תלמידים מתיכון גבעת גונן לומדים בעמק הצבאים (צילום: ריקי רחמן)
תלמידים מתיכון גבעת גונן לומדים בעמק הצבאים (צילום: ריקי רחמן)

תופסת תאוצה: תוכנית הלימודים המיוחדת שמוציאה את תלמידי ירושלים מחוץ לכיתה

מה שהחל בניסוי קטן בתיכון ירושלמי, הפך לקראת השנה החדשה לתוכנית דגל של החינוך בירושלים - למידה חוץ כיתית בעמק הצבאים, בגן החיות התנ"כי, בחוות דעת, בפארקים ובגני ירושלים. "הלימודים בשטחים הפתוחים בעיר צוברים תאוצה", אומר ראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 1.9.21 16:27

התפרצות הקורונה באמצע שנת הלימודים לפני כשנה וחצי הובילה, כזכור, לבלבול גדול בקרב אנשי מערכת החינוך. הבידודים, הלימודים מרחוק, השעות הארוכות בבית והתחושה שדברים לא עובדים כמו שצריך, הובילה את אנשי החינוך בירושלים לפרץ של רעיונות יצירתיים, כאלה שישדרגו את חווית הלימוד בתקופת הקורונה, אבל גם כאלה שיוכלו להתאים גם בהמשך – ללא בידודים, סגרים וכו'.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אז במינהל החינוך בעיריית ירושלים בהחלט הצליחו להפתיע. היטיב לתאר זאת יו"ר מנח"י בראיון ל"כל העיר", אז הוא דיבר על פרץ יצירתיות שיצא בעקבות משבר הקורונה. את הפירות של היצירתיות הזו ניתן היה לראות כבר בשנה שעברה ויהיה ניתן לראות אותה במיוחד השנה – שכן תוכניות מיוחדות וייחודיות קיבלו ויקבלו במה גדולה ורחבה יותר.

אחת התוכניות הללו היא למידה חוץ כיתית. מה שהחל כניסיון קטן בתיכון שחרית, שבמסגרתו יצאו התלמידים פעם בשבוע ללימודים מחוץ לכותלי בית הספר, הורחב לקראת השנה שהחלה היום לבתי ספר רבים נוספים. ביום הראשון ללימודים נהנו מהתוכנית הזו תלמידי בית הספר גבעת גונן, אשר יצאו היום (רביעי, 1.9) ללמוד מחוץ לבית הספר. כמובן שלא מדובר על אירוע חד פעמי, אלא על תוכנית שנתית שבה ישתתפו תלמידי גבעת גונן לכל אורך השנה. כמוהם יהנו מהתוכנית הזו עוד אלפי תלמידים מעשרות בתי ספר ברחבי העיר.


תלמידים מתיכון גבעת גונן לומדים בעמק הצבאים (צילום: ריקי רחמן)

תלמידים מתיכון גבעת גונן לומדים בעמק הצבאים (צילום: ריקי רחמן)


"הלימודים בשטחים הפתוחים בעיר צוברים תאוצה ואנו מברכים על כך", מדגיש ראש העיר משה ליאון. "בשנים הקרובות נגדיל את היקף שעות הלימודים בחוץ כך שכל תלמידי ירושלים יוכלו להינות לפחות פעם בשבוע מהאופציה".

יו"ר מינהל חינוך ירושלים אביב קינן מוסיף: "זכינו לפתוח את שנת הלימודים הבוקר גם במוקדים ייחודים ללמידה בחוץ. השנה תלמידי ותלמידות ירושלים יזכו ללמוד פעם בשבוע בעמק הצבאים, בגן החיות התנ"כי, בחוות דעת, בפארקים ובגני ירושלים, וליהנות מאופן הלמידה הייחודי שמקומות אלה מאפשרים. עם ובלי קורונה – בירושלים לומדים מחוץ לכיתה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר