אסתר פוזל, בעלת המותג "אסתי תרפיה" (צילום: פרטי)
אסתר פוזל, בעלת המותג "אסתי תרפיה" (צילום: פרטי)

"אסתי תרפיה": פתרון לכל בעיה

אסתי פוזל, בעלת המותג "אסתי תרפיה", אוהבת את מה שהיא עושה. היא מטפלת בילדים ובמבוגרים, מנסה למצוא פתרון כמעט לכל בעיה שבה היא נתקלת, ולאחרונה הוסמכה להיות מטפלת בגמילה ומאמנת לשיפור קשב וריכוז ומיומנויות למידה אצל ילדים ונוער

פורסם בתאריך: 12.4.22 11:27

אופטימיות וגישה חיובית – זה מה שמאפיין את אסתי פוזל בעלת המותג "אסתי תרפיה", והלקוחות הרבים שלה מעידים על כך. אסתי לא מפסיקה ללמוד לרגע, היא מפתחת גישות חדשות, משדרגת את עבודתה, ולצד זה מוצאת את הזמן להתנדב ולתרום לטובת הקהילה. לאחרונה היא הוסמכה להיות מטפלת בגמילה בשיטת איילת בן ארי וכן הוסמכה להיות מאמנת לשיפור קשב וריכוז ומיומנות למידה לילדים ונוער מטעם המכללה לחינוך חדש בישראל. כל זאת לצד הרחבת הפעילות שלה למען הקהילה, כשהשנה נבחרה ליו"ר הגנים ביישוב בו היא מתגוררת. "מאוד חשוב לי לתרום לסביבה שבה אני חיה", היא אומרת.

מהי השיטה של איילת בן ארי?

"מדובר בשיטה מדהימה לגמילה מעישון, מסמים קלים, מאוכל ומכל דבר אחר. מדובר בשיטה מאוד קלה ומאוד משמעותית, שמגיעה לאחוזי הצלחה מאוד גבוהים. אני עדיין בשלבי פיתוח של שיטת גמילה של ילדים ובני נוער, כי השיטה של בן ארי מיועדת למבוגרים. עשיתי עד כה כמה גמילות ואני עם 100 אחוזי הצלחה".

יש לך דוגמאות?

"יש לי מטופלת שהייתה מכורה לאקסל ולמשקאות אנרגיה, זה פגע לה בבריאות והיא עלתה במשקל. אחרי שיחת ייעוץ, בניית תוכנית גמילה ופגישה אחת פנים אל פנים, הבחורה נגמלה ולא נוגעת יותר במשקאות אנרגיה. אני ממשיכה ללוות אותה ואין לה תסמיני גמילה, אין לה חשק, וגם כשהיא יושבת עם החבר'ה ומוציאים משקאות, זה לא מגרה אותה. מישהי אחרת, חוותה לאורך כל היום צורך לנשנש. בניתי לה תוכנית גמילה מנשנוש והיום היא אוכלת ארוחות מסודרות ואין לה צורך להכניס משהו לפה בין לבין. היא אומרת שגם כשמביאים כיבוד לעבודה, זה לא מושך אותה. מה שמיוחד הוא שאין בתהליך תרופות, תוספים או התערבות חיצונית, למעט תהליך גמילה שמסתכם בתוכנית ובביטול מנגנוני ההתמכרות. אנחנו עובדים על התת מודע והשכל הישר לביטול החשקים".

"אסתי תרפיה" עם גדי בן לביא, מייסד המכללה לחינוך חדש בישראל וציפי מזרחי, מנהלת הכשרה של המכללה לחינוך חדש בישראל (צילום: עצמי)

אסתר פוזל עם גדי בן לביא, מייסד המכללה לחינוך חדש בישראל וציפי מזרחי, מנהלת הכשרה של המכללה לחינוך חדש בישראל (צילום: עצמי)

בנוסף, הוסמכה אסתי להיות מאמנת לשיפור קשב וריכוז ומיומנויות למידה. "זה מאפשר לי לעשות אבחון ולבנות תוכנית טיפולים לילדים שעברו אבחון, וזה עובד מצוין גם על ילדי התקשורת שלי. אני נותנת כלים לילד ולהורים וכן לצוותים החינוכיים ללמוד איך ללמד. אני נותנת להם כלים פרקטיים, איך לשפר את יכולת הלמידה, לבטל את כל התופעות מסביב, בעיות ההתנהגות, הזיכרון שנעלם, הסחות הדעת וכן גמילה מכדורים על כל הנגזרת של הריטלין. הילדים מצליחים להתקדם בלימודים, בצד החברתי ובצד ההתנהגותי. גם פה מדובר על פגישה להתאמת התוכנית ובהמשך נקבעים מפגשים פרטניים לילד וההורה, ניתן להיפגש פיזית או דרך זום, והשיטה עושה פלאים ומשפרת את ההתנהגות והתקשורת".

אסתי פוזל מטפלת בילדים ומבוגרים, מתמחה בילדים עם אוטיזם, בעיות קשב וריכוז, התפרצויות זעם, בעיות בוויסות החושי/רגשי ועוד, אך מטפלת גם בבעיות כמו אסתמה של העור או ויטיליגו (מחלה שגורמת לכתמים בהירים על העור) ומשתדלת למצוא פתרון לכל בעיה שעומדת מולה. אסתי, בת 41, נשואה ואמא לארבעה ילדים ובעלת סיפור חיים לא פשוט. הבת שלה מתמודדת עם בעיות רפואיות מגיל 5, הבן אובחן לקראת גיל 3 על הרצף האוטיסטי, והיא בעצמה בעלת 100 אחוזי נכות, ולפני כ-15 שנה קרסה בגלל מצב בריאותי. "הרופא אמר לי שעם מדדים כמו שלי אהפוך לסיעודית", היא מספרת, "אחרי שלא קיבלתי מענה מהרפואה הקונבנציונלית, הרחבתי את האופקים ולמדתי על מנת לעזור לעצמי. מבחינתי, גוף ונפש מחוברים האחד לשני וברגע שמטפלים בנפש, מטפלים גם בגוף".

ההתמחות של אסתי החלה לפני יותר מעשור, לאחר שזוג הורים לילד על הרצף האוטיסטי שהרים ידיים פנה אליה בבקשה שתנסה לעזור להם. "בשלב הראשון פשוט הסתכלתי על הילד. חקרתי ולמדתי את הנושא, וכך התחלתי לטפל בו. לשמחתי ראיתי שזה מצליח, והילד, שלא תפקד, התחיל לדבר ולהיות מודע לסביבה. רמת האלימות ירדה וכך גם התקפי הזעם שלו, ומכאן נולדה השיטה שלי, אותה אני מתאימה בהתאם למטופל ולבעיה שלו".

 

 

בנוסף, חלק מהטיפול של אסתי מגיע מהניסיון האישי שלה. כשהיה כבן 3, אובחן בנה כאוטיסט בתפקוד נמוך. "הרופאים אמרו לי שהוא לא ידבר לעולם, שהוא יהיה אלים ומסוכן ויחיה במוסד", היא מספרת בגילוי לב, "מהרגע הראשון ידעתי שזה לא יהיה כך, ויחד עם הניסיון האישי שלי, הידע המקצועי והניסיון הטיפולי שצברתי, הצלחתי להבין לעומק את הבן שלי, להתאים לו שיטת טיפול בצורה מדויקת, והשינוי לא איחר להגיע".

השמועה על ההצלחות של אסתי התפשטה ברחבי הארץ, והמטופלים הרבים לא מפסיקים להגיע – החל מהורים לילדים קטנים ועד אנשים מבוגרים שסובלים מבעיה כזו או אחרת, בעיה שאף אחד לא מצא עבורה פתרון, ואסתי לא מוותרת עד מציאת התשובה.

אסתי תרפיה עם לאה ישראלוב, פעילה במנהיגות הורים מיוחדים, ואריה זץ, יו"ר מנהיגות הורים מיוחדים (צילום: עצמי)

אסתר פוזל עם לאה ישראלוב, פעילה במנהיגות הורים מיוחדים, ואריה זץ, יו"ר מנהיגות הורים מיוחדים (צילום: עצמי)

טרם תחילת הטיפול, כל מטופליה של אסתי עוברים תשאול מקיף, ובהתאם לכך היא מתאימה להם את הטיפול המתאים, רוקחת טיפול בפרחי באך לאיזון רגשי, רוקחת תכשירים מותאמים אישית (טבעיים וללא חומרים משמרים) מצמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים, ונעזרת גם בשיחות. "אני לא מוותרת, ואם יש משהו שלא עובד כמו שצריך אני אשב, אבדוק ואצור פורמולה חדשה, על מנת להביא את המטופל למצב אופטימלי ולתוצאה מלאה".

לצד זה, היא ממשיכה לקדם את מעמד זכויות הנכים, דרך קהילה נגישה ארצית. "אני פעילה וחברה בקהילה ופועלת רבות לקידום זכויות הנכים. החל ממפגשים בכנסת, ראיונות ובניית תוכנית ברמה הארצית, דבר אשר הוביל לשינוי חוק והרחבת כרטיס הנכה. אנחנו דואגים לנגישות, הנגשה פיזית והנגשת המידע בתוך הערים עצמן".

אסתי תרפיה, טל: 050-2645250 | דוא"ל: [email protected]

לפייסבוק >>>

לאינסטגרם >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר