גאים בעשייה ארוכת השנים. אריה ונחום ויסמן (צילום: שמרת הזורע)
גאים בעשייה ארוכת השנים. אריה ונחום ויסמן (צילום: שמרת הזורע)

אריה ונחום ויסמן מציינים 90 שנים של איכות

"הריהוט אותו אנחנו מייצרים ומפתחים מותאם לקהל הישראלי המגוון. אנו מצליחים בזכות הדינמיות, המקצועיות ובעיקר איכות המוצר". כך האחים אריה ונחום ויסמן, בעלי מותג הרהיטים ויסמן שחוגג 90 שנה. לרגל יום ירושלים, מספרים האחים איך התחילו, על הקולקציות בארץ ומחוצה לה ומה סוד ההצלחה שהוביל להכרה הבינלאומית לה זכו

פורסם בתאריך: 18.5.23 20:43

בחודש יוני השנה, תחגוג חברת ויסמן רהיטים 90 שנה. לרגל החגיגות הקרובות ויום ירושלים שבפתח, שוחחנו עם אריה ונחום ויסמן, אחים ובעלי חברת הרהיטים על איך הכל התחיל, על דור העתיד בחברה ועל איך מחזיקים 90 שנה בתחום. ניסינו להבין מה מבדיל אותם מחברות אחרות, על הטרנדים בריהוט, על מה חשוב לשים לב כשרוכשים ריהוט וההכרה הבינלאומית אותה קיבלו. "החברה הוקמה בשנת 1932 על ידי אבינו, איש ציוני שעלה מגרמניה", מספר בגאווה אריה. "זו החברה התעשייתית היחידה בארץ ששרדה 90 שנה", הוא מספר ומוסיף שלאורך השנים, החברה נסגרה פעם אחת בלבד, בזמן שאביהם לחם במלחמת השחרור ונפל בשבי בעיר העתיקה. "העסק היה סגור במשך עשרה חודשים כשאבי היה בשבי, לאחר חזרתו הוא פתח את המקום מחדש ומאז ועד היום אנחנו ממשיכים את דרכו".

מייצאים רהיטים לחו"ל. ויסמן (צילום: שמרת הזורע)

מייצאים רהיטים לחו"ל. ויסמן (צילום: שמרת הזורע)

חברת ויסמן, נחשבת כיום לאחת החברות הגדולות בארץ ולאחת מהיבואניות הגדולות בישראל. היא מונה 11 סניפים, תשעה מתוכם של חברת שומרת הזורע אותה רכשו בשנת 1999, סניף נוסף של ריהוט שמיוצר לפרויקטים כגון בתי מלון, בתי אבות וכדומה, וסניף ויסמן ירושלים, בו יש את אחת התצוגות הגדולות בישראל. לצד זה, הם משווקים בסיטונאות את הרהיטים שלהם ל-120 חנויות ברחבי הארץ. הריהוט שלהם מיוצר ב-14 מדינות וב-64 בתי חרושת. "הריהוט אותו אנחנו מייצרים, מותאם לקהל הישראלי המגוון, הפיתוח נעשה בישראל על פי המנטליות והטעם המקומיים ומתוכנן על ידי מחלקת התכנון והפיתוח שלנו. אנחנו מייצרים שתי קולקציות, אחת שמיועדת לחנויות בסיטונאות והשנייה של שומרת הזורע", מוסיף אריה.

מה ההבדל בין הקהל הישראלי לקהל בחו"ל?

"ראשית, המנטליות שונה מבחינת צבעוניות הריהוט והספות. בנוסף, בארצות הברית לדוגמה, שולחנות האוכל יותר גבוהים, כי האנשים שם יותר גבוהים, וגם מזג האוויר בארץ שונה למשל מאירופה".

כאמור, בימים אלה חוגגת החברה 90 שנה, ולצד אריה ונחום, הצטרף גם הדור השלישי. בחברה עובדים שלושת ילדיו של אריה ושניים מתוך ארבעת ילדיו של נחום והחתן. אריה בן 74, נשוי לנילי, שירת בחיל מודיעין, למד הנדסת ייצור עץ בגרמניה ולאחר הלימודים חזר לישראל. נחום יחגוג בקרוב 85 שנה, הוא נשוי לטלי, בצבא שירת במערך הטכני בחיל האוויר ולמד אדריכלות פנים בגרמניה. "אנחנו יודעים להתאים את עצמנו לשינויים שחלים בעולם הריהוט בארץ ובעולם", מסביר נחום. "מאז ומתמיד עמדנו בחזית קו העיצוב, הכתבנו טרנדים ואופנה ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק על מנת להיות מעודכנים במה שמתרחש בארץ ובעולם".

איך מצליחים לשרוד כל כך הרבה שנים בתחום?

אריה: "התמדה במטרה, מקצועיות וחדשנות. מי שיבקר אצלנו במרכז התעשייתי בבר לב שהקמנו לפני כשלוש שנים, יראה שיש לנו לוח, שאומנם מכוסה כשמגיעים אנשים, ובו אנחנו מתכננים מה נייצר ונשווק בשנת 2023. אנחנו יודעים שנה מראש מה יהיה הקו שלנו ומה יהיה צבע הבד של הריהוט, משהו שהרבה חברות מעוניינות לדעת. כשאנחנו יוצאים עם קולקציה חדשה, מיד מעתיקים אותה ואנחנו לא מפסיקים להתעדכן ולחשוב קדימה. אנחנו מבקרים בתערוכות בחו"ל, במפעלים שלנו ובודקים את המכונות ואת סוג העבודה כל הזמן. יש לנו בודקי ייצור עצמאים שבודקים את המוצר לפני שהוא מגיע לארץ על מנת למנוע תקלות".

מה מבדל אתכם מחברות אחרות?

"הדינמיות, המקצועיות ובעיקר איכות המוצר. אם חברה מסוימת קונה אלף כיסאות, בשמונה אחוז מתוכם יש תקלות כי היא קונה רק לפי היופי ולא לפי האיכות. אצלנו קונים גם יופי וגם איכות, ואחוז התקלות עומד על כאחוז אחד בלבד. אנחנו יודעים לבחור את החברות הנכונות לעבוד איתן".

מתאימים לאופנה והטרנדים החדשים

בחברת ויסמן מתאימים את עצמם לאופנה ולטרנדים החדשים ומסבירים שאם בעבר אנשים נהגו לקנות ספה או שולחן פעם ב25-30- שנה, כיום מחליפים ריהוט פעם בעשר שנים בממוצע. "הרהיטים בשנים האחרונות הפכו להיות מאוד אופנתיים. אנשים מחליפים ריהוט כל מספר שנים ולכן גם המחירים צריכים להיות בהתאם. הריהוט הפך להיות מצד אחד מאוד אופנתי ואנשים מחליפים ספה כמו שהם מחליפים חולצה, ומצד שני, לצד הריהוט המודרני, אנחנו מייצרים גם ריהוט קלאסי, כי לא מעט אנשים רוצים ריהוט יותר נוח ופחות נועז כשהם מגיעים הביתה. יש גם הבדל בין האזורים, אם בירושלים אנחנו מוכרים ריהוט יותר אפור ובז', בתל אביב אנחנו מוכרים ריהוט יותר צבעוני, ועושים הרבה מחקרים בנושא".

 

 

למה חשוב לשים לב כשרוכשים ריהוט?

"קודם כל על הנראות של המוצר. לשים לב שהתפירות ישרות, כי לחיות כמה שנים עם ספה שהתפר בה עקום, זה יכול להפריע בעין. כמו כן, חשוב לשים לב לגימור וללקה של הריהוט – אם שולחן אוכל, מזנון או כסאות יהיו מבריקים מידי, יראו כל שריטה ונגיעת אצבע. לשים לב לסוג הבד, למסילות של השולחנות, בעיקר בשולחנות שנפתחים, שיהיו יציבים ולא מתנדנדים, ועוד. אלו דברים שלומדים אם הזמן".

רהיטים תוצרת הארץ. ויסמן (צילום: שמרת הזורע)

רהיטים תוצרת הארץ. ויסמן (צילום: שמרת הזורע)

ההצלחה של משפחת ויסמן הולכת לפניה ולפני כשנה, הם קיבלו פרס בינלאומי בסינגפור על מצוינות בענף הריהוט העולמי, על ניהול, ביצוע, איכות ואמינות. "אנחנו אחת החברות המובילות בהרבה פרמטרים בעולם, עד כה זכו בסך הכול 10 חברות וזה כבוד גדול", אומר נחום. לצד ההכרה הבין-לאומית, הם ממשיכים לקבל גם כבוד והערכה בארץ. בימים אלה מקבל אריה את יקיר העיר ירושלים וזאת לאחר שאחיו נחום קיבל זאת בשנת 2017 ואביו בשנת 1974. "זה מקרה חד פעמי ששלושה בנים למשפחה אחת מקבלים את יקיר העיר בירושלים וממה שאני יודע לא הייתה תופעה כזו גם בערים נוספות ברחבי הארץ", אומר בגאווה אריה.

עד מתי תהיו בתחום?

"השאיפות שלנו לגדול ולהגיע לכל בית בישראל. עד מתי? עד שנגיע לאזור המנוחה. כל עוד יש לנו כוח ויכולות, נמשיך לעבוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר