עמדות חיסון לילדים במתחם הסינמה סיטי (צילום: כללית ירושלים)
עמדות חיסון במתחם הסינמה סיטי (צילום: כללית ירושלים)

בשעה טובה – מתחמי החיסונים נגד קורונה לילדים נפתחו בירושלים

מבצע חיסוני ילדים בגילאי 12-5 נגד קורונה נפתח הבוקר, אבל למרות העלייה בתחלואה בגילאים הצעירים, זומנו תורים מעטים. בקופות החולים קוראים להורים לחסן ומסבירים: "הדרך שתאפשר לילדים לחזור לחיים רגילים היא באמצעות קבלת החיסון"

פורסם בתאריך: 23.11.21 08:12

החל מהבוקר, שלישי, מבצע חיסוני הילדים יוצא לדרך בירושלים (ובישראל בכלל). ישראל, כידוע, היא המדינה השנייה שהחליטה לחסן ילדים בגילאי 12-5, אך בניגוד למתרחש בארצות הברית – שם כבר חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון ילדים, נראה שכאן ההורים לא ממהרים לחסן את הילדים.

לפי נתונים שהגיעו ל"כל העיר", מספר התורים שהוזמנו לחיסוני ילדים נמוך מאוד – כ-22,000 תורים בפריסה ארצית, כאשר בירושלים זומנו עד כה מאות בודדות של תורים לחיסוני ילדים.

למרות ההיענות הנמוכה בשלב זה, בקופות החולים בירושלים ערוכים היטב לחסן את הילדים. כך למשל, בשירותי בריאות כללית יעמידו לטובת המבוטחים במחוז ירושלים (שכולל את מבשרת ציון, מעלה אדומים, בית שמש, בית"ר עילית ואבו גוש) 20 מתחמי חיסונים. במתחם הגדול של כללית בסינמה סיטי כבר הוצבו עמדות מיוחדות לחיסוני הילדים, זאת כדי למנוע בלבול במתן החיסון לילדים, שהוא כידוע במינון נמוך יותר מזה שמקבלים המבוגרים.

במאוחדת נערכו עם 24 נקודות חיסון ברחבי מחוז ירושלים, כולל במזרח העיר, כאשר למאוחדת 67,000 ילדים בגילאי 12-5, אשר מהווים יעד למבצע החיסונים הנוכחי (כאלה שלא חלו בקורונה).

בקופת חולים לאומית מעמידים לרשות המבוטחים שלהם 11 עמדות חיסון, אשר ייתנו מענה לכ-35 אלף ילדים בגילאי 12-5 אשר מבוטחים בלאומית מחוז ירושלים.
יש לציין כי החיסונים לילדים יינתנו בעיקר במרכזי בריאות ילד ובמרפאות ילדים, שבהם לצוותים הרפואיים היכרות קרובה עם הילדים והוריהם. במתחמים משותפים, כך נודע ל"כל העיר", יינתנו החיסונים לילדים בעמדות נפרדות (בכללית) או בשעות נפרדות (לאומית). מומלץ ליצור קשר עם קופות החולים לקביעת תורים בשעות נוחות ומתאימות בקרבת הבית.


חיסון לילדים במאוחדת (צילום: קופת חולים מאוחדת)

חיסון לילדים במאוחדת (צילום: קופת חולים מאוחדת)

 


בכללית ירושלים מציינים כי "מתחמי החיסונים יפעלו בשעות נרחבות, חלקם בין השעות 20:30-8:00, על מנת לאפשר זמינות ונגישות מרביים. ככל שיידרש אנו ערוכים לפתוח נקודות חיסון נוספות".

כאמור, בשלב זה נראה כי ההיענות למתן חיסונים לילדים נמוכה, ובקופות החולים קוראים להורים לשקול את הדברים מחדש ולהגיע לחסן את הילדים.

ד"ר יאן מיסקין, יועץ מחלות זיהומיות וראש חמ"ל קורונה בכללית ירושלים, מציין כי "כפי שהיה עם המבוגרים בחודש ינואר – הדילמה של ההורים כעת היא בחירה בין לחסן לבין האפשרות להידבק בקורונה. ברור לנו כעת שהדרך שתאפשר לילדים שלנו לחזור לחיים רגילים, ללא חשש מתקופות בידוד, היא באמצעות קבלת החיסון. המועד הנכון הוא עכשיו, כאשר אנחנו יכולים להתבסס על הניסיון שנרכש מחיסון למעלה מ-2.5 מיליון ילדים בארצות הברית. דחיית קבלת החיסון עלולה לחשוף את הילדים לא רק לצורך בבידוד, אלא גם למחלה".


עמדות חיסון לילדים במתחם הסינמה סיטי (צילום: כללית ירושלים)

עמדות חיסון לילדים במתחם הסינמה סיטי (צילום: כללית ירושלים)


מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים בכללית מוסיף: ״מבצע החיסונים הוא ציון דרך חשוב. החיסון הוא האמצעי שיש בידינו על מנת להמשיך ולשמור על השגרה, להימנע מבידודים ולהגן על אוכלוסיות בסיכון. הצוותים שלנו ערוכים לקבל את ילדי כללית בעמדות מותאמות אשר הכנו במיוחד עבורם. ההורים שעדיין מתלבטים מוזמנים ליצור קשר עם רופא הילדים המטפל להתייעצות. בואו, מחכים לכם".

עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת אומר: "כקופת החולים הגדולה בירושלים, נערכו בהתאם לחיסוני הילדים בפריסה רחבה במחוז ירושלים ועם הצוותים הרפואיים המקצועיים שלנו, אשר יעניקו לילדי ירושלים של מאוחדת את השירות הטוב ביותר עם יחס אישי וחם. חיסוני הילדים מהווים שלב משמעותי נוסף בהתמודדות מול הקורונה ונדבך חשוב בשמירה על שגרת החיים ללא בידודים וסגרים. הרופאים והאחיות של מאוחדת, עומדים לרשות ההורים בכל פנייה ושאלה בנושא ויעניקו להם מענה מקצועי לגבי חיסון ילדיהם. ישנה חשיבות רבה בחיסון כלל שכבות האוכלוסייה וזאת על מנת לצמצם ככל האפשר את התפשטות הנגיף ואת התחלואה".

ד"ר מנחם ביתן, הרופא המחוזי של מאוחדת במחוז ירושלים: "יש חשיבות רבה מאוד להתחסנות בני ה-12-5. העובדה שהם לא היו מחוסנים עד כה יצרה ברמה האפידמיולוגית רזרבואר, מאגר של אזרחים שאינם מחוסנים עם אחוזי סכנה להידבקות והידבקות בפועל – גבוהים מאוד. בגל האחרון, כ-40-30 אחוז מהחולים היו ילדים לא מחוסנים, וחלקם אף חלה באופן קשה מאוד. מעבר לכך, יש סכנה בכל חולה כזה להתפתחות תסמונת פוסט-קורונה, שיכולה להופיע גם בילד שמחלתו היתה א-סמפטומטית כלומר ללא סימנים קליניים, כמו שראינו לצערנו בנער בן ה-16 שנפטר מהתסמונת מבלי שידע בכלל שהיה חולה בקורונה".


עמדות חיסוני ילדים במאוחדת ((צילום: קופת חולים מאוחדת)

(צילום: קופת חולים מאוחדת)


במאוחדת מסכמים ואומרים: "מאוחדת במחוז ירושלים נערכה למבצע החיסונים הן מבחינה לוגיסטיקית והן מבחינת ההדרכה לצוותים המחסנים לגבי משמעות וחשיבות החיסונים וכן ביצוע החיסון תוך מתן דגש על מרכיב השירותיות, מאור הפנים לילדים והתגובות הרגשיות האפשריות של הילדים לאורך תהליך ההתחסנות".

חיים פרננדס, מנכ"ל "לאומית שירותי בריאות": "אנחנו שמחים לפתוח את נקודות החיסונים בפריסה ארצית שייתנו מענה מקיף ללקוחותינו. השאיפה היא שנצליח להגיע לשיעור התחסנות משמעותי ולהגן על בריאות הילדים כי זו הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם".

לזימון תורים לחיסונים: אפליקציית כללית, אתר כללית ובטל' 2700*.
זימון תורים לחיסונים במאוחדת: באפליקציה, באתר מאוחדת ובטל' 3833*.

בלאומית מציינים כי החיסונים יתבצעו בתיאום תור מראש בלבד באתר "לאומית שירותי בריאות", ביישומון, ובטל' 1-700-507507 או 507*.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר