הסטודיו של אולה (צילום: פרטי)
הסטודיו של אולה (צילום: פרטי)

הסטודיו של אולה: בואו לראות איך מנפחים זכוכית

גופי תאורה מרשימים, פסלונים קטנים ומיניאטורים, דמויות בעלי חיים ססגוניות ועבודות אבסטרקט בהשראות שונות. אולה ברנר היא אמנית ופסלת בזכוכית חמה, מזמינה אתכם לבקר בסטודיו של אולה, לצפות בתהליך המאתגר והמרתק המתבצע בחום של 1,200 מעלות

פורסם בתאריך: 18.11.19 14:41

במושב אביעזר שבלב עמק האלה ממוקם סטודיו אינטרקטיבי לניפוח זכוכית. "הסטודיו של אולה" שהוקם על ידי אולה ברנר, אמנית ופסלת בזכוכית חמה, משלב למידה לאמני זכוכית לצד היצירה עצמה, כך שהמקום מעניק הזדמנות נדירה להתוודע לתוך עולם הניפוח. אולה בת ה-39 היא תושבת מושב אביעזר שבעמק האלה הממוקם באצע הדרך בין ירושלים והשפלה, בוגרת האקדמיה "בצלאל" שבירושלים שם למדה את אומנות הפיסול לפני כ-14 שנים ונחשפה אליו לראשונה. "הכל התחיל בבצלאל בזמן הלימודים, שם פשוט התאהבתי בפיסול, ביצירה", מספרת אולה איך הכל התחיל, "למדתי במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית ומאז אני יוצרת עבודות אמנות בזכוכית חמה בטכניקת ניפוח זכוכית המסורתית. אני מפסלת בזכוכית חמה ומעצבת גופי תאורה ואובייקטים שונים".

הסטודיו של אולה (צילום: כפיר זיו)

הסטודיו של אולה (צילום: כפיר זיו)

אולה ברנר היא כאמור בוגרת בצלאל, אבל החל משנת 2011 היא גם מרצה באקדמיית בצלאל ותלמידים רבים זוכים ללמוד את המורשת הייחודית של ענף הפיסול הייחודי כל כך, הן בזכות הידע הרב שרכשה במהלך השנים והן משום הסטודיו המוצלח שלה והניסיון בפועל. "אני אוהבת להעביר את הידע שלי לתלמידים המוכשרים", היא מספרת ומוסיפה, "הוראה זה מקצוע בפני עצמו, שמהווה אתגר נוסף שלא בהכרח קשור לידע והמקצועיות שלך, לכן זה לא תמיד קל. ההתמודדות מול הסטודנטים גורמת לי לחשוב על פיתוח רעיונות, על דרכי פתרונות שונים, על הנעה למעשה, עם תחושת סיפוק עצומה שאתה עושה משהו טוב".

Chronicles of Botttle, הסטודיו של אולה (צילום: לאוניד פדרול)

Chronicles of Botttle, הסטודיו של אולה (צילום: לאוניד פדרול)

 עבודת יצירה מאתגרת

"ניפוח הזכוכית היא יצירה מאוד מאתגרת. זה לא פשוט לשלוט בחומר הזכוכית החמה, אין שליטה בו, כך שיש אתגרים טכניים לא פשוטים מאחר ומדובר בחום של 1,200 מעלות. כלומר אני אמורה לשלוט ולפסל בזכוכית כשהיא חמה ונוזלית וזה לא דבר קל, דורש מאמץ פיזי גדול וניסיון רב שנים, אך ללא ספק היצירה בניפוח זכוכית היא חוויה מאוד מיוחדת. משהו מאוד מיוחד וחוויתי.

הסטודיו של אולה (צילום: פרטי)

הסטודיו של אולה (צילום: פרטי)

יציאה מהשגרה

אולה מרחיבה ומספרת על הפעילות במקום: "בסטודיו שלי אני מעבירה שיעורים פרטיים לאנשים שאוהבים יצירה מיוחדת. אפשר לקבל סדנאות חד פעמיות לקבוצות או למשפחות מכל הארץ וכמעט לכל הגילאים. זה תחום מיוחד, לא שגרתי, שונה, מי שיתאהב בניפטח הזכוכית זו התמכרות לכל החיים".

צוות המקום מעביר קורס לניפוח בזכוכית בהתאמה אישית, סדנאות חוויה בזכוכית חמה או שיעורים פרטיים. כמו כן במקום יש סיורים לקבוצות, למשפחות, לחברות ועוד. ב"סטודיו של אולה" יש צוות בוגרי בצלאל שמוזמנים להגיע לבטא את היצירה שלהם. הסטודיו מציע לאמני הזכוכית סביבת עבודה וציוד הולם שנדרש להקמת פרויקטים מיוחדים באופן פרטי או תוך כדי שיתוף פעולה עם מעצבי פנים ואדריכלים.

הסטודיו של אולה (צילום: כפיר זיו)

הסטודיו של אולה (צילום: כפיר זיו)

להיחשף לעולם הזכוכית

במהלך השנה מתקיימים בסטודיו ימים פתוחים לקהל הרחב על מנת לחשוף את עולם הזכוכית לסקרנים ולמתעניינים בתחום האמנות המרתקת. זו ללא ספק הזדמנות מיוחדת לחוות וליהנות מאמנות הזכוכית החמה. "אני מדגימה ומספרת על תהליך היצירה ופותחת לקהל שלי את העולם הקסום. בסופו של דבר המטרה היא ליצור מודעות בתחום ולקרב את הקהל לאומנות שבירה, חזקה, נוזלית, חמה, קרה וחדה. בימים אלה מוקרנת סדרה חדשה בנטפליקס בשם Blown away והיא סובבת סביב עולם ניפוח הזכוכית, כך שהסדרה פתחה צוהר לצופים אל התחום ובזכותה אנשים מתחילים להתעניין וזה מעורר אותם לבוא ולהתנסות". ניתן לעקוב אחרי פרסום מועדים של ימים פתוחים ואירועים נוספים בדף הפייסבוק, באינסטגרם או באתר של הסטודיו.

הסטודיו של אולה (צילום: עומרי אוחנה)

הסטודיו של אולה (צילום: עומרי אוחנה)

תקופה חדשה

לאולה ברנר יש אתר אינטרנט מרשים ובו מוצגות עבודותיה, שם ניתן להתרשם מיכולות הפיסול, היצירה ואופן המחשבה שלה, לצד הניסיון והידע הרב שצברה במרוצת השנים. אולה שמה דגש ביצירתה על נושא שקרוב לליבה, והוא זכויות בעלי חיים. למעלה מעשור שהיא מקדישה לנושא זמן, מאז הפכה לצמחונית. אחת העבודות בולטת במיוחד והיא מחוברת יותר מהכל ולאו דווקא מזכוכית. "פסל הפרה עם פרטי העור שלי עליה היא עבודה המהווה סמל לתקופה חדשה בחיים שלי", היא מתוודה ומוסיפה עוד, "רציתי להיפטר מכל פרטי העור שלי כשהפכתי לצמחונית, כמו תיקים, פרוות ושאר אוספי העור שהיו ברשותי. לזרוק לא יכולןתי, למסור לא הרגיש לי נכון כי אדם אחר ילבש וימשיך לעודד לבישת בגדי עור, לכן החלטתי לפסל גוף של פרה שחלקה הקטן אמנם עשוי זכוכית, אבל החזרתי לה את עורה על-ידי כל מוצרי העור שהנחתי עליה".

 

כתובת: מושב אביעזר, עמק האלה

לאתר עבודות: www.olyabrener.com/wear-is-my-skin

לאתר: www.olyastudio.co.il

נייד: 052-3873185

 לפייסבוק: Olya's Hot Glass Studio

אימייל: [email protected]


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר