ח"כ יפעת שאשא ביטון (צילום: יעל אורבך)
ח"כ יפעת שאשא ביטון (צילום: יעל אורבך)

ח"כ יפעת שאשא ביטון ל"כל העיר": "צריך לפתוח עכשיו את כל העסקים בירושלים בכפוף להנחיות"

בשיחה עם "כל העיר" יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון מותחת ביקורת קשה על אופן ניהול המשבר מצד הממשלה, יוצאת נגד פתיחת תלמודי התורה בירושלים בניגוד לחוק וקוראת לפתוח את המסחר בעיר: "אי אפשר לרסק את האנשים כלכלית"

פורסם בתאריך: 29.10.20 08:05

יו"ר ועדת הקורונה חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון, לא חוששת, בניגוד לחבריה בסיעת הליכוד, להביע ביקורת עניינית, אמיתית, הגיונית בכל הקשור לניהול המשבר הבריאותי והכלכלי בעקבות מגפת הקורונה. אולי בזכות זה היא הפכה לכוח אלקטורלי משמעותי – היא זוכה לתמיכה רצינית, משמאל ומימין, למרות שהיא נחשבת ללעומתית לראש הממשלה בנימין נתניהו, ונוסקת בסקרי הבחירות, שפורסמו לאחרונה במהדורות החדשות בטלוויזיה וחוזים לה 8-6 מנדטים, אם היא תרוץ ברשימה עצמאית. בשיחה עם "כל העיר" מעבירה השבוע שאשא ביטון ביקורת חריפה על האופן שבו הממשלה מנהלת את משבר הקורונה, וקוראת להעברת סמכויות אל ראשי הערים. "כל רשות צריכה לנהל באופן עצמאי את שגרת החיים בתוך היישוב על פי רמת התחלואה. צריך לתת את הדגש בשכונות עם רמת תחלואה גבוהה ולאפשר שגרת חיים אחרת בשאר העיר".

בהקשר לכך, היא מדגישה כי לא ייתכן שתלמודי התורה בירושלים יישארו פתוחים וכי יש צורך בהרחבת סמכויות העירייה על מנת למגר את התופעה. "כשיש כלל, הוא נכון לגבי כולם, וצריך להיות נכון גם כלפי החרדים. אי אפשר שתלמודי התורה יעשו דין לעצמם. ראשי הרשויות יודעים כיצד לדבר עם התושבים שלהם, הם מכירים את מי שמשפיע על דעת הקהל בתוך כל קהילה, ויש להעביר את הסמכויות אליהם".



על כן, מצהירה ח"כ שאשא ביטון כי היא אינה מרוצה מהאופן בו מתנהל משבר הקורונה בירושלים, ותולה את האחריות לכך בממשלה. "לא מדובר בירושלים באופן ספציפי, כיוון שמי שמנהל את המשבר כיום הוא השלטון המרכזי. אני לא מרוצה בכמה היבטים. קודם כל, ההנחיות שהתקבלו אינן פשוטות ואינן אחידות. קשה להבין את ההיגיון מאחוריהן. כשהציבור לא מבין את ההיגיון – הוא כועס ומתקשה לקיים את ההנחיות. אם הדברים היו נאמרים בצורה פשוטה, מתוך מקום של גיוס הציבור, הוא היה נרתם. שנית, צריך לבזר את הסמכויות ולא להשאיר את כל הטיפול לשלטון המרכזי – שזוכה לפחות אמון מהציבור. בנוסף, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מחזקים את מערכת הבריאות כדי שתהיה מסוגלת להתמודד עם העלייה בתחלואה במידה וזה יקרה. בקרוב נצטרך להתמודד עם החורף, וכל המאמצים והמשאבים צריכים להיות מרוכזים שם. כל כך הרבה חודשים שאנחנו מתנהלים באירוע הזה, ואני לא רואה שעשינו את כל מה שאנחנו יכולים כדי לחזק את המערכת הזו".

באשר לכלכלה הירושלמית שקורסת בעקבות המשבר, קוראת שאשא ביטון לפתיחה המידית של העסקים. "חד משמעית – צריך לפתוח עכשיו את העסקים בירושלים בכפוף להנחיות, לא בשבוע הבא, אלא עוד מלפני שבוע, את העסקים, בעיקר הקטנים, חנויות הרחוב והשווקים. לא משנה אם מדובר במספרות, בפלאפליות או בחנויות צעצועים. זאת, תוך גיבוש כללים ברורים של התנהלות – כמה אנשים מותר להכניס למקום סגור, כמה למקום פתוח וכמה מרחק צריך לשמור. אי אפשר לרסק את האנשים כלכלית".


ח"כ יפעת שאשא ביטון (צילום: יעל אורבך)

ח"כ יפעת שאשא ביטון (צילום: יעל אורבך)


בהמשך לכך, היא רואה חוסר היגיון בהחלטות שהתקבלו השבוע, בכל הנוגע למתווה החזרה ללימודים: "אנחנו חוזרים אל ההנחיות הלא ברורות. אמרו שמותר 20 אנשים בחוץ אבל במערכת החינוך מותר רק 15 בחוץ. למה? מה זה משנה אם מדובר בתלמידים או במבוגרים? הם נלחמים על הקפסולות, רוצים כספים כדי להפריד את התלמידים בבוקר ואז לערבב אותם בצהרונים ובהסעות. אז בשביל מה? על מי אנחנו עובדים? עם מי אנחנו משחקים? זה המקום שבו אנחנו מאבדים את אמון הציבור".

כאשר נשאלת ח"כ שאשא ביטון באשר לדעתה אודות אי נקיטת הצעדים כנגד חברי כנסת ושרים, רובם מסיעתה שלה, שהפרו את הנחיות, היא בוחרת שלא להביע אותה, ומשיבה באופן כללי בלבד – "אני לא נכנסת למקום הזה. אני חושבת שחברי כנסת, מקבלי החלטות ובכלל כל מי שיש לו השפעה על דעת הקהל צריך לשמור על ההנחיות. בסופו של דבר הממשלה מקבלת את ההחלטות, והיא הראשונה שצריכה לבצע אותן, אבל כמו שכבר הזכרתי, אמון הציבור פוחת – גם משום שאין היגיון מאחורי ההנחיות. כיום אין נתון קדוש. צריך להפסיק את כל התחזיות האפוקליפטיות. כל הזמן מנסים לייצר הפחדה וזה לא מחזיק לאורך זמן. צריך לעמוד מול הציבור, לדבר איתו בגובה העיניים, לשקף לו את המציאות כמו שהיא ותמיד להזכיר שבסוף האחריות היא של כל אחד מאיתנו".

"צריך לייצר שגרת חיים לצד הקורונה", מדגישה בקול שפוי שאשא ביטון. "אי אפשר לעסוק כל הזמן רק באי הידבקות ולהתמכר למספרים של החולים הקשים. יש כאן אנשים שקורסים, ולא מקורונה. הם קורסים כלכלית ונפשית. ילדים שיושבים בבית משלמים בבריאות שלהם, בהשמנת יתר, וזה עוד מבלי שהזכרתי את ההיבטים הרגשיים, הנפשיים, החברתיים, ההתפתחותיים והחינוכיים. כיתות א' ו-ב' זה הבסיס, הם עוד לא יודעים לכתוב אות. לאן יגדל הדור הזה? אנחנו מאבדים דור שלם. אלו מחירים כבדים ביחס לכך שהתחלואה אינה כזו גדולה".

לבסוף, שאשא ביטון בוחרת שלא להרחיב על העתיד הפוליטי שלה, ולא לעסוק בשאלה שמעסיקה את כולנו – האם תמשיך את דרכה בליכוד או תרוץ במפלגה עצמאית, ומסבירה כי כעת היא מתרכזת אך ורק בהווה. "זה לא הזמן לפוליטיקה. יש לנו מלחמה קשה מכל הבחינות, אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מונעים את הסגר הבא ואיך אנחנו מפתחים מודל של חיים – שמצד אחד נאבק בנגיף ומצד שני מאפשר לאנשים לחיות. אנחנו חייבים להחזיר את השפיות לחברה שלנו שמתרסקת. אנחנו לא רוצים להשמיד את הנגיף ובדרך להשמיד כאן גם חברה שלמה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא לומדים ממדינות באירופה , שדיברו על שגרת קורונה ועכשיו הולכים לעוד סגר? מקומות שסגרו לגמרי הצליחו לפחות בנושא הבריאותי. עם ההתנהלות של היום לא תהיה לא בריאות ולא כלכלה אלא קלקלה .

  2. משה

    מציע לך ללכת לטפל בשיער,, קצת פילינג – איפור טוב תתעסקי בדברים שאת אולי מבינה ואת תתימרי לפתוח לנו את כל המדינה כדי להכניסה שוב לסגר – לפעמים נדמה שהיא חושבת עצמה לאלוהית – טיפשה כזו

  3. יורם

    עצוב מי שאחראית (לא בלעדית)במידה רבה שנאלצנו להכנס לסגר השני בגלל פופוליזים עדין נשארת עם המילים הבלתי אחראים שלה

  4. אולגה

    היחידה שאיכפת לה מאנשים. בבחירות אני רק אתמוך בה. אמיצה, חכמה ומתורבתת להבדיל מרוב הפוליטיקאים.

  5. יוני

    את צודקת , בגללה יש מעל 2500 מתים מקורונה , לא שמעתי על אנשים שהתרסקו ומתו מרעב..

  6. נחום

    ששה ביטון. שחצנית, עם בטחון עצמי מופרז, המגיפה קשה וקל למתוח ביקורת, עדיף לה לא להתרברב יש חילוקי דעות זה ברור במדינה דמוקרטית, עדיף לה ללמוד ולא להתרברב

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאשה היא סונה פוליטית, יורקת לבאר ששתתה ממנה ,אשה מגעילה, בישראל 2020 יש הרבה חרות שמעריכים התנהגות כשלה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צרהיא עושה נזק ורק נזק צריכה לעוף מהכנסת בגלל התחלואה תעלה משהו בה לא עובר בגרון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר