בועז פמסון (צילום: בועז פמסון)
בועז פמסון (צילום: בועז פמסון)

בועז פמסון – מנטור להצלחה כלכלית

לאחר אינסוף ניסיונות והקמת מספר רב של מיזמים כלכליים, הדבקות של בועז פמסון במטרה שלו – להיות עשיר ומצליח – השתלמה. כעת הוא עוזר לאחרים, משפיע על חייהם, וחולק איתנו כמה תובנות שיכולות לעזור לנו להצליח להיות עשירים ומצליחים בעצמנו

פורסם בתאריך: 18.12.22 15:16

הסרט "המייסד" בכיכובו של מייקל קיטון מספר את הסיפור של ריי קרוק, משווק של מכונות מילקשייק אוטומטיות בשנות ה-50 בארצות הברית, שנתקל במקרה במסעדה של שני אחים אמריקאיים בשם דיק ומק מקדונלד. קרוק הבין את הפוטנציאל של העסק שלהם יותר טוב מן האחים עצמם, ואחרי שרכש מן האחים את זכויות התמלוגים לשם שלהם, הקים את תאגיד מקדונלדס שכולנו מכירים היום. באחת הסצנות המכוננות בסרט, אנו רואים את ריי מאזין בביתו לתקליט מוטיבציה, שבעקיפין מסביר את מהות ההצלחה של קרוק בהמשך הסרט: התמדה. התמדה, לפי התקליט השחוק, היא הכל: אין קלישאה שחוקה יותר מאדם גאון שלא הגיע להצלחה. אין מחזה שכיח כגון אדם מוצלח עם כישרון רב. השכלה? העולם רווי באנשים משכילים לא-יוצלחים. הדבר היחיד המפריד בין הצלחה של אדם לבין אי-הצלחתו, הוא יכולת ההתמדה שלו.

הסיפור של ריי קרוק מזכיר במובן מסוים את הסיפור של בועז פמסון. גם בועז לא "נולד לכסף", וגם הוא ניסה כל מיני דברים במהלך חייו. בצעירותו, שבע שנים עבד בועז פמסון כעוזר טבח פשוט במסעדה. בתקופה הארוכה הזאת, הוא קילף כמות מצטברת של בצל ותפוחי אדמה השווה לאוניות משא שלמות. אחרי "שמיצה" את התענוג, שמע על חבר שעסק בתחום המנעולנות בארה"ב, והחליט להיות מנעולן בישראל. בתחילת דרכו, בועז לא רווה הצלחות במהרה: שנים שבועז פמסון ניסה, הקים, שכלל, יצר פתרונות אבטחה מתקדמים בתחום המפתחות לבית ולרכב, אבל הכל נכשל. איפה הוא לא היה? חדלות פירעון, פשיטות רגל, הגיע לתחתיות. אבל גם אז, הוא לא הפסיק לנסות.

ניסה וניסה, עד שהצליח: הוא יצר קורס מנעולנים אינטרנטי שהכניס עד היום למעלה מ-88 מיליון שקלים. משם, כאשר הוא הבין שמה שהוא באמת טוב בו זה שיווק לעסקים, בועז פמסון כבר אינו מביט לאחור, ומסתכל רק קדימה: מכניס כסף ממיזם אחר מיזם, ממלא אולמות בהרצאות מנטורינג לעסקים, ורווה נחת מהילדים.

בועז פמסון בהרצאה (צילום: בועז פמסון)

בועז פמסון בהרצאה (צילום: בועז פמסון)

מהו סוד ההצלחה שלך?

"להבין שאין סוד להצלחה. הצלחה היא במובן מסוים מקרית", אומר בועז פמסון. "קשה לדעת מה באמת יצליח. משום כך, הדרך הבטוחה להצלחה היא להמשיך לנסות. אני ספרתי 18 כישלונות מפוארים בחיי, הוצאה לפועל, חדלות פירעון, מיזמים שנפלו מאלף ואחת סיבות, אבל לא הפסקתי לנסות. הפכתי את הניסיון לאובססיה אישית. בפעם ה-19 הצלחתי בענק, ומשם נבניתי הלאה להצלחות נוספות".

ההבדל בין חיפוש עושר לייצור עושר

בועז פמסון כיום מתפרנס מהתמלוגים שלו על הפטנטים שיצר בתחום המנעולים, ומהקורס המקוון שיצר למנעולנים באינטרנט. עם זאת, הוא עושה גם לא מעט הרצאות בתחום המנטורינג, ומלווה עסקים ויזמים רעבים בדרכם להצלחה.

אתה חושב שאפשר ללמד אנשים להפוך למצליחנים בעצמם?

"אני חושב שזה עוזר מאוד כאשר מקבלים חיזוקים, תמיכה והכוונה להצלחה", אומר בועז פמסון. "מי שרוצה להיות מיליונר, כדאי לו להקשיב וללמוד מאנשים שעשו זאת, במקום לשמוע לקולם של אנשים שאולי רוצים בטובתו, אבל ינסו להוריד אותו מהדרך שלו להצלחה, יפחידו אותו, יגידו שהוא לא יכול להצליח וכדומה. בסוף כדי להיות מיליונר צריך אומץ, זו התכונה החשובה ביותר לצד יכולת ההתמדה: צריך אומץ כדי לקחת הלוואה, צריך אומץ לשעבד לבנקים משהו שיש לך כדי לרדוף אחרי משהו שאתה מאמין בו, צריך אומץ להיות נכון לקחת אחריות במקרה שהמיזם לא יצליח, צריך אומץ כדי לדעת שיש סיכוי שאנחנו ניכשל, אבל שבסופו של דבר, אם נתמיד מספיק, נוכל להצליח".

נניח שיש לי איזה רעיון לעסק. מה אני צריך לעשות?

בועז פמסון: "בוא נניח שיש לך רעיון לא טוב, אלא גאוני. אפילו אם הרעיון שלך גאוני, ויש לו פוטנציאל אדיר בראייה שלי זה בקושי 10% ממרכיב ההצלחה שלו. יש המון דברים שצריך לעשות בנוסף כדי לגרום לרעיון שלך להצליח: בדיקות היתכנות, גיבוש אסטרטגיה שיווקית, תכנון הוצאות וכדומה. יש דרכים לגרום לכך שהרעיון יצליח, אבל לשם כך צריך לעבוד עם יזמים שעשו משהו דומה בעבר, ויודעים איך להבטיח שהרעיון הטוב שלך ימצה את הפוטנציאל שלו, ולא יהיה עוד אחד מאינספור רעיונות טובים שלא קרה איתם שום דבר".

בועז פמסון: "יש המון דברים שצריך לעשות כדי לגרום לרעיון להצליח" (צילום: בועז פמסון)

בועז פמסון: "יש המון דברים שצריך לעשות כדי לגרום לרעיון להצליח" (צילום: בועז פמסון)

מההרצאות שלך זה נראה כאילו מי שעובד הוא סוג של עבד.

"האדם הוא עבד של עצמו. ההבדל בינו לבין עבד הוא שהאדם העובד בוחר בכך; אמנם באופן לא מודע, אבל הוא בוחר בכך בעצמו. אם הוא החליט לחיות בשכר ממוצע ולהביא משכורת ממוצעת הביתה, ולקבל פה עזרה מההורים שם עזרה מחברים, אז הוא בחר בכך. אולי זה מתאים לאותו בן אדם, אבל חשוב להבין שהוא בוחר בכך כל יום מחדש. מי שחי חיים כאלה וממורמר מהם, בו אני רוצה לגעת, להוכיח לו שעם רוח יזמית וקצת הכוונה, החיים שלו יכולים להיראות אחרת. שאפשר לבחור אחרת".

 

 

איך יוצרים עושר ולא רק מחפשים?

"ההבדל המהותי בין לחפש עושר לבין לייצר עושר", אומר בועז פמסון, "זה פשוט לעשות, ולהתמקד בכמות מטורפת של עשייה. עשייה של פעולות שיובילו אותי לעשות כסף, פעולות מושכלות חכמות שיובילו אותי לתוצאות של מצבור רווחים. למה? מאחר והצלחה עסקית היא משהו שנולד רק מצביר של פעולות. אנשים מגרדים חישגד ואומרים שאם רק ייתפס להם המזל פעם אחת, הם יהיו עשירים. אבל מי שחושב ככה ימשיך לחפש עושר, ולא באמת ימצא אותו. מי שעשיר, הוא רק מי שהחליט להיות עשיר באמת, ולא להפסיק לנסות עד שהוא מגיע לשם".

בועז פמסון: "להתמקד בכמות מטורפת של עשייה"

בועז פמסון: "להתמקד בכמות מטורפת של עשייה"

אז איך גם אני יכול להצליח?

בועז פמסון: "על מנת שתדע שנתת לך לעצמך סיכוי אמיתי להצלחה בחיים, עליך להיות כן עם עצמך, להסתכל פנימה, ולשאול את עצמך אם באמת עשית הכל לשם ההצלחה הזאת. אם התשובה האמיתית שלך היא שלא עשית הכל, תשאל את עצמך האם טוב לך איך שאתה, או שאתה באמת רוצה יותר. אם אתה מרגיש שאתה רוצה יותר, עליך להקיף את עצמך באנשים שרוצים להצליח, עליך לנסות. אם באמת תנסה ותנסה, רק ככה תוכל באמת להצליח. ההצלחה תמיד נמצאת בניסיון הבא שלך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר