רשימת האיחוד הירושלמי | צילום: יח"צ
רשימת האיחוד הירושלמי | צילום: יח"צ

הגיע זמן התקווה לירושלים

האיחוד הירושלמי קם כאיחוד של ארבע רשימות ציוניות-ממלכתיות, אליו הצטרפו גם ארגוני המחאה וחוזה חדש

פורסם בתאריך: 19.2.24 22:10

דווקא בשעה כזו, בה הדאגה לחיילים והחטופים מדירה שינה מעינינו, אנו הירושלמים חייבים לדאוג לנציגות שתייצג את הרוב הירושלמי הממלכתי והליברלי – כדי לעצב מחדש את עתידה של ירושלים. לא עוד עירייה שמייצגת כוחות סקטוריאליים, חשוכים וקנאים, אלא עירייה שעובדת בשבילנו ושומרת על אורחות ואיכות חיינו. העיר נמצאת בפני הזדמנות היסטורית וחד פעמית – ואת ההזדמנות הזו אנחנו רוצים ורוצות לממש.

בחרנו להתמודד לעירייה בשני פתקים, כדי לתת תשובה אידיאולוגית לכל מי שירושלים חשובה לו ולה: יוסף חביליו לראשות העיר, ורשימת האיחוד הירושלמי עם האות א׳ למועצה.

אנחנו הבית לכל מי שירושלים ממלכתית וליברלית חשובה לו, לישראלים שרוצים ירושלים ישראלית ולא רק חרדית. אנחנו הבית לכל אוהביה של ירושלים, לכל מי שהיעדר השיוויון מפריע לו ולה, לכל מי שרוצה בירה ישראלית ולא שכונה הררית של בני ברק.

יוסף חביליו בבריכת הר חומה | צילום: יח"צ

אנחנו בית לאנשים שישראל חשובה להם. שהדמוקרטיה חשובה להם. שמגילת העצמאות יקרה לליבם.

אנחנו הבית למי שרוצה להחזיר את התקווה לעיר הבירה.

ההישגים שלנו:

• פעלנו למען הציבור בחמש השנים האחרונות בשלל מאבקים: שמרנו על מרחב ציבורי פתוח ומנענו את סגירת הכביש בין רמת שרת לבי"ס בויאר בשבתות; הסרנו את עמודי העירוב הלא-חוקיים ברמת שרת; פעלנו להסרת שלטים המורים על הפרדה מגדרית במדרכות העיר.

• איש באמונתו ישחה – לאור הניצחון בתביעה נגד המינהל הקהילתי בהר-חומה, הבריכה הציבורית בשכונה – תפעל גם בשבת.

• סייענו לפאב המפלצת לפתוח מחדש את שעריו ולשמור על היכולת לפעול גם בשבת.

• פעילות תרבות בסופי שבוע: יזמנו והפעלנו אירועים גדולים ועשרות אירועים שכונתיים למשפחות בשבתות.

בורג' חליפה | צילום: האיחוד הירושלמי

בורג' חליפה | צילום: האיחוד הירושלמי

• שמרנו על גני הילדים של הציבור הממלכתי, מנענו סגירת גני ילדים, הקמנו את התחבורה השיתופית בשבת, הגדלנו את התקציבים עבור מלגות לסטודנטים, ועבור תנועות הנוער ואף פעלנו לבניית מבנים לתנועת הצופים במספר שכונות.
הובלנו מאבקים עירוניים לשמירה על השטחים הירוקים בירושלים ומחוצה לה – רכס לבן, כרמית, מצפתל וגבעת התורמוסים בארמון הנציב ועוד ועוד.

•  סנטרל-פארק של ירושלים, במקום עוד שכונה עם מגדלים עד השמיים: הובלנו את המהלך להפיכת "בית טיילור" ועמק היובל לפארק רובעי, ולא לשכונה חדשה עם 1,100 יח"ד.

• במקום בית החלמה ליולדות חרדיות בבית הכרם, הבאנו להקמת בית לחיילים בודדים.

 

 

כתוצאה מעבודה מאומצת של המחלקה לקידום מעמד האישה, הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות חברת המועצה ד"ר לורה ורטון:

• הבאנו לקידום נשים לתפקידים בכירים בעירייה, וכן, הבאנו לשריון נשים בהנהלות מינהלים קהילתיים – עלייה משמעותית בייצוג הנשי בכלל המינהלים בעקבות ייזום ושינוי בתקנון הבחירות של המינהלים הקהילתיים. קריאת שמות רחובות בשמות של נשים – יוזמה להוצאת קול קורא לציבור להציע שמות של נשים לאישור הוועדה העירונית לשמות רחוב כדי להגדיל את ייצוגן של נשים בשמות רחוב בעיר.

• סייענו לגמלאים להרים מועצת גמלאים

• סייענו לחברי וחברות הקהילה הגאה באמצעות הגדלת תמיכות לבית הפתוח, שמירה על מצעד הגאווה השנתי; עריכת 6 חתונות גאות בלשכת סגן ראש העיר (לראשונה בתולדות עיריית ירושלים); הורדת שלטי פרסום פוגעניים כנגד הקהילה.

• הקמנו מנהלת להעברת משרדי ממשלה לבירה, והצלחנו להביא להחלטת ממשלה שתטיל סנקציות על משרדים סוררים. בעקבות זאת, גרמנו למשרדי הממשלה לעלות לירושלים.

• העדפת הסעות לתלמידות חרדיות: פעלנו והובלנו עתירה נגד העירייה – שמתעקשת לממן הסעות רק לתלמידות של ׳בית יעקב׳ – ולא לשאר תלמידי החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי.

צילום: האיחוד הירושלמי

צילום: האיחוד הירושלמי

• פעלנו ועדיין פועלים לשינוי מתווה קרקעות הכנסייה – פרסום המתווה שיוביל להסדרת מעמד החוכרים מול היזמים הפרטיים שמאיימים לגרש אלפי ירושלמים מביתם.

• אנחנו פועלים נגד הרס הטבע העירוני בחסות המלחמה (בסובב הדסה, בגבעת התנ״ך, בגן הבוטני ובמורדות משואה).

• שותפות בהקמת כיתת הכוננות ׳אמירים׳ ע״ש גיבורי ישראל אמיר לביא ואמיר צור.

• אנחנו מסייעים למאהל המשפחות השכולות מול הכנסת ומאהל משפחות החטופים מול בית ראש הממשלה; עזרה והגשת תלונות כנגד התנכלויות של עוברי אורח ושל פקחי העירייה, פנייה למשטרה.

•  בנוסף, הגשנו לעיון הציבור את תכנית מגן ירושלים, כדי למנוע את האסון הבא וכדי לחזק את הביטחון בעיר שלנו. התכנית נועדה להציע מתווה מעשי והגיוני שישפר את הבטחון לתושבי ירושלים. היא מניחה יסודות לתכנון מחדש של מערך ההגנה על עיר הבירה והגנתם של מאות אלפי תושביה, מיליוני תיירים המגיעים אליה בכל שנה, והיותה מרכז רוחני, שלטוני ותרבותי חשוב בקנה מידה עולמי. תכנית זאת נכתבה בשיתוף עם גורמי ביטחון, כאלה שנוגעים לירושלים בפרט, וביניהם חה"כ וניצב בדימוס מיקי לוי ('יש עתיד'), שבתקופת האינתיפאדה השנייה כיהן כמפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל.

עקרונות התוכנית:

חולשת הרשות הפלסטינית מחייבת אותנו לעבות את מערך ההגנה הפיזי, ולעדכן את היקף כוחות המשטרה ומשמר הגבול למניעת כניסה המונית של מחבלים מהגדה לירושלים.

נדבך ראשון: תגבור כוחות בעיר. מלבד עיבוי סד"כ כוחות המשטרה והצבא בקו התפר ובירושלים עצמה, העיר צריכה להיערך באמצעות גורמים מעכבים ומרתיעים שיוכלו להתנהל בתוך העיר. הצעד המוצע הטוב ביותר לעניין זה הוא הרחבת המשמר האזרחי: איגוד של מתנדבים שירוכזו בשכונות השונות ויערכו בהן סיורים שוטפים. הנדבכים הנוספים נוגעים להקמת כיתות כוננות, אבטחות מוסדות החינוך, בניית שדרה פיקודית המבוססת מתנדבים והגדלת ניידות משטרה, בניית כוח הרתעתי עם רמת נראות גבוהה, לצד גיוס בוגרי ובוגרות שירות קרבי, זאת לצד שינוי סדרי העדיפויות התקציביים, וחיבור מצלמות העירייה שממילא כבר קיימות בשכונות – ולקשרן למוקדי התצפיתניות הקיימים.

בחודשים האחרונים נלחמנו בחמאס וכעת אנו שבים להיאבק על עתידה של ירושלים, על עתידה של העיר שלנו, על אופיה, ציביונה ואורחות חייה.

שבנו להיאבק על הבית שלנו, שרבים הקריבו את חייהם עבורו. שבנו להיאבק על דמותה של ירושלים.

העיר ירושלים ניצבת בפני הכרעה והזדמנות כמעט אחרונה לסובב את הגלגל לאחור ולהחזיר את ירושלים להיות בירה ממלכתית שנותנת מענה לכל הציבורים ולא מתעדפת ציבור קנאי ומשיחי על פני ציבורים אחרים.

ירושלים יכולה להיות אחרת.

ישראלי.ת ממלכתי.ת ליברלי.ת מצביע.ה בשני פתקים: יוסף חביליו לראשות ו"א" למועצה.

 

תגובות

2 תגובות
  1. אבוי לנו שפלשתם לעירנו הטובה

    ירושלים מגוונת ויפה
    אל תכערו אותה עם שנאת היהדות שלכם.
    המלחמה לא הראתה לכם שאנחנו קודם כל יהודים?
    פתטי עצוב ומקומם לבנות את הקמפיין שלכם נגד הזהות שלנו. כעם יהודי.
    ישראל על שם יעקב אבינו שנקרא ישראל. בני ישראל עמדו במעמד הר סיני וקיבלו את התורה.
    ארץ ישראל שייכת לעם ישראל בשל זהותו היהודית.
    נקווה שהטוב יגבר על נסיון הרעל שלכם.

  2. עם ישראל חי

    עם ישראל חי ורוצה יחד
    תפסיקו לפלג
    אין לדעותיכם מקום בעירינו היפה
    מארגני המחאה שהביאו עלינו אסונות וחודשים איומים אינם דבר להתפאר בו.
    שהטוב ינצח
    מול נסיונות הפילוג שלכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר