סטודנטים באקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)
סטודנטים באקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)

המכללה האקדמית הדסה: התפתחות מקומית וגלובאלית

התמחויות ותוכניות לימוד חדשות, תארים מתקדמים בתחומים ייחודיים וקורסים הפתוחים לקהל הבינלאומי. כך הפכה המכללה האקדמית הדסה אבן שואבת לצעירים מירושלים ומחוצה לה ומיתגה את עצמה כאחד המוסדות האקדמיים המובילים בישראל

פורסם בתאריך: 18.5.23 20:00

מאז שהוקמה באמצע שנות ה-90, מיצבה את עצמה המכללה האקדמית הדסה כאחד המוסדות האקדמיים המובילים בירושלים בפרט ובישראל בכלל. בעשור האחרון הגדילה המכללה את מספר הסטודנטים שלה ביותר מפי שניים – מ-2100 סטודנטים לכ-5000 בשנת הלימודים האקדמית הנוכחית. מדובר בצמיחה חסרת תקדים בזירה האקדמית בישראל.

ההתפתחות של המכללה משפיעה רבות על הקהל המקומי ירושלמי. כ-65 אחוז מהסטודנטים הם תושבי ירושלים והסביבה, והמכללה שמציעה מגוון רחב של תחומי לימוד לתואר ראשון ושני, הפכה עם השנים להוות אפשרות אקדמית מובילה לצעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בדרך לפיתוח קריירה. מעבר לכך, המכללה מושכת אליה צעירים רבים מחוץ לירושלים והסביבה, ובכך היא מחזקת את האוכלוסייה המקומית ותורמת כפועל יוצא להישארות של חלקם בעיר, גם לאחר הלימודים.

תוכניות לימוד חדשות

בשנים האחרונות השכילה המכללה לפתוח התמחויות ותוכניות לימוד חדשות שיש להן ביקוש בקרב הקהל המקומי והארצי. לפני שנתיים נפתחה תוכנית חדשה לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות, היחידה באזור ירושלים והסביבה בתחום זה. כמו כן, נפתחו שתי התמחויות מבוקשות לניהול מערכות מידע ומדעי הנתונים במסגרת התואר הראשון בניהול.

המכללה משקיעה גם בתארים מתקדמים, ובשנה הנוכחית פתחה את התוכנית הראשונה והייחודית בישראל לתואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים. תחום זה התפתח רבות בשני העשורים האחרונים, ובעקבות זאת, התעורר הצורך באנשי מקצוע בכירים ומקצועיים, אשר ישפרו את השירות המקצועי הניתן לילדים ולבני משפחותיהם. מתוך הבנת צורך זה והדרישה למומחים מובילים בתחום, הוחלט על פתיחת התוכנית, אשר תכשיר אנשי מקצוע מתחומי הבריאות, הטיפול והחינוך לתפקידי ניהול של מערכות רב מקצועיות המטפלות בילדים עם צרכים מיוחדים.

המכללה האקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)

המכללה האקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)

המכללה קיבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לפתוח בשנת הלימודים הבאה את התואר השני היחיד בישראל למדעי המעבדה הרפואית. תחום המעבדות הרפואיות עבר בשנים האחרונות פריצות דרך משמעותיות ביותר, הן בפן המדעי והן בפן הטכנולוגי. ההתפתחות המדעית הובילה להתפתחות בתחומי האבחון הרפואי של המחלות השונות.

התפתחות זו דורשת מעובדי המעבדות הרפואיות ברחבי הארץ להישאר מעודכנים כל הזמן, ללמוד ולהתקדם כתנאי לשמירה על רמה מקצועית גבוהה ומעודכנת. התוכנית לתואר שני במדעי המעבדה הרפואית במכללה האקדמית הדסה נבנתה כדי לענות על צורך זה של עובדי המעבדות הרפואיות.

כמובן שפתיחת התוכניות החדשות לניהול מערכות בריאות תואר ראשון, התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים תואר שני ומדעי המעבדה הרפואית תואר שני, אושרו על ידי המל"ג והענקת התואר מותנית באישורה הסופי, כמקובל.

 

 

תוכניות בינלאומיות

העשייה והצמיחה של המכללה אינה מסתכמת רק בקרב הקהל הישראלי. בשלוש השנים האחרונות, המשרד הבינלאומי במכללה מוביל פעילות ענפה בדגש של קורסים הפתוחים לקהל בינלאומי בתחומים בהם המכללה מובילה, בדגש על אופטומטריה וקלינאות תקשורת.

נקודת השיא של הפעילות הבינלאומית נרשמה לפני כחודשיים, אז פתחה המכללה, לראשונה בישראל, תואר שני בינלאומי במדעי הראייה והאופטומטריה. תוכנית זו מאפשרת לסטודנטים מחו"ל לרכוש ידע עדכני וכן ומיומנויות קליניות חיוניות במקצוע האופטומטריה שמתפתח בקצב מסחרר.

זוהי הפעם הראשונה בה ניתנת האפשרות לסטודנטים מכל העולם ללמוד לתואר שני בתחום מדעי הראייה והאופטומטריה באקדמיה הישראלית. התואר מעניק ידע קליני נרחב לצד ניסיון פרקטי ומעשי. רוב לימודי התכנית מתקיימים אונליין. במסגרת התוכנית הסטודנטים יגיעו לישראל פעמיים לתקופה קצרה של התנסות מעשית במכללה.

מחוברים לתושבים בירושלים

התרומה לעיר ירושלים, שמתבטאת במשיכה של סטודנטים מחוץ לעיר ואף מחוץ לישראל, רק מתחזקת עם השנים, והיא נשענת בין השאר גם על מרפאות שהמכללה מפעילה בקמפוס כחלק מההתנסות המעשית של הסטודנטים וההכשרה האקדמית שלהם. מדי שנה, סטודנטים בליווי מנחים מקצועיים מטפלים במכללה באלפים מתושבי העיר, במרפאות השמיעה, השפה והדיבור ובמרפאות אופטומטריה. כך שבמקביל להענקת הידע וההכשרה המקצועית לסטודנטים, ישנה תרומה משמעותית לקהל המקומי שזוכה לבדיקות מקצועיות בתחומים אלה.

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה, מסכם: "המכללה רואה את עצמה כמוסד אקדמי מוביל, ולפיכך משקיעה מאמצים ביצירת תוכניות לימוד ייחודיות ואטרקטיביות בזירה המקומית, הארצית והבינלאומית. אנחנו מתגאים בכך שהסטודנטים שלנו במכללה מקבלים מאיתנו מעטפת סיוע משמעותית בהיבטים שונים ומגוונים שמסייעת להם לממש את הפוטנציאל האישי, לחתור למצוינות ולהשתלב בשוק העבודה. הצמיחה שלנו בעשור האחרון מדברת בעד עצמה, אך אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ומחפשים כל הזמן את הדבר הבא, בהתאם לצרכים של העולם המשתנה בו אנו חיים".


לפרטים והרשמה: 2292*  www.hac.ac.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר