כך תעניקו טיפול נכון לפרחים שלכם. צילום: מייק כהן
כך תעניקו טיפול נכון לפרחים שלכם. צילום: מייק כהן

כך תעניקו טיפול נכון לפרחים שלכם

טיפול נכון בפרחים יכול לתרום רבות להארכת חיי הפרח. אך כיצד ניתן לעשות זאת? שוחחנו עם לודמילה מחנות הפרחים "פלוריסטה", על מנת לקבל פרטים נוספים

פורסם בתאריך: 8.3.20 17:13

כל מי שקיבל אי פעם פרחים מכיר היטב את השמחה הגואה מעצם הידיעה שמישהו חשב עלינו, בה מלבד הרגע המרגש אנו ממהרים להכניס את הזר לאגרטל ולהציב אותו ליד החלון, על שולחן האוכל או בכניסה לבית – ולפתע כל החלל מתמלא בצבע ובחגיגיות. אך למרבה הצער, במרבית המקרים יהיה מדובר בשמחה בת כמה ימים בלבד, בשל העדר הידע והטיפול הנכון בפרחים שבזר, או בעציץ אם מדובר במתנה ארוכת טווח. אז איך להאריך את רגעי היופי היקרים הללו, ולגרום לפרחים להיות טריים ורעננים לאורך זמן?

הכל מתחיל במעמד הקנייה

בעוד רגעי הקנייה מלווים לא פעם בממד כלשהו של לחץ לקנות את הזר הנכון ולהספיק להגיע בזמן כדי שהוא יוכנס למים – יש מידע שחשוב שתקבלו ממוכר הפרחים שלכם, הנוגע בעיקר להצבת הצמח בתאורה המתאימה לו, או בהוראות ההשקיה אם מדובר בעציץ. אם המוכר יראה שאתם ממהרים לצאת, ובמיוחד כאשר מדובר בדוכן שאינו עוסק בשזירת פרחים באופן מקצועי, יש סיכוי לא קטן שהוא יוותר לחלוטין על מתן ההנחיות הללו, או גרוע מכך, שהוא בעצמו אינו מכיר אותן. לכן ככל שהדבר ניתן מומלץ לתכנן את הרכישה מראש, כולל את לוחות הזמנים ודרכי ההגעה (אולי בכלל עדיף להזמין משלוח?) ולבסוף להקדיש זמן למתן ההנחיות הנוגעות לטיפול הנכון בצמח שבחרתם.

לדברי לודמילה קיפרושקין, בעלת מותג הפרחים "פלוריסטה" בחיפה, הלקוחות הנכנסים לחנות בדוחק ומבקשים את אחד הזרים או העציצים המוצעים למכירה במקום אמנם ייהנו מבחירתם כמובן, אולם החוויה שונה בתכלית בקרב מי שמקדיש לכך זמן מראש ופנוי לתכנן את השזירה באופן אישי ומוקפד – לעתים אף בהתאמה מלאה עם תנאי התאורה והאקלים הקיימים בביתו של הנמען. מטבע הדברים, ללקוחות כאלה ניתן להעביר גם את ההנחיות הנוגעות לצמח בנחת, ולמעשה רוב הסיכויים שאוהביהם ייהנו מהזר לאורך זמן רב יותר.

התאימו את הפרח לסביבת האקלים הטבעית לו

כמו כל חומר אורגני אחר ובמיוחד אם הצמח מצוי במים לאורך תקופה ממושכת, יהיה זה עניין של זמן עד שיתפתח רקב בסביבתו. לכן מומלץ להניח את הזר או את העציץ במים קרים ככל הניתן, ובסביבה קרה: ליד מזגן או סמוך לחלון בימות החורף, ובמקרה של זר פרחים כדאי אפילו להכניסו למקרר למשך הלילה. כאשר מדובר בפרחי מדבר לעומת זאת, ההנחיות תהיינה הפוכות – בהמלצה להניח את הזר או את העציץ בסביבה חמימה, ואם מדובר בעציץ יש להשקותו פעם בשבועיים במקום אחת לשבוע.

סוד הקסם בשמירה על זרי פרחים

לדברי קיפרושקין יש להחליף את המים בזר בכל יומיים, ובתנאים ביתיים ניתן להוסיף להם גם כפית סוכר וכמה טיפות של כלור, אם כי הדרך הטובה ביותר לשמור על חיי הצמח לאורך זמן היא אבקה ייעודית המתמוססת במים ושומרת על רעננותו של הצמח. את האבקה ניתן למצוא בחנויות פרחים, במשתלות ואפילו בחנויות ייעודיות לחקלאים (שכן נעשה בה שימוש גם בגידול פירות וירקות), ויש לפזרה בעדינות במים בכל פעם שאלה מוחלפים.

הדרכים הטובות ביותר לשמור על עציצים

כאשר מדובר בעציץ המונח באגרטל, מלבד התאמת הכלי וההקפדה על חורי אוורור בתחתית, מומלץ להשתמש בדשן איכותי כדי להבטיח פריחה גדולה ונאה, וכן לוודא תמיד כי האדמה לחה – בתוך האגרטל עצמו ולא על פני השטח. כמו כן, ניתן להשתמש באבקת הגידול הייעודית גם בעציצים, אולם יש לוודא כי פיזורה מותאם לצמח הספציפי שבבעלותכם, ובתדירות נכונה. לבסוף, הקפידו לגזום עלים יבשים וענפים מתים כדי להבטיח חיוּת ומראה בריא של הצמח לאורך זמן.

פלוריסטה
כתובת: חניתה 40, נווה שאנן, חיפה
טלפון: 054-2270287
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

הקפידו לגזום עלים יבשים וענפים מתים כדי להבטיח חיוּת ומראה בריא של הצמח לאורך זמן. צילום: חיים מגיורה

הקפידו לגזום עלים יבשים וענפים מתים כדי להבטיח חיוּת ומראה בריא של הצמח לאורך זמן. צילום: חיים מגיורה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר