שיווק דיגיטלי – מדוע זה כל כך חשוב לעסק שלכם?

מהו שיווק דיגיטלי, אילו סוגי שיווק דיגיטלי קיימים, מהי התועלת של שיווק דיגיטלי לעסק והאם זה מתאים לכל העסקים? כל התשובות במאמר הבא

פורסם בתאריך: 27.6.22 16:34

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא כל אמצעי שנועד לפרסום וקידום אשר נעשה ברשת האינטרנט. פעילות של שיווק דיגיטלי נעשית בדרך כלל על ידי עסקים וחברות לצורך הגדלת קהל הלקוחות שלהם ומכירת מוצרים ושירותים. השיווק הדיגיטלי כולל מגוון רחב של שירותים ופעילויות, שמותאמים לכל חברה בהתאם לאופייה ותקציבה.

בניית תכנית שיווק דיגיטלי נעשית לאחר ניתוח והגדרה של פרמטרים רבים בעסק או בחברה: הגדרת המסרים/ המוצרים/ השירותים אותם העסק מעוניין לשווק, הגדרת קהל היעד, הגדרת תקציב וכדומה. לאחר ניתוח כל הנתונים בונים תוכנית דיגיטלית ייעודית לחברה, שנועדה לשרת אותה ולהגדיל את חשיפתה לקהל הפוטנציאלי. בכך ניתן להשיג את מטרותיה ויעדיה.

בתוך פעילויות השיווק הדיגיטלי משולבים אלמנטים רבים. בסופו של תהליך השיווק הדיגיטלי, התכנים השיווקיים בדרך כלל מפנים את הגולשים לדפים הקשורים לחברה: אתר, דפי נחיתה, דפי נחיתה לדוגמא, דפי מכירה וכדומה. לשם מגיע הקהל בסופו של דבר, בין אם מיידי או לאחר קמפיין רב ומשולב (משפך שיווקי), עד לשלב המיוחל בו הוא מוציא כסף מכיסו ורוכש מוצר או שירות.

חשיבות השיווק הדיגיטלי

האינטרנט הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד בחיי כל בני האדם, שעסוקים שעות רבות ביממה בגלישה – בין אם דרך המחשב או דרך הטלפון הנייד. מסיבה זו, שיווק דיגיטלי הוא כלי חשוב שהופך לחיוני והכרחי משנה לשנה. הוא מאפשר חשיפה גדולה לקהל יעד שהוא מצד אחד רחב יותר בהיקפו, ומצד שני ממוקד יותר בשל הכלים הדיגיטליים המנתחים התנהגות גולשים.

שיווק דיגיטלי הוא כמובן בגדר חיוני עבור כל עסק וחברה, אבל גם כל גולש ולקוח פוטנציאלי זקוק לו באותה מידה. זאת משום שהוא מאפשר לגולש לאתר בקלות וביעילות מוצרים ושירותים שהוא מעוניין בהם או זקוק להם. האינטרנט הוא מקום שנגיש לכולם, וניתן לחפש בו מידע ללא מאמצים מיותרים, מלבד הקלדה.

כוח החיפוש והאיתור הזה של המידע הוא רב עוצמה, ומציב את מנועי החיפוש, ובראשם את גוגל, במקום חשוב מאוד בכל רשת האינטרנט. שיווק דיגיטלי יעיל של עסק וחברה מסייע להוביל אותה ואת מוצריה למיקום גבוה במנוע החיפוש. עובדה שכמובן משרתת גם את החברה, וגם כאמור את הלקוחות שמשיגים את מבוקשם בהינף הקלדה והקלקה. סך פעילויות השיווק הדיגיטלי בנויות כך שהן מסייעות לחשיפה של העסקים להגיע לקהל היעד באמצעים שמובילים למיקוד ודיוק מרביים.

תרומתו של השיווק הדיגיטלי לעסק או חברה

שיווק דיגיטלי לעסקים הוא חיוני לעסקים גדולים וקטנים כאחד, וטומן בחובו יתרונות רבים עבורם. הנוכחות הדיגיטלית הכרחית עבור עסק מהרבה טעמים. היא הופכת את כל פעילות השיווק והמכירות של החברה ליעיל, חד ומדויק; היא יוצרת זמינות גבוהה ואינסופית בכל עת, 24/7, לקהל הגולשים והצרכנים הפוטנציאליים, שיכולים בכל עת לחפש ולמצוא את מבוקשם, לאתר את החברה ומוצריה, ולרוב לרכוש בלחיצת כפתור בכל שעה; השיווק הדיגיטלי אינו תָחום בגבולות ובמיקום פיזי, ולכן הוא מציע מנעד רחב של אפשרויות חשיפה ומאפשר גם לעסק מקומי וקטן להגיע לקהל גדול ורב – גם כזה שאינו קרוב אליו גיאוגרפית, אך יכול לרכוש מוצרים ושירותים אונליין; השיווק הדיגיטלי מאפשר להגדיר קהלי יעד מדויקים ובכך הופך את הפרסום השיווקי ליעיל, הוא ממקד את אמצעי הפרסום של החברה ובכך חוסך בתקציבים ובכוח אדם במחלקות השיווק והמכירות.

מעבר ליתרונות הטכניים וליעילות הגבוהה של שיווק דיגיטלי, ביכולתם של לא מעט כלים של השיווק האינטרנטי ליצור את הקסם שמאפשר מעורבות גולשים. כיצד הדבר קורה? ברגע שישנם מסרים מיוחדים ומעניינים – בין אם ויזואליים או כתובים – קהל הגולשים מעוניין להעביר את זה הלאה ולשתף בעלי עניין נוספים. בכך רשימת התפוצה והחשיפה גדלה גם בעזרת הגולשים עצמם ומסייעת להגיע לקהל יעד נוסף וממוקד.

סוגי שיווק דיגיטלי

השיווק הדיגיטלי כולל מספר רב של אפיקים ומהלכים שבאים לידי ביטוי ברחבי הרשת הדיגיטלית. הוא מתחיל מבסיס יציב של בניית אתרים ונכסים דיגיטליים – הקמת אתר ועמודים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. לשם נראות טובה של הנכסים הדיגיטליים מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום של עיצוב אתרים.

המהלכים הבאים מכוונים להגדיל את חשיפתה של החברה ותחומי עיסוקה ובתוך זה את חשיפתם של אתרי החברה. ישנם מהלכים רבים שניתן לקיים בעולם השיווק הדיגיטלי. מרבית החברות והעסקים לא זקוקים לכולם, וחברת שיווק דיגיטלי מבצעת התאמה לעסק ולחברה של אמצעי השיווק הדיגיטלי המתאימים לה. בין המהלכים של שיווק דיגיטלי: קידום אתרים לקבלת דירוג גבוה במנועי החיפוש, בדרך כלל באמצעות תוכן המשולב במילות מפתח המוכנסות ללינקים וקישורים; שיווק באמצעות מאמרים וכתבות, בהם תוכן שיווקי; שיווק באמצעות בלוגים; מיתוג חברה; שיווק לרשימות תפוצה כמו מסרונים וניוזלטרים; פרסומים ממומנים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם), ובגוגל אדוורדס – פלטפורמת הפרסום המקוון הגדולה בעולם; פרסום סרטונים – שזוכים לחשיפה גבוהה ויוצרים היכרות עם המותגים והאנשים מאחוריהם; פרסום ויראלי של קטעי וידאו או אמצעים ויזואליים אחרים שזוכה לתפוצה רחבה ושיתופים רבים ועוד.

 

 

 

האם השיווק הדיגיטלי עובד עבור כל העסקים?

כיום נוכחות אינטרנטית היא בגדר חובה לכל עסק וחברה שרוצים להרחיב את קהל היעד שלהם ולהגדיל רווחים. האינטרנט הוא זירת החיפוש הגדולה ביותר בעולם לכל מוצר ושירות. עסק שאינו נוכח שם – אינו קיים.

הנוכחות של עסק מתחילה מאתר אינטרנט איכותי שמקודם יפה במנועי החיפוש האינטרנטיים, וכן מעמודים ברשתות החברתיות אחד המפתחות החשובים ביותר בשיווק דיגיטלי הוא תוכן איכותי. פעילות השיווק הדיגיטלי מכוונת ליצירת תוכן איכותי ומעניין לקהל היעד של החברה ומוצריה. תוכן מעניין יוצר חשיפה והיכרות עם החברה, והוא מניע קהל לקוחות להעמיק ולהתעניין בחברה, במוצר, במותג. גם אם לא ירכשו ברגע הראשון, כמו שקורה בשיווק ישיר, בסופו של תהליך אחוז ניכר מהקהל הממוקד שמתעניין בעולם התוכן של החברה יהפוך ללקוח. חברות גדולות וקטנות, חברות מצליחות ושורדות, כולן חייבות נוכחות דיגיטלית, כי האינטרנט היא הזירה הגדולה ביותר שבה נמצאים הלקוחות שמחפשים אותם.

חברת שיווק דיגיטלי מקצועית תסייע לחברה או לעסק, ותבצע התאמה מדויקת של כל שירותי השיווק הנדרשים במדיה הדיגיטלית. פאוור מדיה היא חברה לפרסום, מיתוג, בניית אתרים, קידום אתרים, עיצוב אתרים שמעניקה את כל שירותי השיווק הדיגיטלי הנדרשים להקפיץ עסק למעלה וקדימה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר