כיתה ריקה, שלט הכניסה לבית הספר דרור (צילומים: Liz)
כיתה ריקה, שלט הכניסה לבית הספר דרור (צילומים: Liz)

התפרצות קורונה בבית הספר דרור: 7 כיתות היו בבידוד, תלמידים רבים נמצאו מאומתים

ל"כל העיר" נודע כי בשבוע האחרון ישנה התפרצות קורונה חמורה בבית הספר ממ"ד דרור שבבית הכרם. חלק מההורים טוענים כי הנחיות הקורונה לא נשמרו כראוי: "מסתבר שאין באמת הקפדה בבית הספר על נהלי הקורונה". יצוין כי למרות תקלה טכנית עם סביבת העבודה של מיקרוסופט - הלמידה מרחוק התקיימה בצורה הטובה ביותר שאפשר

פורסם בתאריך: 19.10.21 16:32

התפרצות קורונה בבית הספר הממ"ד דרור בבית הכרם. ל"כל העיר" נודע כי 7 מבין 10 הכיתות בבית הספר היו בשבוע האחרון בבידוד, לאחר שנמצאו חולי קורונה מאומתים. מוקד ההתפרצות, ככל הנראה, שכבת ה' בבית הספר שבה למעלה מ-60 אחוזים מהתלמידים נמצאו מאומתים לקורונה.

הורה למספר תלמידים בבית הספר מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "כל הכיתות בבית הספר, למעט שכבה ג' וכיתה א' אחת, היו בבידוד. הבעיה היא שיש אצלנו כיתות מאוד גדולות, למעלה מ-36 תלמידים כשהכיתות עצמן קטנות, וזה ככל הנראה מה שתרם להתפרצות המטורפת של השבועות האחרונים".


עוד מציין אותו ההורה: "ממה שאנחנו יודעים, מעל 10 אחוזים מהתלמידים נמצאו מאומתים, כשהשיא הוא בשכבת ה' שבה למעלה מ-50 אחוז מאומתים. מעבר לכך, יש לנו בעיה עם הלמידה מרחוק, שלא פועלת מתחילת השנה בשל חלמאות בתהליך העברות הבעלות על סביבת הענן של מיקרוסופט ממנח"י למשרד החינוך בתוספת של חוסר אכפתיות בלתי נתפס מצד משרד החינוך".

בשיחה עם "כל העיר" טוען אחד ההורים בבית הספר כי "מסתבר שאין באמת הקפדה בתוך בית הספר על נהלי הקורונה. יש התפרצות רצינית וכנראה שיש בעיה עם העברת ההנחיות כמו שצריך. זה נראה כמו פשלה רצינית של הנהלת בית הספר".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר ינון אושרת: "הסיבה המרכזית היא הצפיפות בכיתות. יש לנו בבית הספר כיתות גדולות – למעלה מ-35 תלמידים בכיתה. אני חושב שהבעיה היא בדרך איתור המאומתים. נוצר מצב שבו עד שמאומתים לקורונה התגלו, הם הספיקו להדביק תלמידים משכבות גיל אחרות. ההרגשה היא שאנחנו רודפים אחרי הזנב של עצמנו".

אושרת מספר כי למרות הבידודים הרבים, ובשל תקלה טכנית סביב נושא רישוי סביבת העבודה של מיקרוסופט הלמידה מרחוק היתה קשה הרבה יותר וצוות בית הספר נאלץ לעבוד קשה יותר כדי לשמור על קשר לימודי עם התלמידים. "לבית הספר, ולמיטב הבנתנו לבתי ספר נוספים בירושלים, אין עדיין רשיונות לסביבת העבודה של מיקרוספט בשל מעבר בעלות שנעשה בתחילת השנה ממנח"י למשרד החינוך. למרבה הצער – אנחנו לא מקבלים תשובות בנושא".

מעיריית ירושלים נמסר: "המקרים המדוברים מוכרים לעירייה והם מטופלים על ידי משל"ט משרד החינוך. העירייה, באמצעות משל"ט הקורונה במנח"י, פועלת למתן סיוע לבתי הספר וכן לחידוד הנחיות משרד החינוך, במטרה לשמור על שגרת לימודים בריאה ובטוחה".

באשר לטענות על הלמידה מרחוק נמסר מהעירייה: "האחריות לתפעול הלמידה מרחוק, הינה על בתי הספר ומשרד החינוך. בשבוע האחרון, למדו מספר כיתות אשר יצאו לבידוד באמצעות פלטפורמות דיגיטליות אחרות, עד לאספקת פלטפורמת מיקרוסופט 365 לבית הספר באמצעות משרד החינוך. היום (יום א') חזרו כלל התלמידים ללמידה בבית הספר. העירייה תמשיך לסייע לביתי הספר דרור בכל הכלים העומדים לרשותה".

תגובת משרד החינוך לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דוד

    הלם!!! זה ממש לא נכון!!! אני מכיר מקרוב את המקום מקפידים שם על ההנחיות ככל הניתן. רוב הכיתות מונות מספר נמוך של תלמידים בסיבות ה 20 ולא כפי שנטען בכתבה 36!! למה לא ביקשו את תגובת בית הספר? איך מוציאים ככה כתבה מבלי שבית הספר יכול להתייחס???

  2. בריאות טבעית

    מעולה! כל ילד שחלה יקבל תו ירוק ויהיה פחות בסיכון להינזק או חלילה למות מהחיסון. מי שיחסן את ילדיו מהמר על בריאותם. כיתבו באינטרנט "עדותה של מאדי" ותראו איך פייזר זרקו לכלבים ילדה שהשתתפה בניסוי שלהם והפכה לנכה קשה.

  3. רחל

    הילדים שלי לומדים בדרור ואני יודעת לומר שבית הספר היה כל הזמן בקשר רציף עם ההורים ופעל ללא לאות גם למנוע את ההדבקות וגם לאפשר מענה מקסימאלי למבודדים בלמידה מרחוק. מה לעשות שבית הספר נפל על super spreader אחד שהדביק איזה 8 ילדים במכה (אגב, כולם בנים מה שמצביע על כך שההדבקות כנראה לא היו בכלל בזמן הלמידה בכיתות שהן מעורבות בנים בנות!). לא מבינה את הציטוטים אלומי השם שיש פה בכתבה על פשלה של ההנהלה… נו, הורה ממורמר פה ושם כנראה אפשר למצוא בכל מקום…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר