מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)
מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

מוזיאון מגדל דוד: הכירו את השער לירושלים

תערוכות מרתקות, סיורים מקוריים, חיזיון אורקולי חדש ומפתיע וזו רק ההתחלה. מוזיאון מגדל דוד מתחדש באטרקציות לכל מי שרוצה להכיר את סודותיה של ירושלים

פורסם בתאריך: 26.8.19 11:19

מוזיאון מגדל דוד הוא הרבה יותר ממוזיאון, הוא הסמל של ירושלים. המצודה העתיקה והמשוחזרת להפליא ניצבת בשער יפו, בכניסה הראשית לירושלים העתיקה, בתפר שבין מערב ומזרח, בנקודת המפגש שבין העיר העתיקה וירושלים המודרנית. במוזיאון תוכלו לבקר בתצוגת קבע מרשימה המגוללת את התקופות השונות של ירושלים, ובתצפית פנורמית מרהיבה ביופייה המשקיפה על העיר העתיקה והחדשה. בנוסף, המוזיאון מציע מגוון סיורים מרתקים לכל מי שרוצה להכיר את סודותיה ונבכיה של ירושלים.

מוזיאון מגדל דוד (צילום: איתי מוניקדם)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: איתי מוניקדם)

בימים אלו נפתחת תערוכה חדשה במוזיאון: ההר – מסע מצולם אל הר הבית. התערוכה מציגה את סיפורו של הר הבית בהיסטוריה המודרנית של העיר דרך מחקר צילומי מקיף, החל מהתצלום הראשון המתעד את הר הבית ועד ימינו. התערוכה מציגה מבט בהיר ומפוכח, אך עם זאת מלא השראה ותקווה, על המתחם הדתי והפוליטי המקודש והחשוב ביותר במזרח התיכון. אחד הסיורים המרשימים עוסק בתערוכה, במוצגים ובשינויים שהתרחשו בהר מאז 1839 ועד היום, ובגורמים לשינויים אלו.

מוזיאון מגדל דוד (צילום: יח"צ)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: יח"צ)

בנוסף, יתקיימו בחודשים הקרובים סיורים מרתקים, בהם תוכלו ללמוד על ירושלים מזוויות חדשות ומעוררות השראה. בסדרת "אנשים" תוכלו להכיר את העיר דרך דמויות חשובות שפעלו למען העיר ועשו היסטוריה. בסיור בעקבות דמותו של עמוס עוז, תבקרו בשכונת ילדותו תוך חיבור לספרו "סיפור על אהבה וחושך", בבית ספרו ובביתו. בסיור בעקבות דמותו של דב יוסף תוכלו לראות היכן שכן משרדו, מהם האתרים החשובים בהם פעל והיכן הוא התגורר. סיור מפתיע ומרתק נוסף, יעסוק בעומר בן אל ח'טאב, מייסד האימפריה המוסלמית.

סדרה נוספת ומעניינת במיוחד, "משוררים בירושלים", תוציא אתכם למסע מרתק בעקבות המשורר חיים גורי או ארבעת המשוררות הגדולות ברחביה – לאה גולדברג, מרים ילן-שטקליס, זלדה ואלזה לסקר שילר. כמו כן, תוכלו לקבל זווית ראיה היסטורית-תרבותית ייחודית על העיר בסדרת הסיורים "בתי קברות בעיר הנצח". כל סיור יתקיים בבית קברות אחר – הר הזיתים, הר ציון, שייח' באדר, שערי צדק א' וסנהדריה, כאשר כל אחד מהם חושף אירועים היסטוריים מרתקים ורבדים שונים הקשורים לירושלים.

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

בנוסף, הושק השנה במגדל דוד החיזיון האור קולי החדש "המלך דוד", בו השקיע משרד התיירות 2.280 מיליון ₪  ועיריית ירושלים 1.850מיליון ₪. החיזיון האורקולי הראשון, הפך ברבות השנים לפנינת תרבות יחידה מסוגה בעולם, המושכת אליה מאות מבקרים מדי לילה, כאשר בעשור האחרון צפו בה יותר מ-2 מיליון איש מישראל ומכל רחבי העולם. חוויית הלילה החדשה, נשענת על אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ומציגה את סיפורו התנ"כי וההיסטורי של דוד המלך, מנקודות מבט חדשות ובפרספקטיבה עכשווית. מופע חדש ומרהיב שכולו מחווה מוסיקלית ואמנותית לדמותו הייחודית – דוד המלך כפי שטרם הכרתם.

לאתר מוזיאון מגדל דוד: www.tod.org.il

לפייסבוק: מוזיאון מגדל דוד

לאינסטגרם: towerofdavid

טלפון: 2884*


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר