מתוך הפסטיבל האנתרופולוגי בסינמטק (צילומים: יח"צ)
מתוך הפסטיבל האנתרופולוגי בסינמטק (צילומים: יח"צ)

סרטים ועוד בסינמטק: הפסטיבל האנתרופולוגי העשירי יוצא לדרך

פסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי העשירי של המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית ירושלים והסינמטק, מציגים את מיטב הסרטים האנתרופולוגים בעולם בשילוב הרצאות, דיונים ומופעים  

פורסם בתאריך: 16.11.21 08:38

בין התאריכים 16-18 בנובמבר, יתקיים בסינמטק ירושלים הפסטיבל האנתרופולוגי העשירי, תוצר של שיתוף פעולה בין הסינמטק והמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

בנוסף להיותו קורס בחירה באוניברסיטה והפסטיבל היחידי מסוגו בארץ, הוא חובר לעשרות פסטיבלים אנתרופולוגיים בעולם בפינלנד, אמסטרדם, פריז, לונדון, אסטוניה, יוון, הונגריה ועוד. החיבור בין הסינמטק לאוניברסיטה, מפגיש בין שני גורמים מקצועיים מחזית העשייה בתחומם, הקושרים בין השפות החזותיות לאלה העיוניות-מחקריות. השנה יוקרנו בפסטיבל שלושה-עשר סרטים חדשים מהבציר העולמי האחרון של הקולנוע האנתרופולוגי בשילוב דיונים, הרצאות ומופעים.


הקולנוע האנתרופולוגי עצמו מציע התבוננות נוספת ואחרת על "חייהם של אחרים". לדברי פרופ' תמר אלאור מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית ירושלים, המנהלת במשותף עם הבמאית והמפיקה נורית קידר את הפסטיבל "חשוב להדגיש שסרטים אתנוגרפיים (אנתרופולוגיים), אינם רק כאלה הנעשים על תרבויות נכחדות בבחינת "עולם הולך ונעלם". רבים מהם עסוקים גם בתיעוד של מרחבי מחיה מוכרים פחות באירופה, ארצות הברית ומדינות מתועשות אחרות. זהו מפגש בלתי אמצעי עם יחידים וקהילות ברחבי העולם כולו, בקולנוע שקט, מתבונן, אמפתי אך גם ביקורתי, ולא פעם  פרוע. הסרטים בפסטיבל עוסקים בסוגיות עכשוויות במרחב הגלובאלי כגון: מגדר וחברה, הקצנה דתית והגירה, אופנה, איכות הסביבה, ילדות, נעורים, מוות אורבי ועוד".

בפתיחת הפסטיבל יתקיים מופע מוסיקלי – של  'האנסמבל החדש': חבורת הזמר של הגיל השלישי מרעננה ולאחריו יוקרן הסרט "הבועה" (שוויץ/אוסטריה 2021) המתאר את כפרי הפנסיונרים לא הרחק מדיסני-וורלד שבפלורידה. הכפרים מאכלסים 150,000 אזרחים ותיקים, 54 מגרשי גולף, 70 ברכות שחיה, שלכאורה מאפשרים להם להתחיל את חייהם מחדש. אך מתחת למדשאות הירוקות, קבורות שאלות הנוגעות לגזע, מעמד, שיוך פוליטי וסוגיות של ניצול, משפחה והזדקנות.

ביום רביעי (17.11) תתקיים "הפינה הקלאסית", בה מוקרנים סרטים שהפכו לאבני דרך בסוגה האתנוגרפית. אם את השקת ה"פינה הקלאסית" בפסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי הראשון, לפני עשור, בחרו מנהלות הפסטיבל לערוך עם סרטו של ז'אן רוש "כרוניקה של קיץ" שבישר את לידת ה-cinema verité (קולנוע אמת) הרי שבחלוף עשר שנים – הן חוזרות אל רוש בסרטו "לאט לאט" (צרפת/ניז'ר 1970). ביום חמישי (18.11) יוקרן בין היתר הסרט "סיפור בשקפקפים" (בלגיה/צרפת 2020) בליווי הרצאתה של פרופ' תמר אלאור, האוניברסיטה העברית בירושלים. הסרט עוסק בסנדלי המדוזה והמסע בעקבות החפץ שנולד בטעות, מתגלה כדרך מרתקת ללמוד על תרבות חומרית, צרכנות, טעם וקולוניאליזם.

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר