הסינמטק, הסרט 'אלף ואחד', מתוך 'ריאלטי', הסרט 'הילה' (צילומים: ודים מכיילוב, יואב קוש, באדיבות הסינמטק)
הסינמטק, הסרט 'אלף ואחד', מתוך 'ריאלטי', הסרט 'הילה' (צילומים: ודים מכיילוב, יואב קוש, באדיבות הסינמטק)

עד יום חמישי: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בסינמטק

בשנתו הרביעית, וברקע מלחמת 'חרבות ברזל', הפסטיבל יתקיים במתכונת היברדית - בסינמטק, במיקומים נוספים בעיר ובהקרנות ללא תשלום דרך אתר הפסטיבל. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 25.12.23 13:15

"ליבנו עם החטופים והנעדרים. החלטנו לקיים את הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים מתוך אמונה שכולנו זקוקים לעורף חזק ומתוך רצון לחזק את היוצרות ולהציע נחמה והפוגה תרבותית", כך אומרות המנהלות האמנתויות ליהי סבג ושירה מישר, לקראת הפתיחה היום, שני, 25.12. "מתחילת המלחמה, הפסטיבל קיים עשרות הקרנות במלונות למפונים בירושלים ובים המלח וימשיך לקיים גם במהלכו. נשמח לראות את תושבי הדרום והצפון, שמוזמנים להגיע ללא תשלום, בפסטיבל".

אז כן, היום, שני, יוצא לדרך הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בסינמטק ירושלים. בשנתו הרביעית יהיה הפסטיבל קצת שונה – הוא יתקיים במתכונת היברדית עם הקרנות סרטים באולמות הסינמטק, בלוקיישנים נוספים ברחבי העיר ותהיה אפשרות של צפייה בחלק מהסרטים אונליין דרך אתר הפסטיבל ללא תשלום.

הפסטיבל יימשך עד ליום חמישי הקרוב, 28.12, והוא מציע תוכנית עשירה מאוד, החל מסרט הפתיחה – 'אלף ואחד' – הזוכה הגדול של פסטיבל סאנדאנס, מחווה למיכל בת אדם והקרנת בכורה לסרטה החדש 'הילה', הקרנת סרטים קצרים נבחרים מהשנים האחרונות מפסטיבל קולנוע דרום, חממת יוצרות חרדיות שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול ועוד ועוד.

כפסטיבל חברתי, גם בשנתו הרביעית יתקיימו אירועים ללא תשלום בשכונות שונות בעיר (מצפון העיר למרכזה, ממכון ון ליר, המזקקה ועד המפעל), שעבורן נבחרו בקפידה וברגישות תכנים מתאימים.


הסינמטק (צילום: ודים מכיילוב)

הסינמטק (צילום: ודים מכיילוב)


"הלב הפועם של הפסטיבל הוא פרוייקט הקרנות במקלטים לנשים נפגעות אלימות שבעקבות המלחמה מצבם הורע במיוחד", נמסר ל"כל העיר". "במסגרת זו, לאורך כל השנה, כל מקלט זוכה להקרנות של מיטב סרטי הבמאיות בישראל. לצד ההקרנות מתקיימות מפגשים עם היוצרות וסדנאות לטובת העיבוד הרגשי של חווית הצפייה".

כאמור, את הפסטיבל השנה יפתח הסרט 'אלף ואחד' (A Thousand and One) – סרט הביכורים של איי.וי. רוקוול, אשר זכה בפרס הגדול בפסטיבל סאנדנס האחרון. הסרט עוקב אחר אשה שחורה מהארלם (השחקנית והזמרת טיאנה טיילור), שחוטפת את בנה משירותי הרווחה ומתחילה לגדל אותו לבדה. הדרמה מלווה את האם והילד במשך שלושה עשורים. תצוגות המשחק המחשמלות, הפסקול הסוחף והשימוש בזירות הצילום הניו־יורקיות מולידים סרט שהוא דיוקן אינטימי של משפחה אחת ובה בעת אפוס על עיר שלמה.


מתוך 'אלף ואחד' (צילום: הסינמטק)

מתוך 'אלף ואחד' (צילום: הסינמטק)


 

 

עוד בפסטיבל:

– פוקוס דרום – כאות סולידריות והזדהות, יוקרנו כ-7 סרטים קצרים נבחרים, יבול השנים האחרונות מפסטיבל קולנוע דרום ומכללת ספיר.

– חממת "א קיצער" – חממה לפיתוח והפקת סרטים עלילתיים קצרים של יוצרות קולנוע חרדיות, תציג את היבול של מחזור שני של יוצרות, שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול.

– קצרות – אירוע הפיצ'ינג, בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי עם מענק הפקה בסך 140,000 שקלים לתסריט הזוכה.

– תחרות הסרט העצמאי הקצר, זאת שנה ראשונה שתתקיים תחרות נושאת פרס כספי.


'הילה' (צילום: יואב קוש)

'הילה' (צילום: יואב קוש)


בין הסרטים הבולטים שיוקרנו:

'עד שתחזור' – בימוי: שרי תורג׳מן. סרט ביכורים דרמטי, המתרחש בים, עוקב אחר מאיה (16), שבורחת מהבית על סירת המפרש המשפחתית במטרה להגיע מחיפה לקפריסין ולמצוא את אביה.

'When It Melts' – בימוי: Veerke Baetens. הסרט הפלמי מביא את סיפורה של אווה, שחוזרת לכפר שגדלה בו עם בלוק של קרח בתא המטען של הרכב שלה. בחורף הקשה הזה היא מתעמתת עם עברה ועם אלה ששינו את חייה.

'Blackbird Blackbery' – בימוי: Elene Naveriani. דרמה קטנה על רומן באמצע החיים שמוצגת בגישה קולנועית משוחררת. אטרו בת ה-48 התרגלה לחיות לבד, כשהיא מתחילה ברומן עם נהג ההובלות שמספק סחורה למכולת שלה. המפגשים החפוזים הופכים למשהו רציני, ואטרו צריך להחליט אם לשמור על העצמאות שלה או ללכת על זה.


מתוך ריאליטי (צילום: הסינמטק)

מתוך ריאליטי (צילום: הסינמטק)


'The Permanent Picture' – בימוי: Laura FERRÉS. בעיירה כפרית בדרום ספרד, אנטוניה, נערה מתבגרת, אמא טרייה, נעלמת באמצע הלילה ומשאירה את תינוקה מאחור. חמישים שנה מאוחר יותר , כרמן, מנהלת ליהוק מופנמת, מחפשת אנשים לחלוק את חוויותיהם כשהם מגיעים לעיר חדשה. בחיפושיה תפגוש כרמן את אנטוניה, אישה אימפולסיבית שתחדור לבדידותה.

'ריאליטי' – בימוי: טינה סאטר. ריאליטי וינר מגיעה הביתה ומגלה שני סוכני FBI עם צו חיפוש. וכך מתפוצצת לה אחת הפרשות המטרידות והחידתיות ביותר באמריקה של עידן טראמפ.

יצוין כי פסטיבל סרטי נשים הבינלאומי בירושלים נוסד ומנוהל אמנותית ע"י ליהי סבג ושירה מישר, תחת עמותת נשים בתמונה. הפסטיבל מתקיים בשיתוף ובתמיכת עיריית ירושלים.

מחיר כרטיס: 40-25 שקלים, חינם לתושבי הדרום והצפון בהצגת ת.ז. סרטים אונליין – ללא תשלום באתר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר