מימין לשמאל: רחל חדד, מוריס חרירי, אילנית רפאלי, אורלי ששון (צילומים: נועה יוחחנוב, פרטי, באדיבות בית הספר)
מימין לשמאל: רחל חדד, מוריס חרירי, אילנית רפאלי, אורלי ששון (צילומים: נועה יוחחנוב, פרטי, באדיבות בית הספר)

"רק אנשים מיוחדים יכולים להיות אנשי חינוך לאורך עשרות שנים"

באורט בית הערבה ייפרדו בסוף שנת הלימודים מארבעה מורים ותיקים: מוריס חרירי, אורלי ששון, רחל חדד ואילנית רפאלי. מיטל פלג, מנהלת אורט בית הערבה, נפרדת בהתרגשות: "אנחנו אמנם נפרדים מארבעה אנשי חינוך משמעותיים, אבל מאות בוגרים ותלמידים בהווה ימשיכו לצעוד בשביל החינוכי שהם השאירו אחריהם. עבודתם הסתיימה, אבל עשייתם החינוכית תימשך עוד שנים רבות"

פורסם בתאריך: 29.5.24 23:52

אחרי יותר משלושה עשורים של עבודה חינוכית, ארבעה מורים מאורט בית הערבה יפרשו בסוף שנת הלימודים הנוכחית: מוריס חרירי, מחנך ומורה לחשמל ואלקטרוניקה, אורלי ששון, רכזת מגמת עיצוב שיער, רחל חדד, שהעמידה דורות של תלמידים במגוון מקצועות, ואילנית רפאלי, מורה, מחנכת ורכזת חברתית

מיטל פלג, מנהלת אורט בית הערבה: "זה רגע מרגש ביותר להיפרד מאנשי חינוך ותיקים כל כך. אין לי ספק שהם ישאירו אחריהם חותם לעוד שנים רבות. רק אנשים מיוחדים יכולים להיות אנשי חינוך לאורך עשרות שנים. אורט בית הערבה אמנם נפרד מארבעה אנשי חינוך משמעותיים, אבל מאות בוגרים ותלמידים בהווה ימשיכו לצעוד בשביל החינוכי שהם השאירו אחריהם".

פלג בנימה אישית: "מוריס, רחל, אילנית ואורלי, עוד שנים רבות תזכו לראות את הניצוץ בעיניים של הבוגרים שעברו דרככם. העבודה אמנם הסתיימה, אבל הדרך החינוכית והמשמעותית שעשיתם תימשך לעוד שנים רבות".

רויטל אמיר, מנהלת בית הספר לשעבר, מבקשת להוסיף: "מוריס, אורלי, אילנית ורחל הם מהצוות הוותיק של משפחת אורט בית הערבה, שהעמידו דורות רבים של תלמידים ערכיים, יוצרים, חושבים, חולמים ובעלי ביטחון אישי ומקצועי, התורמים למשפחתם ולמדינתם. אני מבקשת להודות לכם על שבחרתם להיות מבוגרים משמעותיים ולגעת בלבבות התלמידים. היה לי הזכות ואשרינו שזכינו בכאלו מנהיגים חינוכיים, בעלי משנה חינוכית סדורה וערכית, לב ענק, אכפתיות, אהבת אמת ומסירות מתוך אמונה באדם".

מוריס חרירי: "להיות מחנך זה שליחות והצלת נפשות"

מוריס חרירי, מחנך ומורה לחשמל ואלקטרוניקה, הגיע לאורט בית הערבה לפני 39 שנים כחייל סדיר. כשסיים את השירות בצבא הקבע, ב-1989, הוא הצטרף לבית הספר כמורה מן המניין. באורט מספרים על מורה בעל ערכים ואהבה עזה לתלמידים ולמקצוע".

מוריס חרירי (צילום:פרטי)

מוריס חרירי (צילום:פרטי)

חרירי: "מהרגע הראשון הבנתי שלהיות מורה ומחנך זה שליחות והצלת נפשות, והמוטו הזה הנחה אותי כל השנים. אורט בית הערבה הפך להיות מהרגע הראשון לבית שלי לעשייה החינוכית. כדי לעבוד לאורך שנים בעבודה הזאת צריך להיות 'משוגעים' לדבר, וכל הזמן לחשוב על חדשנות, רלוונטיות ויזמות. במהלך השנים יזמתי פרויקטים רבים. זכיתי בפרס רקנאטי על יזמות, בפרס חינוך ארצי של רשת אורט ובפרס חינוך מנח"י ירושלים".

חרירי מוסיף: "אני מקווה שהדרך שהתוויתי לתלמידים לאורך השנים, האמונה והדוגמה האישית ילוו אותם לאורך חייהם, בצבא, בעבודה ובהקמת המשפחה. כשאני פוגש בוגרים שלי, הם תמיד אומרים לי שהרבה מהדרך שלהם היא בזכותי ובזכות העשייה החינוכית שלי". 

אורלי ששון: "כל תלמיד צריך אדם אחד שיאמין בו"

אורלי ששון, רכזת מגמת עיצוב שיער, הצטרפה לאורט בית הערבה לפני 30 שנה מתוך אהבה שלה לתלמידים ולמקצוע. באורט מספרים עליה שהיא מורה שהיא השראה, שמעניקה לתלמידים ידע רב לצד אהבה.

אורלי ששון (צילום: נועה יוחננוב)

אורלי ששון (צילום: נועה יוחננוב)

ששון: "אורט בית ערבה וצוות המורים הם כמו הבית שלי המשפחה שלי. התלמידים, אותם פגשתי מדי יום, נתנו משמעות לעבודה החינוכית שלי. מהרגע הראשון שהגעתי לאורט התאהבתי בתלמידים. מאוד אהבתי ללמד את המקצוע ולראות את התלמידים צומחים ומתפתחים, עוברים חוויה מתקנת, מקימים עסקים ומשפחות.

מבחינת ששון, להיות אשת חינוך זה קודם כל לתת מעצמה. "כל תלמיד צריך אדם אחד, שיראה אותו ויאמין בו, וזה מה שעשיתי במשך השנים, האמנתי בתלמידים. עשיתי המון שינויים עם התלמידים, נתתי להם השראה ודוגמה, וכאשת חינוך זה נתן לי השראה. כל תלמיד ותלמיד היה עבורי עולם ומלואו. גם אם בהתחלה הם לא האמינו בעצמם, אני מהרגע הראשון האמנתי בהם".

 

 

רחל חדד: "הובלתי את התלמידים למצוינות ולהצלחות"

אין תלמיד או הורה שלא מכירים את רחל חדד. היא התחילה את דרכה באורט בית הערבה לפני כ-35 שנה כרכזת אדריכלות ובנייה, לימדה מתמטיקה, היסטוריה, אזרחות, ביולוגיה, כימיה וכמו כן שימשה מחנכת. באורט מספרים על מורה עם אהבה אין סופית ועל דמות שהיא השראה לתלמידים.

רחל חדד (צילום: באדיבות בית ספר)

רחל חדד (צילום: באדיבות בית ספר)

חדד: "גידלתי דורות של תלמידים, ועד היום יש לי קשרים מצוינים עם הבוגרים והתלמידים. הייתי ועודני מורה משמעותית. הובלתי אותם למצוינות, להצלחות ולתעודת בגרות מיטבית. בכל מקצוע שלימדתי הגשתי את התלמידים לבגרות".

חדד מבקשת להעביר מסר לתלמידים: "תמשיכו להיות אתם, עם נתינה ואהבה לזולת, תהיו משמעותיים ומצטיינים בכל מה שתעשו ואל תשכחו להמשיך להיות אנשים טובים".

ולסיום היא אומרת: "הייתה לי הזכות לתכנן את מבנה בית הספר, להיות חלק מהבנייה שלו, וחשוב לי שתדעו, שיש מורה שעשתה זאת וזו אני, ואני מקווה ומאמינה שבית הספר יוסיף לעלות ולהצליח". 

אילנית רפאלי: "הדוגמה האישית היא ערך מאוד חשוב בחינוך"

אילנית רפאלי, מחנכת, רכזת ומורה במגוון מקצועות, היא שם דבר באורט בית הערבה. את דרכה ברשת אורט החלה לפני 28 שנה באורט בית אל ובהמשך עברה לבית הערבה. היא הייתה מחנכת, מורה לעברית, מורה לספרות ורכזת חברתית; שמשה רכזת הכנה לצה"ל, ריכזה את הטיולים והייתה אחראית על הצוות הצעיר. באורט בית הערבה מספרים על מורה ששמה את התלמידים שלה במרכז, שתמיד מקשיבה ונותנת דוגמה אישית.

אילנית רפאלי (צילום: באדיבות בית ספר)

אילנית רפאלי (צילום: באדיבות בית ספר)

רפאלי: "תמיד האמנתי ביכולת של התלמידים להשכיל, להקשיב ולרכוש תובנות לחיים. תמיד ביקשתי קודם כל מעצמי ורק אחר כך מהם. אף פעם לא ביקשתי מהתלמידים שלי משהו שאני לא יכולה לעשות. הדוגמה האישית היא ערך מאוד חשוב בחינוך".

רפאלי מוסיפה: "חשוב היה לי שתלמידיי יגיעו להישגים ושתהיה להם דרך סלולה להצלחה בחיים. מאוד היה חשוב לי להקנות להם את אהבת ארץ ישראל, השמירה על ארץ ישראל וגיוס לתפקידים משמעותיים בצה"ל. את כל זה עשיתי בתפקיד כרכזת חברתית. עבורי, להיות אשת חינוך זה  "להתוות דרך לחיים, ללמוד איך ללמוד ואיך להצליח ולהעניק לתלמידים את הכלים להיות פרואקטיביים ועצמאיים".

לתלמידיה ולבוגריה מבקשת רפאלי להעביר מסר: "תמיד אפשר לנסות, לחשוב בגדול, לחשוב שני צעדים קדימה ולא צעד אחד קדימה". 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר