אילוסטרציה הופעות בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE) ‏
אילוסטרציה הופעות בירושלים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE) ‏

הופעות בירושלים: לאן כדאי ללכת?

פורסם בתאריך: 3.11.19 16:24


ליקבטוס – להקה המנגנת מוזיקה יוונית מסורתית מאנטוליה

להקת ליקבטוס (צילום: מירון גלברד)

להקת ליקבטוס (צילום: מירון גלברד)

הלהקה שיודעת להפוך כל אירוע לחגיגה עם ניגונים מרגשים ואותנטיים, וביצועים עוצרי נשימה לשירים יוונים מסורתיים מאזור אסיה הקטנה, אנטוליה, איזמיר והסביבה. "ליקבטוס" (על שם הגבעה המפורסמת במרכז העיר אתונה) נוצרה על-ידי קבוצת חברים שהתארגנו יחד כדי לעשות את מה שהם הכי אוהבים – מוזיקה מסורתית. חברי הלהקה מתמחים במוזיקה מזרחית מסורתית ובנגינה בכלים המסורתיים והעתיקים מאזור טורקיה, יוון, פרס, בלקן וארצות ערב. הסגנון, השירים, הלחנים, המקצבים והאווירה – הכל בא משם, וזו תמצית המוזיקה היוונית המסורתית. מירון, חבר הלהקה מספר: "אנחנו מנגנים את השירים כמו שהם, משתדלים להיצמד למקור ונותנים את הטאצ׳ שלנו בעיבוד ובהגשה. מדובר בעצם במוזיקה טורקית שנדדה ליוון עם קהילות המהגרים היוונים שגורשו מטורקיה בחילופי האוכלוסיות שלאחר האימפריה העות'מאנית. ולנו יש עכשיו מורשת שלמה של מוזיקה מרתקת לחגוג איתה. השילוב הזה יצר ז'אנר מיוחד של מוזיקה יוונית בסגנון טורקי, מוזיקה שמשלבת את שני העולמות התרבותיים העשירים הללו".

הלהקה מופיעה בכל רחבי הארץ, ושבוע מבחינתה יכול להוות נדידה בין הופעות בירושלים, בתל אביב ובשרון. הלהקה מורכבת מארבעה מוזיקאים: עמית מנחם על כלי הקשה, חזי צבר על עוּד ולבטה, מירון גלברד על חליל נאי והזמרת עירית שרון. מהופעה להופעה מקבלת הלהקה תגובות אוהדות יותר ויותר ואחת הסיבות לכך היא הקהל הרב וההתעניינות הגוברת במוסיקה מסורתית בארץ, וכל זה בד בבד עם גידול בולט בכמות ההזמנות שמקבלת להקת ליקבקטוס. לאורך כל המופע צולל הקהל למרתפי מוזיקה טורקית מסורתית עם נגיעות יווניות, סגנון שהקהל הישראלי מאוד אוהב, וזה בא לידי ביטוי בסולמות, במקצבים ובעיקר באווירה לאורך כל המופע המרהיב.

"אנשים מרגישים במהלך ההופעה שהם נזרקו למקום אחר וחדש אך עם זאת מאוד מוכר ואותנטי והם מאוד מתחברים לאווירה הזו", אומר מירון, "במהלך ההופעה אנחנו משלבים אנקדוטות וסיפורי רקע על המוזיקה שאנחנו מנגנים ועל התרבות היוונית העשירה שהייתה פעם באסיה הקטנה. זה נושא שפחות מוכר לרובם ומרתק את הקהל".

האזור הגאוגרפי שממנו מגיעה המוזיקה של "ליקבטוס" הוא אנטוליה או אסיה הקטנה שהם בעצם אזורי איסטנבול, איזמיר, טורקיה המערבית של ימינו, הים השחור ואיי יוון מהים האגאי. המקורות המוזיקליים מגיעים מהמוזיקה העות’מאנית הקלאסית העשירה והסגנון עצמו התפתח ביוון של ימינו על ידי מהגרים מן האזור דוברי יוונית. כלי הנגינה עצמם הם עתיקים מאוד כדוגמת העוד, חליל נאי, קאנון, קמנצ'ה וכלי הקשה שונים וכולם היו מוכרים ונפוצים בממלכה העות’מאניות בפרט ובכל המזרח התיכון והרחוק בכלל. הסגנון של הלהקה כאמור מאוד ספציפי, והקהל שמגיע יודע מה הוא הולך לקבל, יחד עם זאת החשיפה לקהל חדש לא משאירה אותו אדיש, האווירה שמחה, מרקידה וקלילה, ובסוף ההופעה האורחים מתאהבים בסגנון בדרכם. מירון מספר: ״התגובות חמות מאוד, אנשים ממליצים. זו בהחלט חוויה מיוחדת עבורנו לקחת את הקהל למסע באמצעות השירים, הריקודים והסיפורים. הקהל לומד על ההיסטוריה והתרבות של המקום ושל האנשים מתוך חוויה מוזיקלית כיפית ומשחררת".

"ליקבטוס" היא ללא ספק משב רוח מרענן בנוף המוזיקה הישראלית ומספקת תשובה אמיתית לאוהבי הז'אנר המסורתי וגם לסקרנים שבינינו שרוצים להיפתח לעולמות חדשים וקסומים.

זו הסיבה שיותר ויותר אנשים ממליצים ונפח ההופעות של הלהקה רק גדל עם הזמן. יאסו!

קישורים למוסיקה:

www.youtube.com/watch?v=ByW0-4sm9rs

www.youtube.com/watch?v=NBkqjCTb6yU

www.youtube.com/watch?v=ekM8GV-zwvA

ההופעות הקרובות:

08.11 – מופע צהרים בנולה סוקס פאב, נווה שאנן, חיפה

20.11 – קזינו דה פריז, שוק מחנה יהודה, ירושלים

נייד: 054-6107620 (מירון גלברד)

אימייל:  [email protected]

לפייסבוק: Lycavettοs – ליקבטוס


בירמן ביסטרו בר

בירמן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בירמן ביסטרו בר (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מועדון ג'אז? ביסטרו? מסעדה? איך נקרא לך? פשוט – "בירמן". "בירמן" הוא בית קפה מסעדה, ביסטרו פאב ירושלמי, שכמו הקושי בהגדרתו כך גם הכיף והצבעים שבהוויה שלו, כמקום שנחשב למוסד ירושלמי ותיק ואהוב, המציע שפע, איכות ומגוון קולינרי ומוזיקלי (וגם אלכוהול טוב – אסור לשכוח!). בירמן מספק חוויה מופלאה ומיוחדת למבקרים בו, ועושה זאת בדרכו יפה ובצורה האידיאלית, דרך המנות המשובחות, ההופעות החיות, הבירה הקרירה, והאווירה הייחודית שישנה במקום. "בירמן" הוקם בשנת 2005  על ידי דן בירון, אישיות ירושלמית מוכרת מאוד, מי שהיה מחלוצי רשות השידור, במאי, מוזיקאי, עיתונאי ואיש בידור, רדיו וטלוויזיה. "הזהות של המקום סובבת סביב אהבת המוזיקה והאוכל ביחד", הוא אומר, "האוכל במקום עממי, המחירים נוחים מאוד, מה שמתאים לקהל במקום (סטודנטים, בוגרי האקדמיות השונות לאמנות, וצעירים מכל רחבי האזור), והייחודיות של בירמן טמונה ללא ספק בפן המוזיקלי – עם הופעה חיה שנערכת במקום בכל ערב מחדש, עם אנרגיות חדשות, קולות חדשים ופרצופים שכיף לשמוע ולראות.

בכל מוצאי שבת נערך במקום ג'אם סשן הכולל עשרות נגני ג'אז, בכל יום חמישי מתקיים "בסביבות 11", ערב שבמהלכו דן בירון בעצמו מנגן באקורדיון (הכלי המזוהה איתו יותר מכל – עוד בשנת 60' הצטרף כאקורדיוניסט ללהקת הסטודנטים ירושלים ומאז ועד היום מנהל את הלהקה). ובכל יום ראשון נערך ערב רישום, שנקרא "ירושומון" (שילוב של השמות 'ירושלים', רישומים, וגם מחווה לבמאי היפני אקירה קורוסאווה שקיבל אוסקר על הסרט המצוין "רשומון"). אפשר לשבת על הבר, ללגום בירה טובה, וליהנות ממוסיקה חיה בליווי פנתרן הבית (לב ליפלבק), ועם סגנון שמתחלף מדי ערב, ונע בין: ג'ז רך, סטנדרטס, בלוז, רג טיים, סול, מוסיקה אקוסטית, קטעי סולו קלאסיים באקורדיון, גיטרה, חליל וכינור. המופיעים הם לרוב להקות והרכבים תל אביביים וירושלמיים שמתמחים בניגון בלוז, ג'אז, פולקלור, בוסה נובה וזמרים מקוריים. גיטריסטים לרוב מגיעים עם הגיטרה האישית שלהם, והמקום נחשב למעין בית ועד של סצנת המוזיקאים בירושלים בליינים החזקים הם ערבי שלישי, רביעי, חמישי ומוצ"ש.

העיצוב במקום כולו חגיגה לעיניים, והוא מאופיין בעיקר על ידי ציורים של מיטב האמנים בישראל, שמות כמו נחום גוטמן, אורי ליפשיץ, לקיצביץ', חנה וילכר, שאול נמרי ועוד, אשר מעטרים את קירות המקום, ומהווים חלק מאוסף ציורים מקוריים שאותם קיבל הבעלים, יחד עם רעייתו, אשת הטלוויזיה שרי רז, מחבריו האמנים לאורך השנים. קהל הלקוחות במקום מגוון, וכולל גם נגנים שמגיעים לג'אם סשן, צעירים מכל רבדי האוכ', ובעיקר חבר'ה טובים מהאקדמיה למוסיקה, מבצלאל, וממכינות שונות לעיצוב שחוזרים שוב ושוב ומוצאים מעבר לאוכל המצוין והמוזיקה המשחררת, גם בירות מעולות מהמותגים המובילים בארץ ובעולם. דן בירון הוא כמובן הנפש החיה מאחורי המקום, והלב הפועם שלו, שאחראי לא מעט על האווירה המשפחתית, הקלילה והכיפית ששורה בבירמן. במקום ישנם כלי נגינה שרק מחכים לכם שתבואו לנגן עליהם – בין היתר: שני פסנתרים, קונטרה בס, מערכת תופים, מערכת הגברה, אקורדיון, סקסופון ועוד.

כתובת: דורות ראשונים 8, ירושלים (מדרחוב)

שעות פתיחה:

א' – ה'   19:00 – עד הלקוח האחרון

ו'   12:00 – עד הלקוח האחרון

ש'   19:00 – עד הלקוח האחרון

טלפון: ‏02-6236115

לפייסבוק: Birman – בירמן


נוקטורנו

נוקטורנו (צילום: אייל דורון, בריף, יונתן סטרייר)

נוקטורנו (צילום: אייל דורון, בריף, יונתן סטרייר)

כדי לספוג חוויה קולינרית, תרבותית, ירושלמית באווירה ייחודית חמה ומשפחתית, מומלץ להגיע למתחם נוקטורנו, שם תוכלו ליהנות מאוכל מעולה, מוזיקה חיה מצוינת לצד אלכוהול משובח, בוטיקים של מעצבים ועוד. נוקטורנו הוא מוסד ירושלמי וותיק ואהוב כבר 24 שנים שהחל כבית קפה בר שכונתי והפך עם השנים למתחם תרבות של שלוש קומות הממוקם בלב הפועם הירושלמי. בעלי המקום, עמית מגל שכטר החל את דרכו בנוקטורנו עוד כשהיה בן 16 וכבר בגיל 17 ניהל את המקום, בשמונה שנים האחרונות הוא בעלים יחיד. "זה הרבה יותר מבית קפה ומסעדה, זהו מקום מדהים למצוא בו עניין ותרבות, עם מתחם הופעות ואופנה ומייצר בית מיוחד שכיף להיות בו, ללקוחות ול50 העובדים שסופגים את האווירה המשפחתית שהמקום משרה".

בקומה התחתונה, נמצא חלל התרבות נוקטורנו Live שבו פועלת 'ספקטרום'  עמותה שעמית הקים במיוחד במטרה ליצור סצנה תרבותית אמנותית, קהילתית חדשנית, עכשווית, עקבית ורציפה שמתרכזת במרכז ירושלים. האולם מצויד במערכת סאונד, תאורה, ואקוסטיקה באיכות גבוהה ביותר, שם מתקיימות ההופעות החיות. הלקוחות נהנים מהתפריט המלא והמצוין של המסעדה ובאווירה אינטימית ושונה, יושבים סביב שולחנות ופוגשים את מיטב האומנים מהשורה הראשונה שהופיעו ומופיעים על הבר כמו :עלמה זוהר, עמיר לב, דנה ברגר, חמי רודנר, אפרת גוש, גבע אלון, איה כורם ועוד רבים "מדובר באמנים שיכולים למלא אצטדיון ונהנים אצלנו מאוד מהאווירה האינטימית שישנה במקום ומהרמה הגבוהה של הציוד העומד לרשותם" אומר עמית. אך לא רק בתחום המוזיקה, ישנם ערבי הרצאות, הקרנות סרטים, השקות ספרים, סטנדאפ ועוד.

בקומת הכניסה מסעדת נוקטורנו, מסעדה כשרה חלבית, צמחונית וטבעונית. מסעדה פופולרית ואהובה עם תפריט עשיר בעיצוב קסום. חוויה קולינרית שאסור להחמיץ, עם מטבח בוטיקי טעים במיוחד, הפתוח ומתבשל לעיני הלקוחות כשהדגש הוא על חומרי הגלם הטריים והטובים ביותר הקיימים בשוק. בנוקטורנו ניתן ליהנות  מארוחות בוקר, צהרים וערב. התפריט עשיר ומגוון, כך שכל אחד ואחת, יוכלו למצוא בו מנה אהובה באיכות בלתי מתפשרת "אנחנו היינו מבין הראשונים שהבאנו את האוכל הטבעוני לירושלים, וכבר בשנות ה 90 ניתן היה ליהנות מקפה עם חלב סויה, דבר שהיה נדיר באותם השנים. יש לנו מנות טבעוניות רבות ואת רוב שאר התפריט ניתן לטבען. ולמי שאינם טבעונים, יש לנו גבינות משובחות ודגים מעושנים, ביניהם סלמון המיובא היישר מנורבגיה ונחתך ונעשה אצלנו, כמו שאר חומרי הגלם".

הקומה העליונה היא, קומת אופנה ישראלית מעוצבת, ובה 40 מעצבות אופנה ביגוד, אביזרים וצורפות, רוח חיה של יצירתיות. חלקן מעצבות במקום וחלקן אף מעבירות סדנאות צורפות והדפס. לכל המתחם ישנה אוצרת לתערוכת מתחלפות, סמדר צוק, המוצגות בשלושת המפלסים "התערוכות מדהימות, והן מיוצגות בפוסטר בתוכניה החודשית. ישנם לקוחות שמבקשים את התוכנייה כדי להתעדכן בתערוכות, ולהשלים קולקציה של פוסטרים. כעת מתנוססת על קירות חלל ההופעות תערוכת איורים שעיצב סטודיו דוב אברמסון במסגרת פסטיבל אאוטליין, בנושא גזענות, שעליה חתומים רד בנד, דג נחש, רונה קינן, ברי סחרוב ואומנים נוספים". לסיכום אומר עמית "מספקים אלטרנטיבה נפלאה לבילויים בשוק ובמרכז העיר, עם בר מגניב, אוכל והופעות. תיירים וישראלים מוצאים אצלנו פינה נהדרת לבלות בה".

כתובת: רחוב בצלאל 7 , מתחם נוקטורנו

טלפון:  077-7008510

אתר: www.nocturno.co.il

פייסבוק: נוקטורנו בית וקפה Cafe Nocturno

אינסטגרם: nocturnocafe


פונדק הוסטל בר

שילוב מעניין של הוסטל המאפשר לינה לצד סצנת הופעות בעיר תמצאו בפונדק הוסטל בר". תיירים ומקומיים שמחפשים בילוי ערב באווירה מיוחדת מגיעים ונהנים ממסיבות, מופעים ואירועים שונים, ויכולים להישאר וללון בהוסטל. בכל ערב מתקיימת בפונדק הוסטל מסיבה שמתחילה ב-23:00  ונמשכת לפחות עד השעה 02:00 לפנות בוקר בליין אפ משוגע מדי שבוע, כולל בשישי ובשבת ונותן מענה גם לצד החילוני של העיר. הנקודה המרתקת היא המגוון המדהים של הבליינים שכולל תיירים מכל העולם ומקומיים מכל העדות והדתות, חילוניים, ערבים, דתיים וחרדים, צעירים ומבוגרים. הכל מהכל. המקום פתוח ובעלי המקום מקבלים את לכולם.

מאחר והמועדון עצמו ממוקם מתחת לאדמה, אפשר לקיים מסיבות לוהטות גם בשישי לפנות בוקר או בשבתות בלי שזה יפריע לאדם. גם מוזיקה בווליום גבוה אינה נשמעת בחוץ. בנוסף למסיבות המתקיימות ב"הוסטל פונדק בר" המקום מציע לאומנים להציג את כישוריהם במרכז יצירה אלטרנטיבי לאומנות צעירים. הכוונה שמי שמחפש לפגוש צד אחר של ירושלים, שמביא אומנות, תרבות וחוויה לא שגרתית יכול למצוא זאת באירועים  ובין היתר אפשר למצוא הקרנת סרטים, ערבי שירה, דיונים שונים והרצאות.

פונדק הוסטל בר לא מזניח את הצד הקולינרי ויש ארוחות ערב במקום, אבל לעומרי יש תוכניות להעמיק את הנושא. "לקראת החורף יפתח בקומת כניסה בית קפה. פרט לכך האוכל מגוון, אפשר למצוא פה אורז, קארי, עדשים, שמנת פטריות, ירקות מוקפצים, כמעט אוכל ביתי. המתנדבים בהוסטל מכינים את התבשילים. בישול עצמאי".

עומרי מסכם: "הייחודיות של פונדק הוסטל בר היא שיש כאן הרבה דברים שונים באותו המקום. אנחנו רוצים לדבר על ירושלים כמוקד השראה ותרבות, להביא למודעות שירושלים היא לא רק חסידית. יש פה השראה ואנחנו נתקלים בהמון דברים שלא דמיינו".

כתובת: רחוב הסורג 1, ירושלים

אתר: www.poundak.com

בפייסבוק: Poündak Venue – פונדק בר

באינסטגרם: poundak_hostel


אברהם הוסטל

מי לא מכיר את אברהם הוסטל בר? כראשון ההוסטלים המעוצבים בישראל, נפגשים בבר מדי ערב תיירים ומקומיים באווירת חו"ל ייחודית. בין פינות רביצה שונות לערסלים ולשולחנות ביליארד ניתן להתענג על תפריט אלכוהול ואוכל מגוון וכמובן להכיר תיירים מכל העולם. ואירועים מיוחדים כל יום החל מהשעה 18:00. בימי שני, שלישי ורביעי נפתח גם בר הגג של ההוסטל בו תוכלו ליהנות מבריזה שאין בשום מקום אחר לצד תפריט אלכוהול משובח.

ימי ראשון – ערב ג'אם פתוח: בכל יום ראשון, מתקיים ערב "Open Jam" עליו מנצח הרכב מוזיקלי מקומי במסגרתו כל מי שרוצה מוזמן להצטרף לשיר או לנגן. למרות שהערב מתקיים מדי שבוע, כל מפגש הוא חוויה מיוחדת ויוצאת דופן. מוזמנים להגיע עם כלי נגינה או סתם חשק לבירה בבר הכי חו"ל בעיר. בשעה: 21:00 | הכניסה חופשית.

ימי שני – חגיגה הודית אמיתית: את האירוע הזה אסור לכם לפספס! מדי יום שני מתקיים ערב הודי מלא צלילים, ניחוחות וטעמים מדהימים. במסגרת הערב, תוכלו ליהנות מארוחה הודית עשירה וטעימה, מעשי ידיה של השפית האהובה להבה סילמן, לשעבר בעליה של המסעדה ההודית המיתולוגית "איצ'יקידנה". החל מהשעה 19:00 | כניסה חופשית | מגש טאלי מפנק וצ'אי חם ב- 50 ₪ בלבד.

ימי רביעי – ברביקיו על הגג: מה צריך יותר מהמבורגר מושחת, בירה קרה ומוזיקה טובה? מדי יום רביעי מתקיים אירוע ברביקיו מטורף על הגג של ההוסטל. בתפריט תמצאו המבורגרים איכותיים הום-מייד, בירות מהחבית ובריזה ירושלמית. כמובן שיש גם אופציות לטבעונים. החל מהשעה 19:00 | כניסה חופשית.

בנוסף לאירועים הקבועים, מתקיימים באברהם הוסטל שלל אירועים מיוחדים הכוללים הופעות, מסיבות, הרצאות וסדנאות.

כתובת: הנביאים 67, ירושלים

טלפון: 02-650-2200

אתר: www.abrahamhostels.com/jerusalem

פייסבוק: https://www.facebook.com/pg/Abraham.Hostels/events/

אינסטגרם: abrahamhostel_jlm_events


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלישבע

    בעניין מסיבות הפונדק
    אנחנו יוצאים לשם כל שישי וקצת מטריד שיש שאריות של קוק וקריסטל בשירותים, אפשר להנות גם מאלכוהול ומוסיקה לא חייבת ללכת עם סמים , יהיה נחמד אם ישלחו לשם סמויים שיתפסו את המעורבים וישימו לזה סוף

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר