המכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין (צילום: רמי אהרוני)
המכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין (צילום: רמי אהרוני)

המכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין: הדרך ללימודי חינוך והוראה מתחילה כאן  

במכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין, המכשירה תלמידים למסלולי תואר ראשון בהוראה, תעודת הבגרות לא מהווה מכשול בדרך ללימודיים אקדמאיים. סיימתם תיכון בלי תעודת בגרות ואתם שואפים להיות אנשי חינוך והוראה? הכתבה הזאת מיועדת לכם

פורסם בתאריך: 15.6.21 08:45

המכינה מבית המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מכשירה מידי שנה עשרות אנשי חינוך המשתלבים לאחר לימודיהם האקדמאיים במסגרות חינוך ברחבי הארץ. המכינה מחליפה את הצורך בתעודת בגרות ומכשירה את הסטודנטים לקראת לימודי הוראה תוך עמידה בדרישות הקבלה ללימודי התואר הראשון ורכישת מיומנויות חשובות נוספות.

ד"ר יעל אוהד קרני ראשה אקדמית של המכינה, אריאל פוקס CMRO וענת דביר מנהלת המכינות משתפים אותנו בייחודיות של המכינה וכיצד היא מכשירה מאות תלמידים להיות אנשי הוראה וחינוך ובעלי יכולות גבוהות. "אחת ממטרותיה של המכינה היא לקדם את הרמה והיכולת הלימודית של התלמידים, המכינה מחליפה את הצורך בתעודת בגרות וחושפת את התלמידים גם למקצועות הבגרות הסטנדרטיים הניתנת על ידי משרד החינוך וגם לתחומים חדשים שמטרתם להכשיר אותם למסלול הוראה באופן הטוב" משתפת ד"ר יעל אוהד קרני.

איך אתם מצליחים לשמור על רמה לימודית גבוהה?

"המכינה הקדם אקדמית בדוד ילין היא כמו חממה" מציינת ד"ר אוהד קרני, "אנחנו מעניקים לסטודנטים שלנו את הבסיס הכי טוב על מנת לקדם אותם ברמה האישית והמקצועית. המכינה, מעבר ללימודי ליבה חושפת את התלמידים למגוון רחב של תחומים, כמו: כישורים רטוריים, כישורים תיאטרליים לאנשי הוראה, ופיתוח יצירתיות וחשיבה 'מחוץ לקופסא' שיועילו לסטודנטים בחינוך ובהוראה של תלמידיהם. המכלול והשילוב של נגיעה במגוון תחומים מפתחת אצלם הסטודנטים לעבור את התואר בהצלחה להיות אנשי חינוך עם גמישות מחשבתית יוצאת דופן. אנחנו כל הזמן מודדים את עצמנו, משפרים, בונים תוכניות חדשות וזאת על מנת להמשיך ולהוביל את חוד החנית בתחום החינוך בעיר".

מי הם המרצים של המכינה?

"כ-99 אחוז מהמרצים במכינה הם מרצים של מכללת דוד ילין, כך שיש סנכרון ואינטגרציה בין המרצים של המכינה למרצים של המכללה, הסנכרון מאפשר למרצים שלנו לדעת מהן הציפיות הלימודיות במהלך התואר ולהכין את התלמידים. כל תלמידי המכינה מקבלים ליווי צמוד, ריגשי, אישי וחברתי, ומקבלים מעטפת מלאה ומכילה לצד המקצועיות".

"מלבד לימודי ליבה, אנחנו מלמדים באוריינטציה של לימודי הוראה" מוסיפה ענת דביר מנהלת המכינות "לדוגמה היסטוריה, לא מלמדים כפי שמכינים לבגרות, אלא רק מה שרלוונטי למקצוע ההוראה, ובנוסף יש קורסי העשרה, לדוגמא קורס בסגנון 'קופסאות בריחה' שמלמד דרך כתיבת חידות שיעורים בעלי תוכן לימודי חשוב לתלמידים. אפשר לקרוא לכך- איך לעשות מהלימון לימונדה- למד באופן מגוון, מסקרן, מאתגר, שמפעיל את הסטודנטים לכל אורך השיעור והקורס מתוך גישה חדשה. קורס שנקרא אסטרטגיות למידה, קורס משחק תאטרון, הנותן כלים כיצד על המורה לעתיד לעמוד מול קהל, בתקוה שירכוש ביטחון עצמי, חוש הומור. אנחנו מקנים את היסודות שאי אפשר להשיג אותם בבגרויות".

המכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין (צילום: רמי אהרוני)

המכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין (צילום: רמי אהרוני)

מה הנקודה שהכי מאפיינת את המכינה הקדם אקדמית במכללת דוד ילין?

"היחס האישי והתחושה המשפחתית המחבקת. כולנו מכירים כל סטודנט במכינה ומעניקים לו כל מה שנחוץ כדי להצליח, אפילו סיוע כלכלי. יש מענה מעמיק ויסודי לסטודנטים לקויי למידה, מאובחנים, עם בעיות רפואיות, בעיות נוירולוגיות ועוד. המרצים מאמינים בסטודנטים, מלמדים מהבסיס, הכל מטופל מא' ועד ת', מהכניסה, למכינה כולל תנאי קבלה, עד סיום המכינה והקבלה לתואר הראשון. אנחנו מחבקים ועוזרים לכל מי שמראה רצינות והתמדה, כי הרבה מהם בעצם בתיכון לא היו פנויים ללמידה, חוו משברים, כמו, גירושי הורים, מחלות, בעיות  אישיות, ולא הזדמן להם או היתה להם היכולת להוכיח את עצמם. פה אנחנו מאמינים בהם".

ציינת שניתן לקבל סיוע כלכלי, איך?

"אנחנו עובדים עם הקרן לחיילים משוחררים והאגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך ויש להם מלגות מימון למי שעומד בקריטריונים, לפי גיל, מצב סוציואקונומי ועוד. רוב הסטודנטים מקבלים מלגות מאוד יפות, יש מעל 50% הזכאים בנוסף למלגת שכ"ל ולמלגות קיום הנכנסות ישירות לחשבון הבנק, וסטודנטים שלא זכאים למלגות יכולים לשלם מהפיקדון הצבאי את שכר הלימוד.  יש מעונות בשיתוף פעולה עם המכללות בירושלים, בקרבת מקום. המכינה מאפשרת עבודה במקביל ללימודים, אנחנו ממש עושים כל מה שאפשר להעניק את הבסיס לסיום התואר, הסטודנט רק צריך להגיע עם רצון ואש בעיניים".

"המכינה נועדה מעבר ללימוד מקצועות הליבה, לרכוש כלים" מוסיף אריאל פוקס ראש מערך הרישום. "המהות של המכינה היא להכין אותך לקראת לימודים אקדמאיים ולהעניק לתלמידים הזדמנות שווה לגשר על הפערים שנעשו בתיכון ולהיות חלק מדור שלם של אנשי חינוך יצירתיים, מוכשרים ובעלי תפיסה מחשבתית גמישה. בתיכון לא כולם פנויים ריגשית, פיזית ומנטלית ללימודי בגרות, אנחנו רוצים לתת לכל אחד ואחת את ההזדמנות ללמוד לימודים גבוהים ולקבל כלים מגוונים להמשך פועלם, גם בתחום החינוך וגם בתחום האישי חברתי".

מה הם נתוני הקבלה למכינה?

"יש שני סוגי מכינות, מכינה שנתית ומכינה סימסטריאלית, למכינה השנתית צריך לפחות חמש יחידות בגרות ולמכינה הסימסטריאלית זכאות לבגרות. יחד עם זאת יש וועדת קבלה שגם אנשים שמגיעים עם בגרות בממוצע גבוה חשוב שלא יגיעו שאננים וראוי להתכונן אליה מבעוד מועד. המכינה נותנת הזדמנות שווה לכולם, אנחנו מבינים שלא תמיד יש את היכולת והפנאי לסיים בגרות במהלך התיכון מסיבות כאלה ואחרות, לכן אנחנו כאן פתוחים וקשובים ורוצים לסייע ככל הניתן לכל אחד שהתשוקה לחינוך בוערת בו, והוא מעוניין להנחיל ערכים לדור העתיד ולשפר את הקיים"

 

לאתר המכינה: https://www.dyellin.ac.il/preacademic

לאתר המכללה: https://www.dyellin.ac.il/

טלפון: 02-6587594 053-3453921

מייל של המכינה: [email protected]

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר