אמנות (צילום א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
אמנות (צילום א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

גלריות לאמנות בירושלים: המתנות הכי מקוריות ומרגשות

מגוון גלריות לאמנות בירושלים פרושות בעיר, והן מציעות יצירות אמנות מקוריות מחומרי גלם שונים. מתנה מרגשת וייחודית שאין עוד אחת כמותה למי שאתם אוהבים או לעצמכם

פורסם בתאריך: 27.3.19 17:43


גלריית ברבור

אפשר להגיע להבנה: אמנות כאפשרות גישור בגלריית ברבור

גלריית ברבור הירושלמית ממשיכה להציג תערוכות מתחלפות, ערבי שיח מגשרים ומפעילה גינה קהילתית שהיא פינת חמד לתושבי השכונה. בואו להתרשם בכתבה הבאה. אי אפשר לתאר את שכונת נחלאות בירושלים בלי לחשוב על גלריית ברבור. כך יעידו גם שוחרי האמנות הירושלמים, הסטודנטים ואפילו עוברי האורח שמגיעים אליה במקרה לאחר שסיימו את קניות שישי בשוק הסמוך. הגלריה שמוטמעת ממש בליבה של השכונה, על יד שוק מחנה יהודה המפורסם, היא חלל קטן ואינטימי בגובה פני הרחוב, בניגוד גמור לחללי האמנות הגדולים והמנוכרים שקיימים בערים הגדולות.

גלריית ברבור (צילום: מיכל רפפורט)

גלריית ברבור (צילום: מיכל רפפורט)

"לב הגלריה היא תכנית התערוכות השנתית", מספרת מנהלת הגלריה, מיכל רפפורט. "בכל שנה מתקיימות בגלריה כ-10 תערוכות של אמנים מקצועיים, כאשר כל אחת מוצגת למשך כחודש, ביניהם ציבי גבע ואיצ'ה גולומבק, לצד תערוכות של אמנים בתחילת דרכם ממגוון רחב של מדיומים". בנוסף, מוצגות בגלריה מספר תערוכות קצרות המוקדשות לפרויקטים חברתיים וקהילתיים ביניהם חוג ציור בשמן לגיל הזהב ותערוכה עבור אמנים עם מוגבלויות מעמותת שק"ל שעובדים לאורך השנה עם סטודנטים מבצלאל במסגרת פרויקט "יוצרים קשר- דיאלוג באמצעות האמנות". במסגרת הגלריה פועל כעת גם פרויקט "WIRE TAPPING" המשלב מוסיקה עכשווית וסאונד אקספרמנטלי ומונחה על ידי אמן הסאונד Lars Sargel.

בשל אופייה הלא מסחרי של הגלריה, התערוכות המוצגות בה שומרות על רף אמנותי גבוה ונקי מאינטרסים חיצוניים. ואכן, במהלך 15 השנים בה גלריית ברבור פועלת, היא זכתה להצלחה רבה ולהטבעת חותמה גם כגלריה וגם כמרכז קהילתי משפיע שמקיים פעילות המחשיבה ומשקפת את ערבוב התרבויות, הדתות והעדות בישראל בכלל ובירושלים בפרט כמו למשל, תערוכה של סטודנטיות חרדיות מבצלאל לצד ערב שיח בנושא היהודי פלסטיני. בזכות חשיבותה עבור ירושלים והירושלמים, נראה כי ניצלה הגלריה והיא ממשיכה בעשייתה לקיים את צו האמנות לשקף את המציאות הישראלית באופן מגוון ומכבד.

"הפרויקטים החברתיים שלנו נוצרים מתוך אימוץ עיקרון השווים והאמונה כי דרך האמנות ניתן להפגיש בין עולמות שנראים שונים, אך יש בהם המון מן המשותף", מסכמת רפפורט. "כשמתבוננים באמנות כשפה ויזואלית החורגת מגבולות של קשרים והתייחסויות קונבנציונליים בין אנשים, היא מאפשרת להם להתחבר וליצור ביחד". בדרככם החוצה אך הרחוב, אל תפספסו את הטאבון היפהפה אותו בנה האמן רועי פביאן, כחלק מהתערוכה שלו, בהשראת השכונה. הטאבון שממוקם בחצר הגלריה גם פועל מדי פעם, לטובת קהל המבקרים שזוכים למטעמים אסליים במקום.

גלריית ברבור

כתובת: שיריזלי 6, שכונת נחלאות, ירושלים

קישור לעמוד הפייסבוק  

קישור לעמוד האינסטגרם

אימייל: [email protected]

שעות פתיחה: שני עד רביעי 16:00-20:00 , חמישי 16:30-20:00, שישי 11:00-14:00


גלריה מרי

בין סמטאותיה הציורית של שכונת לב העיר בירושלים, בתוך מבנה היסטורי ובו חצר פנימית יפהפייה, שוכנת גלריה מרי, כאילו לקוחה מגלויית נוף, ייחודה של הגלריה הן במיקומה והן במהותה. הגלריה היא גלריה שיתופית בין הבודדות בארץ ובעיר.  מגוון תערוכות מתחלפות מוצגות בגלריה: תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות של אמנים מתחומי יצירה שונים כמו פיסול, קרמיקה, צילום, ציור, אמנות פלסטית ווידיאו. בניגוד לגלריות מסחרית המוכרות לכולנו, מטרותיה של גלריה שיתופית בראש ובראשונה מתן חשיפה ליוצרים מתחומי אמנות שונים שאינם מעורבים בהם שיקולים כלכליים כאלה או אחרים, עידוד מפגשים בלתי אמצעיים בין הקהילה וחובבי האמנות עם אמנות ויוצריה, יצירת מרחב הנותן ביטוי למגוון יוזמות יצירתיות וחברתיות ומקום מפגש להצגת עבודות, יצירות ורעיונות לאמנים ותיקים וצעירים כאחד.

גלרית מרי: ציור אלון אבן פז, פנים גלרית מרי, ציור רונית ברות (צילומים: אלון אבן פז, שלמה סרי)

גלרית מרי: ציור אלון אבן פז, פנים גלרית מרי, ציור רונית ברות (צילומים: אלון אבן פז, שלמה סרי)

מספר אלון אבן-פז, בין מייסדי ומקימי הגלריה יחד עם ריבה פינסקי אוודיש, "נפלה לידינו הזדמנות פז להקים כאן גלריה שיתופית. כיוון שהנושא קרוב לליבנו וירושלים יקרה לנו, חשבנו איך נוכל לקדם את נושא האמנות בעיר וליצור הזדמנויות בתחום שלא למטרות רווח. פנינו למספר אמנים ששמחו מאוד על ההזדמנות ויחד אנחנו מנהלים את הגלריה". מגוון התערוכות המתחלפות בגלריה כולל תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות כמו זו שהתקיימה בחודש שעבר "ויהי ערב ויהי בוקר", אותה אצר ליאב מזרחי, תערוכה בה מוצעת לצופה התבוננות שונה על כל נושא הבריאה, החל ממיצבי וידיאו, דרך צילומים ועבודות תלת מימד. כל אמן מציג את הפרשנות שלו לנושא ומאפשר ראייה מזוויות שונות. השבוע תפתח תערוכה חדשה של האמנית חנה קרומר 'מרחפת על פני תהום' אותה אצרה הדי אברמוביץ', ובה עבודות המציגות את הריחוף והנפילה לתהום בהקשר טרגי וארצי אך גם עבודות המציגות התבוננות פיוטית ופילוסופית על הפסוק התנכ"י.

הכניסה חופשית וכולם מוזמנים. לגלריה מרי אופי אינטימי וייחודי שלא כמו גלריות מסחריות. "רצינו לתת לגלריה אופי ביתי כמעט. המיקום שלנו ממש בטבורה של ירושלים, מרכז העיר מצד אחד ומהצד השני שוק מחנה יהודה האותנטי, תרם רבות לרצון שלנו להתחבר לקהילה ולא רק ברמת הרעיון אלא גם ברמת העשייה. "חשוב לנו לקדם אמנות ותרבות בעיר וסביבותיה. אנחנו בהחלט מעודדים מפגשים בלתי אמצעים בין הקהילה, חובבי אמנות עם האמנים עצמם ויצירותיהם" מוסיף אלון אבן פז.

גלריה מרי, גלריה שיתופית

כתובת: אגריפס 12

לאתר: www.mariegalleryjlm.wixsite.com/mariegallery

לפייסבוק: MarieGallery.jlm


נדב ארט | גלריה ובית מלאכה

כשנכנסים לגלריה מופתעים לגלות בית מלאכה צמוד לגלריה, הממוקמת בלב ירושלים ובה הכל תוצרת כחול לבן. בתוך מבחר הגלריות לאמנות בירושלים, נדב ארט בולטת המיוחד. בגלריה ניתן למצוא מגוון רחב של מתנות מקוריות ומרגשות פרי עיצובו של האומן אבי נדב. את המעצב והיוצר, בעל הגלריה אבי נדב, מכירים ירושלמים רבים ותיירים מכל העולם, כמו את סיפור ההיסטוריה המשפחתי המתפרש על עשרות שנים, ארבעה דורות של אמנים אשר שום קושי שנקלע בדרכם, לא גרם להם לנטוש את אהבתם לאמנות. אבי, מתמודד זה מספר שנים עם מחלה בעיניים, מחלת הגלוקומה. אין זה פשוט לאמן שזקוק לעיניו כפי שזקוק לידיו המוכשרות. בעקבות המחלה איבד אבי את שדה הראייה וראייתו הולכת ומדרדרת, אולם גם עכשיו, כשבידו תעודת העיוור – הוא פוקד את הגלריה יום יום, עם עזרים מיוחדים ובעזרת האמנים שעובדים אתו, הוא לא מרים ידיים וממשיך באהבתו הגדולה אותה ינק מבית אביו. "אני חווה תסכולים מעצם העובדה שפעם ראיתי את העיצובים שלי וכיום אני מתקשה לראותם", הוא מספר. לאור העיוורון של אבי, המשפחה התגייסה לעזרה בניהול הגלריה, והבנים נאור ונבו, הדור הרביעי, הצטרפו לעסק המשפחתי.

נדב ארט (צילומים: שלומי כהן)

סבו, שהיה תכשיטן, סלל את הדרך לדורות הבאים בתחום האמנות. הוא עלה לארץ מתימן, עבד בצורפות, וסיים את חייו באופן טרגי כשנהרג מאש צלפים במלחמת השחרור, בבניין אותו בנה בשכונת נחלאות, שם שכן גם בית המלאכה שלו. הוא לא זכה לראות את בנו ממשיך בדרכו. אביו של אבי (בנו של הסב), למד באותה התקופה בבית הספר בצלאל והיה מהבוגרים הראשונים של בית הספר. למרות הטרגדיה שפקדה את המשפחה והקושי הרב, הוא בחר להמשיך בדרך אביו שנהרג ובשנת 1951 כשסיים את לימודיו החל לעצב ולייצר תכשיטים ויודאיקה.

אבי הצטרף לעסק בשנות השמונים ושינה את פניו. בעזרת כישרון רב ויצר האומנות שזרם בדמו הוסיף תחומים רבים בגלריה, ביניהם גם אמנות מודרנית, והפך לשם דבר בארץ ובעולם. רבים באים לראות את העבודות בגלריה ולסייר בבית המלאכה הצמוד, ואף לתקן ולחדש כלי כסף. את העיצובים והיצירות של אבי נדב ושל יתר האמנים הנוספים העובדים במקום, בוגרי בצלאל ושנקר, ניתן לראות לא רק בגלריה עצמה ברחוב שלומציון המלכה בירושלים, אלא גם בגלריות ומוזיאונים בארץ ובכל רחבי העולם. אבי גם מגשים חלומות ומייצר תכשיטים ופריטים בעיצוב ובהזמנה אישית, בעבודה ידנית מוקפדת, וכפי שהוא מתאר: "אצלנו הייצור נעשה כאן, הלקוחות זוכים לראות מלאכת יד מקומית והכל מתוצרת הארץ, כחול לבן, גם את החומרים אני רוכש בארץ".

במהלך ביקורכם בגלריה ובית המלאכה תוכלו לרכוש תכשיטים וכלי כסף במחירי מפעל, להיחשף לתהליך יצירת התכשיטים ואף לנסות את היכולות האמנותיות שלכם בסדנת ייצור מקצועית. בבית המלאכה ניתן להזמין סיורים מודרכים ולהתנסות בייצור בכסף ובשאר החומרים לקבוצות ולאירועים, כמו סיורי בר מצווה ובת מצווה הכוללים התנסות, לחוות את כל התהליך הייצור ועד למוצר המוגמר. "אנחנו הגלריה היחידה במרכז ירושלים שניתן להיכנס אליה ולראות את תהליך העבודה והייצור בבית המלאכה, לראות איך פח כסף, הופך להיות גביע למשל. אם מדובר בסיור בלבד, זה ללא תשלום. חשוב לנו לחשוף את מי שנכנס אלינו לכל התהליך האמנותי".

ראוי לציין כי לגלריה נדב ארט חשוב הקשר עם הקהילה, בגלריה הועסקו בני נוער בסיכון וגם כיום ממשיך הקשר עם הארגונים הממונים עליהם.

נדב ארט

שלומציון המלכה 18, ירושלים

טלפון: 02-6222183

לאתר: www.nadavart.com

מייל: [email protected]


זיוה אילון | קרמיקה ופיסול

זיוה אילון, מומחית בעבודות קרמיקה ופיסול, עוסקת בתחום מזה עשרים שנה. בעברה הרחוק שמשה כגננת, אך משיכתה לאומנות דחפה אותה להתמקצע בתחום. היא למדה קורס למדריכי אומנות במוזיאון, והתחברה ביותר לחומר. בהמשך החליטה להמשיך לעבוד וללמד את התחום והקימה סטודיו מושקע בביתה בירושלים. מזה שנים רבות זיוה מעבירה סדנאות וחוגי קרמיקה לכל הגילאים, וכן מוכרת עבודות פיסול וקרמיקה שלה עצמה. יש לה גלריה קבועה בביתה ממנה ניתן להתרשם וכן לרכוש מתנות בתיאום מראש. בתקופות החגים, היא מכינה מתנות מקוריות ומיוחדות ומציגה אותן בתערוכה.

זיוה אילון קרמיקה (צילום: יובל כהן אהרונוב)

זיוה אילון קרמיקה (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בין הכלים שהיא מייצרת ומוכרת, עבודות יד אומנותיות, דקורטיביות ושימושיות: כלי הגשה, כלים לסכו"ם, סבוניות, רימונים, קערות, קומקומים ופסלים בצורות ונושאים שונים. במקביל, היא עובדת בדיור מוגן עם קשישים. "אחת התכונות הבולטות של גננת היא סבלנות. זו תכונה שמאפיינת אותי ולקחתי אותה גם לתחום הלימוד, כך שכל תלמיד זוכה ליחס אישי ואינדיבידואלי בהתאם לרמתו, והתוצאות מרהיבות", זיוה מציינת.

זיוה מעבירה סדנאות חד פעמיות לבודדים ולקבוצות, לאירועים כגון מסיבות רווקות, בר ובת מצווה, וימי הולדת. מארחת קבוצות מחו"ל וישראלים מכל רחבי הארץ. החוגים כוללים את כל הכלים והחומרים הדרושים. ישנם תלמידים שמגיעים לתקופת מספר חודשים ויש שלומדים אצלה למעלה מעשור, ובכל פעם משדרגים את האומנות והמקצועיות שלהם. התלמידים מספרים שמאז שהם מגיעים לחוגים הם לא צריכים לקנות יותר מתנות כיוון שהם מייצרים אותן בעצמם והן נחטפות. כל תלמיד נשאר בחוג לבחירתו עד שמרגיש כי מיצה ומסוגל לעבוד בעצמו – זה נע בין חודשים ספורים ועד שנים ארוכות.

כיצד מתקבלת תחושת המדיטציה במהלך החוג? "ראשית, האווירה בחוגים ובסדנאות תמיד רגועה ונינוחה. אני משלבת מוזיקה רגועה, ואני משרה אווירה נעימה תוך כדי השיעור. התלמידים נהנים מתה צמחים ועוגיות ביתיות. העיסוק בחומר, המרקם שלו, הלישה וגיבוש החומר כשהכל נעשה בידיים ובכלים מתאימים, מייצרים שלווה ונינוחות. אני עוברת בשקט וברוגע בין התלמידים ומסייעת, וכל אחד מהם מרוכז ביצירה שלו. כל אלו מייצרים את החוויה המיוחדת. בסופו של דבר, התלמידים מקבלים את היצירות המוגמרות שלהם לאחר שעובדו בתנור ולוקחים איתם הביתה מזכרות שימושיות ויפות".

לקראת פסח תתקיים תערוכה בביתה של זיוה שתימשך עד אחרי החג. פתיחת התערוכה ביום שלישי 9.4 משעה 18.00 בגלריה שבביתה. מוזמנים להגיע בתיאום טלפוני.

זיוה אילון קרמיקה ופיסול

חזון ציון 14, בית הכרם, ירושלים 
טלפון: 050-7422412


גלריה שרף – בית לאמנות בעץ

גלריית שרף, בבעלותם של שי וחנן, היא גלריה שמציגה, מוכרת ומייצרת יצירות עץ בכל סגנון: מכלי מטבח והגשה, דרך תכשיטי עץ ועד ליצירות אומנות ונוי למופת לעיצוב החלל. מדובר ביצירות פיסול או גילוף בעץ יחידים במינם שלא ניתן למצוא במקום אחר. שרף הוא בית לאמני עץ צעירים וותיקים כאחד. אמנות בעץ היא אמנות עתיקה, המוזכרת עוד בתקופת המקרא. מאז ועד היום פועלים אמני עץ בכל העולם, ובכל מדינה ומדינה משתמשים בדרך כלל בעצים המקומיים. העץ המקומי שמאפיין את ישראל הוא הזית, עץ מסוגנן, מפותל ומפוצל שגזעו וענפיו הסבוכים ממש יצירת אמנות של הטבע. שי וחנן הקימו את שרף – בית לאמנות ויצירה בעץ, לאחר שפגשו באמנים רבים בירידי אמנים שהפיקו. הם התאהבו באמנות הייחודית הזו, והחליטו לאחד בין האמנים ולפתוח גלריה במרכז העיר, לצד בית מלאכה שיושב במושב אורה. הגלריה הוקמה לפני כשלוש שנים בתור חנות קטנה של 25 מטר בלבד בנחלת שבעה, וכיום מתפרסת על 100 מ"ר אחרי עיצוב אינטנסיבי ויפיפיה של חפצי נוי ומזכרות שכולן עשויות מעץ בעיצוב ישראלי.

גלריה שרף (צילומים: עדן מור יוסף)

גלריה שרף (צילומים: עדן מור יוסף)

אחת האמניות הבולטות שמציגה בגלריה היא זהבה בנימין, אמנית ומעצבת לבתי כנסת, שעובדת עם מגוון חומרים, ובעיקר עם מתכות. בנוסף, אבי אוחיון הצייר, שמעטר שורשים של עצי זית ביצירותיו ועוד אמנים רבים מרחבי הארץ אשר כל אהבתם זה יצירה ועיצוב בעץ. רוב לקוחות החנות הם חובבי אומנות עולמית ועד אדריכלים ותיירים מהארץ ומחו"ל. לאחרונה אף השתתפה הגלריה בשתי תערוכות בחו"ל, הראשונה בטורונטו והשנייה בלונדון, בהן הציגו את אמנות העץ מישראל. התערוכות היו מוצלחות מעבר לצפיות, וזכו בהתעניינות רבה.

בבית המלאכה הקסום שיושב במושב אורה בהרי ירושלים, מייצרים אמנים המתמחים בעץ –  פריטים ייחודיים על פי הזמנת הלקוח, אמני עץ שמגיעים לגלריה, מתייעצים ומעלים רעיונות ליצירה. "הרבה פעמים לקוחות שנכנסו לגלריה ורצו להזמין פריט, הגיעו לבית המלאכה ועיצבו אותו בעצמם", מספר לנו שי, "בבית המלאכה הם יכולים לבחור את הצבעים, גודל העץ, ואנחנו מלמדים אותם לעבוד עם העץ, לשייף ולצבוע. אנחנו מאפשרים להם להיות מעורבים בתהליך היצירה, ועבורם זו תחושה מדהימה". בבית המלאכה מתקיימות גם סדנאות שונות ליצירה בעץ, בהן לומדים איך לעבוד נכון עם עץ כדי לשמור עליו לאורך שנים. לקוחות רבים וסטודנטים לאמנות ולעיצוב מגיעים לגלריה ולבית המלאכה, מתאהבים באמנות והופכים לאמני עץ בעצמם.

הקשר לעיר ירושלים חשוב מאוד לשי וחנן, כי לדעתם היא העיר המתאימה ביותר לאמנות העץ העתיקה. כירושלמים שורשיים, הם הקימו את הגלריה מתוך אהבה לירושלים , וחשוב להם מאוד לחזק את חיי התרבות והאמנות בה. זו גם הסיבה שהם בחרו לפתוח את הגלריה החדשה באחת השכונות הראשונות שנבנו מחוץ לחומות העיר- שכונת נחלת שבעה. אז גם אתם לא חובבי פרטי עץ, כדאי להגיע לשוטט בשכונה המיוחדת, ולבקר במבנה הגלריה העתיק והמקסים, שמשמש תפאורה מושלמת ליצירות האמנות המוצגות בה. ואל תשכחו, אין עוד עץ שנראה כמו חברו. כמונו, בני האדם. שי וחנן מזמינם אתכם לבוא, לחוש ולהכיר את היופי בעץ הישראלי.

גלריה שרף-  בית לאמנות בעץ

יואל משה סלומון 25 נחלת שבעה, ירושלים

טלפון 050-8807254

לאתר: WWW.SARAF.CO.IL

לפייסבוק: Saraf שרף


La Vie en Rose – גלריה לאמנות ומסגור תמונות

La Vie en Rose בבעלות סטיבן סליג היא לא רק גלריה וחנות למסגור תמונות, אלא חלום ישן שהתגשם. סטיבן סליג עשה עלייה לישראל בשנת 90, ומאז חלם להקים מרחב בו יפעלו ביחד אנשים יצירתיים מכל תחומי האמנות- צלמים, פסלים, ציירים, מעצבי קרמיקה או כל תחום אמנותי אחר. המרחב שעליו חלם סטיבן יאפשר לאמנים לפעול במרחב מוגן, בייתי ומזמין, תוך הפריה הדדית. סטיבן רואה בעיני רוחו את האמנים מעניקים השראה אחד לשני בתהליך של סיעור מוחות, ואת הגלריה שלו הופכת למקום שמציג ומוכר אמנות נגישה לירושלמים, כך שגם חובבי אמנות שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש יצירות אמנות בכסף רב, יוכלו לרכוש ממנו יצירות מקוריות.

La Vie en Rose (צילום: סטיבן סליג)

La Vie en Rose (צילום: סטיבן סליג)

אמנות הייתה תמיד האהבה הגדולה של סטיבן, והוא התמחה בעיצוב והדפסת טקסטיל. מאז שעלה לארץ, עבד כמדפיס טקסטיל וכממסגר תמונות, אך חלומו הגדול היה להקים מרחב שיאפשר לאמנים להיפגש ולקדם את האמנות שלהם, "להיות אמן זה לא קל באף מדינה", אומר סטיבן, "אני רוצה לעזור לאמנים, וגם להנגיש את האמנות לכולם, לא רק לאנשים שיש להם הרבה כסף".

את הגלריה פתח סטיבן  בנובמבר 2018, בבית הדואר הישן שבשכונת ארנונה, והעביר את חנות המסגרות שלו מבקעה לגלריה. הלקוחות הנאמנים שלו מגיעים אליו לגלריה החדשה, שם הוא יוצר עבורם מסגרות לתמונות, אבל הפעם הוא רוצה להציע להם גם מרחב בו יוכלו לפגוש יצירות וגם לרכוש אותן, "כמו בחנויות הספרים שאנשים נכנסים, מדפדפים בספרים להנאתם, שותים קפה, והכל באווירה נעימה ונינוחה", אומר סטיבן, "זה מה שאני רוצה שירגישו הלקוחות והאמנים שיכנסו לגלריה La Vie en Rose ".

גלריות דומות המנגישות אמנות לקהל הרחב פועלות בהצלחה ברחבי העולם, וגם בארץ. גלריות אלה יצרו מהפכה בעולם האמנות, ואנשים רבים שאוהבים מאוד אמנות אך לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש יצירות באלפי דולרים, רכשו בעזרתן יצירות אמנות. סטיבן מאמין שהגלריה שלו תיצור את אותה מהפכה גם עבור הירושלמים חובבי האמנות, ועבור האמנים הרבים שפועלים בבירה ובסביבתה, ומחפשים מקום להרגיש בו בבית.

La Vie en Rose גלריה לאמנות ומסגור תמונות

טלפון: 02-6710536

מייל: [email protected]

לפייסבוק: La Vie en Rose Art Gallery & Picture Framing

גלריית גפן ירושלים

בלב שדרות ממילא, סמוך לחומות העיר העתיקה ומרכז העיר ירושלים – שוכנת גלריית גפן. הגלריה מציגה חמישה ממיטב האמנים הישראלים העכשוויים הפועלים בארץ ובחו"ל  – עבודות בטכניקה מרהיבה ומוקפדת, כאשר האמן הוא חלק בלתי נפרד מהגלריה. מיאמי, סן פרנסיסקו, ונציה, יוהנסבורג, גרמניה, ספרד, סין ואף בבאלי, אינדונזיה- גלריית גפן נמצאת על המפה האמנותית העכשווית וזוכה להערכה רבה בקרב קהלים בינלאומיים.

גלרית גפן (צילום יובל כהן אהרונוב

גלריית גפן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

לצד היצירות החדשות המוצגות בגלריה, עובדים האמנים באופן פרטני עם לקוחות המבקשים תכנון פרוייקט לחלל ספציפי נתון. התאמה מיוחדת של לוחות, גוונים וטקסטורות- לצד בניית מייצבים בקנה מידה רחב היקף. מוזיאון הסובלנות במקסיקו, לדוגמא-  בחר להציב עבודה מרהיבה המתנשאת לגובה של חמישה עשר מטרים. בחלל אחר, במונסי, ניו יורק- תכנן האמן מיצב מונומנטלי לאורך שבעה מטרים, הכולל אלפי פיסות מתכת מאותיות האלפבית, המרכיבות פורטרט מרגש ויוצא דופן.

אחד מאמני הבית של הגלריה הינו יואל עמית, אמן וארכיטקט ישראלי, בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ירושלים. עמית יוצר ומציג סדרת עבודות מגוונת ורחבה, אותן הוא מכנה "Pixel Art". הפיקסלים של יואל- פיסות מתכת קטנות- מפוסלות בדיוק מרבי. ציפורים, פרפרים, דגים, נוצות- אלו רק חלק מעולם הדימויים המרכיב את יצירותיו. בסטודיו האמן, לצד הגלריה- המתכת עוברת ריתוך עדין בעבודת יד. אחת אחר השנייה הפיסות עוברות תהליך צביעה ומותקנות בלוח היצירה. עשרות פיסות המתכת, זו לצד זו- יוצרות עבודה תלת ממדית מרהיבה ביופייה. "הנה עולה השמש" (Here Comes the Sun) הינה אחת מיצירותיו המוכרות של יואל. בעבודה זו, השמש מורכבת ממאות פרפרי מתכת צבעוניים. הטכניקה העמלנית והתכנון המוקפד מייצרים תנועה מאירה ומלאת חיים, המתחילה במרכז העבודה ומתפזרת בקצוותיה.

עבודותיו של עמית מוצגות ברחבי העולם, כשהוא מנוסה בעבודה עם לקוחות פרטיים, גלריות ומוזיאונים- לצד בתי מלון, מגדלים, וחברות עסקיות. עבודותיו מאופיינות בצבעוניות מדויקת ואסתטיקה השואפת להרמוניה. המתכת- בניגוד לאופייה חסר המעוף, הופכת לתנועה דינאמית ומשחררת.

כתובת:

גלריית גפן ממילא – שדרות ממילא ירושלים

גלריית גפן מרכז העיר – רח' קינג דיויד 6, ירושלים

טלפון: 054-3014964

לאתר: גלריה גפן

 


ז'אק סוזנה פיין ארט גלרי

ז'אק סוזנה פיין ארט גלרי היא גלריית אומנות הקיימת כבר למעלה מארבעים שנים ולה שני סניפים בירושלים: האחד במרכז העיר, והשני בשכונת תלפיות. הגלריה הוקמה על ידי ז'אק, אחד מהאספנים הבולטים ביותר של האמנות הישראלית אשר נתפס כמי שקובע מה ייחשב לדבר הבא בתחום האמנות הפופולרית. בגלריה תוכלו למצוא יצירות מהאמנות הקלאסית והמודרנית של כ- 100 אמנים ישראלים שונים, ביניהם: אגם, קדישמן, שטרייכמן, סטימצקי, לופו, סמי בריס ועוד רבים אחרים. כמו כן, ז'אק הינו המוציא לאור של האמנים הישראלים הנחשבים נחום גוטמן, משה קסטל, אדווין סלומון, וסרלי, זינה רוטמן וגרגורי קוהלת.

גלרית אגריפס צילום יובל כהן אהרונוב

גלרית אגריפס (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מלבד הצלחתה בישראל, הגלריה הינה חלוצה בסצנת האמנות הבינלאומית, והיא מציגה את יצירות האמנים הישראלים בתערוכות בעולם כולו, ובין היתר: בניו יורק, מיאמי, אטלנטה, לוס אנג'לס, ג'נבה, מדריד, מילאנו, אמסטרדם, סינגפור, טוקיו, קוריאה ובארצות נוספות רבות ברחבי הגלובוס. גלריית ז'אק סוזנה פיין ארט גלרי הפכה לשם דבר בעולם כולו ונתפסת כשם נרדף לכמה מהאמנים הטובים ביותר שידעה ישראל. בנוסף ליצירות הנדירות, תוכלו למצוא בגלריה מגוון עצום של ליטוגרפיות והדפסי משי מקוריים של מיטב האמנים הישראליים וכן מחלקת מסגור אומנותי מפוארת הממוקמת בגלריה לנוחיות הלקוח. כמו כן, צוות העובדים המקצועי במקום מספק שירות של ייעוץ חינמי לעיצוב הבית ומספק שירות של הובלה ותלייה בחינם ברחבי העיר.

גלריית ז'אק סוזנה פיין ארט גלרי מעניקה לכם את ההזדמנות לפתוח את הבית לאומנות ישראלית ולהנות ממיטב היצירות של אמני ישראל אצלכם בבית. במידה ואתם מעוניינים לרכוש יצירת אומנות אך אינכם יכולים להרשות לעצמכם, בגלריה קיימת פינת מציאות במחירים שווים לכל נפש וכמו כן מתקיים מבצע אביב במסגרתו נמכרות יצירות אמנות במחיר של עד 50% הנחה.

הגלריה במרכז העיר: שלומציון המלכה 5, ירושלים | טלפון: 02-6222382

ימי פעילות א'-ה' 11:00-19:00 ימי ו' 11:00-14:00

הגלריה ומחלקת המסגור בתלפיות: פייר קניג 37, ירושלים | טלפון: 02-6782678

ימי פעילות א'-ה' 10:00-18:00 ימי ו' 10:00-13:00

מייל ליצירת קשר: [email protected]

אתר: www.soussanart.com


גלריה רוזנבך קונטמפורארי

בלב ליבה של ירושלים, ברחוב דוד המלך צמוד למלון וולדורף אסטוריה, ממוקמת גלריה רוזנבך קונטמפורארי המציגה אמנות ישראלית עכשווית ייחודית ומיוחדת. גלריה אינטימית שנעים לבקר בה. אורי רוזנבך, אמן בעצמו, המייסד והבעלים של הגלריה, עוסק באמנות כ- 25 שנה. רוב השנים עסק באמנות קלאסית ובאספנות ואף ניהל מכירות פומביות מבין הגדולות שהיו בישראל. את הגלריה שלו, גלריה רוזנבך קונטמפורארי, פתח באוקטובר 2015 אחרי שהבין שלאמנים הישראלים חסרה בירושלים גלריה פרטית, לא מסחרית ומקצועית, שתציג ותקדם אמנות ישראלית עכשווית. ניתן לומר כי שדה האמנות אינו כפי שהיה מאז שנפתחה גלריה רוזנבך. לגלריה סגנון מיוחד הנובע מתפיסתו של בעליה כי מטרת האמן לתקשר עם הצופה ולאפשרו לשאוב מן היצירה ולפרשו לפי ראות עיני הצופה.

גלריה רוזנבך קונטמפורארי (צילומים: באדיבות גלרית רוזנבך)

בשנות קיום הגלריה הוא למד להכיר ולזהות צרכים ורצונות של צרכני אמנות עכשווית וכן של האמנים היוצרים. לגלריה אווירה נעימה עם אופי ייחודי, כל יצירה מאתגרת את הצופה ומאפשרת לכל המביט חוויה ייחודית ולעתים שונה מזו של האמן. מטרתו של אורי הייתה לאפשר לאמן להציג בגלריה מכובדת, מאחר והשתתפות בתערוכה מועילה לאמן ומעודדת ומקדמת את העשייה האמנותית שלו.  כדי לסייע ולעודד אספנים וצרכנים מתחילים, רוזנבך מקיים מדי פעם תערוכות של אמנים צעירים במחירים השווים לכל נפש, אשר היוו עבורת לא אחת כקרש קפיצה בקריירה שלהם.

"יחסי העבודה בין האמן לגלריה אינם פשוטים", מסביר אורי, "אמן רוצה להרגיש שהגלריה היא הבית שלו, ומצד שני מלווה אותו תחושה של 'הציור הוא שלי, למה אני צריך לשלם לגלריה כל כך הרבה כסף?'. לכן יש הרבה קשיים בקשרים בין גלריה לאמן, אבל בגלל שאני אמן בעצמי, אני יודע איך להתגבר עליהם".

הגלריה מייצגת מספר אמנים עכשוויים וביניהם: בנימין בסטיקר, מינדי ויזל, רחל סנצ'ז, חני כהן-זדה, דובי רונן, שלמה האוזר ועוד. בנימין בסטיקר נולד בהודו ב-1953 ועלה ארצה ב-1969. לאחר שירותו הצבאי סיים תואר באמנות ונחשב כאחד האמנים הצעירים המבטיחים. מאז שהצטרף בסטיקר כמציג בגלריה רוזנבך ב-2016 הוא פרץ דרך ביצירותיו העשירות ברגש ובתנועה. מינדי ויזל נולדה ב-1947 במחנה המעבר ברגן-בלזן. היא גדלה ועבדה רוב שנות חייה בארה"ב והציגה תערוכות רבות בגלריות ברחבי העולם. יצירותיה נמצאות באוספים חשובים לרבות מוזיאון ישראל, יד ושם ועוד. כאמנית בעלת שם בינלאומי, עלתה ארצה ב-2012 ובחרה בגלריה רוזנבך בזכות האופי והחיבור המיוחד שנוצר. באתר הגלריה נמצא מידע אודות אמנים נוספים וכן מבחר עבודות. אמנים אלה ועוד רבים אחרים, מצאו ברוזנבך מקום שמכבד את יצירותיהם ואת דרכם האמנותית.

נקודה נוספת שמייחדת את גלריה רוזנבך היא בחירה בדרך פחות מסחרית מגלריות שבודקות את רחשי הלב של  הציבור ובהתאם מזמינות יצירה מתאימה. ברוזנבך פועלים אחרת, ומתמקדים במסר האישי והפנימי של האמנים, מתוך אמונה שיצירות אותנטיות, שנחצבות מתוך עולמם הפנימי של האמנים, הן היצירות שבגלריה רוזנבך רוצים להציג.

כתובת: דוד המלך 10, ירושלים

טלפון: 050-7516091

מייל: [email protected]

אתר: www.rosenbach.co.il

 

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אדם רענן

    אכן כן
    (באופן אישי, מוזמנים לחוות מאות מיצירותי השזורות בביתי, אשר הייתי שמח, שוב (הצגתי תערוכת יחיד! של 64 מיצירותי במשך יותר מחודש לפני כעשור שנים בגלריה ברבור = אשר מאוד העשירה אותי כתושב מחנה יהודה מאז היווסדה…)להציגן…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר