יקב קדמא (צילום: לינה סלוצקין)
יקב קדמא (צילום: לינה סלוצקין)

יקב קדמא: פסטורליה, כדי חרס וסיפור מרתק

פורסם בתאריך: 28.8.19 11:04

יקב קדמא הוא לא עוד יקב. כדי החרס מייחדים אותו, אבל כמוהם גם האווירה יוצאת הדופן והסיפור האנושי סביב המקום, הסיפור של משפחת סלוצקין. היקב מציג את התגשמות החלום הישראלי במציאות המורכבת שלנו, בהקשבה ללב ובאהבה ליין. בעלי היקב הם בני הזוג ולדימיר ולינה סלוצקין, והסיפור שלהם מעורר השראה. הם שני הייטקיסטים שעזבו את הכל בסביבות שנת 2010 והקימו יקב מיוחד במינו בכפר אוריה הקסום, מול נופי ירושלים. כשאני אומר "הכל", אני מתכוון למשרה נוחה כמנהלת באינטל, כפי שהייתה ללינה המקסימה, וההרפתקאה הייתה בהחלט שווה את זה כשרואים את התוצאה הסופית.

כפר אוריה אם אתם עדיין לא מכירים, הוא מושב השוכן בטבע מוקף נופים עוצרי נשימה, ונחשב לאזור בעל אקלים מהנוחים והמפנקים בארץ. ובנוסף – יש בו יקב שאתם חייבים לראות. בני הזוג סלוצקין הקימו כאן פנינה של ממש ואפילו בלי להתכוון. לינה בעלת המקום מספרת לי בחיוך: ״בתחילה חשבנו רק לעבור לגור פה. התאהבנו במקום. אחר כך הגיע הרעיון לפתוח את היקב, ומשם…״ כן, אתם כבר יודעים.

יקב קדמא (צילום: טליה בר)

יקב קדמא (צילום: טליה בר)

אם גם אתם צריכים אתנחתא באמצע השבוע או בסופו, אין יעד טוב יותר בשבילכם מאשר קפיצה ליקב קדמא (סמוך ללטרון) שתעניק לכם בדיוק את מה שהיא נתנה לי – חוויה ישראלית טעימה, מרעננת ופסטורלית. לינה הייננית ובעלת המקום אירחה אותנו ביום שישי בבוקר כיד המלך ותיבלה את הארוחה ביינות ובשיחה על החיים ועל היקב. כך הוגש לנו מקבץ טעימות של ארבעה יינות מהמשובחים ביותר שיש ליקב קדמא הנפלא להציע, וכל זה למול נוף קסום הנשקף מימיני. בשולחן הסמוך אלינו יושבת רימון כרמי, שחקנית תל אביבית בתחילת דרכה, שמגיעה לכאן לחגוג יומולדת של חברה יחד עם ארבע חברות נוספות. הן מספרות שימשיכו להגיע "בגלל היחס המשפחתי והיין המושלם".

יקב קדמא (צילום: טליה בר)

יקב קדמא (צילום: טליה בר)

יקב קדמא הוא החדשני והיחיד מסוגו בישראל בכל נושא הליך ייצור היין, כשהקדמה והטכנולוגיות המודרניות מתכתבות כל העת עם ידע מעודכן ועכשווי. היקב דוגל בשיטות ייצור עתיקות שהיו נהוגות בארץ ישראל בעת העתיקה, וכעת מחודשות בצורה מיטבית. לינה סלוצקין מנהלת כיום את היקב יחד עם בעלה ולדימיר ושאר בני המשפחה, כמו הבן איתי, שמגניב לנו חיוך ומשפט מצחיק בין גיחה לגיחה לשולחננו העמוס מכל טוב.

ב-1997 הם קנו את המשק. במהלך 12 שנים שחלפו עד 2009 גדלו הילדים, ואצלם התבשלה התובנה שהם צריכים לעזוב את עולם ההיי טק וללכת אחרי הלב. וכך אחרי חבלי לידה שארכו שנה נולד היקב האהוב. לינה למדה ביקב שורק (בית ספר לייננות), שיפצה את הלול הישן, רכשה את המכשור הנכון והביאה את הכדים מגאורגיה. בדרך התייעצה עם פרופ׳ עמוס הדס (מומחה לארכיאולוגיה של היין) אגרונום במקצועו, והוא נתן את ההכוונה שעזרה ללינה לפתח את הרעיון והחזון שהחל לרקום עור וגידים. לינה טסה במיוחד לגאורגיה והביאה משם כדי חרס ענקיים ויפים, והם כאמור הייחוד של היקב. הכדים הללו מאחסנים 10,000 ליטר נפח כולל ומשמשים לשלב הראשוני בייצור היין – התססת היינות. שלב היישון מתבצע בהמשך בחביות עץ אלון איכותיות.

יקב קדמא (צילום: לינה סלוצקין)

יקב קדמא (צילום: לינה סלוצקין)בין לבין הסיפורים המרתקים אנחנו נהנים משלל גבינות: רוקפור, לבנה, פטה, ומטבלים נהדרים כמו ממרח עגבניות מיובשות בתיבול גאורגי, טחינה, זיתים ועוד. בין היינות המשובחים שטעמנו בלטו במיוחד יין קופיה 2012, שזכה במדליית כסף בתחרות VINUS בארגנטינה (2015), יין ג'מינו 2014 – יין מצוין עם טעם חזק שזכה במדליית זהב בתחרות "אשכול הזהב 2017". עוד אציין את 'לירה 2014' המעולה שלקח את מדליית הזהב באשכול הזהב 2017, ויין סירה 2011 שזכה גם הוא בתחרות, שנחשבת ליוקרתית ביותר בענף היין הישראלי, ואירוע שמושך הרבה עניין תקשורתי.

קהלי היעד כאן מאוד מגוונים: מימיני חבורת צעירות מתל אביב (קשה לפספס את כרמי וחברותיה היפות), משמאלי זוג חמוד שנראה כמו במהלכו של דייט רומנטי בצהרי היום, ולפני מחויכים ושבעים גיא וסיוון מרחובות, שהגיעו עם הילדים באופן מיוחד אחרי ששמעו המלצה טובה ומשכנעת למדי מחברים. לינה מספרת על קשר חם ואישי שהתפתח עם השנים בין בני משפחת סלוצקין וצוות המקום לבין קהל הלקוחות. היקב מכיל בתוכו סיפורים אנושיים מרגשים, ממוקם מול נוף משמים, ועטוף בטעמים ממכרים, וכשהכל יחד מתחבר יש תחושה של כיף באוויר, כמו באירוע.

יקב קדמא (צילום: ניר שמול)

יקב קדמא (צילום: ניר שמול)

אם כבר מדברים על אירועים – לאנשים שאוהבים יין ומעריכים מיקום פסטורלי ואיכותי באמת, יקב קדמא מהווה אופציה מעולה לאירועי בוטיק כאלה ואחרים. המקום מציע אירועים באווירה ייחודית, ימי הולדת, כנסים, ערבי חברה, וכל אירוע שמשלב אוכל טוב, נוף עוצר נשימה ויין תוצרת בית. אני כבר אחרי הכוס הרביעית אבל עדיין יכול לומר בצלילות שנהניתי מכל רגע. וגם אתם כנראה תיהנו כאן מאוד. יקב קדמא בכפר אוריה, זה השישי החדש שלכם. וכך התקרבנו לקראת השבת עם בטן מלאה, חיוך שמרוח על הפנים ואנרגיות מעולות לקראת השבוע הבא. ושיהיה לחיים.

יקב קדמא

כתובת: כפר אוריה 45, ליד לטרון

טלפון היקב: 02-9227894

 טלפון נייד לינה: 054-9195156

מייל: [email protected]

מפת הגעה למקום: https://goo.gl/maps/vEvUXucHwu32

אתר: https://kadma-wine.co.il/

פייסבוק:יקב קדמא- יינות כדי חרס

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי-בתיאום מראש.
שישי-שבת- 11:00-15:00. סיורים וטעימות מתחילים בכל שעה עגולה.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר