פסטיבל 'שאון חורף' (צילומים: איתמר גינזבורג ויונתן בוגר)
פסטיבל 'שאון חורף' (צילומים: איתמר גינזבורג ויונתן בוגר)

ארבעה ערבים, ארבעה מתחמים – פסטיבל החורף חוזר לרחובות ירושלים

שני שמח: עשרות אירועים, מאות אמנים ואלפי משתתפים: פסטיבל 'שאון חורף' חוזר זו השנה ה-13 ויתקיים בארבעת ימי שני הקרובים - שלושה בחודש פברואר והאחרון בתחילת מרץ - בארבעה לוקיישנים שונים. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 10.2.24 18:24

שני שמח ירושלים – כבר 13 שנים שימי שני של חודש פברואר הם ימים של פסטיבל מנחם ומחמם: כן, פסטיבל 'שאון חורף' חוזר, והשנה, לרגל חגיגות הבר מצוה, הוא צפוי להיות לוהט ומהנה במיוחד, כשעשרות אירועי תרבות ואמנות ישתלטו על רחובות מרכז העיר.

הפסטיבל השנה, שיתקיים כאמור בארבעת ימי שני הקרובים, יכלול עשרות אירועים מגוונים בהשתתפות מאות אמנים, מוזיקאים ויוצרים, שיהפכו את הרחובות לבמה ענקית המשלבת אמנות, מוזיקה ומשחק – מתחילים ביום שני הקרוב, 12.2, ברחוב שושן ולאחר מכן ינדוד הפסטיבל לרחובות הלני המלכה, הלל ואת הפסטיבל ינעלו אירועים במדרחוב שץ-בצלאל.

בעיריית ירושלים החליטו לקיים את הפסטיבל גם השנה, בצל המלחמה ברצועת עזה והמתיחות בגבול הצפון זאת מתוך רצון לתת מקום לרגשות ולתחושות שעלו מאז השבת השחורה של ה-7/10. האמנים המשתתפים ינסו להציג את זווית מבטם על התקופה הקשה שאנו נמצאים בה, ויציגו באמצעות הפסטיבל את התובנה שלהם לגבי המציאות המתמשכת, ואת תפילותיהם ורצונותיהם באמצעות הדמיון והאומנות. השנה, כלל האירועים יתקיימו במתכונת שקטה. "הפסטיבל יציין את המלחמה באמצעות אומנות ויצירה, ויכלול מיצגים אומנותיים שונים, המייצגים את השאיפה להחזרת כלל החטופים הביתה בהקדם", מדגישים בעיריית ירושלים.

 

 

הפתיחה, כאמור, ביום שני הקרוב (12.2) ברחוב שושן ובין האירועים ניתן יהיה ליהנות מרונה קינן חמושה בשלל גיטרות, כלי הקשה, מכונות תופים ומפוחית, תציע מבט אל לב השירים שלה בביצועים חשופים וכובשים בפוסט הוסטל; רח' שושן יהפוך לאריג חי, באמצעות אורות מקרן ענק שיטפס אל מעל קירות השושנה בר; זיו בראשי תגיע למזקקה לערב של אהבה ומלחמה בלואו פיי קסום וסאונד אלקטרוני; טורניר פינג פונג רחוב עד הניצחון; היללה ישירו לנו פסיכדליה סּופית מקורית בעברית, במפגש של ג'אז, פיוט, סטוריטלינג, ושירי דבקות פרסיים שיעוררו זיכרונות אבודים; מחוץ למספרת הנאשוויל יחכו לקהל שתי דמויות בפרפורמנס קומי-רציני שיעשה לכם חשק להסתפר ועוד המון אירועים לקהל הרחב.

האירועים יחלו מהשעה 20:00 בכל יום שני – בתאריכים ובמיקומים הבאים:

– 12.2.24 – ברחוב שושן.
– 19.2.24 – ברחוב הלני.
– 26.2.24 – ברחוב הלל (תחתון).
– 4.3.24  – ברחוב שץ-בצלאל.

"פסטיבל שאון חורף הוא אחד מאירועי הדגל שמבצרים את מעמדה של ירושלים כבירת התרבות של ישראל", מתגאים בעירייה. "ירושלים נותנת מקום לתחושות הקהל הרחב מאז תחילת המלחמה, וזאת באמצעות קידום מיצגי אומנות ופעילויות תרבות, המבטאים תקווה להחזרת החטופים ולחזרתם בשלום של כלל כוחות הביטחון וההצלה מן המערכה. אנו מזמינים את כלל תושבי העיר ואורחים מחוצה לה להגיע להופעות ולאירועים הייחודיים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל, וליהנות מהחורף הירושלמי שמחמם את הלב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר