בן אלהרר | קרטה (צילום: שלומי כהן)
בן אלהרר | קרטה (צילום: שלומי כהן)

המשפיעים: בן אלהרר, בית הספר לקרטה וקרב מגע

הוא שירת בשייטת 13, פיקד ביחידה ללוחמה בטרור, התגייס לשב"כ ויצא לשליחות בשגרירות בירדן. אבל חלום חייו היה לפתוח בית ספר לאמנויות לחימה. בן אלהרר, שקרטה זורם בדמו מגיל 4 יגרום לכם להתאהב בענף המרתק

פורסם בתאריך: 18.4.19 13:42

בן אלהרר, המייסד והמדריך הראשי בבית הספר לקרטה וקרב מגע, הרגיש את  הפרעות הקשב והריכוז עוד בגיל צעיר. בגיל 4 כשהוריו שלחו אותו ללמוד קרטה הוא לא דמיין שזה יהיה התחום המרכזי בו יעסוק במהלך חייו. אבל בן התאהב בקרטה והתחבר לאמנות הלחימה בכל נפשו. בהתמדה ראויה להערצה המשיך בן באימוני הקרטה במהלך לימודיו בבית הספר, השתתף בתחרויות, זכה באליפויות ואף החל להדריך לאחר הסמכות רבות כבר מגיל צעיר וידע שיום אחד הוא יקים בית ספר מקצועי וטיפולי לאימוני קרטה שיסייע לילדים ומבוגרים.

מה גרם לך להתאהב באמנויות לחימה כקרטה וקרב מגע?

הקרטה וגם הקרב מגע שהם אמנויות לחימה אבל גם סוג של טיפול במידה ומבחינים בריטואלים מסוימים ומחזקים אותם. תמיד ידעתי שיש לי הפרעות קשב וריכוז וההחלטה לשלוח אותי לחוג קרטה שנותן לך כלים להתמודד עם הבעיה הייתה מאוד נכונה. תוך כדי אימון ולימוד אתה מתרגל יכולת מסוימת של ריכוז, התמקדות במטרה, מבלי לתת לרעשי רקע להפריע לך וזה בעצם העניין. ככל שתתרגל יותר את היכולת להתרכז ותפתח טכניקה ל"אחוז ראש" אתה מגביר את הסיכויים שלך להתגבר על הבעיה ולזהות אותה עוד לפני שהיא מגיעה. לאורך השנים תמיד חקרתי ובדקתי את הקשר שבין אמנות לחימה לבעיות של קשב וריכוז וויסות התנהגות באדם.

בן אלהרר | קרטה (צילום: שלומי כהן)

מתי החלטת לפתוח בית ספר לאמנויות לחימה?

לאחר הגיוס לשייטת 13, עברתי ליחידה ללוחמה בטרור, שם פיקדתי על יחידות מיוחדות בקורסי לוט"ר ואף פיתחתי את הקרב מגע ביחידה, כך שגם במהלך הגיוס נשארתי בתחום. כשהשתחררתי, התגייסתי לשב"כ, הוסמכתי ויצאתי לשליחות בשגרירות ירדן ברבת עמון, לאחר כשנה וחצי יחד עם אשתי, אותה הכרתי בשגרירות כמזכירת השגריר, החלטתי שאני הולך להגשים חלום. הגענו לירושלים ובער בי להמשיך ולחקור את הנושא של אומניות הלחימה בכלל והקרטה בפרט אבל מהזווית הטיפולית. נרשמתי ללימודי תואר ראשון לחינוך מיוחד ובמקביל התחלתי להקים את בית הספר ללימודי קרטה וקרב מגע עם התמחות ייחודית באספקטים הטיפוליים. כיום כבר בסוף התואר השני אני מרגיש שזו הייתה החלטה נבונה ללמוד ולקשר את האקדמיה. בבית הספר אנחנו מציעים מגוון סדנאות ואימונים בקרטה שוטוקאן וקרב מגע (מגע מלא). בית הספר פועל במספר מוקדים בירושלים בנייני האומה, בית וגן וצור הדסה.

בן קרטה (צילום: שלומי כהן)

בן אלהרר | קרטה (צילום: שלומי כהן)

למי מיועדים לימודי קרטה וקרב מגע?

לכל מי שרוצה ללמוד את אחד התחומים המרתקים ביותר. קרטה שוטוקאן או קרב מגע הן תורות לחימה, זה יכול להיות ילד בן 4 כמו שאני התחלתי, אך גם מבוגר בן 70 ואפילו יותר. בית הספר לא מוגבל בגיל או בניסיון של המאומן. פונים אלינו גם דרך קופות החולים (לטיפולים אישיים), או דרך האתר וכאלה ששמעו מפה לאוזן, אנשים וילדים מכל המגזרים, ציבור חרדי, דתי וחילוני. הילדים של היום דבוקים למסכים. פחות עובדים פיזית על עצמם, יותר בבית ואחד הפתרונות הוא לגרום להם לצאת החוצה ולעשות משהו עם משמעות שהם יאהבו. כל שכן אם זו דרך חיים של ממש, המפתחת בהם ערכים וכלים לאישיות. מגיעים אלינו ילדים עם דפוסי התנהגות קשים, שבית הספר שלנו הוא סוג של טיפול עבורם. ילדים עם בעיות של בטחון עצמי, לא מצליחים ליצור קשרים חברתיים, או לא מצליחים ללמוד מכל מיני סיבות. מעבר לשינוי הפיזי גורמים האימונים לשינויים מנטליים ושינויים בחשיבה אצל הילד או אצל המבוגר, ברוב המקרים מביאים את המאומן להאמין בעצמו וביכולת שלו לכבוש את העולם ובעצם לעשות כל דבר שהוא רוצה ולהגיע רחוק. יש לנו בני 50 ו- 60 שמגיעים להתאמן ואחר זמן הם מנצחים בתחרויות. מגיעים אלינו רופאים בכירים, מאבטחי אישיים, עורכי דין רבנים ועוד ותלמידים בגיל גן יסודי ותיכון. היה לנו תלמיד בגיל חטיבה, שלא הצליח להישאר במסגרת לימודית, סדר היום היה מורכב משינה עד 17:00 אחה"צ במשך כ-5 שנים. האימונים בבית הספר גרמו לו להתחזק פיזית ומנטלית, להאמין בעצמו, לקחת אחריות על החיים שלו ולהתחיל חיים אחרים, הנער שהוא כבר התבגר כיום, הגיע להתגייס ונשלח למיונים של קורס טייס ולמבחנים פיסיים קשים, הוא עצמו מודה בכך שהאימונים העירו אותו ונתנו לו את הכח להאמין בעצמו בתקופה הכי ירודה בחייו.

בן אלהרר | קרטה (צילום: שלומי כהן)

במה אתה גאה במיוחד?

בזה שהצלחתי לעזור לציבור רחב ובמיוחד לציבור החרדי. לא לכל אחד יש את האפשרות הזאת. היה לא קל לשבת עם הרבנים ולקבל מהם הסכמה שבית הספר תואם את ערכי החברה החרדית שאין חשש שהקרטה יגרום לתלמידי ישיבות להתנתק מהתורה, להיפך בזה שאדם מתחזק את הבריאות הפיזית והמנטלית שלו הוא יהיה אדם מאמין חזק וטוב יותר, מה שגם בעיות הקשב וההתנהגות רבות היום בכל המגזרים וחייב לתת שם את הדעת.

תכניות לעתיד?

להמשיך לשפר ולשדרג את בית הספר לקרטה וקרב מגע כל הזמן, לשדרג את האספקטים הטיפוליים להגיע למקסימום תוצאות עם התלמידים שלנו, לקלוט אוכלוסיות רבות ולהעניק להם מהאוצר הענק שטמון פה.

 

בית הספר לקרטה וקרב מגע 

לאתר LRR.co.il

בנייני האומה, בית וגן, צור הדסה

טלפון: 054-9246506

מייל: [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר