מחלקות הקורונה במרכזים הרפואיים הדסה עין כרם (מימין) ושערי צדק (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק) - מאושר לשימוש לרשת העיר
מחלקות הקורונה במרכזים הרפואיים הדסה עין כרם (מימין) ושערי צדק (צילומים: דוברות הדסה, דוברות שערי צדק)

הזינוק בתחלואת הקורונה: בהדסה נערכים לצמצם פעילות במחלקות אחרות

מספר חולי הקורונה ממשיך לטפס כשגם במספר החולים קשה נרשמת עלייה משמעותית ובבתי החולים בעיר נערכים לפתיחת מחלקות ייעדויות נוספות, שיבואו גם על חשבון צמצום פעילות במחלקות אחרות

פורסם בתאריך: 17.1.22 10:55

הגל החמישי של הקורונה בעיצומו ובמרכזים הרפואיים הדסה, שערי צדק והרצוג מנסים להתמודד עם העלייה במספר המאושפזים ועם העומסים הכבדים שישנם על הצוותים הרפואיים.

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעורי התפוסה בבתי החולים גבוהים מאוד. כך למשל, בשערי צדק אחוז התפוסה הכללי עומד על כ-103 ואילו במחלקות הפנימיות אחוז התפוסה עומד על 82.7. בהדסה עין כרם, התפוסה במחלקות הפנימיות עומדת על 105.1 אחוז ואילו התפוסה הכללית הינה 90.3 אחוז.

בשל העלייה בתחלואה בירושלים (ובכלל), שנכון להבוקר, שני, עומדת על 29.456 חולים פעילים (21 אחוז בדיקות חיוביות), במרכזים הרפואיים נערכים לפתיחת מחלקות קורונה חדשות.

משערי צדק נמסר הבוקר כי "במרכז הרפואי שערי צדק מטופלים 94 חולי קורונה מתוכם 2 במצב קריטי, 32 במצב קשה. מחלקת הקורונה שנפתחה אתמול התמלאה ובבית החולים נערכים לפתיחת מתחמי אשפוז ייעודיים נוספים".

בהדסה מספרים על היערכות לפתיחת מחלקות קורונה נוספות, זאת בהתאם לעלייה המהירה במספר חולי הקורונה המפונים אל בית החולים.

"לאור שאלות ופניות", נמסר מהדסה, "נאשר כי על מנת לפתוח מחלקות אלה, יהיה צורך בצמצום הפעילות במחלקות אחרות – כפי שמתבצע בכל בתי החולים בארץ ובעולם, ובהן ייתכן שגם את המחלקה לפסיכיאטריה של הילד אשר נבנתה מראש כמחלקה ייעודית לחולי קורונה במקרה הצורך. באם נפתח במחלקה זו מחלקת קורונה לשבועות הקריטיים, 8 הילדים והילדות המטופלים בה יקבלו מענה מלא – חלקם יושארו באשפוז במחלקה מותאמת בבית החולים שלנו, ומי שאינם זקוקים לאשפוז מלא, יועברו למשך זמן קצר לטיפול יום. כל זאת כמובן בשמירה על רצף טיפולי עם הצוות שלהם".

מנכ"ל בית החולים פרופ' יורם וייס מוסיף: "כל הילדים היקרים לנו יקבלו מענה טיפולי ואין להוריהם כל סיבה לדאגה. הצוותים בבית החולים נערכים כבר עכשיו להתאמת מתחם אחר בתוך הדסה עין, כרם כדי שאף מטופל לא ישאר ללא מענה. ברגע שיתאפשר ומספרי החולים יתמתנו, נשיב את כולם אל המחלקה המקורית כמובן".

 

 

מהמרכז הרפואי הרצוג נמסר: "על רקע העומס הכבד על צוות בית החולים, פנה הבוקר ד"ר קובי חביב, מנהל הרצוג, לאלוף פיקוד העורף, אורי גורדון, בבקשה לקבל חיילים, שיסייעו במחלקות הקורונה, בעיקר בהפגת בדידות החולים ובעזרה לשמירת הקשר עם המשפחות. האלוף גורדון נעתר מיד לבקשה, וחיילי פיקוד העורף יגיעו למחלקות הקורונה בהרצוג".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר