יקב רמ"א (צילום: בר אזולאי)

יקב רמ"א: הגשמת חלום בעולם ריאלי

"העבודה ביקב ובכרמים נעשית באהבה גדולה ומתוך תחושת שליחות רוחנית ואמונה גדולה שזהו ייעודי בחיים", אומר רמי אזולאי, בעליו של יקב רמ"א שבהרי ירושלים. הקהל מוזמן לסיור ביקב ובכרמים, כולל טעימות יין עם אפשרות לארוחה עשירה ומפנקת באווירת הלוקיישן הכפרי

פורסם בתאריך: 28.9.19 09:45

הסיפור של יקב רמ"א התחיל בחלום הילדות של רמי אזולאי, מייסד ובעל היקב, שרצה להמשיך את דרך סבו ז"ל אשר בבעלותו היו מספר כרמים. כשאזולאי היה נער צעיר, סבו תפס אותו לשיחה והסביר לו על חשיבות עבודת האדמה: "הוא אמר לי 'תסתכל על האדמה. אם תעבוד ותעבד אותה לא יחסר לך דבר'. למדתי ממנו לאהוב את האדמה והבנתי שהשפע מגיע מהפנימיות, מהכוונה ומהחיבור לעבודה", מספר אזולאי בהתרגשות, שממשיך מסורת אבות ומחזיר עטרה יושנה.

יקב רמ"א (צילום: בר אזולאי)

את חלומו להקים יקב הצליח אזולאי להגשים בתחילת שנות ה-2000. לאחר שבנה בית במושב מטע בו גדל, התחיל במלאכה בעזרת אשתו וילדיו איתם הוא מנהל את היקב הממוקם במושב למרגלות הרי יהודה בפרוזדור ירושלים: "הקמתי את היקב מתחת לבית, ב2010 נטענו את הכרמים הראשונים וב-2013 התרגשנו בבציר הראשון", הוא נזכר.

יקב רמ"א הוא מפעלם המשותף של משפחת אזולאי, בו כל אחד מבני המשפחה תורם משמעותית את חלקו בכוונה רבה וניתן להרגיש זאת בכל פרט באירוח ביקב.

יקב רמ"א (צילום: בר אזולאי)

מהי משמעות שם היקב?

"לשם רמ"א מספר משמעויות. כשחיפשתי שם ליקב רציתי שם מהותי ובאחד הבקרים בתקופה בה חיפשתי שם, התעוררתי מחלום על רבי משה איסרליש (הרמ"א), שהיה הפוסק האשכנזי של השולחן ערוך. מיד ידעתי שהיקב שלי הולך להיקרא על שמו. ראשי התיבות שלי, של אשתי ושל אחד מבניי גם תאמו את ראשי התיבות האלו. פתאום הכל התיישב במקומו והרגיש מכוון מלמעלה".

מה מניע אותך בעבודת האדמה?

העבודה ביקב ובכרמים נעשית באהבה גדולה ומתוך תחושת שליחות רוחנית ואמונה גדולה שזהו ייעודי בחיים. אני עובד למען מטרה שחלמתי עליה כל חיי ומגשים אותה בכל יום מחדש".

מהן האטרקציות ביקב רמ"א?

"אני מזמין את הקהל הרחב לסיור המתקיים ביקב ובכרמים, במהלכו מקבלים הסבר על התהליך המלא שעוברים הענבים עד לבקבוק היין. הסיור כולל טעימות יין וניתן כמובן לרכוש בקבוקי יין. לפי הזמנה מראש אנחנו מארחים ארוחות עשירות, אותן אשתי ואחותי מכינות באהבה גדולה. אנחנו מקבלים סיורים מכל חלקי הארץ, ובמידת הצורך גם מבצעים משלוחים של בקבוקי היין מצפון ועד דרום".

מהו המסר שלך לקוראים?

"אל תוותרו על החלומות שלכם. רק תהיו מציאותיים וריאליים כשאתם מגשימים את החלום".

יקב רמ"א הינו יקב כשר למהדרין המקפיד על כל הלכות היהדות

 

יקב רמ"א

טלפונים: רמי- 050-5065880, אורלי- 052-5298511, בר- 052-7472700

כתובת: יקב רמ"א, רחוב הזית 232, מושב מטע

הגעה לפי תיאום מראש

קישור לעמוד הפייסבוק

קישור לעמוד האינסטגרם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר