עלויות השתלת שיניים: מדוע יש הבדל בין הקופה לרופא פרטי? בתמונה ד"ר בלן. צילום: תוכן שיווקי בשיתוף עם מרפאת ד"ר בלן
עלויות השתלת שיניים: מדוע יש הבדל בין הקופה לרופא פרטי? בתמונה ד"ר בלן. צילום: תוכן שיווקי בשיתוף עם מרפאת ד"ר בלן

עלויות השתלת שיניים: מדוע יש הבדל בין הקופה לרופא פרטי?

אף אחד אינו אוהב להסתובב עם פה שחסרות בו שיניים או ששיניו נמצאות במצב בריאותי קשה. רפואת השיניים המודרנית יודעת לתת מענה לבעיות הללו. אך כאן נכנס שיקול נוסף, כלכלי, שמכניס את המטופלים לדילמה – עלויות השתלת שיניים דרך הקופה מול העלויות של הטיפול אצל רופא שיניים פרטי. במאמר זה ננסה להבין מדוע יש הבדל משמעותי בין שתי האופציות ומה אפשר לעשות כדי להקל על הכיס

פורסם בתאריך: 1.7.20 11:04

"קופות החולים משתתפות במידה מסוימת בעלות של טיפולי השיניים", מסביר ד"ר יגאל בלן, רופא שיניים מהמובילים בארץ בהשתלות עם ניסיון של 25 שנה ברזומה. "מטופלים שיש להם ביטוח בריאות נוסף, חיצוני לביטוח החובה של קופת החולים, נהנים אפילו מעלות נמוכה יותר באופן יחסי".

עלויות השתלת שיניים הן רק חלק מהמשוואה

אבל על אף שהמחיר של טיפול שיניים דרך קופת החולים הוא זול באופן יחסי, מטופלים רבים מעדיפים בכל זאת לעשות את השתלת השיניים אצל רופא פרטי.

"עלויות השתלת שיניים היא אכן שיקול מרכזי, אבל הוא איננו השיקול היחיד בקבלת ההחלטות", אומר ד"ר יגאל בלן. "למשוואה הזו נכנסים גורמים נוספים כמו היחס האישי בין הרופא למטופל ורמת האמון של האחרון בבעל המקצוע".

ואכן, אחד מהמיתוסים של רפואת השיניים בקופות החולים הוא "שיטת הסרט הנע" – כלומר מספר מטופלים ממתינים בחדרי טיפול נפרדים, בעוד רופא שיניים אחד עובר ביניהם כמו סרט נע במפעל. בגישה זו לא יכולים להתפתח יחסי אמון בין הרופא למטופל מאחר ורופא השיניים מחלק את זמנו בין כמה מטופלים במקביל. בין אם גישה זו עדיין קיימת בימינו ובין אם לא, הדימוי הויזואלי הזה נחקק בתודעה ומרתיע אנשים מקבלת טיפולי שיניים מורכבים דרך הרפואה הציבורית.

מטופלים לא רוצים להרגיש כמו חלק מעדר כאשר הם ניגשים לטיפולים מורכבים. הם מחפשים את היחס האישי, את החוויה הנעימה ואת ההבטחה שרופא השיניים לצידם מקדיש את מלוא תשומת ליבו אליהם לאורך כל הדרך. לכן, על אף עלויות השתלת שיניים גבוהות יותר, הם מעדיפים לשים את בריאותם בידי רופא פרטי שהם נותנים בו אמון.

עוד עובדה שבוודאי מסבירה מדוע יש מי שמעדיפים לעבור את הטיפולים אצל רופא שיניים פרטי היא זמינות גבוהה יותר: רופא שיניים פרטי הוא גמיש יותר בלו"ז שלו ויכול לקבוע תור עבורכם בטווח של ימים בודדים קדימה, לפעמים אפילו באותו יום אם יש הצדקה לכך. לעומת זאת, התור הקרוב ביותר אצל קופת החולים עלול להיות במרחק של שבועיים, ואם אין מדובר בבדיקה שגרתית אלא בבעיה קיימת היא עלולה להחמיר עד אז.

נקודה מעניינת נוספת היא שבשנים האחרונות מרפאות שיניים פרטיות מחזיקות בציוד מתקדם, שמאפשר אבחון מהיר ומדויק יותר של בעיות בחלל הפה כמו הדמיות וצילומים פנורמיים. כמו כן, יש ברשותן מעבדות שיניים משל עצמן, יתרון ענק שמקצר את זמן ההמתנה ומספק דיוק מירבי בהתאמת שתלים וכתרים לפי צרכיו של כל מטופל.

צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

איך להתמודד עם עלויות השתלת שיניים?

אבל עם כל היתרונות הנהדרים של רופא שיניים פרטי, לא כולם יכולים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית לגשת לאחד. אז מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעיה, או לכל הפחות להקל בהתמודדות עמה? ההמלצה היא בעת ביקור ההתייעצות במרפאה לשאול לגבי האפשרות לפריסת תשלומים נוחה למטופל. בנוסף, אם אתם עדיין מתלבטים בגלל המחיר, מומלץ לעשות השוואת מחירים בין כמה רופאי שיניים ועל הדרך גם לחוש מי מהם משרה תחושת ביטחון ורוגע.

אגב, עוד טיפ שכדאי מאוד להכיר הוא בעניין האחריות על הטיפול. אצל כל מרפאה האחריות על הטיפול היא קצה שונה מבחינת תקופת האחריות ומה היא מכסה, לכן מומלץ לברר את הנושא עם המרפאה לפני שמתחילים מאחר וזה עשוי להשפיע על הוצאות כספיות עתידיות אם מתעורר צורך בטיפול נוסף.

על אף העלויות של השתלת שיניים, יש להבין ולהפנים שמדובר בטיפול חשוב מאוד, שדחייתו עלולה להחמיר את הבעיה ולפיכך גם להגדיל את המחיר בהתאם, אז אל תתמהמהו עם זה יותר מדי זמן.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם הדילמה הזו היא לשמור היטב על בריאות הפה והשיניים מלכתחילה: צחצחו שיניים פעמיים ביום, בוקר וערב, ואל תשכחו להשתמש בעזרים כמו חוט דנטלי ומי שטיפת פה.


כתבה שיווקית


 


האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר