יואב (זימי) זימרן, אילוסטרציה של כיתה (צילומים: ארנון בוסאני, Liz)
יואב (זימי) זימרן, אילוסטרציה של כיתה (צילומים: ארנון בוסאני, Liz)

ירושלים מודל 2021: פורצת דרך וחדשנית

הקורונה הביאה איתה אתגרים חינוכיים רבים, אבל גם יתרונות שהתגלו תוך כדי תנועה. יואב (זימי) זימרן, ראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים, מסכם את השנה

פורסם בתאריך: 31.12.21 08:30

שנת 2022 מתחילה עבורי בהתרגשות רבה – אחרי שנים ארוכות של הכרות עם מערכת החינוך הירושלמית, כמנהל בית ספר וכמשנה לראש מינהל החינוך, השנה זכיתי להיכנס לתפקידי כראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים.

בירושלים יש מערכת חינוך חדשנית, המתקדמת ביותר בארץ, שנותנת מענה ל-300,000 תלמידים ותלמידות משלושה מגזרים שונים וייחודיים. אנו פותחים שנת תקציב לאחר שהעברנו את תקציב 2022 למערכת החינוך העירונית, תקציב רחב שכל הורה ואיש חינוך בעיר יכולים להתגאות בו. על כך אני מודה בראש ובראשונה לראש העיר משה ליאון, שרואה בחינוך את המנוף לעתידה ופיתוחה של ירושלים.

התקציב אותו העברנו משקף את השאיפות המרכזיות איתן אני פותח את שנת הלימודים הנוכחית: בראש ובראשונה, מערכת חינוך ערכית, הרואה את צרכי התלמיד. ירושלים היא העיר המתקדמת ביותר בפיתוח ואימוץ תפיסות חינוכיות ופדגוגיות חדשניות. הטמעת החדשנות הזאת מאפשרת למורה ללמד באופן אחר – לא רק בכיתה, בעומדו מול שורות אחידות של תלמידים. לכל אחד מהתלמידים האלה צרכים ורצונות שונים, חוזקות ואתגרים אחרים. מערכת חינוך ערכית היא כזאת שרואה כל תלמיד ותלמידה – בשדה הלימודי, החברתי, והאישי – ומתאימה עבורו מענים ייחודיים.

ירושלים מתמודדת עם קצב גידול טבעי עמו אף עיר אחרת לא מתמודדת. עובדה זו לבדה דורשת מאיתנו להרחיב כל הזמן את מערכת החינוך, לבנות ולהקים בתי ספר חדשים, לצד הרחבת בתי הספר הקיימים. אף עיר אחרת בישראל לא מקימה בתי ספר רבים כל כך מדי שנה. זה אתגר משמעותי, שאנו נכונים לו – כאשר גם השנה יורחבו המענים הפיזיים בחינוך עבור הציבור הכללי, החרדי, והערבי. זאת, בכדי להבטיח לכלל הילדים בעיר מענה הולם בחינוך.

השנה מקבל לידיו משרד החינוך את האחריות על גילאי לידה עד 3. שנת 2022 תהיה שנת מעבר, שבה מערכת החינוך העירונית תקבל לידיה באופן הדרגתי את האחריות על גיל חשוב זה, ותבנה עבורו מענה חינוכי עירוני. אני מברך על הרעיון ומשוכנע שחינוך הגיל הרך צריך להיבנות כמערכת עירונית, הנתמכת על ידי גופי המקצוע שעושים את עבודתם המבורכת נאמנה.

השנה יורחב עוד יותר הסיוע חברתי והרגשי בבתי הספר בעיר. זהו מערך שלם, שרואה כל תלמיד בצורה המקיפה ביותר האפשרית. נרחיב את מערך העובדות הסוציאליות בבתי הספר, את פעילות השירות הפסיכולוגי-חינוכי, ואת סלי הסיוע האישיים – כל אלה, במטרה לתת לכל תלמיד ותלמידה את כלל המענים להם הם זקוקים, במיוחד לאור הצרכים שהולידו השנתיים האחרונות.

 

 

מתוך האתגרים עמם התמודדנו בתקופה זו נולד אף יתרון – כאשר הצלחנו לייצר בירושלים הוראה היברידית, שמתרחשת גם מקרוב וגם מרחוק, גם בכיתה וגם בגן ובפארק. אופן הוראה זה אמנם נולד מתוך אילוץ, אך היום אנו רואים את ההזדמנות הגדולה הטמונה בו. נמשיך לפתח ולהעמיק אופן הוראה חדשני זה.

המציאות בה אנו מצויים מזה שנתיים מאתגרת כל הורה ואיש חינוך בעיר. אחד מאיומיה המרכזיים הוא בפגיעה ביציבות ובשגרה הנחוצים כל כך לתלמיד. נעשה כל שביכולתנו על מנת לאפשר רציפות חינוכית ופדגוגית, תוך מאמץ אדיר לראות מקרוב כל ילד וילדה בעיר. אני מאחל למערכת החינוך הירושלמית להמשיך להיות פורצת דרך, להמשיך ולהוות מגדלור למערכת החינוך במדינת ישראל, על כל מגזריה ואתגריה.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר