עטיפת דיסק 'הכבש השישה עשר' (צילום: דודו בכר)
עטיפת דיסק 'הכבש השישה עשר' (צילום: דודו בכר)

הכבש השישה עשר, הגרסה המזרחית: בקרוב – אלבום מוזיקה מזרחית מקורית לילדים

על היוזמה המקורית אחראית ההרכב הירושלמי 'אקוט', שפתח באחרונה קמפיין גיוס המונים לצורך הוצאת האלבום: "הרגשנו שזה משהו שחסר לנו מאוד - לשיר שירים לילדים שלנו בסגנון המזרחי שאנחנו אוהבים"

פורסם בתאריך: 30.1.19 14:34

הכבש השישה עשר – הגרסה המזרחית: ההרכב הירושלמי 'אקוט' פתח באחרונה בקמפיין גיוס המונים (הדסטארט), כדי להוציא אל הפועל מיזם מקורי ובעיקר מיוחד וראשוני. מטרת הקמפיין: גיוס 55,555 שקלים לצורך הוצאת אלבום מוזיקה מזרחית מקורית לילדים, שייקרא 'צד לצד'.



על הפרויקט המיוחד אחראים שניים מעמודי התווך של ההרכב – בני הזוג ענבל ג'משיד (הזמרת של ההרכב) וגלעד ואקנין (הגיטריסט), שהחלו לחוש בצורך לכתוב לילדים כאשר הפכו להורים בעצמם. "הרעיון עלה מכורח הנסיבות ובספונטניות", מספרת ג'משיד בשיחה עם "כל העיר". "המצאתי שני שירים לילדים, שמאוד תפסו את הילדים שלנו ואת המשפחה כולה. לאט-לאט התחלנו לחשוב על הנושא והרגשנו שזה משהו שחסר לנו מאוד – לשיר שירים לילדים שלנו בסגנון המזרחי שאנחנו אוהבים וקשור לעולם המוזיקלי שלנו".

ההרכב 'אקוט' (צילום: שניר קציר)

ההרכב 'אקוט' (צילום: שניר קציר)

ג'משיד את ואקנין רתמו את ההרכב שבו הם מנגנים לפרויקט והחלו לכתוב שירים נוספים המיועדים לילדים ולהוריהם. ג'משיד מספרת כי הרבה מחשבה הושקעה בשירים, כדי שהם יתאימו גם להורים. "בדרך כלל", היא מסבירה, "במופעי ילדים יש תחושה שההורה נגרר אחרי הילד – אנחנו רצינו לשעות משהו שגם ההורים ייהנו ממנו. כתיבת השירים נמשכה כשנה. עכשיו אנחנו עובדים על העיבודים ומנסים את השירים בהופעות קטנות. במקביל אנו מקליטים את האלבום וזה עסק יקר, לכן החלטנו לפתוח קמפיין גיוס המונים".

איך הסתבך המוזיקאי הירושלמי עם ההפקה של הטלנובלה הלוהטת "הכלה מאיסטנבול"?

'אקוט', כאמור, הוא הרכב ירושלמי, שמלחין מוזיקה מקורית מזרחית לשירי משוררים עכשוויים, בהשראת מוזיקה מזרחית קלאסית, בעיקר אנדלוסית וערבית. מלבד ואקנין וג'משיד חברים בהרכב גם המוזיקאים טל אברהם, עדן ג'משיד, יוהנה ריטמולר, אביתר חרמש, אביב עזרא ואמיר בולצמן. כל חברי ההרכב מנגנים באופן קבוע בתזמורות והרכבים של מוזיקה מזרחית כמו פרקת אל-נור, התזמורת האנדלוסית ירושלים מזרח-ומערב, תזמורת חיבה ועוד.

"זה פרויקט שונה ממה שעסקנו בו בהרכב עד היום", מוסיפה ואומרת ג'משיד, "אנחנו מרגישים שאלבום כזה הוא משהו שחסר בנוף המקומי. שירי ילדות עם כלי נגינה שונים ובמסורת שהיא אחרת ממה שאנחנו רגילים בדרך כלל לשמוע באלבומים לילדים. נשמח שיהיה לאנשים את האלבום בבית, כדי להעשיר את ההיצע הקיים, שהוא כאמור לא מגוון, עבור הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאת

    למה להרוס קלאסיקה כל כך יפה. איכותית וטובה. ילדים צריכים להכיר את המקור ולא סלסולים. זה פשוט הרס.

  2. שמעון

    הם לא מנגנים את הכבש השישה עשר בסגנון אחר, הקלאסיקה נשארת כמו שהייתה.
    הפרוייקט הוא של מוסיקה מקורית חדשה לילדים. את יכולה לשמוע דוגמא בפרוייקט הדסטארט.
    ומוסיקה מזרחית זה לא רק סלסולים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר