מטפלים בתחום הרפואה המשלימה? כך תבטחו את עצמכם. צילום: מאגר התמונות ingimage
מטפלים בתחום הרפואה המשלימה? כך תבטחו את עצמכם. צילום: מאגר התמונות ingimage

3 ביטוחים שכל מטפל ברפואה משלימה צריך להכיר

כל מטפל בתחום של רפואה משלימה, רוצה וצריך להבטיח את היכולת שלו לפעול בתחום בצורה חופשית, לאורך זמן, בלי מגבלות ובלי חששות. לכן, הוא צריך לרכוש לעצמו פוליסות ביטוח שונות שיכסו אותו מכל אפשרות וסיכוי לנזק, אך תחילה הוא צריך להכיר את הסיכונים איתם הוא עלול להתמודד במהלך עבודתו

פורסם בתאריך: 15.3.21 18:44

כל מטפל בתחום של רפואה משלימה, רוצה וצריך להבטיח את היכולת שלו לפעול בתחום בצורה חופשית, לאורך זמן, בלי מגבלות ובלי חששות, שמא חס וחלילה אירוע כזה או אחר יפגע ביכולת שלו לתפקד ואולי אפילו לעשות את עבודתו ולהתפרנס ממנה.

לשם כך, הוא צריך לרכוש לעצמו פוליסות ביטוח שונות, אשר יכסו אותן מכל אפשרות ומכל סיכוי כזה או אחר לנזק. על מנת להבין אילו פוליסות ביטוח הוא צריך לרכוש לעצמו, צריך להכיר תחילה את הסיכונים איתם הוא עלול להתמודד במהלך עבודתו.

אילו סיכונים חלים על מטפלים במקצועות טיפול שונים

באופן עקרוני, הסיכון העיקרי שיכול לחול על מטפל באופן ישיר, זו תביעה של מטופלים כנגדו עקב טענה לטיפול רשלני, מסיבה כזו או אחר. במקרה כזה, הוא עלול להיתבע לא רק בגין טיפול רשלני אלא גם בגין הנזק שנוצר בעקבות הטיפול.

מדובר על סיכון משמעותי מבחינה מקצועית, הן בהקשר של התדמית שלו, אך גם במובנים מעשיים, וכן במובנים כלכליים.

מעבר לכך, הוא מתמודד עם סיכונים שגם אנשי מקצוע אחרים בתחומים שונים, נאלצים להתמודד איתם. למשל, נזקים למרפאה, לקליניקה שלו, וכן מצב של אובדן כושר עבודה עקב פציעה, מחלה, תאונה או מכל סיבה אחרת.

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים

על מנת להתמודד בצורה נכונה, מושכלת, עם הסיכון הראשון והעיקרי שציינו, סיכון של תביעה בעקבות טענה לטיפול רשלני ונזקים, הרי שעל המטפל לרכוש ביטוח מקצועי למטפלים ברפואה משלימה.

ביטוח אחריות מקצועית הוא דבר מאוד נפוץ באופן כללי, לא רק למטפלים ברפואה משלימה אלא גם לעוסקים במקצועות אחרים, בין אם מדובר בעורכי דין, רואי חשבון, רופאים, אינסטלאטורים, חשמלאים ועוד. יחד עם זאת, באופן טבעי, בתחום טיפול כמו רפואה משלימה, יש לכך משמעות רבה יותר, בגלל העובדה שהנזק יכול להיות פיזי וכן נפשי.

מטופלים עלולים לטעון שהטיפול אשר איננו צלח, נעשה ברשלנות ונגרם להם נזק. על מנת שהמטפל לא יצטרך להתמודד עם השלכות המצב שנוצר בעצמו, בין היתר בכל מה שקשור להיבט הכלכלי, אזי שהפתרון הנכון מבחינתו הוא לרכוש ביטוח אחריות מקצועית, רצוי לרכוש ביטוח בסכום שמתאים לסוג הטיפולים שהוא מבצע ועלות הנזק המשוערת, עליו הוא עלול להיתבע.

להלן רשימת מקצועות טיפול שכדאי לרכוש עבורם ביטוח מקצועי:

  • כל שיטות העיסוי השונות.
  • רפואה סינית, דיקור, תזונה סינית.
  • מקצועות פרא רפואיים שונים כמו פסיכולוגיה, חובשים, רוקחים.
  • פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, הידרותרפיה.
  • מקצועות רבים נוספים.

ביטוח לקליניקת טיפול וביטוח צד ג' לעסק

מדובר על ביטוח המבנה בו מתבצעים הטיפולים. בדומה לפוליסה לביטוח עסק רגילה או ביטוח דירה, הרי שמדובר על פוליסה שמאפשרת למטפל לקבל פיצויים ותמיכה כלכלית או אחרת, במידה והמקום נפרץ, נגרם נזק לציוד, פורצת שריפה או מתרחש אסון טבע מסוים.

חשוב להכיר שבנוסף לכיסוי לצד ג' הנרכש במסגרת הביטוח המקצועי למטפלים חשוב גם לוודא שיש במסגרת הביטוח לקליניקה כיסוי לצד ג' שיכסה נזקים שמקורם במבנה שכן כיסוי זה יכסה מקרים כמו החלקה של מטופלים בשטח הקליניקה, נזק מים שנגרם ללקוח או לעסק השכן שמקורו בקליניקה ועוד.

בהיבט זה, חשוב לוודא שהפוליסה מכסה את כל האפשרויות, וכמובן שגובה הפיצויים, גובה סכום הביטוח, עונה לצרכים של המטפל בהתאם לערך המקום, הציוד והמכשור.

ביטוח אובדן כושר עבודה למטפלים

הכוונה לביטוח סטנדרטי לכאורה, אשר נועד לספק למטפלים פיצוי כספי בגין פציעה, מחלה, תאונה או כל דבר אחר אשר עלול למנוע מהם להתפרנס מהתחום.

צריך לזכור, כל עובד בכל תחום יכול למצוא את עצמו במצב בו הוא לא יכול לעבוד בגין הסיבות שציינו. במקרה של מטפלים ברפואה משלימה, יש שתי נקודות שחשוב לשים לב אליהן.

ראשית, אם הטיפול נעשה באמצעות ידיים, אז כל פגיעה בהן יכולה להשבית את המטפל. שנית, עם הזמן, סביר להניח שתיווצר שחיקה מסוימת אשר עלולה לגרום נזק ופגיעה ביכולת לתפקד באופן רגיל. לכן חשוב מאוד לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה.

לסיכום – אם אתם עובדים בתחום של רפואה משלימה, אל תוותרו על שום סוג ביטוח. רק כך תוכלו להבטיח לעצמכם שקט ושלווה, תוכלו לעבוד בראש שקט וללא חשש לעתידכם הכלכלי והמקצועי.

מאמר זה נכתב על ידי המרכז לביטוח מקצועות הספורט והרפואה המשלימה המתמחים בביטוחים מקצועיים וביטוחי עסקים של מקצועות הטיפול והספורט.

טלפון: 09-8900967


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר