשקעה באירופה יותר תמריצים משום שהיא מנסה למשוך משקיעים לאזור זה. הנטייה של הממשלות שם היא להגביר את הפעילות העסקית והמסחרית ולהפוך בהדרגה לחלופה יציבה ואוהדת יותר למשקיעים זרים ולתיירים מאשר מערב אירופה, כרגע, יש לכם עדיין אפשרויות להשקיע בנכסים שם שטרם הגיעו לשיא מחירים ולקבל עליהם תשואה יפה לאורך זמן ובצורה יציבה. תהליך האורבניזציה המואץ שלהם נעשה בצורה חכמה תוך כדי הבטחת תמיכה בכלכלה הצומחת, הבטחת הזכויות והנכסים שתרכשו ומחירים שתוכלו לעמוד בהם בכל אזור שתרצו. התיירות הגואה לאזור זה מבטיחה גם היא תנועה רבה ויציבות.

השקעות במערב ובצפון

אין זה סוד שכעת, בעקבות הברקזיט וכמובן בעידן הקורונה, יש אי בהירות מסוימת בבריטניה, ואליה נוספות הבחירות הקרובות בחלק ממדינות היבשת. הבחירות בהולנד כבר הבטיחו מגמה של כלכלה שמרנית שתשמור על חוזקה ויציבותה, אולם המחירים של הנכסים בה גבוהים מכדי שתוכלו לממש מבלי להשקיע הון רב. בהתחשב בתנועת ההגירה למערב שמחפשת נכסים זולים להשכרה, לא בטוח שתצליחו להבטיח לעצמכם שם את התשואה הגבוהה שתוכלו לקבל במקומות אחרים על ידי השקעות נדל"ן באירופה. דירה להשקעה באירופה היא השקעה תלוית מקום והתרחשויות שונות ומומלץ לבדוק לטווח הארוך היכן יש לכם פחות בירוקרטיה ויותר יציבות שמובטחת לכם מכל נדל"ן להשקעה באירופה. בגרמניה, למשל, יש לכם תשואה בטוחה ועקבית בגלל היות הכלכלה חזקה, אבל גם רגולציה על שוק הדיור להשכרה.

המאמר מוגש באדיבות נדלן מאסטר – זירת נדל"ן מובילה להשקעה ולמגורים בארץ ובעולם.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר