אבי עייש יועץ פנסיוני (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב)
אבי עייש יועץ פנסיוני (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב)

יועץ פנסיוני ואקטוארי בירושלים: הכירו את אבי עייש

"רוב העובדים העומדים בפני פרישה אינם מודעים להטבות המגיעות להם מהמדינה", קובע אבי עייש אקטואר ויועץ פנסיוני. "אם אתם עומדים לצאת לפנסיה חשוב שתתכוננו היטב לשלב הזה בחייכם. אין הרבה שיחשבו ללכת לבית משפט בלי עורך דין כך לא כדאי לכם לצאת לפנסיה בלי ליווי צמוד של יועץ פנסיוני מומחה"

פורסם בתאריך: 5.7.19 12:22

לאבי עייש, בוגר תואר ראשון ושני בכלכלה מטעם האוניברסיטה העברית, בעל תעודת אקטואר מטעם אוניברסיטת חיפה ורישיון ליעוץ פנסיוני מטעם רשות שוק ההון במשרד האוצר, ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתחום הייעוץ הפנסיוני והאקטוארי. הוא עבד שנים כיועץ אקטוארי בחברות גדולות כמו ההסתדרות ובזק. בשנת 2009 יצא לדרך עצמאית וכיום הוא בעל משרד לייעוץ פנסיוני ואקטוארי בגבעת שאול בירושלים. בין לקוחותיו חברות וארגונים רבים כגון: בזק, קרן קיימת לישראל, הסוכנות היהודית, בנק יהב, בנק לאומי, הסתדרות המורים, ההסתדרות הכללית, רשת משען ועוד.

אבי עייש יועץ פיננסי (צילום: פרטי)

אבי עייש יועץ פיננסי (צילום: פרטי)

"המורכבות של המוצרים הפנסיונים והתאמתם ללקוח, מצריכה יעוץ מקצועי ועדיף שיהיה אובייקטיבי", אומר אבי עייש ומוסיף "המוצרים הפנסיונים, המיסוי, והצרכים של הלקוחות משתנים לאורך השנים. מומלץ לבחון את הביטוח הפנסיוני של כל אחד – אחת לשנתיים".

"צד נוסף לייעוץ הפנסיוני הוא ייעוץ אקטוארי. כיועץ שליווה חלק גדול מהסכמי השכר במשק, אני מכיר את הסכמי השכר ויכול לבדוק האם העובד קיבל את השכר וההפרשות לפנסיה שהיה אמור לקבל. מספר תביעות של עובדים שתבעו את המעסיק על אי תשלום השכר שמגיע להם בהם טיפלתי כמו קבוצת עובדים מעיריית ירושלים שזכתה לאחרונה ב- 1.6 מיליון ₪. כבאים מאזור יהודה ושומרון זכו בתביעה על הפרשי שכר בעשרות מיליוני שקלים. עובדי רשויות מקומיות שלא קיבלו את מלוא זכויותיהם, מעסיקים שלא הפרישו לפנסיה בהתאם לחוק.

לעיתים קרובות אני נדרש להגיש תחשיבים לבתי משפט בעניין של לקוח בודד או קבוצת עובדים. ישנם עובדים שלמרות חוק הפנסיה לא הופרשה להם פנסיה בתקופות שונות במהלך השנים והנה הם עומדים בפני פרישה ונשארים עם סכומים זעומים ולא הגיוניים. כאן אני נכנס לתמונה ובעזרת הלקוח אני מחשב את כל הפרשי השכר והפנסיה המגיעים לו לאורך השנים. אני מקבל גם פניות מטעם בתי המשפט לחשב את הפרשי השכר והפנסיה בתביעות מסוימות.

תחום נוסף בעבודת האקטואר הינה חישוב איזון משאבים לזוגות בתהליך גירושין. במצב כזה ישנו צורך בחלוקת הזכויות הפנסיוניות שנצברו לזוג בתקופת החיים המשותפים. האקטואר מעביר חוות דעת לאישור בית המשפט על אופן חלוקת זכויות הפנסיה". במקביל מתמחה אבי עייש בליווי ועדי עובדים או הנהלת חברה במשא ומתן על תנאי השכר לגיבוש הסכמים קיבוציים. כך למשל ליווה אבי לאחרונה את הסכם השכר לעובדי בנק יהב, בנק לאומי, הסכם פרישה בסוכנות היהודית, הסכם הפנסיה לעובדי הוראה, ההסכם שכר לעובדי רשויות מקומיות בדירוג המנהלי, דירוג המח"ר, דירוג הנדסאים וטכנאים, דירוג לבורנטים, דירוג מהנדסים, דירוג חינוך נוער וקהילה, התאגדות ראשונית של עובדי בית ההשקעות פסגות, חברת הביטוח איילון, כתר פלסטיק ועוד חברות במשק.

"כמי שעבד שנים רבות עם ההסתדרות וחברת בזק יש לי את הניסיון הדרוש בכל הקשור להסכמי שכר הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. חשוב לי ללוות את הלקוחות שלי באופן אישי ולתת את השירות הטוב ביותר עבורם ואת האפשרות למקסם את זכויותיהם. בהתאם לניסיון העבר שלי אני יודע לתת את הפתרונות הטובים ביותר והיצירתיים ביותר ללקוחות שלי". מסכם אבי עייש.

 

אבי עייש

יועץ אקטוארי ופנסיוני

כתובת: כנפי נשרים 13 בית ענבר, ירושלים

טלפון: 050-8482859

מייל: [email protected]

 

 

 


כתבה שיווקית


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר