ברכת הכהנים בכותל, סוכת ירושלים (ראש העיר), שירת הלוויים, 'בוטניפלצת' (צילומים: דוברות המשטרה, חיים טוויטו, רועי גולן, תום עמית)
ברכת הכהנים בכותל, סוכת ירושלים (ראש העיר), שירת הלוויים, 'בוטניפלצת' (צילומים: דוברות המשטרה, חיים טוויטו, רועי גולן, תום עמית)

חול המועד סוכות 2023: מה עושים היום, שני, בירושלים? מגוון אירועים ופעילויות ברחבי העיר

אירועי חוצות, פסטיבלים, פעילויות טבע ואטרקציות נוספות. חול המועד סוכות 2023 - סקירת האירועים המסקרנים שמתקיימים היום, שני, ב' חול המועד, ברחבי ירושלים

פורסם בתאריך: 2.10.23 08:53

אז מה אתם עושים בחול המועד סוכות? נדמה שאת השאלה הזו אין ירושלמי (וישראלים בכלל) שלא פוגש. בטח לא מי שיש לו ילדים. אז מה עושים בחול המועד בירושלים? ההיצע מגוון ועשיר וכולל תערוכות לכל המשפחה, טיולים בטבע, פסטיבלים, תפילות מיוחדות, אטרקציות מגוונות וגם המון אירועים בחינם.

"כל העיר" ריכז עבורכם את כל מה שיש לראות ולעשות היום, שני, ב' חול המועד, 2.10.2023, ברחבי העיר.

ממגנט את ההמונים

האירוע המרכזי של חול המועד סוכות (ופסח), וזה שמושך אליו את מספר המבקרים והמבקרות הגדול ביותר הוא זה שמתקיים בכותל המערבי – ברכת הכהנים המסורתית של חול המועד סוכות. בשל הביקוש הרב למעמד המיוחד, ולאור לקחי העבר, השנה (כמו בשנים האחרונות) יתקיימו שני מעמדי ברכת כהנים, וזאת כדי לנסות ולעמוד על הביקושים הרבים.

המעמד הראשון יתקיים ביום שני, 2.10.2023.
המעמד השני יתקיים ביום רביעי, 4.10.2023.

לוח זמנים:
תפילת שחרית – 8:45.
ברכת כהנים של שחרית – 9:30.
תפילת מוסף – 10:15.
ברכת כהנים של מוסף – 10:30.


ברכת הכהנים חול המועד סוכות בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת הכהנים חול המועד סוכות בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


נשארים באזור הכותל, הפעם במתחם הכותל הדרומי, שם על רקע חומות הר הבית – בגן הארכיאולוגי דוידסון יתקיים מעמד שירת הלוויים – שחזור היסטורי לשירת הלוויים הקדומה שהיתה בבית המקדש. הצפי הוא להשתתפותם של 800 לוויים עם תלבושות וחצוצרות, בהפקה מוזיקלית מיוחדת ובהשתתפות הזמר יונתן רזאל, הם ישירו מפרקי התהילים אותם שרו בבית המקדש בחג הסוכות.
(שירת הלוויים. יום שני, ב' חול המועד, 2.10, 17:00. מיועד ללוויים. הגן הארכיאולוגי).


שירת הלוויים בשנה שעברה (צילום: רועי גולן)

שירת הלוויים בשנה שעברה (צילום: רועי גולן)


בחוצות העיר

ממשיכים לאירוע שמשלבים בין קודש לחול. כאלה שמצד אחד מהווים את קיום מצוות האושפיזין אך גם עמוסים בכל טוב תרבותי. מדובר על סוכת ירושלים (ראש העיר) בכיכר ספרא, שהיא, כך מתדהרים בעיריית ירושלים, הסוכה הגדולה ביותר בעולם, עובדה שהיא לבדה שווה ביקור במהלך חול המועד סוכות. הסוכה תיבנה על שטח של 800 מ״ר ותארח עד 650 איש בו זמנית. מלאכת העבודה על הסוכה החלה שבועות ארוכים לפני החג, צוות של מהנדסים ומעצבים עמלו על תכנון הסוכה ועיצובה, גיבוש אמצעי הבטיחות ובחירת הקישוטים.

סיבות נוספות להגיע לסוכה היא ליהנות מאווירת החג, וממגוון רחב של מופעים ופעילויות לכל המשפחה. בסוכה יתקיימו מגוון סדנאות והפעלות לילדים ולכל המשפחה, בהם הצגות ומופעי מוזיקה, מציאות מדומה, סדנת בלונים, חידון ירושלמי, מיכל הקטנה, תיאטרון אורנה פורת בהצגת 'מופע השטוזים', אביטל אדרי, אומן החושים אסף סולומון, החברים של ישי, הרכבים ירושלמיים, להקת פרחי ירושלים, משה פלד, אנדרדוס, רביב כנר, שולי רנד, חיים ישראל ועוד. פרטים נוספים באתר העירייה.
(סוכת ראש העיר. שני, ב' חול המועד, 2.10, 23:00-10:30. כיכר ספרא. כניסה חופשית).


סוכת ירושלים (ראש העיר) בכיכר ספרא (צילום: חיים טויטו)

סוכת ירושלים (ראש העיר) בכיכר ספרא (צילום: חיים טויטו)


בקרבת הסוכה הגדולה בכיכר ספרא יתקיים אירוע 'פס תרבות' – אירוע חוצות במרכז ירושלים – בכיכר ציון, ברחוב יואל משה סולומון, בכיכר החתולות ובמדרחוב בן יהודה) במהלך כל ימי חול המועד. המרחב הציבורי במרכז העיר יהפוך למתחם תרבותי שוקק חיים, שבו יופיעו שחקנים בלבוש ססגוני, מיוחד, נגנים, פסלים חיים, תיאטרון בובות, אמני קרקס, תזמורות, להקות מחול ועוד.
(פס-תרבות. שני, ב' חול המועד, 2.10, מרכז העיר. הכניסה חופשית)


בוטניפלצת בגן הבוטני (צילום: תום עמית)

בוטניפלצת בגן הבוטני (צילום: תום עמית)


חול המועד במוסדות התרבות

גם מוסדות התרבות הרבים בירושלים יקיימו פעילויות מיוחדות, סדנאות ויציעו מגוון רחב של אופציות לבילוי. כך למשל, בגן הבוטני בגבעת רם יחזירו לימי חול המועד את האטרקציה של הקיץ – בוטניפלצת. הכרת מפלצות, סדנאות יצירה, על טבע וקיימות, סוכת מבקרים, הפעלות לכל המשפחה ועוד.

במהלך הפעילות מוזמנים ההורים והילדים עם כל המשפחה להצטרף למסע להכרת הבוטניפלצות הייחודיות בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים ולהנות משלל פעילויות וסדנאות ייחודיות. בגן תוקם סוכה לרשות המבקרים בה יתקיימו סדנאות לילדים ולהורים.
(שני, ב' חול המועד, 2.10. הגן הבוטני בגבעת רם. 40-25 שקל).

 

 

במוזיאון ארצות המקרא יחגגו את סוכות עם "איך שגלגל מסתובב" – סיור פעיל וחווייתי על כוחו של הגלגל ותנועת הסיבוב. לאחר הסיור נצא אל גינת המוזיאון להתנסות במגוון פעולות ויצירות סיבוביות, ולבסוף בבית המלאכה, ניצור ונעטר קערת השבעה אישית מחימר.
(שני, ב' חול המועד, 2.10. מוזיאון ארצות המקרא. 35-25 שקלים).


איך שגלגל מסתובב (צילום יח"צ מוזיאון ארצות המקרא)

איך שגלגל מסתובב (צילום יח"צ מוזיאון ארצות המקרא)


מותק של פסטיבלים

פסטיבל "שירת האושפיזין" בבית הקונפדרציה הוא האירוע הגדול והמרכזי במסגרת פעילות מרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה, בשיתוף עיריית ירושלים. האירוע כולו מוקדש לזכרו של חיים גורי, ויתקיים על פי רוחו הפלורליסטית ואוהבת האדם. בין האירועים והמופעים – מחוות לחיים גורי, נתן אלתרמן, אצ"ג, ט' כרמי, אסתר ראב, אלחנדרה פיסרניק ועוד, מופע פתיחה המוקדש לחיים גורי ובו חיים מדבר על חיים: חיים באר מספר על חיים גורי, מופע הנעילה: אריק איינשטיין ואברהם חלפי ועוד.
(שני, ב' חול המועד, 2.10, 22:00-14:30. בית הקונפדרציה. כרטיסים בבימות).

חגיגות הסהרנה חוזרות לגן סאקר. עיריית ירושלים תקיים אירוע גדול של חגיגות מוסיקה ומחול כורדי בתוכנית, הופעות זמרים, להקות מחול, תצוגת מאכלים, מופע מרכזי של זמרים יוצאי כורדיסטאן, סדנאות לימוד של השפה הכורדית, סדנאות ריקוד, במת כישרונות צעירים, דוכנים ועוד.
(שני, ב' חול המועד, 2.10. גן סאקר. כניסה חופשית).

סובב ירושלים

ואם נצא לרגע מירושלים, אבל רק לרגע ורק בעוטף את העיר, גם שם ניתן יהיה למצוא אירועים מיוחדים לחול המועד סוכות. אחד מהם הוא פסטיבל צלילי סתיו באבו גוש, מבית היוצר של מפעל המוזיקה צימבליסטה. במסגרת הפסטיבל יתקיימו 8 קונצרטים באוויר הפתוח, מתחת לכיפת השמים במתחם כנסיית נוטרדאם ומול נוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים. המופעים השונים משלבים מוזיקה קלאסית מערבית, קלאסית ערבית, מוזיקה ווקאלית, ג'אז ועוד – בהשתתפות מוזיקאים מובילים ובאווירה של רב תרבותיות. המייסד והמנהל המוזיקלי של הפסטיבל הוא המנצח ואמן כלי ההקשה – חן צימבליסטה.
(ראשון, א' חול המועד, 1.10, 18:30, 20:30, 22:00, אבו גוש. 200-120 שקלים).


פסטיבל צלילי סתיו באבו גוש (צילום: שלי באהרון)

פסטיבל צלילי סתיו באבו גוש (צילום: שלי באהרון)


פארק השעשועים Magic Kass הממוקם במישור אדומים, ישיק במהלך חוה"מ סוכות מבוך מראות באורך של כ-100 מ', המכיל 18 פיתולים. המבוך מורכב ממספר דרכים רצופות ובתוכן עשרות השתקפויות, בהן יצטרכו העוברים להחליט היכן אפשר להתקדם והיכן לא כדאי ולראשונה תשולב טכנולוגיה שטרם נראה בעולם בשילוב השתקפויות של דמויות ותאורה ייחודית.
(שני, ב' חול המועד, 2.10, 22:00-10:00. 100 שקלים)

מתחם DCITY במישור אדומים יארח בחול המועד סוכות את יריד העיצוב הגדול בישראל עם מאות מותגים במבצעי ענק ומחירי עודפים. היריד, שאליו צפויים להגיע מעל חצי מיליון מבקרים.
(שני, ב' חול המועד, 2.10, 22:00-9:00. כניסה חופשית)

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר