shutterstock
shutterstock

שמן זית מומלץ: כחול לבן עד הבית

האם ידעתם שכאן בארצנו הקטנטונת, ישנו מספר גדול של בתי בד המפיקים בעצמם שמן זית מהאיכותיים במזרח התיכון? ואם כן, האם אתם יודעים שהוא יכול להגיע במשלוח, עד אליכם? טוב, אז עכשיו אתם יודעים

פורסם בתאריך: 2.11.20 10:56

על אריזות שמן זית מופיעים מונחים מרשימים כמו "כתית מעולה" ו"חמיצות", ואולי הם אפילו גורמים לנו להעדיף שמן זית אחד על פני האחר. אבל מה המשמעות של המושגים האלה? והאם הם באמת משמעותיים? יצחק ציפורי, יועץ לענייני איכות שמן לענף הזית, מעוניין לעשות לכם סדר.

"את איכותו של שמן זית" מספר ציפורי, "בודקים בשני מדדים: כימי ואורגנולפטי. בדיקה כימית בודקת מדדים כימיים בשמן, כולל רמת החמיצות שלו. 'רמת החמיצות' היא כמות חומצות השומן החופשיות בשמן. בפשטות, ניתן לומר שככל שיש פחות חומצות שומן חופשיות, החמיצות נמוכה, והשמן בריא יותר.
בדיקה אורגנולפטית היא בדיקת טעם וריח, המתבצעת על ידי פאנל טועמים מוסמכים. מטרתה לזהות את פגמיו ותכונותיו החיוביות של השמן, ולדרג אותו.

את איכות השמן מחלקים לארבע רמות: 'כתית מעולה', 'כתית', 'רגיל', ו'שמן למאור'. שלוש הרמות הראשונות ראויות למאכל" אומר ציפורי ומוסיף כי "על מנת ששמן ייחשב 'כתית מעולה', עליו לעמוד הן בתנאים הכימיים, והן במבחן הטעם והריח. לדוגמה, שמן יכול לעמוד בחמיצות הנדרשת על מנת להיחשב 'כתית מעולה'-פחות מ0.8%, אך בטעימות נמצא בו פגם, ולכן ישווק ברמת 'כתית' או פחות.

על מנת לפקח על איכות שמן הזית המיוצר בישראל, הקים ענף הזית את מועדון 'תו איכות שמן זית ישראלי'. צרכן הרוכש שמן בעל תו איכות, המופיע על האריזה, יכול להיות רגוע שהשמן אכן עומד בכל התקנים והוא באיכות כתית מעולה" מסכם ציפורי.

יצחק ציפורי, צילום עצמי

יצחק ציפורי, צילום עצמי


בתי בד באזור המרכז

תבליני פרג

מי אנחנו: עסק משפחתי עם הבנה עמוקה בטעם הישראלי

מה הסיפור שלנו: מבחינתנו שמן זית פרג- זה מדע מדויק של רגש."סבא רבא הקים את העסק אי שם ב-1906, אני כבר דור רביעי בתחום. לאורך השנים, עבדנו ונמשיך לעבוד עם תשוקה מומחיות ומקצועיות שהועברה כמורשת לאורך הדורות, מאב לבן. כל התהליך שהזית עובר, החל מנטיעת העץ עד לבקבוק, נמצא בהשגחה קפדנית תחת קורת גג אחת הממוקמת בבית הבד הירוק הראשון בארץ שבקיבוץ גלאון.

ייחודו של שמן הזית של פרג הוא בשילוב. הרעיון של הבלנד שלנו הוא לתת הרגשה לכל קשת הטעמים בבקבוק אחד. לכל זן את התכונות אופי שלו והייחודיות שלו. אני מרכיב טעמים של זנים מהבוקר עד הערב, חי את זה." מספר עומרי פרג ומוסיף: "ההבנה שלנו בתבליני פרג  בטעמים באופן כללי ובטעם הישראלי בפרט הביאה את השמן זית האיכותי של פרג לזכות בעשרות רבות של מדליות זהב; פרסים בינלאומיים ולאומיים." כשרים בד"צ ובעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

תבליני פרג, צילום: אריה ויסמין

תבליני פרג, צילום: אריה ויסמין

האם ניתן להזמין משלוח? כן, לכל הארץ.

מינימום להזמנה: 100 ש"ח

עלות משלוח: 19 ש"ח. בקנייה מעל 240 ש"ח- ללא עלות

הטבה מיוחדת: אין

איך מגיעים אלינו: ניתן ליצור קשר דרך האתר או טלפונית או בחנויות המפעל ברחבי הארץ בשוק מחנה יהודה ושוק הכרמל

ליצירת קשר: טלפון 03-5533896

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק


משק לוין

מי אנחנו: במשק לוין מייצרים שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה, בעל חמיצות נדירה של 0.1%-0.3%, כשר למהדרין, ובעל תו איכות של מועצת הזית. שמן הזית האיכותי והטעים, הוא פרי עמל של גידול חקלאי בוטיקי, ומיוצר באופן בלעדי מהזיתים המשובחים ביותר הגדלים בכרמי המשפחה.

מה הסיפור שלנו: שמן הזית מיוצר באהבה ובמסירות על ידי אב המשפחה שמוליק לוין, מוותיקי החקלאים בארץ, שהקים את המשק בשנות השישים ומנהל אותו עד היום. שמוליק הוא חקלאי מלידה, שגם בגיל 86 עולה כל בוקר על הטרקטור, מיד אחרי תפילת שחרית, ויוצא אל הכרמים. הוא מעביר את הידע הרב שלו, ומנחיל את אהבת האדמה לדורות הבאים של המשפחה, שלוקחים חלק פעיל במשק.

במשק לוין מציינים שאהבת האדמה היא נר לרגלם, ובשילוב עם לימוד של מסורות גידול, פרקטיקות חקלאיות מדעיות, וכבוד לטבע- נוצר שמן הזית האיכותי והטעים.שמן הזית של משק לוין זוכה מדי שנה בפרס שמן הבוטיק הטוב בישראל, ובמדליות זהב בתחרות הבינלאומית- "טרה אוליבו". בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

למעט שמן זית, במשק לוין משווקים גם זיתים המיוצרים על פי מתכון משפחתי, סבון העשוי משמן זית שעושה פלאים לעור, ותוצרת חקלאית מקומית משובחת של משקים שכנים כמו דבש, טחינה ועוד.

משק לוין, צילום: משק לוין

משק לוין, צילום: משק לוין

האם ניתן להזמין משלוח?: כן. אזורי החלוקה: תל אביב, ירושלים, חדרה, אשקלון וכל מה ומי שביניהם

מינימום להזמנה: אין

עלות משלוח: 35 ש"ח. משלוח חינם בהזמנה מעל 350 ש"ח 

איך מגיעים אלינו: משק לוין- רחוב השחר 5, מושב מזור (על כביש 40 בין פתח תקוה ליהוד)

ליצירת קשר: טלפון 054-6488663 / 052-5613210

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

מעבר לאינסטגרם

משק לוין, צילום: משק לוין

משק לוין, צילום: משק לוין


שמן זית ענאל

מי אנחנו: משפחת שמחוני מגדלת בכרמים שברשותה כ-800 עצי זית מהזנים פיקואל וברנע, במסירות ובאהבה גדולה. את הזיתים מעצים אלו, הופכים לשמן משובח במיוחד המוכר בשם "שמן זית ענאל".

מה הסיפור שלנו: הבחירה בשם "ענאל" למותג אינה מקרית. חלקנו מכירים את המשמעות הרווחת של השם, כשילוב של המילים "ענה" ו"אל", וזהו אכן הסבר אחד לבחירה. אולם יואב שמחוני בחר דווקא בשם זה, משום שהוא מייצג את שמותיהם של ארבעת ילדי המשפחה לפי סדר: עדי, ניצן, אופיר וליאור. יואב הוא דור שני לחקלאים ממושב בני עטרות, אשר הקימו את המשק כבר בשנת 1950. את כרם הזיתים הוא מגדל כבר 20 שנה מתוך אידיאל של בניין הארץ ואהבה לשמן הזית שכל כך מזוהה עם הישראליות.

את השמן ניתן לרכוש בשווקי איכרים ובמושב בני עטרות בתיאום מראש. שמן  הזית נמכר בגדלי אריזות שונות, אפשר לברר מחירים בטלפון ובוואטסאפ. ניתן לשלם במזומן, באשראי, בביט ובפייבוקס.

ברשות שמן ענאל תעודת כשרות מהרבנות האזורית חבל מודיעין, ואישור מהרבנות הראשית על עורלה, וכן תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

שמן זית ענאל, צילום: שמן זית ענאל

שמן זית ענאל, צילום: שמן זית ענאל

האם ניתן להזמין משלוח?: ניתן להזמין משלוחים בטלפון למספר הרשום מטה. אנחנו מגיעים להרצליה, רמת השרון, פתח תקווה, שוהם, גני תקווה, בקעת אונו והסביבה.

מינימום להזמנה: 100 ש"ח

עלות משלוח: המשלוח חינם באזורים שצוינו

הטבה מיוחדת: אין

איך מגיעים אלינו: ניתן למצוא אותנו בווייז בחיפוש "שמן זית ענאל", או באפליקציית איזי  במושב בני עטרות

ליצירת קשר: טלפון 053-7709813

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק


שמן זית עברי

מי אנחנו: משה מרטון ודוד בנו הבכור, מושב צפריה

מה הסיפור שלנו: הסיפור התחיל בשנת 2000 שלדוד היה רעיון לתפוס שטח שיהיה ניתן להפרות את אדמתו, רעיון אשר הלך והתפתח עם השנים לעבודה מסורה לאדמת ארץ ישראל. ״שמן זית עברי״ הוקם מתוך אהבה והערכה לעבודה שורשית ארץ ישראלית וגידול הזיתים בו נעשה עם טיפוח מלא, השקעה רבה ותהליכי בקרת איכות קפדניים.

כיום משק זית עברי עובד עם מכשור מודרני וטכנולוגיות חדשניות המונעות זיהום סביבתי, ומגדל בין 3 ל-4 זנים כאשר לכל זן יש את הטעמים שלו ואת הלקוחות שלו. הזיתים במשק נמסקים בזמן הכי קצר שיכול להיות, דבר אשר קריטי לטעם ולארומה של השמן שנוצר.

ייצור שמן זית זו תרפיה עבור משה ומאחר ובית הבד הוא בוטיקי, היחס והשירות ללקוחות הוא אישי ומשפחתי. בית הבד הכפרי הממוקם במושב צפריה, מזמין אתכם לקחת חלק במורשת היסטורית עתיקת יומין של מלאכת עצירת שמן זית, להביט במטע הזיתים רחב הידיים תוך שאתם טועמים שמן זית עברי איכותי 100%, בעל תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים. במקום תמצאו חנות בה ניתן לרכוש את שמן הזית במגוון מארזים.

שמן זית עברי, צילום: שמן זית עברי

שמן זית עברי, צילום: שמן זית עברי

האם ניתן להזמין משלוח? כן

מינימום להזמנה: מינימום של 150 ש״ח להזמנה. מגיעים מראשון לציון ועד הרצליה

עלות משלוח: ללא עלות

איך מגיעים אלינו: מושב צפריה, בין שדה התעופה לכביש 1.

ליצירת קשר: טלפון 050-4773605

מעבר לאתר

שמן זית עברי, צילום: שמן זית עברי

שמן זית עברי, צילום: שמן זית עברי


 בתי בד באזור ירושלים והסביבה

זיתי שפע

מי אנחנו: שלושה מושבניקים חקלאיים ממושב גמזו שבמרכז הארץ. הוקם על ידי הגיסים לבית שמעון; חזות, עמרם (ז״ל) ופרץ.

מה הסיפור שלנו: "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת". המטעים שבטיפולם של ׳זיתי שפע׳ בנחלה זו כאן כבר למעלה מ-400 שנה. שורשיהם עמוקים, והעצים הקדומים מניבים זיתים משובחים. למטע קירבה היסטורית לחשמונאים ומהווה מיקום אסטרטגי לנטיעת זיתים עוד מהתקופה התנכ״ית הקדומה.

״רב השמן שלנו מופק מהזיתים הסורים העתיקים. עם השנים, הוספנו מטעים חדשים של זנים מגוונים ואחרים. הזיתים עבורי הם כמו הבנים שלי, הצאצאים שלי והשושלת המשפחתית שתמשיך לחיות כאן עוד אחרי״, מספר חזות ומוסיף: ״אנחנו מגיעים ממשפחה חקלאית ענפה. עברנו מגידול לגידול, מדור לדור- אנשי אדמה. הריח של הגשם הראשון נותן לנו כוח להמשיך לגדל ולעבוד אותה.

רמת האיכות הגבוהה של המוצר היא בראש מעיינינו. כל הזיתים עוברים תהליך קפדני של ברירת הזיתים האיכותיים ביותר למיצוי והפקת שמן איכותי זני בכבישה קרה. ללא חומרי הדברה. אנו נותנים כבוד לאדמה ודואגים לשמור על שנת שמיטה השביעית השנה. מעניקים המון אהבה ותשומת לב לזיתים. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים, כשרים.

זיתי שפע, צילום: זיתי שפע

זיתי שפע, צילום: זיתי שפע

האם ניתן להזמין משלוח? כן, למרכז הארץ.

מינימום להזמנה: 5 ליטר

עלות משלוח: ללא עלות

הטבה מיוחדת: ניתן לקבל הנחה בקניה מרוכזת

איך מגיעים אלינו: ניתן ליצור קשר טלפונית או הגעה למקום. בוויז "מושב גמזו", רחוב הגפן 82.

ליצירת קשר: חזות 050-5217839 פרץ 050-5443010

זיתי שפע, צילום: זיתי שפע

זיתי שפע, צילום: זיתי שפע


משק אלוני

מי אנחנו: משק אלוני הוא עסק משפחתי בכל מובן המילה. העובדים במשק כולם בני המשפחה, שמתפעלים כל שלב בייצור שמן הזית-מגידול הזיתים, דרך המסיק, אצירת השמן בבית הבד שבמשק, אריזתו, ושליחתו לבית הלקוח.

מה הסיפור שלנו?: את עצי הזית הראשונים נטעו משפחת אלוני בט"ו בשבט לפני כ-25 שנה, בהובלת אב המשפחה, יששכר אלוני ז"ל.

שמן הזית המיוצר במשק אלוני הוא איכותי ביותר. הסוד לרמתו הגבוהה, טמון בטיפול המסור והמקצועי של בני המשפחה בעצי הזית, ובבית הבד החדש שלהם, שנרכש מאיטליה לפני כחמש שנים. הזיתים הנמסקים מעצי זית, מועברים באופן מיידי לבית הבד לטובת ייצור השמן בהליך מהיר ומוקפד. כך נשמרת טריות הזיתים, מרכיב משמעותי באיכות השמן.

את המוצרים של משק אלוני לא תמצאו ברשתות השיווק. הם מאמינים בקשר אישי עם הלקוח, ועובדים בעיקר דרך הזמנות. בזכות העובדה שכל בני המשפחה מסייעים בתהליך הייצור, הם מצליחים לשווק את השמן שמן איכותי במחירים ללא תחרות. ברור מדוע הם מובילים את שוק משלוחי השמן בארץ, על אף היותם משק קטן יחסית.

במשק אלוני מרגישים ביקוש למוצרים ישראליים איכותיים במחירים הוגנים, המגיעים מהמשק ישירות לבית הלקוח. לכן, הם משווקים גם זיתים בכבישה ביתית, דבש, ובקרוב טחינה. השמן כשר למהדרין בכשרות הרבנות מטה יהודה, ובכשרות המהודרת של הרב לנדאו.

משק אלוני, צילום: משק אלוני

משק אלוני, צילום: משק אלוני

האם ניתן להזמין משלוח?: משלוחים עד בית הלקוח

מינימום להזמנה: 300 ש"ח

עלות משלוח: ללא עלות

הטבה מיוחדת: בסוף אוקטובר-תחילת נובמבר, יחל המסיק הראשון לעונה. שמן הזית האיכותי של המסיק הראשון יימכר במחירי מבצע.

איך מגיעים אלינו: ניתן לרכוש אצלנו בתיאום מראש. המשק נמצא במושב בקוע

ליצירת קשר: טלפון 050-5535355

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

משק אלוני, צילום: משק אלוני

משק אלוני, צילום: משק אלוני


כרמא ארץ בראשית

מי אנחנו: בדרך לים המלח, בצפון מדבר יהודה, בלב אזור מדברי בעל נוף פסטורלי וכמעט תנכ"י, נמצאת "ארץ בראשית". ארץ בראשית הינו אתר תיירות, שמשחזר את סיפורי המקרא כבר 25 שנה. בית הבד הוקם לפני 9 שנים, ומשתלב בצורה מושלמת באווירה הייחודית אשר שוררת במקום.

מה הסיפור שלנו: לפני 10 שנים, ראינו בדרך לים המלח גדמים של עצי זית. גילינו שהעצים האלו נשתלו לפני 40 שנה, ולפני 25 שנה נכרתו בעקבות חוסר טיפול. לא יכולנו לעמוד מנגד, והחלטנו שאנחנו משקמים את העצים הללו- כך התחיל הרומן שלנו עם חקלאות.

מהר מאוד התחלנו להכין שמן זית, ולמדנו איך מכינים שמן איכותי וטעים. אצלנו, הזיתים מגיעים כמה שיותר מהר לבית הבד ומתחילים בתהליך ההפיכה לשמן. כך, הפרי שומר על טריות מרבית וזה ניכר באיכות שמן הזית. כמו כן, אנחנו מקפידים על תהליך ייצור ואחסון בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל שנה אנחנו ניגשים לתחרויות בינלאומיות, וזוכים בפרסים רבים.

כרמא ארץ בראשית, צילום: יניב נדב

כרמא ארץ בראשית, צילום: יניב נדב

האם ניתן להזמין משלוח?: ניתן להזמין משלוח עד הבית

מינימום להזמנה: אין

עלות משלוח: 45 ש"ח, משלוח חינם בקניה מעל 400 ש"ח

הטבה מיוחדת: אנו מעלים לאתר שלנו מבצעים משתלמים שמתחלפים כל כמה זמן. שווה להתעדכן

איך מגיעים אלינו: בית הבד נמצא סמוך לכפר אדומים, בצומת מישור אדומים. אנחנו מציעים סיורים בתיאום מראש. ניתן לפנות אלינו במספר המצורף מטה.

ליצירת קשר: טלפון 02-9974477

מעבר אתר

כתובת מייל [email protected]

כרמא ארץ בראשית, צילום: ג'וליאן נרינסקי

כרמא ארץ בראשית, צילום: ג'וליאן נרינסקי


משק אחיה

מי אנחנו: משק חקלאי, בית בד ישראלי שמייצר שמן זית כתית מעולה

מה הסיפור שלנו: משק אחיה הינו מותג בוטיק אשר מגדלים בו כ-350 דונם זיתים מזנים שונים וכ-350 דונם של ענבי איכות שמיועדים לסדרות הגבוהות של יקבי איכות.

במשק אחיה מגדלים מספר זנים של זיתים, ביניהם: סורי, ארבקינה, קורנייקי, פיקואל וכן זיתים בגידול אורגני. בית הבד של משק אחיה מתמחה בהפקה של שמן זית זני איכותי מאוד אשר מותאם למטבח הישראלי ולא בכדי, נבחר השמן למועדף לשימוש על ידי מיטב השפים, המסעדות והמלונות המובילים בארץ ובחו"ל.

מתוך הבנה שלכל אחד יש טעם שונה, וכן צורך במגוון שימושים, מייצרים במשק אחיה את השמן תוך התאמה של סוגי השמנים לסוגי הבישול השונים.

הזן הסורי למשל הוא חזק ודומיננטי ומתאים לאנשים שרוצים להרגיש את  טעם הזיתים, הקורנייקי– בעל חריפות ומרירות במידה הנכונה ומתאים לתיבול סלטים ולהדגשת הטעם של בשר ודגים. הארבקינה- עדין ומתאים יותר לתיבול ולבישול.

שמני הזית של משק אחיה זכו במספר רב של מדליות וניתן להשיג אותם ברשתות השיווק המובילות, במעדניות באמצעות מפיצים שמספקים את המוצרים עד הבית וכן בחנות האינטרנט בה מוצע מגוון רחב של מוצרי המשק – זיתים, שמנים, יין, סבונים וממרחים על בסיס שמן זית, ומגוון מארזים מפנקים ליום יום ולחגים.

משק אחיה, צילום: משק אחיה

משק אחיה, צילום: משק אחיה

האם ניתן להזמין משלוח? כן

מינימום להזמנה: 250 ש״ח

עלות משלוח: 40 ש״ח. מעל 250 ש״ח- משלוח חינם

הטבה מיוחדת: 15% הנחה לרכישה באתר- קוד קופון: הארץ

בחודשים נובמבר-דצמבר צפויה השקת שמן הזית "ראשית המסיק" חברי מועדון הלקוחות יזכו להנחות שונות באתר- שווה להירשם 

איך מגיעים אלינו: איזור תעשייה שילה

ליצירת קשר: טלפון 1800-242-999

מעבר לאתר

משק אחיה, צילום: משק אחיה

משק אחיה, צילום: משק אחיה


בתי בד באזור השרון

שמנא– בית בד כפרי

מי אנחנו: בית בד בבעלות נילי אברמוב ותפעולו מתבצע על ידי ארז ורבקה אברמוב ומירב שפירא

מה הסיפור שלנו: כבר מסוף שנות ה-70 היו מטעים של זיתים במושב חגור, אך באותה התקופה הם היו בעיקר לצריכה עצמית, ולא נחשבו לענף כלכלי.

לאחר פשיטת הרגל של החקלאות בשנות ה90 ושינוי המבנה הכלכלי של המשק, היה רצון עז מצד החקלאים להחזיר את המשק לחקלאות ולכן החלו בייצור חקלאות ציונית ישראלית יפה.

תחילה, שמנא רכשו בית בד קטן ולאחר שנה עברו לבית בד גדול יותר שיתן מענה לסביבה ויוכל להכיל את כמות הזיתים במשק. הם החליטו ללכת על התחום הבוטיקי שבו יש טכנולוגיות עצירה יותר איטיות בכדי שהשמן שיתקבל יהיה בעל ערכים תזונתיים גבוהים.

על מנת להתמקצע ולהבין יותר טוב איך להפיק את השמן הטוב ביותר, הם טסו לטוסקנה לפגוש את יצרן בתי הבד הטוב בעולם וכיום הם נחשבים למקצועים ביותר בתחומם.

עם 240 דונם זיתים ובזכות השליטה המלאה בכל התהליך החל מהניעור ועד העצירה– הם מצליחים להגיע לאיכויות ולטעמים הטובים ביותר שניתן להפיק משמן.

ארז, בעל בית הבד ומומחה בטעימת שמן זית בהכשרה בינלאומית, מספר כי איכות של שמן נקבעת לפי האיכות של הזית על העץ, אם הוא מלא במים או יבש וכמובן אופן הטיפול שלו. לאורך שנותיו הוא למד להתאים את טעמי השמן לחך של הלקוחות שלו וזה מתאפשר ע״י שליטה בצורת הגידול, מועד המסיק ואופן עצירת השמן. 

שמנא, צילום: שמנא

שמנא, צילום: שמנא

האם ניתן להזמין משלוח? כן, מחדרה ועד גדרה 

מינימום להזמנה:  אין

עלות משלוח: 30 ש״ח

 הטבה מיוחדת: חברי מועדון מקבלים הנחות בקניית פחי שמן והזמנה לאירועים מיוחדים

 איך מגיעים אלינו: "מושב חגור" בוויז 

ליצירת קשר: 03-9033380 שלוחה 2

מעבר לאתר

שמנא, צילום: שמנא

שמנא, צילום: שמנא


כרם צדוק– מושב גאולים לב השרון

מי אנחנו: כרם בוטיק משפחתי שמייצר שמן זית כתית מעולה, בניהול מיכל חריש צדוק

מה הסיפור שלנו?: "כדור שני להורים שהיו ממקימי המושב, החלטנו להסב את האדמה לעצי זית כי רצינו להפיח בקרקע הישנה חיים ולהתחיל בדרך חדשה", מספרת מיכל ומוסיפה: "בעלי, מושבניק בנשמה, אמר לי באחד מהימים כמה כואב לו שהאדמה ליד הבית ריקה. אומנם גם אני גדלתי במושבה אך לא הייתה לי זיקה לתחום החקלאות מעבר לכך. התחלתי לברר סביבי והלכתי לקורס מגדלי זיתים וטועמי שמן זית

"עד לפני 13 שנים, אפשר לומר שרק הכרתי את המילה 'זית'. כיום, אני חווה את משמעות המילה ומהותה בצורה העמוקה ביותר. מ'אחת שלא יודעת' לחברת פאנל טועמי שמן זית ואף שופטת בתחרויות. בכרם שלנו 2 זנים– קורטינה ופישולין. כל השמנים שלנו הם זניים ומקבלים טיפול מדויק בהמון תשומת לב ואהבה על ידי בני המשפחה לכל אורך השנה כדי שהשמן יהיה המשובח ביותר. הזיתים הופכים באותו היום לשמן ומובאים לבית הבד מהמתקדמים בארץ ובעולם במושב היוגב."
שמן הזית של כרם צדוק זכה בפרסים רבים בארץ, בעל תו איכות של ענף הזית, וכשר.

כרם צדוק, צילום: יואב לביא

כרם צדוק, צילום: יואב לביא

האם ניתן להזמין משלוח? כן, משווקים לאנשים פרטיים בלבד מחיפה עד אשקלון

מינימום להזמנה: אין

עלות משלוח: ללא עלות

הטבה מיוחדת:

איך מגיעים אלינו: ניתן לפנות טלפונית או על ידי השארת הודעה בדף הפייסבוק.

ליצירת קשר: מיכל 052-8650924

מעבר לפייסבוק


מסיק קיבוץ מגל

מי אנחנו: חקלאות קיבוץ מגל המתמחה ביצירת שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה המופק מזני הזיתים שגדלו במטע המטופח והמבוקר.

מה הסיפור שלנו: מסיק קיבוץ מגל הוקם בשנת 2000. מאז ניטעו באדמות קיבוץ כרמי זיתים, שקדים, אבוקדו וכרם ענבים ליין. שמן הזית של מסיק קיבוץ מגל הינו שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה המופק ממגוון זנים הגדלים בכרמים המטופחים של הקיבוץ. הבקרה המוקפדת על כל שלבי הגידול ועל המסיק, המהירות בה מגיעים הזיתים לבית הבד ותהליך עצירת השמן מביאים את המשק לייצר שנה אחרי שנה את שמני הזית הטובים ביותר.

מסיק קיבוץ מגל מציעים 8 סוגי שמני זית הנבדלים ביניהם בארומות ובטעמים, כאשר כולם תוצרת מקומית וגאווה ישראלית. שמני הזית של מסיק קיבוץ מגל זוכי פרסים בתחרויות שמן זית מקומיות ובינלאומיות וכן השמירה על האיכות וטיב השמן הוביל אותם לזכות בפרס מותג שמן הזית הישראלי המוביל שנה שישית ברציפות! השנה הושקה במסיק קיבוץ מגל סדרת שמני פרימיום הכוללת 3 שמני זית עם שורשים מקומיים עמוקים במארז מהודר.

מסיק קיבוץ מגל מארחים קבוצות ופרטיים במרכז המבקרים לטעימות ולסדנאות סביב עולם שמן הזית ובנוסף הם משווקים שקדים טבעיים באריזת וואקום ומוצרי קוסמטיקה על בסיס שמן הזית.

מסיק קיבוץ מגל, צילום: הדס ניצן

מסיק קיבוץ מגל, צילום: הדס ניצן

האם ניתן להזמין משלוח? ניתן להזמין את מגוון המוצרים באמצעות האתר או באמצעות הטלפון הגעה תוך 5 ימי עסקים.

מינימום להזמנה: אין

הטבה מיוחדת: קנייה מעל 250 ש״ח תזכה במשלוח חינם (בהתאם לתקנון) 

איך מגיעים אלינו: מסיק קיבוץ מגל ב"וויז" 

ליצירת קשר: טלפון: 04-6287944

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

מעבר לאינסטגרם

מסיק קיבוץ מגל, צילום: הדס ניצן

מסיק קיבוץ מגל, צילום: הדס ניצן


השמן של צביקה

מי אנחנו: צבי סנדר ממושב גן חיים. מייצרים שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה עם 20 שנות ניסיון.

מה הסיפור שלנו: "לפני זמן רב, נחשפתי לענף הזיתים מתוך מעגל חבריי. התחלתי לקנות שמן זית, לברר ולהתמקצע בתחום עד שקיבלתי החלטה להפיק שמן זית באופן עצמאי." אומר צביקה ומוסיף: "נסעתי בעקבות שמן הזית לספרד ופשוט התאהבתי בו ובתהליך הקסום של הפקתו. אצלי כל דבר עם שמן זית, כל בישול אפשרי. מעבר לאוכל, יש לו גם סגולות מרפא.

"חשוב לכוון גבוה ולדאוג שיש בבית שמן זית איכותי. כשאתה קונה מהיצרן באופן עצמאי אתה פוגש בנאדם עובד כפיים שליווה את  מוצר שלו לכל אורך הדרך. גידול הזיתים שלנו נעשה באופן מבוקר ובאמצעים מודרניים. אנחנו משקיעים המון אהבה ותשומת לב כדי לייצר את הזיתים האיכותיים ביותר בשביל למצות אותם לשמן זית איכותי זוכה פרסים לאומיים ובין-לאומיים.

כל שנה המערכת מתאפסת ואנו מוכרים שמן זית טרי מהמסיק האחרון בלבד. לאחרונה, התחלנו גם לייצר זיתים כבושים שלמים מזן סורי בכבישה ביתית מסורתית. בנוסף, אנו דוגלים בעקרון הקיימות ומשאריות השמן שלנו אנו מפיקים גם סבונים במחיר שווה לכל נפש".

השמן של צביקה, צילום: יוסי סנדר

השמן של צביקה, צילום: יוסי סנדר

האם ניתן להזמין משלוח? כן, מצפון תל-אביב עד לבנימינה וגם ברחובות ובסביבה.

מינימום להזמנה: תלוי במיקום

עלות משלוח: ללא עלות

הטבה מיוחדת: מעל לארבעה פחים (20 ליטר), כל פח 175 ש"ח כולל

איך מגיעים אלינו: ניתן ליצור קשר דרך האתר במייל או טלפונית לתיאום

ליצירת קשר: צביקה 050-5354679 

מייל: [email protected]

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר