טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)
טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)

מעצבת פנים בירושלים: הטיפים של מריה מנוחין

איך גורמים לאמבטיה שלנו להיראות כמו ספא מפנק? מעצבת הפנים מריה מנוחין מעניקה טיפים לחדר הרחצה שיהפכו אותו לחלומי

פורסם בתאריך: 5.7.19 12:34

בפעם האחרונה שיתפתי אתכם בטיפים לתכנון המטבח האולטימטיבי, הפעם נתמקד בחלל הכי חשוב בבית, חדר הרחצה. הרי היום שלנו מתחיל ונגמר בחדר הרחצה. בבואנו לערוך שיפוץ, ההשקעה הגדולה ביותר היא בחדר הרחצה. אם אתם בדרך לשיפוץ חדר הרחצה או מתכננים שיפוץ בו בזמן הקרוב בוודאי תהיתם מה ההבדל בין אסלה תלויה למונובלוק, מה זה רימלס, או מהם היתרונות והחסרונות של אינטרפוץ 4 דרך או 3 דרך. בכתבה הבאה תמצאו את ההסברים וכמובן כמה טיפים חשובים ושווים באמת לשיפוץ חדר הרחצה.

מריה מנוחין מעצבת פנים (צילום: דינה טננבאום)

מריה מנוחין מעצבת פנים (צילום: דינה טננבאום)

אמבטיה: כן או לא? זו השאלה…

זו השאלה הראשונה שאני שואלת תמיד את הלקוחות שלי. אז כמה מילים על אמבטיות: קיים מגוון רחב מאוד של אמבטיות בגדלים שונים עם שילובים שונים. אמבטיות עם ג'קוזי, אמבטיות פינתיות, אמבטיות קטנות או אמבטיות גדולות ועוד. חייבים לקחת בחשבון את גודל חדר הרחצה, כאשר אנו מתכננים חדר רחצה קטן יחסית, וזהו בדרך כלל המצב בדירות קבלן סטנדרטיות, אמבטיה הינה חלק מתקן הבנייה, היא תופסת לא מעט מקום, אך השימוש בה מוגבל מאוד בד"כ. תתפלאו, אבל לעיתים קרובות אני ממליצה ללקוחותי לוותר כלל על אמבטיה ובמקומה להתקין מקלחון חדשני ומפנק.
מתי כן נרצה אמבטיה? התשובה טריוויאלית: כשאנחנו בטוחים שנשתמש בה! לדוגמה, יש לכם ילדים קטנים בבית או שאתם בדרך להגדלת המשפחה – אז ממליצה להשאיר את האמבטיה. אם אתם אוהבים להתפנק מידי פעם באמבטיית מים חמים ונעימים ואין סיכוי שתוותרו על איכות החיים שלכם. אז כן, אמבטיה היא בהחלט בשבילכם.

טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)

טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)

ויתרנו על אמבטיה מה עם המקלחון?

החלטנו להתקין מקלחון. ישנן שלוש נקודות חשובות שכדאי שיכלול:

  • ראש טוש: הראש הגבוה המוצב בקיר או בתקרה מעל לראש שבו לרוב נשתמש במקלחת.
  • מזלף: טוש קטן המותקן על צינור רך המחובר לקיר, נמוך יחסית, שיהיה לנו נוח לשלוף אותו. בדרך כלל מזלפים סטנדרטים מגיעים עם מספר מצבים: זרימה רגילה, זרימה חזקה ומרוכזת, מסאג' וכו'.
  • אינטרפוץ: מתקן המאפשר לנו לפתוח ולסגור את המים ולשלוט בטמפרטורה שלהם. קיימים שני סוגים עיקריים של אינטרפוץ: 3 דרך ו-4 דרך. לשני הסוגים שתי כניסות של מים: חמים וקרים. באינטרפוץ 3 דרך קיימת יציאה אחת של מים מעורבבים שיכולה להתחבר או לראש טוש או למזלף. כלומר, במידה ומתכננים אותם כיחידות נפרדות, נצטרך 2 אינטרפוצים של 3 דרך. או, לחילופין, אינטרפוץ 4 דרך אחד. זהו אינטרפוץ המאפשר שתי יציאות של מים בטמפרטורה הנוחה לנו, כך שניתן לחבר יציאה אחת לראש טוש ויציאה שנייה למזלף. המעבר ביניהם מתבצע ע"י לחיצת כפתור הנמצא במתקן.

טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)

טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)שימו לב: ניתן לחסוך את שתי הנקודות הראשונות ולהתקין מוט שעליו ישולב גם ראש טוש וגם מזלף. במקרה כזה, מספיק להתקין אינטרפוץ אחד – 3 דרך המחובר למוט, ואילו המעבר בין ראש טוש למזלף יתבצע בתוך המוט עצמו.

טיפ חשוב נוסף: בין אם תבחרו אינטרפוץ 3 דרך או 4 דרך, זהו אחד האלמנטים החשובים במקלחת שלא כדאי לחסוך עליו. לכן, לכו על הטוב ביותר, מוצר אמין עם אחריות, עדיפות לתוצרת חוץ גרמני או איטלקי. זאת מהסיבה שאינטרפוץ מותקן בתוך הקיר ובכל תקלה שלא תהיה יש לפרק את חיפוי הקיר לכן כדאי ללכת על הטוב ביותר ולמזער נזקים.

טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)

טיפים לחדר הרחצה (צילום: גיל דור)

הגענו לחלק החשוב: אסלות – חלק בלתי נפרד מהחיים.

טרנד האסלות התלויות עדיין חי ונושם והדבר הפך לסטנדרט בבנייה החדשה. אבל חשוב לדעת שזו אינה האפשרות היחידה. קיימות עדיין סוגי אסלות נוספות לדוגמה מסוג – מונובלוק, ואף אסלות רטרו שבהן מיכל המים מותקן הרחק מעל האסלה, ממש כמו פעם, ובכל שימוש יש למשוך בידית הארוכה על מנת להוריד מים. ההבדל המהותי בין המונובלוק לאסלה תלוייה הוא שבאסלה תלוייה, מיכל המים מותקן בתוך קיר ואינו גלוי לעין, ואילו במונובלוק המיכל גלוי ומחובר לאסלה. אם חשקתם באסלה תלוייה, זכרו כי יש לתכנן עיבוי קיר בהתאם, בעומק של 15-20 ס"מ. אם אתם מודאגים מהעיבוי דעו כי הוא לא חייב להיות ריק ועירום ויכול בקלות להפוך לאסתטי ודקורטיבי. ניתן להפוך אותו למדף, או להתקין בו תאורה מעניינת שתשרה אוירה ייחודית בחדר הרחצה. בכל מקרה זכרו כי בתיקון אסלה תלויה אין צורך לפרק את עיבוי הקיר ו/או את הקרמיקה שעליו ניתן פשוט לנתק את החלק החיצוני ולהגיע למיכל.

בנוסף, כשאתם בוחרים דגם אסלה, בקשו לראות רימלס. זוהי טכנולוגיה חדשה יחסית של הורדת מים שבה המים יוצאים מנקודה מסויימת בחלק האחורי ועושים סיבוב סביב כל השטח. זה מאפשר לשאר האסלה להיות חלקה, נוחה לניקוי ופחות לשמש כבית גידול לבקטריות שונות.

עד כאן על קצה המזלג בכל הקשור לשיפוץ חדר הרחצה שיהיה שיפוץ נעים ומוצלח!

מריה (מאשה) מנוחין מעצבת פנים

טלפון: 054-9373173

לפייסבוק: מריה מנוחין עיצוב פנים


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר